Wij gaan voor het eerst, gezin met twee pubers, een dergelijke reis maken. We zijn gewend om te kamperen: grote vouwwagen lekker vol stouwen en weten wat je op plek van aankomst allemaal kunt kopen. En nu gaan we 7 nachten in hotels en 24 nachten in een Road Bear 27-30 camper. En heb ik geen idee wat mee te nemen...hellup!
Ik lees vele berichten; slaapzakken meenemen, maar in de camper zitten dekbedden? Of dekbedhoezen meenemen voor de slaapzakken van de camper, maar op de inventarislijst staat dekbedden en dekbedhoezen aanwezig. En zo lees ik nog veel meer waar ik van ga twijfelen. Zoals een tube mayo meenemen omdat je daar alleen mega potten kunt kopen.
Mijn vraag aan de doorgewinterde camper/USA west-ganger: wat nemen jullie allemaal mee van huis? Welke tips kunnen jullie ons meegeven? Zo heb ik al de tip gekregen om sticks oplos-esspresso-koffie mee te nemen om de Amerikaanse (slappe) koffie Nederlandser te maken. En vaseline, voor de droge hielen. En wat wasmiddel voor de wasmachines. Maar zo zijn er vast nog meer tips waar ik heel blij mee ben!
En dan, het inpakken. Een maand weg en geen grote vouwwagen waar alles in kan. Ieder een koffer/grote tas en die wil ik niet vol proppen op de heenreis, om ruimte te laten voor de terugreis. Dus, ook daar; wat raden jullie ons aan om mee te nemen? Ik breek - als vrouw - al mijn hoofd over 4 paar schoenen (ja, sorry