Florida - Californië - NYC

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Plaats reactie
celvannorden
Amerika-newbie
Berichten: 5
Lid geworden op: 09 mei 2017, 15:50
Aantal x V.S. bezocht: 0

Florida - Californië - NYC

Bericht door celvannorden »

Beste Amerika vedettes,

Mijn nicht en ik zijn bezig met het plannen van een 31 daagse rondreis door Amerika.
Hierbij willen wij ons niet beperken tot 1 staat, en zijn daarom van plan om met binnenlandse vluchten meer van amerika te zien dan bijvoorbeeld enkel het westen.
Nu zijn wij een beetje aan het oriënteren over wat de beste tijd is om te gaan.
We twijfelen tussen de volgende periodes:
1. Februari/begin maart
2. Half maart/half april (voorkeur)
3. Half oktober/half november
4. November
Helaas zijn we erg gebonden aan de wintermaanden omdat wij van mei t/m halfoktober niet weg kunnen ivm werk.

Onze route zou als volgt zijn en is gebaseerd op ons eerste idee (februari tm begin maart):

AMSTERDAM - ORLANDO
1 februari
Orlando 1 - 4 februari
Disney world 2 - 3 februari
Miami beach 4 - 9 feb.
Key west 9 - 10 feb.
Miami (MIA - SFO)
10- 11 feb.
= 10 dagen

San francisco
11 - 12 feb.
Lake Tahoe 12 - 13 feb.
Yosemite 13 - 14 feb.
Bishop (alleen overnachting)
Las Vegas 15 - 17 feb.
Lake of fire bezoeken
Grand canyon 17 - 18 feb.
Lake havasu (alleen overnachting)
Joshua tree bezoeken
San Diego 19 - 22 feb
Santa Monica 22 - 24 feb
LA (LAX - NYC)
24 - 28 feb
= 17 dagen

New York (NYC-AMS)
28/29 - 4 mrt.
= 4/5 dagen

Mijn vraag aan jullie is, wat vinden jullie van deze route? hebben jullie nog adviesen/tips hierin? ALLES IS WELKOM!
En welke periode denken jullie dat het meest geschikt is voor deze reis?
Gebruikersavatar
PSVwally
Amerika-expert
Berichten: 19593
Lid geworden op: 09 sep 2010, 22:51
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Florida - Californië - NYC

Bericht door PSVwally »

Zo vroeg in het seizoen vraag ik me aan de westkant af wat je plannen zijn. Je hebt behalve bij Lake Tahoe en Yosemite op nog wat meer plekken grote kans op sneeuw en fris weer. Bv ook bij de grand canyon. En je mist dan prachtige parken als Zion/Bryce. Lake of fire? Bedoel je Valley of Fire?

Ik zou een keuze maken voor oktober/november en een keuze maken tussen Florida/NY en het westen of alleen Florida en NY, maar niet alle 3
winterpark
Amerikakenner
Berichten: 1219
Lid geworden op: 29 jan 2017, 23:16
Aantal x V.S. bezocht: 50

Re: Florida - Californië - NYC

Bericht door winterpark »

Als je voor maart/april kiest, zou je ook kunnen kiezen voor Florida en een stukje van het diepe zuiden. Of eventueel bijvoorbeeld kunnen kiezen voor een vlucht met een tussenstop in New York, daar een dag of vijf blijven, doorvliegen naar Miami, en vanaf daar drie weken een roadtrip maken naar bijv. Orlando/Daytona Beach/Saint Augustine/Savannah/Charleston.
Dat zou half oktober/begin november ook nog kunnen.
celvannorden
Amerika-newbie
Berichten: 5
Lid geworden op: 09 mei 2017, 15:50
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Florida - Californië - NYC

Bericht door celvannorden »

PSVwally schreef:Zo vroeg in het seizoen vraag ik me aan de westkant af wat je plannen zijn. Je hebt behalve bij Lake Tahoe en Yosemite op nog wat meer plekken grote kans op sneeuw en fris weer. Bv ook bij de grand canyon. En je mist dan prachtige parken als Zion/Bryce. Lake of fire? Bedoel je Valley of Fire?

Ik zou een keuze maken voor oktober/november en een keuze maken tussen Florida/NY en het westen of alleen Florida en NY, maar niet alle 3
Bedankt voor je tips!!
Ik bedoel inderdaad valley of fire.. Wat is een geschiktere tijd om naar de westkust te gaan?
Is het in April aangenaam om daar te zitten?
celvannorden
Amerika-newbie
Berichten: 5
Lid geworden op: 09 mei 2017, 15:50
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Florida - Californië - NYC

Bericht door celvannorden »

winterpark schreef:Als je voor maart/april kiest, zou je ook kunnen kiezen voor Florida en een stukje van het diepe zuiden. Of eventueel bijvoorbeeld kunnen kiezen voor een vlucht met een tussenstop in New York, daar een dag of vijf blijven, doorvliegen naar Miami, en vanaf daar drie weken een roadtrip maken naar bijv. Orlando/Daytona Beach/Saint Augustine/Savannah/Charleston.
Dat zou half oktober/begin november ook nog kunnen.
Bedankt voor de tip!
Het kriebelt een beetje om alles in 1 keer te willen doen.. alle 3 de staten spreken me zo aan.. ik heb m'n route na laten kijken door tioga en een offerte op gevraagd. Zij zeiden dat de route wel prima was, alleen dat het weer waarschijnlijk gewoon slecht is, en het inderdaad zonde is om het in die maanden te doen.
Florida lijkt me zo lang om een maand te zitten, of heb ik dit nu helemaal mis?
Marcopstal
Amerika-expert
Berichten: 7581
Lid geworden op: 04 feb 2014, 18:44
Aantal x V.S. bezocht: 28
Locatie: Zaventem

Re: Florida - Californië - NYC

Bericht door Marcopstal »

Als men je als advies geeft dat het weer "een beetje kan tegenzitten" dan is dit geen correct advies. Begin februari kan je "serieuze problemen" hebben door het weer. De route vanaf SF zoals ze er nu staat is in die periode bijna onmogelijk.

Lake Tahoe ligt hoog, in de maanden februari en maart sneeuwt het daar gemiddeld genomen 70 tot 90 cm per maand.
Er is een reële kans dat je ernstige hinder hebt om tot Bishop te geraken. Vanuit Yosemite is dat zowiezo onmogelijk zonder een flinke omweg.
Lake of Fire ? Ik vermoed dat je Valley Of Fire bedoelt.

Houd er ook rekening mee dat het aan de GC nog kan sneeuwen. Vriezen zal het er zeker nog.

Verder plan je blijkbaar van 22 februari tot 28 februari LA ? (Santa Monica is officieel wel andere stad), maar op zich is dat hetzelfde. Dit vind ik eigenlijk in verhouding vrij veel. Niet dat je er je dagen niet kan vullen uiteraard.

NYC op het einde vind ik dan van alles wat er nu staat nog het allerslechtste idee. Door het tijdsverschil verlies je immers een hele dag. Wil je persé NY erbij, ga dan eerst naar NY, dan naar Miami en dan naar het zuidwesten.

Voor half maart/half april zal het al ietsje zachter weer worden, maar nog steeds moet je met sneeuw en vriestemperaturen rekening houden. Maar dat geld ook voor de periode vanaf half oktober al terug. Vorig jaar hadden wij op 30 september al de eerste sneeuw op de hoger gelegen delen van Yosemite.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
winterpark
Amerikakenner
Berichten: 1219
Lid geworden op: 29 jan 2017, 23:16
Aantal x V.S. bezocht: 50

Re: Florida - Californië - NYC

Bericht door winterpark »

celvannorden schreef:
winterpark schreef:Als je voor maart/april kiest, zou je ook kunnen kiezen voor Florida en een stukje van het diepe zuiden. Of eventueel bijvoorbeeld kunnen kiezen voor een vlucht met een tussenstop in New York, daar een dag of vijf blijven, doorvliegen naar Miami, en vanaf daar drie weken een roadtrip maken naar bijv. Orlando/Daytona Beach/Saint Augustine/Savannah/Charleston.
Dat zou half oktober/begin november ook nog kunnen.
Bedankt voor de tip!
Het kriebelt een beetje om alles in 1 keer te willen doen.. alle 3 de staten spreken me zo aan.. ik heb m'n route na laten kijken door tioga en een offerte op gevraagd. Zij zeiden dat de route wel prima was, alleen dat het weer waarschijnlijk gewoon slecht is, en het inderdaad zonde is om het in die maanden te doen.
Florida lijkt me zo lang om een maand te zitten, of heb ik dit nu helemaal mis?
Ik zou daarom dus 1 week NY doen en 3 weken Florida/Georgia/South Carolina. Dat is goed te doen. Savannah en Charleston zijn prachtige steden in Georgia en South Carolina. Tioga heeft volgens mij ook een voorbeeldroute southern states, kijk maar. Moet wel zeggen dat reisorganisaties je over het algemeen kilometers laten vreten dus let daar goed op :) je zou kunnen zoeken naar een ticket naar Orlando of Miami via JFK of Newark, en dus eerst een week in NY. In Orlando of Miami huur je dan een auto.

Ik zou de westkust dus echt bewaren tot je een keer in mei, juni, juli, augustus, september of hooguit oktober kunt gaan.
winterpark
Amerikakenner
Berichten: 1219
Lid geworden op: 29 jan 2017, 23:16
Aantal x V.S. bezocht: 50

Re: Florida - Californië - NYC

Bericht door winterpark »

Of zoiets met meerdere dagen New York:
https://tiogatours.nl/bestemmingen/amer ... /new-york/
celvannorden
Amerika-newbie
Berichten: 5
Lid geworden op: 09 mei 2017, 15:50
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Florida - Californië - NYC

Bericht door celvannorden »

winterpark schreef:
celvannorden schreef:
Bedankt voor de tip!
Het kriebelt een beetje om alles in 1 keer te willen doen.. alle 3 de staten spreken me zo aan.. ik heb m'n route na laten kijken door tioga en een offerte op gevraagd. Zij zeiden dat de route wel prima was, alleen dat het weer waarschijnlijk gewoon slecht is, en het inderdaad zonde is om het in die maanden te doen.
Florida lijkt me zo lang om een maand te zitten, of heb ik dit nu helemaal mis?
Ik zou daarom dus 1 week NY doen en 3 weken Florida/Georgia/South Carolina. Dat is goed te doen. Savannah en Charleston zijn prachtige steden in Georgia en South Carolina. Tioga heeft volgens mij ook een voorbeeldroute southern states, kijk maar. Moet wel zeggen dat reisorganisaties je over het algemeen kilometers laten vreten dus let daar goed op :) je zou kunnen zoeken naar een ticket naar Orlando of Miami via JFK of Newark, en dus eerst een week in NY. In Orlando of Miami huur je dan een auto.

Ik zou de westkust dus echt bewaren tot je een keer in mei, juni, juli, augustus, september of hooguit oktober kunt gaan.

De tour die je stuurde ziet er goed uit!
Ik denk dat ik er uit ben, inderdaad de westkust een keertje te doen wanneer ik meer tijd heb in de zomer maanden...
Bedankt voor alle adviezen!
celvannorden
Amerika-newbie
Berichten: 5
Lid geworden op: 09 mei 2017, 15:50
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Florida - Californië - NYC

Bericht door celvannorden »

Marcopstal schreef:Als men je als advies geeft dat het weer "een beetje kan tegenzitten" dan is dit geen correct advies. Begin februari kan je "serieuze problemen" hebben door het weer. De route vanaf SF zoals ze er nu staat is in die periode bijna onmogelijk.

Lake Tahoe ligt hoog, in de maanden februari en maart sneeuwt het daar gemiddeld genomen 70 tot 90 cm per maand.
Er is een reële kans dat je ernstige hinder hebt om tot Bishop te geraken. Vanuit Yosemite is dat zowiezo onmogelijk zonder een flinke omweg.
Lake of Fire ? Ik vermoed dat je Valley Of Fire bedoelt.

Houd er ook rekening mee dat het aan de GC nog kan sneeuwen. Vriezen zal het er zeker nog.

Verder plan je blijkbaar van 22 februari tot 28 februari LA ? (Santa Monica is officieel wel andere stad), maar op zich is dat hetzelfde. Dit vind ik eigenlijk in verhouding vrij veel. Niet dat je er je dagen niet kan vullen uiteraard.

NYC op het einde vind ik dan van alles wat er nu staat nog het allerslechtste idee. Door het tijdsverschil verlies je immers een hele dag. Wil je persé NY erbij, ga dan eerst naar NY, dan naar Miami en dan naar het zuidwesten.

Voor half maart/half april zal het al ietsje zachter weer worden, maar nog steeds moet je met sneeuw en vriestemperaturen rekening houden. Maar dat geld ook voor de periode vanaf half oktober al terug. Vorig jaar hadden wij op 30 september al de eerste sneeuw op de hoger gelegen delen van Yosemite.
Bedankt voor het advies! ik denk dat we inderdaad de westkust beter kunnen bewaren tot een keertje in de zomer, hoe teleurstellend het ook mag zijn.. Ik wil daar wel gewoon lekker kunnen genieten van zon zee strand en terrasjes, voor de sneeuw zoek ik het wel wat dichter bij huis..
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42034
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Florida - Californië - NYC

Bericht door Martin & Marianne »

Ik vind de zomer ook niet overal ideaal voor de westkust; het is dan op veel plaatsen erg heet, en bovendien is het er dan erg druk en duur. Je kunt prima in maart/april naar het zuidwesten, maar hou er dan wel rekening mee dat je sommige dingen niet kunt doen.
Kijk eens naar de verslagen van Kalaman voor het zuidwesten buiten het hoogseizoen.

Marianne
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer