Hoe doen jullie dat met waardevolle spullen tijdens een rondreis?

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Hoe doen jullie dat met waardevolle spullen tijdens een rondreis?

Bericht door roelb »

Als je enige document wat je hebt een paspoort is, en je dat niet wil meenemen (wat ik helemaal begrijp) dan wordt het inderdaad lastig om alcohol te kopen als 20-something.

Maar waarom heeft zij niet gewoon een (US) rijbewijs op zak? Als ze daar studeert en dus woont dan zal ze niet meer met een EU rijbewijs mogen rondrijden, dus ik neem aan dat ze inmiddels een US rijbewijs heeft? Of heeft ze helemaal geen rijbewijs? Maar dan kan ze toch gewoon een state ID aanvragen?
Vito
Amerika-expert
Berichten: 3006
Lid geworden op: 11 okt 2007, 17:32
Aantal x V.S. bezocht: 13
Locatie: Nederland

Re: Hoe doen jullie dat met waardevolle spullen tijdens een rondreis?

Bericht door Vito »

@Dutchess: maar wel als het zo overduidelijk is :wink:
Gebruikersavatar
Loek
Amerika-expert
Berichten: 4006
Lid geworden op: 04 mei 2004, 17:23
Locatie: South Carolina, USA
Contacteer:

Re: Hoe doen jullie dat met waardevolle spullen tijdens een rondreis?

Bericht door Loek »

roelb schreef: Voor buitenlanders staat in de amerikaanse wet alleen de volgende verplichting die Amerikanen zelf niet hebben:

"e) Every alien, eighteen years of age and over, shall at all times carry with him and have in his personal possession any certificate of alien registration or alien registration receipt card issued to him pursuant to subsection (d)"

Dat zou vroeger betekenen dat je het I94(W) formuliertje als volwassene dus altijd zou moeten kunnen tonen. Maar er wordt helemaal geen I94 meer aan je verstrekt bij de grens, die is alleen nog digitaal. Dus die kun je niet bij je dragen. Deze (antieke) wet is echter nooit aangepast. Een ICE agent kan die status gewoon elektronisch controleren. En dat hebben ze in jouw geval ook gedaan. Overigens mag ICE alleen in de grensstaten dit soort controles houden. Deze vraag ging over Utah, waar dit niet eens van toepassing is.
Als je de wet op dat gebied (Section 264 of the Immigration & Nationality Act) helemaal leest, zie je dit onder de documenten die gelden als identificatie:
"A valid, unexpired nonimmigrant DHS admission or parole stamp in a foreign passport"

Dit is dus de federale wet die zegt dat je je paspoort met de entry stempel als buitenlandse toerist altijd bij je moet dragen. Dat is nog los van de eis die sommige staten hebben met betrekking tot identificatie plicht; de zogenaamde "Stop and Identify Statutes"

Nu zeg ik erbij dat in de praktijk de kans dat ze om je ID vragen niet extreem groot is, tenzij je iets hebt uitgespookt. Vergelijk het met dat andere controversiële onderwerp: het internationale rijbewijs; niet nodig, kan handig zijn. :lol:

On topic: Wat is waardevol? Meeste echt waardevolle zaken laat ik thuis. Als ik op reis ben verblijf ik meestal in hotels die een kluisje hebben, en anders kun je het bij de receptie achterlaten. En ja, paspoort draag ik altijd bij me.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer