Priceline: geen succes meer?

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Plaats reactie
okkernoot
Amerika-ontdekker
Berichten: 36
Lid geworden op: 26 mar 2007, 11:02

Priceline: geen succes meer?

Bericht door okkernoot »

Hallo,

Het valt mij op dat de laatste tijd er alsmaar minder resultaten en nieuws is van reizigers die via Priceline boeken. Enkele jaren geleden was Priceline een groot succes en ook zo makkelijk! Heeft iemand hier een verklaring voor?

Mvg.,

Marc
Anonymous123

Re: PRICELINE: geen scucces meer?

Bericht door Anonymous123 »

Was mij ook al jaren geleden opgevallen. Boek de laatste 2 jaar, bijna alles bij Hotwire....
Heeft denk ook te maken dat veel van wat je via Priceline huurt, tegenwoordig via Booking.com gaan.
(was volgens mij aantal jaren geleden nog niet zoveel).
SuzieQ
Amerika-expert
Berichten: 2432
Lid geworden op: 14 sep 2010, 15:52
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: PRICELINE: geen scucces meer?

Bericht door SuzieQ »

Ik heb nog niks ermee gedaan. Het lijkt mij niet veel goedkoper.
Suzie


2023- Alaska cruise & Oregon
2020- Oregon & Washington *Geannuleerd *
2019- Noord-Zuidwesten
2018- Florida
2017- Zuidwesten
2016- Zuidwesten
pretberg
Amerikafan
Berichten: 155
Lid geworden op: 22 mei 2012, 21:37
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: PRICELINE: geen scucces meer?

Bericht door pretberg »

Voor dit jaar heb ik een aantal hotels via Priceline geboekt maar dan alleen name your own price hotels en express deals.
Met de verkregen hotels toch een dollar of 80 bespaard op de normale prijs, op een hele reis niet een grote besparing maar voor mij is het vooral een leuke bezigheid naar de vakantie toe.
2012 San Francisco - San Francisco ( Zuid-West)
2014 Seattle - Seattle (via Chicago)
2015 Atlanta - Atlanta (Zuidelijke staten)
2017 Las Vegas - Las Vegas
2022 Orlando - Orlando
itafroma
Amerika-ontdekker
Berichten: 31
Lid geworden op: 28 mar 2015, 18:58

Re: PRICELINE: geen scucces meer?

Bericht door itafroma »

Hier nog geen succes gehad met bieden. Wat mij opviel bij de zoektocht naar een hotel in Las Vegas is dat een bod soms wordt afgewezen, hoewel er express deals zijn in hetzelfde gebied die dezelfde prijs hebben of zelfs goedkoper zijn (zelfde klasse etc)... Dat begrijp ik dan niet.

Achteraf een express deal kunnen boeken voor een zeer gunstige prijs (scheelde ongeveer de helft met de gewone prijs) voor Four Queens Las Vegas.
We hadden op voorhand ons huiswerk gemaakt en wisten dat het dit hotel zou zijn, dus we waren wel blij.

Achteraf kwamen we er wel achter dat dit hotel geen eigen zwembad heeft, hoewel dit zowel bij de amenities van de express deal stond als bij de gewone hotelbeschrijving van Four Queens bij Priceline. Contact opgenomen en toen konden we kiezen uit 20% extra korting of gratis annulatie van de express deal.
Gebruikersavatar
Harry
Amerika-expert
Berichten: 5966
Lid geworden op: 06 feb 2005, 13:43
Partner van: jaha
Aantal x V.S. bezocht: 26
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: PRICELINE: geen scucces meer?

Bericht door Harry »

Priceline was een enorm succes tijdens de crisis jaren vanaf 2008 tot zo ergens 2014, wij en vele vrienden en kennissen hebben fantastische deals kunnen scoren waarbij je voor rond de $75 een 4 of zelfs 5 sterren hotel kreeg bij het bieden.
Ik denk als toppunt het Encore hotel in Las Vegas in 2009 voor $ 75, en voor mijn beste vriend voor $ 65 een 4 sterren hotel op Times Square in New York.

Helaas is dat op dit moment verleden tijd, het gaat economisch voor de wind en er wordt zowel privé als zakelijk weer veel gereisd.

Ik heb afgelopen vakantie alles via Hotwire geboekt en daar toch nog wel veel geld mee verdient, maar de echte koopjes zijn er niet meer.
Anonymous123

Re: PRICELINE: geen scucces meer?

Bericht door Anonymous123 »

Heb nog een mooi hotel voor 27 euro in Los Angeles weten te scoren hoor ;).
Dag erna wel weer gewoon 90 euro Haha
merluza
Amerikafan
Berichten: 213
Lid geworden op: 10 jan 2010, 10:45
Aantal x V.S. bezocht: 12
Locatie: Gent
Contacteer:

Re: Priceline: geen scucces meer?

Bericht door merluza »

Ook hier dezelfde ervaringen, de megadeals van 2008 - 2010 zijn er wel uit. Ik blijf wel bieden voor de sport en het zijn leuke besparingen, maar de winst is niet meer zo spectaculair als een aantal jaar geleden (80$-90$ voor 4* hotels, met de zwakke dollar toen ook nog...). In bepaalde regio's waar je bijna met zekerheid kan achterhalen welk hotel je zal winnen, zijn de Genius aanbiedingen van Booking soms even duur of zelfs goedkoper dan Priceline (bieden of express deals).

Maar het blijft enigszins verslavend, dus blijf ik het wel proberen, met de rates van booking steeds bij de hand.
winterpark
Amerikakenner
Berichten: 1219
Lid geworden op: 29 jan 2017, 23:16
Aantal x V.S. bezocht: 50

Re: PRICELINE: geen scucces meer?

Bericht door winterpark »

Harry schreef:Priceline was een enorm succes tijdens de crisis jaren vanaf 2008 tot zo ergens 2014, wij en vele vrienden en kennissen hebben fantastische deals kunnen scoren waarbij je voor rond de $75 een 4 of zelfs 5 sterren hotel kreeg bij het bieden.
Ik denk als toppunt het Encore hotel in Las Vegas in 2009 voor $ 75, en voor mijn beste vriend voor $ 65 een 4 sterren hotel op Times Square in New York.

Helaas is dat op dit moment verleden tijd, het gaat economisch voor de wind en er wordt zowel privé als zakelijk weer veel gereisd.

Ik heb afgelopen vakantie alles via Hotwire geboekt en daar toch nog wel veel geld mee verdient, maar de echte koopjes zijn er niet meer.
Precies wat jij zegt! In 2010 vier weken rondgereisd in de zomer, mijn hoogtepunten waren een 4 sterren hotel op de strip in Vegas voor 35 dollar per nacht. 3 sterren hotels in het centrum van San Francisco voor 40 dollar. En ik weet nog dat we een keer 70 dollar uitgaven en dat echt het toppunt vonden. ZOVEEL GELD :D Diezelfde hotels zijn allemaal 3-4x zo duur geworden.
vinceG
Amerikakenner
Berichten: 981
Lid geworden op: 22 apr 2013, 10:53
Aantal x V.S. bezocht: 10
Locatie: amsterdam

Re: Priceline: geen succes meer?

Bericht door vinceG »

Haha mooi om te lezen dit!
Onze eerste reizen naar de VS (2007-2012) hadden allemaal substantieel veel boekingen via priceline. Uren en uren heb ik op die site doorgebracht. Het was bijna verslavend. Maar zo leuk als je weer een 4/5 sterren hotel voor een prikkie had gewonnen. Ik zat laatst de foto's nog eens te bekijken en verbaasde me met wat voor budget we toen konden reizen en in wat voor hotels we zaten.

Inmiddels zijn alle hotels geboekt voor onze reis in september (90% booking.com) en toch ben ik van plan om weer eens op priceline te duiken en te kijken of ik nog wat deals kan scoren. Dan kom ik terug op dit topic :wink:
Ik hoop dat ik het nog niet verleerd ben!
SuzieQ
Amerika-expert
Berichten: 2432
Lid geworden op: 14 sep 2010, 15:52
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Priceline: geen succes meer?

Bericht door SuzieQ »

Ik heb het nog steeds niet geleerd haha.
Suzie


2023- Alaska cruise & Oregon
2020- Oregon & Washington *Geannuleerd *
2019- Noord-Zuidwesten
2018- Florida
2017- Zuidwesten
2016- Zuidwesten
KW1984
Amerikakenner
Berichten: 1018
Lid geworden op: 20 jul 2010, 15:31
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Priceline: geen succes meer?

Bericht door KW1984 »

vinceG schreef:Haha mooi om te lezen dit!
Onze eerste reizen naar de VS (2007-2012) hadden allemaal substantieel veel boekingen via priceline. Uren en uren heb ik op die site doorgebracht. Het was bijna verslavend. Maar zo leuk als je weer een 4/5 sterren hotel voor een prikkie had gewonnen. Ik zat laatst de foto's nog eens te bekijken en verbaasde me met wat voor budget we toen konden reizen en in wat voor hotels we zaten.

Inmiddels zijn alle hotels geboekt voor onze reis in september (90% booking.com) en toch ben ik van plan om weer eens op priceline te duiken en te kijken of ik nog wat deals kan scoren. Dan kom ik terug op dit topic :wink:
Ik hoop dat ik het nog niet verleerd ben!
Heel herkenbaar, bij ons precies hetzelfde (2010-2013). Hele goede deals gescoord, zie forumberichten daarover. Van genoten destijds, de verblijven zelf maar vooral ook de zoektocht. Nu ook vooral gebruik van booking.com, zowel vanwege de goede deals als vanwege het gebruiksgemak (zeer eenvoudig annuleren als je weer eens wat beters tegen komt)!
2010: Zuid-Westen
2011: Noord-Oost USA & Canada
2012: Florida
2013: Chicago - Orlando (via Zuiden & Texas)
2016: Las Vegas
2018: Florida
2019: Noord-Westen
2023: Californië + ?
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Priceline: geen succes meer?

Bericht door roelb »

Hier ook vroeger fervent Priceline en Hotwire gebruiker en redelijk veel goede deal gehad, met name in de US maar ook daarbuiten.

De laatste jaren nog vaak geprobeerd om wat biedingen te doen op verschillende bestemmingen, maar het is gewoon echt niet meer interessant.
flex123
Amerikafan
Berichten: 395
Lid geworden op: 27 mei 2013, 14:56
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Priceline: geen succes meer?

Bericht door flex123 »

hotwire heb ik soms nog wel redelijke deals, maar priceline is echt niks meer.
Gebruikersavatar
pollyblue
Amerikakenner
Berichten: 550
Lid geworden op: 29 jul 2008, 17:48
Aantal x V.S. bezocht: 30
Locatie: Schelle

Re: Priceline: geen succes meer?

Bericht door pollyblue »

Ik gebruik ze nog allebei, maar enkel met promocodes anders loont het idd de moeite niet meer.
Gebruikersavatar
Frasi
Amerika-expert
Berichten: 1914
Lid geworden op: 06 nov 2011, 20:36
Partner van: mezelf
Aantal x V.S. bezocht: 18
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Priceline: geen succes meer?

Bericht door Frasi »

herkenbaar: de eerste jaren heb ik nog wel eens Name-your-own-price bij Priceline gebruikt. Laatste paar jaar niet meer. Vorig jaar nog wel eens geprobeerd, maar het leverde niets op (ben gestopt toen biedingen tegen de reguliere prijzen begonnen te lopen).

Om nog een klein beetje korting te halen kan je je boekingen via een cashbacksite laten lopen.
Cashbacktotaal.nl geeft 4.8% korting op booking.com en zelfs 9% via Expedia.nl
Ik heb voor de komende vakantie bijna alles via Expedia geboekt (en krijg achteraf van elke boeking 9% via cashbacktotaal terug).
Afbeelding
https://my.flightradar24.com/Frasi
Zuid-Westen (2007, 2010, 2012, 2022); California (2012, 2015,2016, 2018, 2021); Florida (2008, 2013, 2015, 2019); Santa Fe/Yellowstone/Black Hills (2014); NY/Wash.(2016); LA (2016); Deep South (2017). NY (2018, 2019)
heidem
Amerikakenner
Berichten: 428
Lid geworden op: 05 jun 2011, 22:29
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Priceline: geen succes meer?

Bericht door heidem »

In een aantal steden leverde Priceline Express dit jaar mij best aardige prijzen op, zeker voor hotels downtown. Daarbuiten voegde het echt niets toe.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer