Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Documenten Florida
-
nanske
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 10
Documenten Florida
Deze zomer reis ik en mijn partner met ons nichtje naar Florida. Zij is echter op dat moment 17 jaar. Haar ouders gaan niet mee.
Welke documenten buiten een reispas heeft zij nodig zodat zij met ons mee mag gaan en waar kunnen we die verkrijgen?
Momenteel heeft ze 1 papier op de gemeente gekregen daar waar ze haar reispas is gaan ophalen. Naar mijn gevoel dacht ik dat we toch meerdere documenten nodig hadden. Kan iemand me hierover info geven aub
Welke documenten buiten een reispas heeft zij nodig zodat zij met ons mee mag gaan en waar kunnen we die verkrijgen?
Momenteel heeft ze 1 papier op de gemeente gekregen daar waar ze haar reispas is gaan ophalen. Naar mijn gevoel dacht ik dat we toch meerdere documenten nodig hadden. Kan iemand me hierover info geven aub
Re: Documenten Florida
Een paspoort, en that's it. Alleen als jonge kinderen zonder ouders reizen onder begeleiding van iemand anders kan zo'n verklaring soms meerwaarde hebben, maar is sowieso niet verplicht. Maar iemand van 17 is ook prima in staat om zelf te reizen, dus wie daar bij is doet er verder niet toe.
- pollyblue
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 30
En niet te vergeten: ESTA
Hoewel een 17 jarige prima in staat zal zijn om alleen te kunnen reizen, is er voor reizen met minderjarige kinderen wel degelijk toestemming nodig.
https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpe ... -reis-gaat
Je kunt hier het internationale formulier downloaden en dat gezamenlijk invullen. Daarbij voeg je een kopie van het paspoort van beide ouders en het uittreksel uit het bevolkingsregister.
Zelfs als alleen reizende ouder met kinderen hoor je toestemming van de andere ouder, kopie van diens paspoort en uittreksel uit geboorteregister bij je te hebben. Op Schiphol is er nooit naar de papieren gevraagd, wel een aantal keren aan de kinderen 'met wie ga je op vakantie', 'waarheen', 'waar is pappa'. In Canada (niet de US maar wel heel vergelijkbaar) is er bij binnenkomst diverse keren naar de documenten gevraagd.
Reizend met een kind van een ander zou ik dus zeker die papieren invullen en meenemen, beter mee verlegen dan om verlegen!
https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpe ... -reis-gaat
Je kunt hier het internationale formulier downloaden en dat gezamenlijk invullen. Daarbij voeg je een kopie van het paspoort van beide ouders en het uittreksel uit het bevolkingsregister.
Zelfs als alleen reizende ouder met kinderen hoor je toestemming van de andere ouder, kopie van diens paspoort en uittreksel uit geboorteregister bij je te hebben. Op Schiphol is er nooit naar de papieren gevraagd, wel een aantal keren aan de kinderen 'met wie ga je op vakantie', 'waarheen', 'waar is pappa'. In Canada (niet de US maar wel heel vergelijkbaar) is er bij binnenkomst diverse keren naar de documenten gevraagd.
Reizend met een kind van een ander zou ik dus zeker die papieren invullen en meenemen, beter mee verlegen dan om verlegen!
Ik zie trouwens onder deze post bij de vergelijkbare postings jouw bericht van aug.2016 staan waar ook duidelijk links zijn gegeven waaruit blijkt dat je voor US Customs wel degelijk documenten moet kunnen overleggen waaruit blijkt dat je toestemming hebt van de ouders van het minderjarige kind.
Je vraag was dus al eerder beantwoord.
Je vraag was dus al eerder beantwoord.
Op die gerefereerde pagina's staat:
Ook in Nederland gaat het niet om een wettelijke verplichting. Het is beleid bij de controle van uitreizende burgers, gericht tegen ontvoering van jonge kinderen. Logisch dat er gevraagd wordt naar documentatie als jonge kinderen naar het buitenland reizen zonder ouders. Maar daar gaat het hier niet om, het gaat hier om iemand van 17 jaar oud. Hij of zij zal zelf langs de marrechaussee lopen in NL (of de e-gates gebruiken) en hij of zij zal in de US zelf langs immigrations moeten (of de APC terminals gebruiken). Zowel de marrechaussee hier in NL als de CBP officer in de US zal iemand van 17 die normaal communiceert echt niet om dit soort documentatie gaan vragen.
Er is dus absoluut geen requirement in de US.Adults traveling with children should also be aware that, while the U.S. does not require this documentation, other countries may have a requirement...
Ook in Nederland gaat het niet om een wettelijke verplichting. Het is beleid bij de controle van uitreizende burgers, gericht tegen ontvoering van jonge kinderen. Logisch dat er gevraagd wordt naar documentatie als jonge kinderen naar het buitenland reizen zonder ouders. Maar daar gaat het hier niet om, het gaat hier om iemand van 17 jaar oud. Hij of zij zal zelf langs de marrechaussee lopen in NL (of de e-gates gebruiken) en hij of zij zal in de US zelf langs immigrations moeten (of de APC terminals gebruiken). Zowel de marrechaussee hier in NL als de CBP officer in de US zal iemand van 17 die normaal communiceert echt niet om dit soort documentatie gaan vragen.
Ik werk op een gemeentebestuur in België en wij raden iedereen aan om voor een minderjarige, die niet reist met (1 van zijn) ouders/voogd, een toestemming mee te nemen ondertekend door 1 van de ouders en gewettigd door het gemeentebestuur.
Je kan idd maar beter iets teveel mee hebben dan iets te weinig
.
Je kan idd maar beter iets teveel mee hebben dan iets te weinig
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 5 Reacties
- 3785 Weergaves
-