Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reizen volledig gebaseerd op smartphone apps

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Fellow2012

Reizen volledig gebaseerd op smartphone apps

Bericht door Fellow2012 »

Al twee jaar probeer ik alles wat er nodig is voor mijn zakelijke/privé trips volledig via smartphone apps te doen. Met de laatste toevoeging, sinds februari vorig jaar, van een digitale sleutel voor de hotelkamer is het nu rond.

Vlucht: Delta Airlines heeft een super app. Boeken van zowel zakelijk als privé op miles is erg eenvoudig. De laatste update laat de plattegrond van het vliegveld zien met restaurants en winkels. Erg handig om de afstand tussen de Terminals in te schatten als je moet overstappen.

Vervoer naar vliegveld: Uber Select Car. Voorheen Uber Black Car is een redelijk geprijsde limousineservice. Meestal een luxe auto die erg schoon is van binnen met flesjes water gereed op de cup holders achterin. Lokale cabs, althans mijn ervaring, zijn slecht vergeleken met Airport cabs. Ik snap nog steeds niet waarom taxichauffeurs altijd een tip verwachten. Anyway, met Uber geen cash nodig en geen gezeik met fooi.

Rental Car: Zodra het vliegtuig geland en aan het taxiën is krijg je een email met de automerk en standplaats. Ik kies echter nooit voor deze auto. Ik loop direct naar de Hertz Gold Choice en kies een auto die ik mooi en comfortabel vind. Nooit in de rij voor de balie, nooit een vraag om een credit card etc… alles staat in mijn Hertz profile opgeslagen. Alleen je rijbewijs laten zien bij de poort.

Meestal kies ik voor Chevy Malibu of Cruze en voor privé trips de Tahoe. De Chevy’s zijn doorgaans voorzien van satelliet radio SXM met meer dan 150 zenders, elke genre muziek die je kan bedenken en 100% reclame vrij. De 2016/2017 modellen zijn ook voorzien van Apple CarPlay en Andriod Auto. Een ingebouwd navigatiesysteem is niet meer van deze tijd. Ook de satelliet radio niet meer nodig. Smartphone app TuneIn Radio heeft duizenden zenders en wordt prima gekoppeld via Apple Car Play… met 20GB aan data limiet hoef je daar ook geen zorgen over te maken.

Hotels: Hands down, Hilton is waarschijnlijk de beste hotel voor de zakelijke reiziger. Marriott (de full service) is ook wel prima vertoeven. Allebei hebben een geweldige smartphone apps. Ik gebruik de apps om te boeken, in te checken, de etage en kamer te kiezen. Vorig jaar aangenaam verrast door Hilton in San Antonio, TX met een digitale sleutel die via de app naar je telefoon wordt gestuurd. Je moet bluetooth aan hebben staan. Je houdt de smartphone tegen de deur om de kamer binnen te komen.

Nooit meer aan de balie, geen ID of CC laten zien.

Zodra je voor het eerst de kamer binnen bent ontvang je een smsje van de Front Desk “ My name is Jennifer I wish you ...., please let me know if you need anything”.

Uitchecken is gewoon de hotelkamer verlaten of als je het netjes wil doen via de smartphone app uitchecken waarna je een pdf ontvangt van de rekening.

De huurauto terugbrengen gaat net zo eenvoudig als het ophalen. Gewoon de auto naar de Returns rijden en daar achterlaten, ik wacht niet totdat iemand naar de auto komt. Eenmaal op de Shuttle Bus naar de Terminal ontvang ik een e-mailtje met de rekening.
Gast

Re: Reizen volledig gebaseerd op smartphone apps

Bericht door Gast »

Ik gebruik voor alle klanten/korting kaarten die normaal je portemonnee vervuilen en onnodig ruimte innemen, tegenwoordig de app STOCARD.

Deze app kun je in het geval van iPhone ook koppelen aan de wallet app, en bevat al je ingescande kaarten. Omdat je meerdere landen kunt selecteren in de instellingen kun je ook kaarten uit andere landen, zoals de USA toevoegen. Tevens kun je de meeste kaarten gelijk in de app koppelen aan je account, zodat je in de app gelijk saldi/punten/etc kunt zien.

De meeste kassa terminals met barcode scanner kunnen tegenwoordig rechtstreeks vanaf je telefoon scannen.
vinceG
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 10

Bericht door vinceG »

Helemaal prachtig!
Ik maak er ook veelvuldig gebruik van. Helaas werkt het niet altijd even mooi als het voorgesteld wordt.
Daarnaast maak je van specifieke aanbieders gebruik en zou het fijn zijn als ook andere aanbieders deze mogelijkheden gaan ontwikkelen.

Zo zijn hertz en hilton niet de goedkoopste partijen. Nu is dit ook niet zo heel belangrijk als er zakelijk gereisd wordt :wink:
De Hilton app is werkelijk fantastisch, maar helaas nog maar weinig hotels die ook werkelijk een digitale sleutel aanbieden.
Als je bij hilton vanwege je status een upgrade krijgt dan is dit niet direct te selecteren en moet je alsnog langs de frontdesk om hiernaar te informeren.

Gelukkig zijn veel maatschappijen op de goede weg. Zo is de app van oa KLM, United en singapore airlines ook zeer volledig en zijn we in ieder geval af van een papieren boardingpass!
Een hele mooie app om reis gegevens te combineren is TripIt!
Gast

Bericht door Gast »

Klinkt allemaal tof, totdat een keer na een lange vlucht je batterij van je mobieltje leeg is. Dan sta je daar bij de Hertz Gold Choice...
jan_nl
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 1

Bericht door jan_nl »

Of je telefoon leidt net even een eigen leven als je wil boarden.
sanook
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door sanook »

Of je laat hem kapot vallen of je verliest hem.... drama....
Fellow2012

eoms schreef:Klinkt allemaal tof, totdat een keer na een lange vlucht je batterij van je mobieltje leeg is. Dan sta je daar bij de Hertz Gold Choice...
Helemaal geen enkel probleem. Dan sta jij bij de Hertz Gold Choice, kiest de auto die je wilt, rijdt naar de uitgang en laat je je rijbewijs zien. Sterker nog, ik ben een paar keer bij Hertz aan de poort gestaan een dag later dan op de reservering staat; ik zou de auto op maandagochtend 11:00 ophalen, vlucht gecanceld wegens weersomstandigheden, heb niets aan Hertz laten weten, de volgende dag dinsdag om 17:00 alsnog gewoon met de auto naar de poort rijden – oh kan jij de reservering op mijn naam van gisteren even checken! Not a problem! De teller begint dan gewoon op dinsdag.

Ook ben ik een paar keer op het vliegveld aangekomen met een batterij op 5% of dood, loop naar een Delta Kiosk, steek mijn creditcard erin (want de reserveringscode was op de smartphone) en mijn reservering wordt netjes opgehaald en boarding passes worden uitgeprint.

Mijn doel is om met zero paper prints m’n huis uit te lopen en na een weekje weer terug te komen eveneens met nul papier. Dat lukt me nog steeds. Ons bedrijf helpt hier ook een handje, we gebruiken een smartphone app voor declaraties. Je hoeft geen bon meer te bewaren, via de smartphone app neem je een foto van de bon en het wordt direct in het systeem geladen. Op de laatste dag van mij reis wacht mij nog de laatste digitale bon van Uber en al mijn uitgaves zijn gedeclareerd.

Wat een verademing vergeleken met 2008/2009 toen ik met een stapeltjes bonnen thuiskwam die ik vervolgens afzonderlijk moest scannen, uploaden naar het declaratiesysteem.
Laatst gewijzigd door Fellow2012 op 05 mei 2017, 00:32, 1 keer totaal gewijzigd.
Njit
Amerika-expert
Partner van: SpaceAce
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Njit »

Ik heb al mijn reserveringen ook als PDF op mijn telefoon en tablet staan. Zijn dus offline te benaderen. Maar heb ook nog steeds een mapje met printouts mee :)
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
Fellow2012

Njit schreef:Maar heb ook nog steeds een mapje met printouts mee :)
Dit is voor het geval dat... :D Dat doe ik nooit, ook niet voor onze strandvakantie met het gezin. Lekker paperless reizen, heerlijk. Ik houd van decluttering thuis!
Njit
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Njit »

Maar jij woont in de US toch? Ik heb geen data-abonnement in de US. In NL (en straks Europa als roaming overal gratis is) zie ik de noodzaak ook niet zo van printouts.
Fellow2012

Ja, ik woon in Amerika maar als m’n smartphonebatterij dood is dan heb ik net zoveel data als jij. Als je voor je hotelkamer incheckt vragen ze dan naar het reserveringsnummer? Of bij het ophalen van de huurauto? Alles kan toch opgezocht worden op naam?
Fellow2012

vinceG schreef:Zo zijn hertz en hilton niet de goedkoopste partijen. Nu is dit ook niet zo heel belangrijk als er zakelijk gereisd wordt :wink:
Klopt. Voor Hilton gebruik ik Corporate Codes van ons bedrijf en vaker van onze klanten. Doorgaans hebben grote bedrijven in de buurt van het hotel betere rates. Alhoewel niet altijd gegarandeerd, want als het hotel merkt dat de vraag groter is voor die week dan laten ze de rates van corporate codes gewoon vallen.

De reward points van zowel Hilton als Hertz zijn dan wel voor mij. Zo kunnen we jaarlijks onze strandvakantie geheel op reward points doen. Een weekje Chevrolet Tahoe kost ons alleen de belastingen ($45), weekje Hilton is ongeveer 100.000 punten… etc.

We zijn vorig jaar op reward points van Marriott (30K/40K punten per nacht) op een Executive Suite van Ritz Carlton verbleven! Geen sprake van een hotelkamer, meer van een appartement, konden we verstoppertjes spelen met zoontje. De enige kosten die we toen maakten waren de fooien die we telkens moesten geven voor het ophalen en parakeren van onze auto door Valet Parking, self-parking niet toegestaan.

Overigens, de SXM-satellietradio is echt een aanrader. We hadden voor een weekje San Diego een minivan gehuurd en kregen een Kia Sedona 2017 mee met SXM. M’n vrouw had de TuneIn Radio app ook geprobeerd via Apple CarPlay, werkt uitstekend en voelde vertrouwd aan net als thuis …we hebben een Sonos Surround Systeem, geheel draadloos behalve de stroomstekker , alles via WiFi, gebruikt ook TuneIn Radio, geen knoppen aan het apparaat op 1 na. Als je dit surround systeem van BestBuy ophaalt en thuis de doos opendoet, het eerste wat opvalt is simplisme en gebrek aan papier. Slechts een klein papiertje met de mededeling, download de smartphone app en volg de instructies! De bediening is veder mogelijk via de smartphone app of koppelen aan de afstandsbediening van de TV.
Laatst gewijzigd door Fellow2012 op 05 mei 2017, 01:22, 1 keer totaal gewijzigd.
Fellow2012

Eten & drinken: gewoon verder gaan met paperless reizen en leven. Met Starbucks app hoef je niet in de rij te staan. Ze hebben een bordje “Mobile Orders” op een tafel staan waar je je favoriete dosis cafeïne gereed staat met een naamstickertje erop geplakt.

Ontbijt bij Panera Bread, ook een handige smartphone app. Je kunt je bestelling plaatsen, betalen en als je binnenloopt is het nog warm – zelf goed timen natuurlijk!

Avondeten; hands down, er bestaat geen supermarkt in Amerika die beter is dan Whole Foods! Ongeacht welke staat of locatie dit is een supermarkt die consistently, professionally and customer-friendly dezelfde hoge kwaliteit levert. Ze hebben een buffet met verschillende gerechten, per dag verschillend… de salad bar is een duizelingwekkend assortiment, zoveel verschillende sauzen etc. Je mag nog altijd eerst alles wat ze te bieden hebben even proeven! Je ziet me nooit in een restaurant, althans niet alleen tijdens een zakelijke reis.

Ook dit lukt zonder bonnetjes, op de vraag “Do you need your receipt”, steevast “no” antwoorden. Gelukkig voor alle uitgaves onder de $25 hoeven we geen bon van te hebben.

En geen gezeik met fooien!
Njit
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Njit »

adam747 schreef:Ja, ik woon in Amerika maar als m’n smartphonebatterij dood is dan heb ik net zoveel data als jij. Als je voor je hotelkamer incheckt vragen ze dan naar het reserveringsnummer? Of bij het ophalen van de huurauto? Alles kan toch opgezocht worden op naam?
Klopt helemaal. Maar ik wil wel graag weten wát ik geboekt heb. Als je 4 weken lang in verschillende hotels leeft dan weet je echt niet alles uit je hoofd :lol: Bij het hotel zelf gaat alles inderdaad op naam.
Mrvanilla
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 15

Bericht door Mrvanilla »

Dit lezende kwam ik erachter dat ik zelf ook compleet paperless reis. Apps als Booking.com zetten je reserveringen gewoon offline beschikbaar in hun app, dus data heb je niet nodig. Reserveringen bij bijvoorbeeld een accommodatie in een National Park sla ik als PDF op. Ook gewoon offline te gebruiken.

Bij het online inchecken bij de airline kun je gewoon de gedownloade PDF meenemen en die geldt gelijk als boardingpass. Bij Rentalcars kun zie je je reservering ook gewoon offline in de app staan.

Het dead battery argument is best valide, maar dat gebeurd mij echt zelden tot nooit. Je kunt tegenwoordig je telefoon opladen in auto's, vliegtuigen, de eerste de beste Starbucks... ik neem wel een powerbank mee maar ook die gebruik ik eigenlijk nooit.

Ik begrijp overigens ook best goed dat mensen papieren willen meenemen, ik vind ze alleen overbodig. Mijn generatiegenoten (de zgn. millennials) reizen ook vrijwel allemaal met alleen de iPhone of Android in de broekzak. Ik herinner mij de stress van mijn moeder nog, vrijwel elke vakantie vroeger: '' hebben we alle papieren wel bij?''
Groetjes,
Daniel
Njit
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Njit »

Ach, Paperless is voor mij geen doel op zich. Less paper wellicht wel.
Mrvanilla
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 15

Bericht door Mrvanilla »

Voor mij is het ook zeker geen doel hoor, vandaar ook dat ik er nu pas achter kwam ;). Voor mij staat gemak op één; en hoe dat gemak gediend wordt zal voor iedereen verschillend zijn.
Groetjes,
Daniel
michelly
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 14
Contacteer:

Bericht door michelly »

Ik zie hier toch een generatiedingetje. Ik heb een hele stapel papier bij en voel me daar comfortabel bij :lol: :lol:
Evenals bij een "echte" wegenkaart alhoewel we alles op de navigatie rijden. Die kaart op schoot vind ik gewoon fijn :oops:
Harry
Amerika-expert
Partner van: jaha
Aantal x V.S. bezocht: 26
Contacteer:

Bericht door Harry »

Ik had ook weer alles netjes uitgeprint, maar helemaal niets van nodig gehad. Ik heb nu besloten om niets meer te printen in het vervolg.
chippie777
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 21
Contacteer:

Bericht door chippie777 »

Ik ben zeer digitaal ingesteld, maar op de een of andere manier voel ik mijzelf comfortabeler wanneer ik wat papieren bij mij heb. Ben niet bang voor een lege batterij, wel voor een kapotte telefoon. Dus als zou ik niets meer gaan printen dan zou ik zorgen dat ik het minimaal op twee devices bij me heb. Maar het is absoluut mogelijk om zonder print-outs op reis te gaan. Want werkelijk nergens is mij om een bewijs/printout van mijn gemaakte reservering gevraagd. Vlucht niet, Hotels niet, Auto huur niet, Trip door Antelope Canyon niet.
Voor onze reisverslagen ga je naar:
http://chippie777.wordpress.com
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer