Gebruik morfine (en mee op reis).

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Dutchess
Amerika-expert
Berichten: 2504
Lid geworden op: 14 jul 2006, 02:14
Locatie: Utah

Re: Gebruik morfine (en mee op reis).

Bericht door Dutchess »

Ik ben toch wel benieuwd of iemand ooit om zo'n verklaring gevraagd werd bij de Amerikaanse grens.
Emigratietraject doorlopen via K-1. Naturalisatie na 20 jaar groene kaart. Dubbele nationaliteit.
kastelke
Amerika-expert
Berichten: 18763
Lid geworden op: 02 feb 2005, 08:56
Locatie: Oakville, Ontario
Contacteer:

Re: Gebruik morfine (en mee op reis).

Bericht door kastelke »

Mijn partner had omwille van zijn ziekte hoge doses opioids nodig, en wij reisden elk jaar voor 2-3 maanden naar Zuid-Afrika, en hadden dus een voorraad bij die enkele weken extra dekte, voor in geval van nood.
Wat hij dagelijks gebruikte: 75 microgram fentanyl patches en 40-60 mg morphine.
We hadden alle nodige documenten altijd bij, en zijn de volgende grenzen overgegaan met deze medicatie in de handbagage, duidelijk zichtbaar op de scanner, en zijn daar nooit (!!!) over aangesproken of om enig document gevraagd.
In 2020, 2021 en 2022:
Canada -> Duitsland -> Zuid-Afrika -> Duitsland -> Canada
Canada -> Nederland -> Zuid Afrika -> Nederland -> Canada

En tijdens een roadtrip van September tot November 2022 Canada -> USA -> Canada -> USA -> Canada, met een voorraad van 3 maanden tot 2 weken (naargelang de reis vorderde).
Ook daar geen haan die er naar kraaide, terwijl ze wel onze camper ingegaan zijn, en sommige medicatie duidelijk zichtbaar was.

Ik zou alle nodige documenten bij me hebben, maar er verder niet van wakker liggen.
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
Gebruikersavatar
jojostravelusa
Amerika-expert
Berichten: 2189
Lid geworden op: 12 mar 2014, 12:46
Aantal x V.S. bezocht: 14
Contacteer:

Re: Gebruik morfine (en mee op reis).

Bericht door jojostravelusa »

Canada heeft nergens naar gevraagd en bij de overstap in Dallas ook niemand. En ook geen drugshonden aan onze broek gekregen gelukkig :lol:
Maar met verklaring reist het toch een stuk rustiger. Je zult maar zonder gaan in de overtuiging dat er toch niet naar gevraagd wordt en dan vragen ze het natuurlijk net wel. Lijkt me ook een hoop gedoe.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer