Bots stelen jouw kans op reserveren

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Plaats reactie
Dutchess
Amerika-expert
Berichten: 2498
Lid geworden op: 14 jul 2006, 02:14
Locatie: Utah

Bots stelen jouw kans op reserveren

Bericht door Dutchess »

Als het tegenwoordig moeilijker lijkt om die mooie kampeerplaats te reserveren, kan het hierdoor komen:

Bots Are Stealing Your Campsites And Permits
Emigratietraject doorlopen via K-1. Naturalisatie na 20 jaar groene kaart. Dubbele nationaliteit.
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Bots stelen jouw kans op reserveren

Bericht door roelb »

Ik heb hier vorig jaar ook een perl scriptje gedeeld om de availability van Yellowstone accommodaties automatisch te controleren. Prima toch? Niet anders dan zelf elk uur of elke 5 minuten oid in een browser controleren, alleen wat minder arbeidsintensief :-)
Gebruikersavatar
Galapogos
Amerika-expert
Berichten: 2065
Lid geworden op: 09 feb 2012, 21:03
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Bots stelen jouw kans op reserveren

Bericht door Galapogos »

Hmm, vervelend als commerciële partijen op deze manier massaal campingplekken opkopen met als gevolg prijsopdrijving zoals bij een Adele-concert. Maar als een kampeerder zelf een of ander scriptje in elkaar zet om periodiek te kijken of er een plekje vrij is gekomen en/of om bij het openen van de reserveringen snel genoeg te zijn, dan heb ik daar weer geen moeite mee.
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Bots stelen jouw kans op reserveren

Bericht door roelb »

Opkopen is natuurlijk lastig. Want volgens mij is bij de meeste hotels, en ook bij Xanterra, de regel dat de persoon die geboekt heeft ook aanwezig moet zijn bij het inchecken.
Gebruikersavatar
Galapogos
Amerika-expert
Berichten: 2065
Lid geworden op: 09 feb 2012, 21:03
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Bots stelen jouw kans op reserveren

Bericht door Galapogos »

Ja, maar zo'n partij zou de opgekochte plekken eventueel kunnen annuleren om vervolgens direct de plekken weer te reserveren op naam van de klant.

Enfin, nogal vergezocht natuurlijk. En vermoedelijk is dat indien een bedrijf zoiets op een grootschalige manier doet makkelijk te achterhalen door de techneuten achter recreation.gov.
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Bots stelen jouw kans op reserveren

Bericht door roelb »

Eerste nacht moet je vooraf betalen en je kunt niet 1 nachtje uit een langdurige reservering afsplitsen. Dan moet je alles cancellen en herboeken. Als je zoiets zou willen opzetten moet je dus eigenlijk een hoop kortdurende boekingen vastleggen en daarmee ook een forse hoeveelheid geld vastzetten bij Xanterra, met alle risico's van dien. Dan moet je wel heel goed kunnen verdienen op wederverkoop van die kamers.

Ik zou me wel een betaalde dienst kunnen voorstellen die iets voor een derde partij boekt zodra het vrij komt. Daar heb ik ook wel eens over gedacht om op te zetten. Maar zitten ook veel haken en ogen aan.
Gebruikersavatar
Stan.Gobien
Techmod
Berichten: 6812
Lid geworden op: 02 jan 2009, 10:29
Aantal x V.S. bezocht: 10
Locatie: Roeselare (BE)
Contacteer:

Re: Bots stelen jouw kans op reserveren

Bericht door Stan.Gobien »

roelb schreef:Ik heb hier vorig jaar ook een perl scriptje gedeeld om de availability van Yellowstone accommodaties automatisch te controleren. Prima toch? Niet anders dan zelf elk uur of elke 5 minuten oid in een browser controleren, alleen wat minder arbeidsintensief :-)
Hoi Roel,

Heb je ook een aangepast script voor Yosemite, zoals Half Dome Village?

Groeten Stan
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Bots stelen jouw kans op reserveren

Bericht door roelb »

Nee, dan moet je denk ik echt van vooraf aan beginnen. Dat is een andere concessiehouder, dus de systemen lijken ook niet op elkaar.
Gebruikersavatar
Inges
Amerikakenner
Berichten: 864
Lid geworden op: 04 jun 2013, 11:59
Aantal x V.S. bezocht: 7
Locatie: Zaandam
Contacteer:

Re: Bots stelen jouw kans op reserveren

Bericht door Inges »

Stan.Gobien schreef:
roelb schreef:Ik heb hier vorig jaar ook een perl scriptje gedeeld om de availability van Yellowstone accommodaties automatisch te controleren. Prima toch? Niet anders dan zelf elk uur of elke 5 minuten oid in een browser controleren, alleen wat minder arbeidsintensief :-)
Hoi Roel,

Heb je ook een aangepast script voor Yosemite, zoals Half Dome Village?

Groeten Stan
Tussen 13.15 en 14.15u heb je de beste kans op de website. Als de site in "maintenance" staat moet je gewoon af en toe refreshen. Meestal komt ie dan rond 14u weer online en kun je 366 dagen van te voren boeken. Ook de kamers die ze weer vrijgeven vanwege annuleringen komen dan weer beschikbaar. Ik heb meerdere reserveringen voor 2018 (aug) gedaan de afgelopen weken omdat onze route nog niet 100% vast staat. In alle gevallen heb ik een kamer kunnen krijgen die ik wilde (366 dagen van te voren dus). Hopelijk heb je hier iets aan.
Groetjes, Inge
2x Canada en 7x USA
https://ingevanderwulp.nl/reizen/ (Live blog's + roadbooks )
Gebruikersavatar
Stan.Gobien
Techmod
Berichten: 6812
Lid geworden op: 02 jan 2009, 10:29
Aantal x V.S. bezocht: 10
Locatie: Roeselare (BE)
Contacteer:

Re: Bots stelen jouw kans op reserveren

Bericht door Stan.Gobien »

Inges schreef:Hopelijk heb je hier iets aan.
Zeker wel. Ik had die maintenance mode 1x reeds voor gehad, maar wist niet dat het elke dag op een bepaald tijdstip is. Ook wist ik niet dat de annulaties na die maintenance beschikbaar komen. Ik ben trouwens voor halverwege juni aan het kijken, en kan enkel not tenten krijgen.
Gebruikersavatar
Inges
Amerikakenner
Berichten: 864
Lid geworden op: 04 jun 2013, 11:59
Aantal x V.S. bezocht: 7
Locatie: Zaandam
Contacteer:

Re: Bots stelen jouw kans op reserveren

Bericht door Inges »

Stan.Gobien schreef:
Inges schreef:Hopelijk heb je hier iets aan.
Zeker wel. Ik had die maintenance mode 1x reeds voor gehad, maar wist niet dat het elke dag op een bepaald tijdstip is. Ook wist ik niet dat de annulaties na die maintenance beschikbaar komen. Ik ben trouwens voor halverwege juni aan het kijken, en kan enkel not tenten krijgen.
Iedere middag kijken. Dat is het beste advies. Of proberen losse nachten te boeken. De kans dat er 3 nachten na elkaar vrij komen is wel heel optimistisch namelijk. Ik heb in het begin (toen ik nog niet voor mijn datums kon boeken) ook gekeken op andere datums. 's Morgen alleen nog tenten en na de middag kwamen er dan ook weer kamers vrij die dan vervolgens ook weer razendsnel weg waren.

Wat ik ook gezien heb is dat je op het laatste moment vaak nog kunt boeken. De reserveringen mogen tot 7 dagen voor aankomst kosteloos worden geannuleerd en zoals je weet wijzigen reisplannen nog wel eens. Dus begin Juni kijken is ook nog wel een tip als het je dan nog niet gelukt is. Succes.
Groetjes, Inge
2x Canada en 7x USA
https://ingevanderwulp.nl/reizen/ (Live blog's + roadbooks )
Gebruikersavatar
Stan.Gobien
Techmod
Berichten: 6812
Lid geworden op: 02 jan 2009, 10:29
Aantal x V.S. bezocht: 10
Locatie: Roeselare (BE)
Contacteer:

Re: Bots stelen jouw kans op reserveren

Bericht door Stan.Gobien »

Ik heb reeds een stoneman room kunnen bemachtigen voor de eerste nacht, we zoeken nog verder voor de 2de nacht. En anders rijden we die avond het park reeds uit. Bedankt voor de tips.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer