Wat gaat mee terug in de koffer?

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
gastxyz

Re: Wat gaat terug in de koffer

Bericht door gastxyz »

Nee. Only Walmart is real.
winterpark
Amerikakenner
Berichten: 1219
Lid geworden op: 29 jan 2017, 23:16
Aantal x V.S. bezocht: 50

Re: Wat gaat terug in de koffer

Bericht door winterpark »

Wie twijfelt aan het pindakaaspoeder is welkom in Leiden om het een keer te proberen, hahaha!

Wij shoppen trouwens ook af en toe bij winkels als TJ Maxx, Ross en Marshalls, in collecties van vorige seizoenen. Is ook wel leuk :-)
In supermarkten vind ik niet alleen kopen leuk, ook alleen al gewoon rondkijken naar bijv. alle soorten Ben&Jerrys die je in Nederland niet kunt kopen vind ik al leuk.
Vito
Amerika-expert
Berichten: 3006
Lid geworden op: 11 okt 2007, 17:32
Aantal x V.S. bezocht: 13
Locatie: Nederland

Re: Wat gaat terug in de koffer

Bericht door Vito »

Vooral kleding, schoenen, vitamines, supplementen en medicijnen. Pas ook nog een nieuwe koffer, maar die paste niet in de oude :lol:
SanFran
Amerikakenner
Berichten: 1280
Lid geworden op: 22 aug 2015, 22:03
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Wat gaat terug in de koffer

Bericht door SanFran »

Kleding (abercrombie&fitch, levi's en maar net wat we verder nog tegenkomen) en m&m's in de blauwe verpakking met pretzel vulling. Die hebben ze in NL niet. En souvenirs voor familie en onszelf natuurlijk!
2011: Zuidwesten
2012: Zuidwesten
2016: Zuidwesten
2017: Oost Canada en Amerika + New York
2018: Zuidwesten/Midwesten
2019: New York
Sienna
Amerika-ontdekker
Berichten: 65
Lid geworden op: 27 nov 2010, 19:08
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Wat gaat terug in de koffer

Bericht door Sienna »

Aan de mensen die medicijnen terug meenemen in de koffer: welke kunnen jullie aanbevelen?
2019 Zuid-Afrika
2019 Florida
2018 Hong Kong
2017 Rondje Denver
2015 Oost USA
2012 Z.W. USA
2010,2013 NYC
Gebruikersavatar
Frasi
Amerika-expert
Berichten: 1916
Lid geworden op: 06 nov 2011, 20:36
Partner van: mezelf
Aantal x V.S. bezocht: 18
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Wat gaat terug in de koffer

Bericht door Frasi »

Ik struin altijd de Walmart, CVS en Walgreens onder andere af naar cetrizinetabletten (allergie), oogdruppels (ook allergie), anti-koortsmiddelen (ze hebben daar combi-tabletten met paracetamol, hoesprikkelremmer, slijmoplosser), hoestremmers, hydrocortizonecreme, multivitamines, visoliecapsules. Doorgaans de goedkoopste die ik kan vinden (wel de megaverpakking maar dan laagste prijs / tablet). Dus huismerk.
https://www.walmart.com/ip/Equate-Non-D ... t/21644819
https://www.walmart.com/ip/Equate-Sinus ... t/14053322

Maar verder gaat de 2e tas ook vol met kleding (Dockers, Levi's, Polo RL, Tommy Hilfiger, etc). :thumbup:
(m.u.v. leren schoenen en een winterjas koop ik al jaren nagenoeg geen kleding meer in NL).
Afbeelding
https://my.flightradar24.com/Frasi
Zuid-Westen (2007, 2010, 2012, 2022); California (2012, 2015,2016, 2018, 2021); Florida (2008, 2013, 2015, 2019); Santa Fe/Yellowstone/Black Hills (2014); NY/Wash.(2016); LA (2016); Deep South (2017). NY (2018, 2019)
Gebruikersavatar
boonens
Amerikakenner
Berichten: 771
Lid geworden op: 23 jan 2013, 21:25
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Wat gaat terug in de koffer

Bericht door boonens »

De medische cannabis is van prima kwaliteit in Amerika, dus stop die koffer vol :lol:. Niet belerend bedoeld, maar persoonlijk haal ik mijn aanbevelingen voor medicatie bij de dokter, niet op een forum.

Bij ons gaat er eigenlijk nooit eten mee terug. Wel outlet kleding en memorabilia. Vaste prik zijn (originele) auto license plates indien een of meer nieuwe staten zijn bezocht, die gave retro posters en kaarten van Ranger Doug / Lantern Press van de NP's & SP's en (aangezien we altijd wel een wedstrijd meepikken) een shirt of cap van de thuisspelende NFL/NBA/MLB club.
'08: NYC | '13: CA/NV/UT/AZ | '14: FL | '15: WA/ID/WY/UT | '17: MA/NH/VT/NY/PA/DC/VA | '18: WA - CA/UT/NV | '19: FL - IL/IN/OH - CO/SD/WY/NM | '20: TX - HI | '21: AZ/NV | '23: VA/TN/KY/WV | '24: AZ/NV
Gebruikersavatar
elninjoo
Amerikakenner
Berichten: 1456
Lid geworden op: 29 mei 2009, 08:49
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Wat gaat terug in de koffer

Bericht door elninjoo »

Vaste prik zijn (originele) auto license plates indien een of meer nieuwe staten zijn bezocht
Waar haal je die? Ik zou vooral graag die van Wyoming willen hebben met zo'n rodeopaard er op.
Gebruikersavatar
boonens
Amerikakenner
Berichten: 771
Lid geworden op: 23 jan 2013, 21:25
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Wat gaat terug in de koffer

Bericht door boonens »

We hebben meestal succes in de wat obscuurdere souvenir-shops. Nep-platen, veelal met grappige teksten of namen, zie je overal wel liggen maar voor echte (oude) platen moet je een beetje mazzel hebben. Staat mij bij dat vooral in Moab veel winkels deze wel hadden liggen.
'08: NYC | '13: CA/NV/UT/AZ | '14: FL | '15: WA/ID/WY/UT | '17: MA/NH/VT/NY/PA/DC/VA | '18: WA - CA/UT/NV | '19: FL - IL/IN/OH - CO/SD/WY/NM | '20: TX - HI | '21: AZ/NV | '23: VA/TN/KY/WV | '24: AZ/NV
Ing
Amerikakenner
Berichten: 833
Lid geworden op: 28 jun 2010, 20:33
Aantal x V.S. bezocht: 17
Locatie: Rotterdam

Re: Wat gaat terug in de koffer

Bericht door Ing »

Bij ons gaat er altijd veel kleding en schoenen mee naar huis. Broeken van Levi's en Lee. Sneakers van Vans of Nike. Allemaal veel goedkoper in de VS. Ik koop in Nededland al jaren geen BH's meer, die koop ik bij Victoria's Secret. Niet per se goedkoper, wel veel fijner en betere kwaliteit.

Daarnaast slaan mn moeder en ik bergen makeup in, ook stukken goedkoper. Met name bij de Wallmart, scheelt soms zomaar de helft met Nederland. Covergirl mascara gebruik ik al 10 jaar, nooit Nederlandse meer gehad daarna haha.

Verder zijn vitaminepillen veel goedkoper. Die gaan mee naar huis.

Eten nemen we nooit mee. Zonde van de kledingruimte ;-)
44 states done, 6 to go (AK, HI, KS, NE, ND, IA)!

Up next
November 2023: Texas & Caribbean
Zomer 2024: Canada & Alaska
Gebruikersavatar
Pete.Z
Amerika-expert
Berichten: 7939
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:40
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Wat gaat terug in de koffer

Bericht door Pete.Z »

elninjoo schreef:
Vaste prik zijn (originele) auto license plates indien een of meer nieuwe staten zijn bezocht
Waar haal je die? Ik zou vooral graag die van Wyoming willen hebben met zo'n rodeopaard er op.

Autosloop is ook een optie.
Annemiek94
Amerika-ontdekker
Berichten: 71
Lid geworden op: 22 jan 2017, 21:28

Re: Wat gaat terug in de koffer

Bericht door Annemiek94 »

3-Wick Candles van Bath and Bodyworks!!! Echt hemels.

http://www.bathandbodyworks.com/c/home- ... ck-candles

Verder veel Amerikaans snoep, kleding, schoenen (maat 35) en souvenirs. En vooral ook veel beautyproducten die niet verkrijgbaar/veel duurder zijn in de VS.
parure
Amerikafan
Berichten: 186
Lid geworden op: 16 mar 2011, 22:59
Aantal x V.S. bezocht: 15
Contacteer:

Re: Wat gaat terug in de koffer

Bericht door parure »

Kleding. Tommy hilfiger past me super en de maten in nl zijn net te klein. Ik koop geen kleding in nl meer maar gewoon daar. Daarnaast gaan er altijd pins van het Hard rock cafe mee en wat leuke kleinigheden.
De ene keer een ijswijn een andere keer een zelf dipped bottle Jack Daniels.
Of een trui van een rodeo. Vaak ook een souvenirglazen ergens van
Sandwitch
Amerika-ontdekker
Berichten: 60
Lid geworden op: 07 mei 2017, 19:09
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Wat gaat terug in de koffer

Bericht door Sandwitch »

Icycold, een menthol spray die erg goed werkt bij bv spierpijn, rugpijn en muggebeten. Anti flu drankje, zoveel makkelijker in te nemen, make up bv stilla, creatieve spullen (nieuwigheden die we hier nog niet hebben van bv the hobby lobby). Halloween spullen als we rond die tijd er zijn en mystical flames, zakje om op kampvuur te doen zodat er allerlei kleuren verschijnen, ik kan het tegenwoordig wel in NL bestellen, maar een stuk duurder dan bij de walmart
Gebruikersavatar
bloodymarie
Amerikafan
Berichten: 146
Lid geworden op: 03 mar 2011, 10:13
Partner van: JohnDeere
Aantal x V.S. bezocht: 9
Locatie: Heerhugowaard

Re: Wat gaat terug in de koffer

Bericht door bloodymarie »

Wij nemen altijd BBQ-saus mee terug, sladressing en M&M's in de smaak pindakaas. Verder kleding zoals Levi's broeken en nieuwe sneakers. Voorheen ook eens een Sonos-speaker en een Ipad gekocht in Chicago, maar de elektronica is inderdaad niet meer zo voordelig zoals voorheen.

Verder spaar ik zelf porseleinen vingerhoedjes :shock: , dus die neem ik bij zoveel mogelijk bezienswaardigheden mee! :wink:
Afbeelding
Gebruikersavatar
sanook
Amerika-expert
Berichten: 2458
Lid geworden op: 23 dec 2008, 19:17
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Rotterdam

Re: Wat gaat terug in de koffer

Bericht door sanook »

Kleding (Tommy, Guess, A&F, Under Armour, Nike) en ook nog zelf geplukte groente. Mijn vrouw is Thais en vond bij de Canaveral National Seashore diverse groenten die ook in Thailand groeien en gegeten worden dus die was heel blij :D . Overigens ook heel veel wild gezien hier, waaronder veel manatee's en dolfijnen.
Gast

Re: Wat gaat terug in de koffer

Bericht door Gast »

Maar die passen niet in je koffer :D
mara25
Amerikafan
Berichten: 102
Lid geworden op: 15 nov 2009, 21:14

Re: Wat gaat terug in de koffer

Bericht door mara25 »

Oral B tandflossers.... hier niet te koop. Wel van andere merken maar die flossen niet zo lekker :lol:
al heb ik er in 2015 zoveel gekocht (met het idee van... wie weet hoelang het duurt voor we weer teruggaan) dat ik twijfel of ik ze dit jaar wel moet kopen. :wink:
2010: Zuid West USA ( LA, Yoshua tree, GC, LV, Page, Bryce, Zion, DV, Yosemite, SF)
2011: Florida
2015: West USA (LV, Sequoia, Yosemite, DV, Zion, Bryce, Moab, MV, GC)
2017: West USA (RMNP, Estes, Yellowstone, GT, Zion, Moab)
Gebruikersavatar
miccie
Amerikafan
Berichten: 366
Lid geworden op: 21 jan 2012, 22:33
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Haarlem
Contacteer:

Re: Wat gaat terug in de koffer

Bericht door miccie »

Wat nogal eens mee terug gaat; gympen, shirts, truien, kleine fles Bacardi (is sterker dan hier in NL), shampoo van Axe toen die hier in NL nog niet verkocht werd, subwaymap, aluminium cola flesje, honkbal bal, koelkastmagneten, sleutelhangers (ook voor anderen), en altijd iets leuks voor mijn neefje.
1988 California | 1997 California | 2009 New York City | 2014 New York City & Washington DC | 2016 New York City | 2018 New York City
Petticoat
Amerikafan
Berichten: 361
Lid geworden op: 27 feb 2012, 10:28
Aantal x V.S. bezocht: 17

Re: Wat gaat terug in de koffer

Bericht door Petticoat »

Leuk onderwerp :thumbup:
Sommige zaken als pindakaaspoeder had ik nog nooit van gehoord en ben toch al best vaak in Amerika geweest. Volgende keer toch iets beter opletten in de supermarkt :oops:

Hier inderdaad ook altijd kleding uit de outlet, schoenen, nette kleding voor werk van New York Company en Anne Taylor, vaak een Guess horloge, Yankee kaarsen (hoewel ze die nu hier ook bij de TK max voor niet te duur hebben), medicijnen als de cortisonen creme, de tums antimaagzuurtabletten, blauwe slaappilletjes, uit Canada de combi pillen anti-histamine met paracetamol, en uit de supermarkt Ghirardelli's caramel sauce en snack-size boterhamzakjes.
2007 Canada;2008 SanFranc-Yellowstone;2010 Seattle-San Diego;2011 Zuidwesten;2012 Canada-Yellowstone;2009&2014 Florida&Cruise;2015 Colorado&Utah(www.howdypardon.blogspot.com);2016 Nieuw-Zeeland;2017 Noordoosten;2023 Cruise NYC-Quebec
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer