Overnachten: Chicago- SF- LA- LV- Dallas - Atlanta- Chicago

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Gebruikersavatar
NewYork_Miami
Amerika-ontdekker
Berichten: 12
Lid geworden op: 26 apr 2017, 13:32
Aantal x V.S. bezocht: 2

Overnachten: Chicago- SF- LA- LV- Dallas - Atlanta- Chicago

Bericht door NewYork_Miami »

Beste allemaal,


Ik ben zelf 2 keer in de VS geweest. 1 keer 3 weken New York (2005) en afgelopen zomer 2 weken Miami en omstreken. Beide keren had ik 1 vast 'thuishonk'. Een gehuurd studio appartement.

Nu ga ik deze zomer in juli en augustus weer die kant op, 22 dagen met nog iemand anders. Nu is vooral het overnachten nog even een vraag. Hier heb ik een vraag over, alle adviezen zijn welkom.

Eerst even over de reis, in het kort gaat het dit worden:

Vliegen: Amsterdam- Chicago (2 overnachtingen)
Vliegen: Chicago- San Francisco (+/- 2 overnachtingen)
Auto: San Francisco- Los Angeles (+/- 2 overnachtingen)- door naar Las Vegas, Grand Canyon en dan naar Dallas.
Vliegen: Dallas- Atlanta (Daar verblijven we vervolgens 2/3 dagen)
En tot slot vliegen we van Atlanta weer naar Chicago om dan het retourticket naar Amsterdam vanuit Chicago af te maken (scheelde enorm in de vliegkosten).

Qua 'nu al boeken' zijn dus vooral de overnachtingen in Chicago, San Francisco en Los Angeles belangrijk. De rest moet via een hostel/motel (en eventueel een Wallmart als noodoplossing 8) ) ter plaatste te doen zijn, aangezien we het dan buiten de steden met de auto kunnen zoeken.

Wat is het handigste om toch een beetje de kosten te drukken in Chicago/SF/Los Angeles? Airbnb? Hotel? Motel? Is Trivago een aanrader? Wat zijn kosten waar je op mag rekenen voor 2 personen bij de overnachtingen?

Ik reken nu zelf op een 60/70 euro pp voor een motel/hotel/Airbnb in de buitenste regionen van de steden en voor 25/35 euro pp voor een motel/hostel in de buitengebieden, langs de highway's.


Mochten er nog vragen zijn dan beantwoord ik deze graag. Alvast hartelijk dank voor alle reacties! :clap:
Gebruikersavatar
PSVwally
Amerika-expert
Berichten: 19591
Lid geworden op: 09 sep 2010, 22:51
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Overnachten: Chicago- SF- LA- LV- Dallas - Atlanta- Chicago

Bericht door PSVwally »

Ik reken nu zelf op een 60/70 euro pp voor een motel/hotel/Airbnb in de buitenste regionen van de steden en voor 25/35 euro pp voor een motel/hostel in de buitengebieden, langs de highway's.
Verdubbel deze bedragen maar op zn minst voor het zuidwesten. 25/30 euro in het zuidwesten ga je echt niet meer vinden. Reken op 40 euro pp voor de mindere hotels/motels. In LA wil je niet in een 'buitenwijk' zitten. Daar ben je in de periode waarin jij wilt gaan tussen de 80 en 100pp kwijt op degelijke en dus niet de luxe plekken. Ik kan je nogwel een airbnb in venice aanbevelen.

SF is ook prijzig, maar daar kan je itt LA weer veel met het OV doen. Ook langs de kust zou ik minimaal op 60/70 euro pp rekenen
Gebruikersavatar
NewYork_Miami
Amerika-ontdekker
Berichten: 12
Lid geworden op: 26 apr 2017, 13:32
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Overnachten: Chicago- SF- LA- LV- Dallas - Atlanta- Chicago

Bericht door NewYork_Miami »

Bedankt voor de reactie. Dat schept weer wat meer duidelijkheid. Welke zou je aanbevelen in Venice?
Gebruikersavatar
ingrid14
Amerika-expert
Berichten: 4239
Lid geworden op: 04 jun 2013, 23:01
Aantal x V.S. bezocht: 15
Locatie: België, Genk

Re: Overnachten: Chicago- SF- LA- LV- Dallas - Atlanta- Chicago

Bericht door ingrid14 »

Reken je 60/70 per persoon per nacht (of per periode)?
Per nacht zou je dan rond de 120/140 per kamer uitkomen (als je een kamer deelt tenminste).
Het zuidwesten is wel duurder maar ook weer niet zo duur dat je dit moet verdubbelen en dus aan 240/280 per kamer/per nacht uitkomt.
Voor de juli heb ik in Chicago een Best Western geboekt in Hillside voor 267$ tax inclusief voor 3 nachten.
In SF zou je verder van het centrum vb richting luchthaven kunnen gaan zitten, daar is het goedkoper en je kan er makkelijk met het OV in het centrum geraken.

Groetjes,

Ingrid
Ingrid's Travels&Trails :
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
Gebruikersavatar
NewYork_Miami
Amerika-ontdekker
Berichten: 12
Lid geworden op: 26 apr 2017, 13:32
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Overnachten: Chicago- SF- LA- LV- Dallas - Atlanta- Chicago

Bericht door NewYork_Miami »

Hoi Ingrid. Ik tel het per nacht. En per persoon.

In de stad/net er buiten rond de 70/80 per persoon en buiten de steden voor motels/hotels dan rond de 40 euro per nacht per persoon? Is dat realistisch? We willen alleen in Chicago, San Francisco en LA echt iets vooraf boeken aan overnachting.

Alvast bedankt voor de reactie.
Gebruikersavatar
ingrid14
Amerika-expert
Berichten: 4239
Lid geworden op: 04 jun 2013, 23:01
Aantal x V.S. bezocht: 15
Locatie: België, Genk

Re: Overnachten: Chicago- SF- LA- LV- Dallas - Atlanta- Chicago

Bericht door ingrid14 »

Met 70/80 pp/per nacht ga je zeker wel iets vinden.
Zoals ik al schreef voor Chicago betaal ik dus iets van 84$ per kamer per nacht, dus pp zou dit 42 zijn.

Om hotels te zoeken kan je inderdaad op Trivago kijken maar ook met google vind je al het een en ander ('plaatsnaam' lodging)

Groetjes,

Ingrid
Ingrid's Travels&Trails :
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
Gebruikersavatar
PSVwally
Amerika-expert
Berichten: 19591
Lid geworden op: 09 sep 2010, 22:51
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Overnachten: Chicago- SF- LA- LV- Dallas - Atlanta- Chicago

Bericht door PSVwally »

Venice Beach, wel 2 nachten minimum
Nog geen 10min lopen van het strand, 5 min naar Marina del Rey en 5min naar Abbot Kinney om te eten 's avonds

Rm#1-PEACEFUL PARADISE by Sea
https://www.airbnb.com/rooms/394116


Rm#2-PEACEFUL PARADISE by Sea
https://www.airbnb.com/rooms/775094

Rm#3-PEACEFUL PARADISE by Sea
https://www.airbnb.com/rooms/1009472

Verder nogmaals heb je het over Juli/Augustus. Ik denk dat je ook op tussenstopplekken als bv Kingman of Lone Pine/Mammoth Lakes etc eerder richting de 80/100dollar voor een kamer moet kijken (dus niet pp). Ook langs highway 1 ga je denk ik niet veel goedkoper uitkomen. Dus misschien kan je rond Monterey of Morro Bay/Pismo Beach ook beter via airbnb zoeken als het goedkoper moet.
Gebruikersavatar
NewYork_Miami
Amerika-ontdekker
Berichten: 12
Lid geworden op: 26 apr 2017, 13:32
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Overnachten: Chicago- SF- LA- LV- Dallas - Atlanta- Chicago

Bericht door NewYork_Miami »

Bedankt voor de tips!
Gebruikersavatar
NewYork_Miami
Amerika-ontdekker
Berichten: 12
Lid geworden op: 26 apr 2017, 13:32
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Overnachten: Chicago- SF- LA- LV- Dallas - Atlanta- Chicago

Bericht door NewYork_Miami »

Voor wat betreft onze huurauto. Kan iemand mij vertellen hoeveel we ongeveer in percentage kwijt zijn aan lokale belastingen? We halen op in SF en eindigen in Dallas. Betaal je dan (naast de one- way tax) alleen in SF belasting bij het ophalen? Ik kom via het internet niet verder dan dat dit +/- 10% btw zal zijn?


Alvast hartelijk dank voor het reageren.
vinceG
Amerikakenner
Berichten: 981
Lid geworden op: 22 apr 2013, 10:53
Aantal x V.S. bezocht: 10
Locatie: amsterdam

Re: Overnachten: Chicago- SF- LA- LV- Dallas - Atlanta- Chicago

Bericht door vinceG »

Als je bij alamo een proefboeking doet dan zie je wat je exact betaald:
Drop Fee $300.00
Concession Recovery Fee 11.11 Pct (11.11%) $33.33
San Mateo County Bus Lic 2.50 Pct (2.5%) $8.33
Sales Tax (8.75%) $32.40

Het is een all in prijs, dus dit zijn de toeslagen en belastingen die je dan betaald van san fran naar denver.
Gebruikersavatar
NewYork_Miami
Amerika-ontdekker
Berichten: 12
Lid geworden op: 26 apr 2017, 13:32
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Overnachten: Chicago- SF- LA- LV- Dallas - Atlanta- Chicago

Bericht door NewYork_Miami »

Dank je voor de snelle reactie vinceG!

Als ik er zo naar kijk:

'Concession Recovery Fee 11.11 Pct (11.11%) $33.33
San Mateo County Bus Lic 2.50 Pct (2.5%) $8.33
Sales Tax (8.75%) $32.40'

Kan ik alleen de term 'Sales Tax' thuis brengen. Ik dacht dat dit het enige is wat je ter plaatse bij de autohuur nog moet voldoen. Maar nu zie ik hier ook nog 2 andere zaken bij staan. Die kosten komen er ook nog bij dus? En wat houden ze dan eventueel in?

Alvast bedankt.
vinceG
Amerikakenner
Berichten: 981
Lid geworden op: 22 apr 2013, 10:53
Aantal x V.S. bezocht: 10
Locatie: amsterdam

Re: Overnachten: Chicago- SF- LA- LV- Dallas - Atlanta- Chicago

Bericht door vinceG »

Hmm vraag ik me toch even af waarom je exact wilt weten wat dit allemaal inhoud.
Daarnaast vraag ik me dan af of het boeken van een huurauto echt van deze percentages afhangt?

Overal waar je huurt of iets koopt komt tax bij op. Bij een huurauto weet je dit vantevoren omdat je een all in prijs vooraf betaalt of vooraf overeenkomt die je achteraf betaalt. Bij huurauto's weet je in ieder geval vooraf waar je aan toe bent.
Gebruikersavatar
NewYork_Miami
Amerika-ontdekker
Berichten: 12
Lid geworden op: 26 apr 2017, 13:32
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Overnachten: Chicago- SF- LA- LV- Dallas - Atlanta- Chicago

Bericht door NewYork_Miami »

Ik begrijp je redenatie.

Ik vraag dit vooral omdat ik een huurauto aan het boeken ben en er staat nu een totaal prijs bij maar er staat nu ook nog bij: Ter Plaatse: 'one way kosten ca USD 450 exclusief lokale belastingen ter plaatse te voldoen'.

Maar als ik het nu goed begrijp komen die extra kosten aan lokale belastingen er alleen bij voor wat betreft deze one way kosten van 450 USD dan? Het is via Sunny Cars overigens.

Sorry misschien ben ik gewoon niet goed aan het lezen, kan ook.
vinceG
Amerikakenner
Berichten: 981
Lid geworden op: 22 apr 2013, 10:53
Aantal x V.S. bezocht: 10
Locatie: amsterdam

Re: Overnachten: Chicago- SF- LA- LV- Dallas - Atlanta- Chicago

Bericht door vinceG »

Ah nu word het duidelijk!
ja bij sunny cars zit soms de one way fee niet bij de prijs inbegrepen en betaal je deze nog aan de verhuurder zelf. En dan komt er mogelijk ook nog belastingen bij op die one way fee. Die $450,- is een vast bedrag en daar komt dan nog sales tax en soms een lokale tax overheen.

in de VS is dat vaak wat vaag omdat iedere staat zijn eigen soorten belastingen heeft en ook weer verschillende percentages. Daarentegen zijn de belasting niet hoog in de meeste staten :wink:
pretberg
Amerikafan
Berichten: 155
Lid geworden op: 22 mei 2012, 21:37
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Overnachten: Chicago- SF- LA- LV- Dallas - Atlanta- Chicago

Bericht door pretberg »

Qua hotels zou je nog kunnen kijken naar Priceline en Hotwire, kan soms best veel schelen.

3 jaar geleden zat ik zelf buiten Chicago maar met de metro was het 45 minuten naar downtown, in SF heb je met de BART ook meer keuze qua hotels buiten SF denk ik zo.
2012 San Francisco - San Francisco ( Zuid-West)
2014 Seattle - Seattle (via Chicago)
2015 Atlanta - Atlanta (Zuidelijke staten)
2017 Las Vegas - Las Vegas
2022 Orlando - Orlando
Gebruikersavatar
NewYork_Miami
Amerika-ontdekker
Berichten: 12
Lid geworden op: 26 apr 2017, 13:32
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Overnachten: Chicago- SF- LA- LV- Dallas - Atlanta- Chicago

Bericht door NewYork_Miami »

Super. :clap: Bedankt voor de reacties. Zo krijgt onze vakantie steeds meer vorm. Waarschijnlijk hebben we binnen enkele dagen zowat alles rond. In LA wordt het o.a. een AirnB. En de autohuur is nu ook wat duidelijker.
Gebruikersavatar
NewYork_Miami
Amerika-ontdekker
Berichten: 12
Lid geworden op: 26 apr 2017, 13:32
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Overnachten: Chicago- SF- LA- LV- Dallas - Atlanta- Chicago

Bericht door NewYork_Miami »

Beste mensen.

We gaan inmiddels alweer de laatste week van onze 23 daagse tour in. Met de auto naar Sante Fé vanmiddag. Dan Amarillo, Dallas. Van Dallas naar Atlanta vliegen. En Atlanta- Washington- Amsterdam.

Alles pakt tot op heden bijzonder goed uit. Waanzinnige vakantie. Nu heb ik wel nog een vraag die met de douane/terugreis te maken heeft. In de USA krijg ik bij de vluchten niet meer te maken met de douane als het goed is toch? Dus even over de douane in Nederland. Zelf research gedaan, kan er geen eenduidig antwoord op vinden dus ik hoop dat mensen hier mij wijzer kunnen maken. Ik heb, als verzamelaar, op plekken in Arizona en Utah diverse kleine, pak 'm beet 2 tot 6 cm, versteende dino en haaientandjes gevonden. Krijg ik die mee en zo ja hoe? Ik neem voor mijn kleine neefje ook kleine regulieren steentjes mee vanuit alle plekken waar we geweest zijn. Dat moet toch kunnen? Misschien de versreende tandjes in het potje van de steentjes stoppen (en bij de douane als ze er om vragen melden) met er op dat het voor mijn neefje is?

Ik dank jullie alvast voor het antwoord en hoop dat ik alles mee kan krijgen.

P.s. ik heb zelfs versteende dino eieren gevonden, maar die krijg ik sowieso niet mee vrees ik.

Met vriendelijke groet.
Gebruikersavatar
lyan
Amerikakenner
Berichten: 1238
Lid geworden op: 16 sep 2010, 20:51
Partner van: laguna62
Aantal x V.S. bezocht: 26
Locatie: groningen
Contacteer:

Re: Overnachten: Chicago- SF- LA- LV- Dallas - Atlanta- Chicago

Bericht door lyan »

Ik zou heel voorzichtig zijn met het meenemen van versteende dinosaurusdeeltjes, er staan enorme boetes op als ze je daar mee pakken. https://geology.utah.gov/map-pub/survey ... -a-fossil/
gastxyz

Re: Overnachten: Chicago- SF- LA- LV- Dallas - Atlanta- Chicago

Bericht door gastxyz »

mtl
Amerika-expert
Berichten: 7732
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: Overnachten: Chicago- SF- LA- LV- Dallas - Atlanta- Chicago

Bericht door mtl »

Je merkt het wel als je na aankomst op Schiphol voorbij de douane moet. In de meeste gevallen laten ze je gewoon doorlopen. Kom wel zelfverzekerd over want zodra je een zenuwachtige indruk maakt dan pikken ze je wel uit.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer