Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Inpakken en meenemen

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Ionnie
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 4

Inpakken en meenemen

Bericht door Ionnie »

Het aftellen is nu echt begonnen! We praten nu niet meer in maanden, maar in weken: nog 10 weken :thumbup: .

Wij gaan voor het eerst, gezin met twee pubers, een dergelijke reis maken. We zijn gewend om te kamperen: grote vouwwagen lekker vol stouwen en weten wat je op plek van aankomst allemaal kunt kopen. En nu gaan we 7 nachten in hotels en 24 nachten in een Road Bear 27-30 camper. En heb ik geen idee wat mee te nemen...hellup!
Ik lees vele berichten; slaapzakken meenemen, maar in de camper zitten dekbedden? Of dekbedhoezen meenemen voor de slaapzakken van de camper, maar op de inventarislijst staat dekbedden en dekbedhoezen aanwezig. En zo lees ik nog veel meer waar ik van ga twijfelen. Zoals een tube mayo meenemen omdat je daar alleen mega potten kunt kopen.
Mijn vraag aan de doorgewinterde camper/USA west-ganger: wat nemen jullie allemaal mee van huis? Welke tips kunnen jullie ons meegeven? Zo heb ik al de tip gekregen om sticks oplos-esspresso-koffie mee te nemen om de Amerikaanse (slappe) koffie Nederlandser te maken. En vaseline, voor de droge hielen. En wat wasmiddel voor de wasmachines. Maar zo zijn er vast nog meer tips waar ik heel blij mee ben!

En dan, het inpakken. Een maand weg en geen grote vouwwagen waar alles in kan. Ieder een koffer/grote tas en die wil ik niet vol proppen op de heenreis, om ruimte te laten voor de terugreis. Dus, ook daar; wat raden jullie ons aan om mee te nemen? Ik breek - als vrouw - al mijn hoofd over 4 paar schoenen (ja, sorry :oops: ); wandelschoenen, sneakers (oke, die gaan onderweg aan), slippers en instappertjes. Is dit lachwekkend, of heel normaal? Tips, opmerkingen, suggesties; ik hoor ze graag!
lyan
Amerikakenner
Partner van: laguna62
Aantal x V.S. bezocht: 28
Contacteer:

Re: Inpakken en meenemen

Bericht door lyan »

Mayonaise hebben ze daar ook heus wel in kleinere verpakkingen, dus dat zou ik niet meenemen. Wasmiddel: ik koop daar gewoon een fles wasmiddel en wat over is blijft daar.
Voor wat betreft een camper kan ik je geen raad geven, wij kamperen altijd met een tent.
Koffie is daar gewoon te koop, wij kopen altijd de koffie van Folgers en dan de Dark variant, gewoon ouderwets door een filter dus zo sterk als je zelf wilt. Voor op de hotelkamer hebben we wel oploskoffie. Het water maken we heet met een daar gekochte dompelaar.
We nemen wel (oude) kaas van hier mee, we vinden de kaas daar niet lekker, maar als je alleen maar jonge kaas eet, dan is dat probleem ook opgelost. Het enige wat ik verder meeneem is een fles ketjap (ik heb daar tot nu alleen de zoute variant gevonden) en een paar zakjes nasikruiden, verder kopen we alles daar.
Kleding: neem niet teveel mee, je kan overal en elke dag wassen, zelfs de meeste hotels hebben wasmachines voor de gasten.

Veel plezier alvast!
Lyan
Gast

Bericht door Gast »

Sharp Cheddar is prima kaas hoor. Natuurlijk geen oude kaas uit Het groene hart, maar prima voor op een sandwich.
chippie777
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 21
Contacteer:

Bericht door chippie777 »

Wij reizen ook met pubers en zijn met z'n vieren. We nemen hooguit 3 koffers mee maar meestal 2. Komen altijd met een koffer meer terug. Alles is te koop daar. Gewoon CC en betaalpas mee en niets kan je gebeuren. Maak van te voren een boodschappenlijst en zoek uit waar de walmart zit in de buurt van je camperverhuurder. Zorg voor een broodrooster in de camper want het brood in de VS vinden wij lekkerder als je het roostert. Bijl ook mee huren voor het kampvuur, altijd goed met pubers. Zie eventueel onze verslag uit 2015, was met een camper maar wel in Canada.
Voor onze reisverslagen ga je naar:
http://chippie777.wordpress.com
elinebeluga
Amerikafan

Bericht door elinebeluga »

Wij zijn twee keer met een camper rondgetrokken. Ik nam altijd een goedkoop vacuüm verpakt dekbed van Ikea mee. Klein pakje in je koffer en na afloop weggegooid.
Waar we het voor gebruikten? Extra laagje op het matras/extra dekentje bij koude nachten/om je heen slaan bij het kampvuur etc.

Badhanddoeken voor het zwemmen namen we ook mee. De microvezel handdoeken van de Decathlon zijn ideaal, drogen snel en nemen weinig ruimte in. Oude theedoeken zijn ook handig.
Voor de rest was de inventaris van de camper zeer compleet. Zelfs een EHBO-doos is aanwezig.
Rondreis USA 1997 - NY-Florida-Zw
1995 Rondreis Canada (O en W)
2012 O-Canada en staat NY (camper en auto)
2014 W-Canada en NW-USA (camper)
2016 Canada - Ontario
2017 Ontario en NO-USA
2018 Canada -Ontario
hemmie
Amerika-expert

Bericht door hemmie »

Ik zou even goed nakijken wat er bij de inventaris zit, dan zie je vanzelf wel of je echt wat mist dat misschien makkelijker mee te nemen is. Misschien een scherp mes bijvoorbeeld, dat ontbreekt nogal eens, en past makkelijk in een koffer. Maar van de keren dat wij in een camper reisden herinner ik me dat de inventaris toch redelijk compleet was, een enkel dingetje kochten we dan nog wel bij, maar we namen vrijwel niets mee. Lichtgewicht handoeken misschien, die zijn er nooit genoeg en die compacte dingen zijn wel handig.
Eten zou ik sowieso niet meenemen, je kunt hier vrijwel alles krijgen, en het is toch juist leuk om eens wat uit te proberen?
Terug in Texas!
pat48
Amerika-ontdekker

Bericht door pat48 »

Whaha, herkenbaar. Ik ben ook gewend om de caravan vol te stouwen. Elke outfit met matching shoes. Maar gelukkig ook ervaren in roadtrippen in Amerika.
Alles is te koop, creditkaart is onmisbaar. Neem niet teveel mee. het ligt alleen maar in de weg. Je kan overal wassen op de camping. Neem genoeg voor een week mee, dat is genoeg.
Het schoenenprobleem: ik neem mee een paar wandelschoenen, paar lichte nette schoenen en slippers. Dat kan overal onder. Ik neem 1 handdoek per persoon mee, dat is zo'n lichtgewicht kampeerhanddoek, zo groot als een strandlaken maar superklein op te vouwen. Bij decathlon te koop, zijn ook snel te wassen en zo droog.
Wij zijn ook 2 x met een camper geweest; vaak kun je spullen overnemen van de vorige huurders zoals kampeerspullen : stoeltjes, parasol ed. Anders voor een prikkie te koop in de Wallmart.
Mijn tip: vooral praktisch reizen, hoe meer bagage, hoe meer ballast.
Veel plezier
Marenko
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Bericht door Marenko »

Met welke camperverhuurder gaan jullie reizen?
Wij nemen bijna niets mee van huis. Kleding, een paar schoenen en teenslippers. Tandenborstel en zo'n klein tubetje tandpasta, een grote tube kopen we daar. De rest kopen we daar. Bij Roadbear krijg je dekbedden en hoeslakens. Het enige wat we meenemen is een oud hoeslaken voor over het matras met elastiek. Kun je overigens ook daar kopen voor een paar dollar.
Maar koffie, al het etenswaar, shampoo ed kopen we allemaal daar. Bij de meeste camperverhuurders staat wel een rek met overgebleven spullen van vorige huurders waar je ook vaak het een en ander kunt meenemen. zo hebben wij nog nooit peper en zout hoeven te kopen, maar altijd daar van kunnen meenemen. hetzelfde geldt voor koffiefilters. Vaak vindt je daar nog meer zoals aluminium folie, keukenrollen, olie etc. Zelfs een keer een bbq daar van mee kunnen nemen.
Ze verkopen daar net zoveel en zelfs wel meer dan hier. En boodschappen moet je de eerste dag toch wel doen.
Trails
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 19
Contacteer:

Bericht door Trails »

Road Bear heeft een broodrooster in hun wagens.
Kijk eens hier: http://www.roadbearrv.com/rv-rental/Pag ... 27-30.aspx
Dan klik je "kit" aan en heb je de inventarislijst.
We nemen wat extra handdoeken mee (Decathlon) en oude keukendoeken/vaatdoekjes die we daar achter laten.
Wij hebben een lade in een commode waar we oude spullen in bewaren zoals: hand- en keukendoeken, washandjes, ondergoed en kleding. Spullen die we daar nog kunnen gebruiken en dan daar laten.
Meestal (ook als we ergens een huisje huren) nemen we ook een koekenpan, scherp mes en snijplankje mee.
Ionnie
Amerika-ontdekker

Bericht door Ionnie »

Bedankt voor de reacties! Een bijl, daar zou ik nou nooit aan gedacht hebben, maar vooral voor mijn puberzoons een must-have! Eens kijken of we die bij Road bear kunnen huren. Ik heb al bedacht om niet te veel toiletartikelen mee te nemen, maar omdat we eerst 2 nachten in een appartement in NY verblijven en vervolgens nog 3 hotelovernachtingen, ontkom ik er niet aan om het nodige mee te nemen.
Is het 's nacht zo koud dat een extra dekbed/slaapzaknoodzakelijk is? En inderdaad binnenkort maar een ritje Decathlon voor de handdoeken :thumbup:
Trails
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 19
Contacteer:

Bericht door Trails »

Wij gaan in september/oktober en komen in gebieden die hoog liggen en waar het dus koud kan zijn. Ik heb van goedkope fleece dekens een soort slaapzak gemaakt. Die nemen we mee en dat voelt in ieder geval warm aan. We nemen ook warmwaterkruiken mee.
Wij halen de camper op in San Leandro (CA) en hebben de 1e camping in Jackson. Daar ligt een Walmart en een Dollar shop (handig voor de flessen shampoo e.d.).
elinebeluga
Amerikafan

Bericht door elinebeluga »

Bezoekje Decathlon is altijd leuk, maar je kunt die handdoeken ook online bestellen. Lekker makkelijk!
Rondreis USA 1997 - NY-Florida-Zw
1995 Rondreis Canada (O en W)
2012 O-Canada en staat NY (camper en auto)
2014 W-Canada en NW-USA (camper)
2016 Canada - Ontario
2017 Ontario en NO-USA
2018 Canada -Ontario
chippie777
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 21
Contacteer:

Bericht door chippie777 »

Ionnie schreef:Bedankt voor de reacties! Een bijl, daar zou ik nou nooit aan gedacht hebben, maar vooral voor mijn puberzoons een must-have! Eens kijken of we die bij Road bear kunnen huren. Ik heb al bedacht om niet te veel toiletartikelen mee te nemen, maar omdat we eerst 2 nachten in een appartement in NY verblijven en vervolgens nog 3 hotelovernachtingen, ontkom ik er niet aan om het nodige mee te nemen.
Is het 's nacht zo koud dat een extra dekbed/slaapzaknoodzakelijk is? En inderdaad binnenkort maar een ritje Decathlon voor de handdoeken :thumbup:
Meestal kun je wel een bijl en/of een broodrooster erbij huren. Ook campingstoeltjes zijn aan te raden, omdat het echt niet leuk is om alleen maar aan de picknick tafel te zitten. Bij ons zaten deze zaken standaard bij de camper, soms kan je ze er te plaatsen bij huren. Afhankelijk van je huur periode kun je uitrekenen of het misschien goedkoper is om ze gewoon te kopen in een supermarkt ipv huren. Dat hebben wij gedaan met onze gas BBQ, kosten iets van 15$.
Voor wat betreft handdoeken, die kun je natuurlijk ook in de walmart kopen. In een hotel heb je ze zeker niet nodig, en in je appartement zou je het kunnen navragen of het er bij zit.
Voor onze reisverslagen ga je naar:
http://chippie777.wordpress.com
bloodymarie
Amerikafan
Partner van: JohnDeere
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door bloodymarie »

In hotels is er altijd zeep/douchegel en shampoo, dus zo kun je de eerste dagen doorkomen. Wij nemen altijd kaas mee (en een kaasschaaf) en zakjes Nescafé koffie, omdat mijn man de koffie daar echt niet lekker vindt (ik drink 't sowieso niet). Verder neem ik altijd ziplockzakjes en clipjes van Ikea mee en een rol vershoudfolie om eten goed te houden/af te dekken. Maar dat kun je zeker ook bij de Walmart kopen. Ik neem ook altijd voor 1 week kleding mee en dat was ik daar (wasmiddel koop ik ook bij de Walmart).
Afbeelding
Gast

Bericht door Gast »

Zijn er ook mensen die aardappels meenemen?

:lol:
Ionnie
Amerika-ontdekker

Bericht door Ionnie »

Zeker eoms...en ingeblikt vlees :blink:
roelb
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 25

Bericht door roelb »

bloodymarie schreef:In hotels is er altijd zeep/douchegel en shampoo, dus zo kun je de eerste dagen doorkomen. Wij nemen altijd kaas mee (en een kaasschaaf) en zakjes Nescafé koffie, omdat mijn man de koffie daar echt niet lekker vindt (ik drink 't sowieso niet).
Houd er wel rekening mee dat je produkten zoals kaas wel moet aangeven en dat rauwmelkse kaas zonder certificaat in principe niet mag, ook niet als het harde kaas is. Dus geen boerenkaas in je koffer stoppen :-) En wel even vacuum laten verpakken.

Vwb de koffie: Nescafe, really? Juk.. Je kunt koffie in alle soorten en maten kopen in de US. In vrijwel elke hotelkamer staat een koffiezetapparaat. Meestal gewoon een filterapparaat en van die vierkante gesloten filterzakjes met precies genoeg koffie voor twee kopjes. In de betere hotels vind je vaak een Keurig of Nespresso machine. In deze thread ging het over een RV. Daar staat zeker een koffiezetapparaat in. Kwestie van een pakje koffie en filters kopen (Melitta is in elke supermarkt te koop) en you're all set. En ga dan niet naar Walmart, maar naar een normale supermarkt waar je fatsoenlijke koffie kan kopen in een normaal verpakkingsformaat. Je koopt in Nederland je koffie toch ook niet bij de Aldi?
bloodymarie
Amerikafan
Partner van: JohnDeere
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door bloodymarie »

Bedankt voor je oordeel over wat wij meenemen, het is niet echt fijn hoe je dat verwoord. Volgens mij was de vraag wat mensen allemaal meenemen op vakantie, dus dat heb ik gewoon aangegeven. Wat de een lekker vindt, vindt de ander vies. We halen regelmatig koffie bij een Starbucks ofzo, maar voor sommige plekken zijn de Nescafé zakjes gewoon handig. Thuis gewoon bonenkoffie dussss....

De kaas is bij ons bekend. We nemen vers gesneden kaas mee, vacuüm verpakt. Altijd aangegeven bij de douane, nooit een probleem geweest.
Afbeelding
laanvdj
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 26

Bericht door laanvdj »

En waarom niet bij de Aldi? Wat een opmerking, totaal niet relevant aan het onderwerp. :offtopic:
roelb
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 25

Bericht door roelb »

Nou nou nou.. lange tenen? In je eigen post wek je de indruk dat alle amerikaanse koffie vies is en dat gevriesdroogde Nespresso oploskoffie beter smaakt dan amerikaanse koffie. Als koffieliefhebber gaan mijn nekharen daarvan recht overeind staan en wil ik graag de topic starters die voor de eerste keer de plas oversteken en geen idee hebben wat ze kunnen verwachten wat gerust stellen.

Zij zouden hierdoor misschien wel denken dat alle Amerikaanse koffie ondrinkbaar is en hun koffer onnodig volstoppen met pakken met DE Roodband en filters in alle maten terwijl ze net zo goed even een pakje koffie en filters kunnen halen bij de supermarkt nadat ze weten welke maat filters er in het apparaat gaan dat in de RV zit.

Nu heb je wel gelijk: er wordt er in de US inderdaad ook slechte koffie verkocht. Net als in Nederland en overal ter wereld. Goedkope rommel. Beetje afhankelijk van waar je je boodschappen doet, precies zoals in Nederland. Ik vind het ook altijd zo vreemd dat mensen helemaal lyrisch zijn van Walmart. Het is echt de Aldi van de US en 90% van de food-produkten zijn troep.

Ook wordt er nog steeds vaak slappe koffie gezet in allerlei eetgelegenheden, met name in rural gebieden. Tegelijkertijd vind je in elke willekeurige stad op elke straathoek wel een tent met een espressomachine groot in het zicht en een barista die met alle liefde een mooie espresso, lungo, cappucinno of andere creatie voor je maakt.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer