Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Koffertje wordt er steeds uitgepikt

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Plaats reactie
winterpark
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 50

Koffertje wordt er steeds uitgepikt

Bericht door winterpark »

Hoi allen,
In januari vlogen we terug van Orlando sanford naar Amsterdam. Ons handbagage koffertje werd er bij de security uitgepikt en het bleek dat op een doos proteïne repen een minuscuul stukje explosief was gevonden. Zeg maar zo groot als een golfbal in een football stadium.
Een ruime week geleden gingen we door de douane op Newark en weer werd dit koffertje (waar in januari de repen in zaten) eruit gehaald en werden we uitgebreid bevoeld en getest. Dit keer zonder uitleg en helaas een stuk onvriendelijker en veel chaotischer dan op Sanford.

Ik zit er sterk aan te denken om het koffertje weg te doen maar vind het wel zonde.... duur en mooi koffertje namelijk. Over 1,5 week vliegen we weer terug en ik ben bang dat we weer de pineut zijn. Iemand tips?
hemmie
Amerika-expert

Re: Koffertje wordt er steeds uitgepikt

Bericht door hemmie »

Als er ooit iets gevonden is in jullie handbagage zal er neem ik aan nu een aantekening staan bij jullie naam. Ik denk dat jullie dan (voorlopig) altijd extra controles kunnen verwachten, ongeacht welk koffer je meeneemt.
Terug in Texas!
Queste
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 19
Contacteer:

Bericht door Queste »

Volgens mij heeft security nog nooit mijn naam geweten als ik door de controle ga.

Ik wordt er ook altijd uitgepikt. Eerst was het steeds m'n laptop, daarna m'n powerbank en de laatste 2 keer m'n headphones. Ik heb me erbij neergelegd en zorg gewoon dat ik voldoende tijd heb.
The quality of the answers is always a direct result of the quality of the question
mtl
Amerika-expert

Bericht door mtl »

Vervelend maar dat soort dingen gebeuren. Gewoon meewerken dan is ook alles snel achter de rug.
Ruud2004
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 16

Bericht door Ruud2004 »

Luchthavenscanners staan ingesteld op herkenning van bepaalde componenten, ook die swap met die witte doekjes (ionenscan) doet dit (maar dan anders). Niets aan doen, overkomt honderden reizigers per dag en je wordt hier echt niet voor geregistreerd.
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA

Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
Dommel
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door Dommel »

Als je niets te verbergen hebt dan zou ik het mooie koffertje gewoon blijven gebruiken.
Ik word (bijna) altijd uitgebreid gefouilleerd en ik laat het maar gewoon gebeuren. Vervelend maar ze vinden bij mij niets.

Els
winterpark
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 50

Bericht door winterpark »

Dan idd maar langer de tijd nemen.
Het ligt niet aan ons maar puur aan die koffer (waar dus blijkbaar een vreemde stof nog steeds op zit). De rest van de handbagage wordt er nl niet uitgepikt :)
Galapogos
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door Galapogos »

Ik heb het ook een keer gehad in London. 'Traces found' of zoiets stond er te lezen op het display van de scanner. Rugzak in kwestie is neem ik aan in aanraking geweest met het een of ander. Op zich niet ondenkbaar als je bedenkt hoe vaak ik die tas heb meegezeuld in het openbaar vervoer.

Enfin, tas nogmaals gescand, niets gevonden, vervolgens met de hand gecheckt, uiteraard ook niets gevonden. Heb desondanks een heel formulier met persoonsgegevens mogen invullen. Verder nooit meer iets van gehoord of last van gehad, ook niet bij volgende bezoeken aan het Verenigd Koninkrijk.

Ik vond het vooral vervelend op het moment zelf, want ik heb al snel een half uur staan wachten bij die scanner tot er een medewerker beschikbaar was voor de extra controle. Ik had hier mijn vliegtuig door kunnen missen als het nog iets langer had geduurd.
vana
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Bericht door vana »

Ik weet wel wat ik zou doen als hetzelfde koffertje er steeds uitgepikt werd; een nieuw koffertje kopen 8) :D
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer