Hoe doen jullie dat met waardevolle spullen tijdens een rondreis?

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Gebruikersavatar
Christian
Amerikakenner
Berichten: 848
Lid geworden op: 02 apr 2008, 14:38
Aantal x V.S. bezocht: 17
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: Hoe doen jullie dat met waardevolle spullen tijdens een rondreis?

Bericht door Christian »

Wij nemen alleen telefoons en camera mee. Ik heb echt geen zin om met een ipad of laptop te sjouwen. Wij namen zelfs de navigatie mee uit de auto.
Gewoon om er zeker van te zijn dat ze geen reden hadden om evt in te breken.

Foto's bewerken en uploaden doe ik thuis wel. Op vakantie heb ik daar geen tijd voor.
Marlies
Amerikafan
Berichten: 143
Lid geworden op: 22 aug 2006, 15:35
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Hoe doen jullie dat met waardevolle spullen tijdens een rondreis?

Bericht door Marlies »

Er staan al veel goede tips in dit topic. Aangezien ik tot nu toe alleen ervaring heb met het rondreizen met een huurauto voor de zekerheid toch een vraagje over het rondreizen met een camper. Ben benieuwd of een camper in de ervaring van andere reizigers mogelijk meer inbraakgevoelig is? Of geldt hier gewoon hetzelfde advies (uit het zicht opbergen)?
Fellow2012

Re: Hoe doen jullie dat met waardevolle spullen tijdens een rondreis?

Bericht door Fellow2012 »

It is all about "stuff" you take with you while on vacation!

[youtube]4x_QkGPCL18[/youtube]
Gebruikersavatar
tomaat85
Amerikakenner
Berichten: 796
Lid geworden op: 06 feb 2011, 18:27
Contacteer:

Re: Hoe doen jullie dat met waardevolle spullen tijdens een rondreis?

Bericht door tomaat85 »

Ff een reactie om te zeggen hoe leuk de post "all about stuff" is :wink:
Oh ja, iphone, paspoorten en betaalmiddelen "op de man" rest in de auto..gecalculeerd risico.
Grote Amerika fan
Pepito
Amerikakenner
Berichten: 565
Lid geworden op: 30 nov 2007, 10:14
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Hoe doen jullie dat met waardevolle spullen tijdens een rondreis?

Bericht door Pepito »

'all about stuff' filmpje is fantastisch! Dankjewel.

In plaats van alles aan betaal en identificatie middelen continue mee te nemen, splitsen we dit juist vaak bewust. Een deel in het hotel of auto en een deel bij je dragen. En dan natuurlijk wel op de best mogelijke plek, safe of afgesloten koffer indien mogelijk. Heb trouwens ook wel vragen bij de veiligheid van de hotelsafe of bagagesloten, maar ja.
In ieder geval ben je dan niet alles kwijt mocht je als persoon beroofd worden.

En zorg er verder voor dat je digitale apparaten voorzien zijn van de beveiligingsmaatregelen zodat een ander er in ieder geval niets aan heeft. Gebruik de pincode, wachtwoord, encryptie en remote-location en wipe opties.
Mijn vrouw en dochter vinden het maar niks dat ze op vakantie op de i-pad de pincode moet gebruiken... maar het idee dat een ander zomaar bij hun digitale leven kan staat ze gelukkig ook niet aan.
Op naar de twaalfde keer, het blijft leuk! Familiebezoek met Kerst en de jaarwisseling in LA
Gebruikersavatar
elninjoo
Amerikakenner
Berichten: 1456
Lid geworden op: 29 mei 2009, 08:49
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Hoe doen jullie dat met waardevolle spullen tijdens een rondreis?

Bericht door elninjoo »

Gedurende het reizen zit alles in een afgesloten koffer in de kofferbak. Behave camera en telefoon natuurlijk.
Gebruikersavatar
elninjoo
Amerikakenner
Berichten: 1456
Lid geworden op: 29 mei 2009, 08:49
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Hoe doen jullie dat met waardevolle spullen tijdens een rondreis?

Bericht door elninjoo »

Mn navigatie gooi ik in dashboard kastje
Gebruikersavatar
chippie777
Amerikakenner
Berichten: 1175
Lid geworden op: 11 feb 2013, 17:29
Aantal x V.S. bezocht: 21
Locatie: NL
Contacteer:

Re: Hoe doen jullie dat met waardevolle spullen tijdens een rondreis?

Bericht door chippie777 »

Wat is waardevol? Wij houden altijd paspoorten, betaalpassen/creditcards en telefoons bij ons. De navigatie gaat in een of andere opbergruimte in de auto, in ieder geval uit het zicht. Wij hebben geen laptop bij ons wel een (oude) iPad voor het blog. Die zit gewoon in een koffer onderweg en laten we op de hotelkamer ook in een koffer zitten als we meer dan 1 nacht in het hotel verblijven.
Voor onze reisverslagen ga je naar:
http://chippie777.wordpress.com
vinceG
Amerikakenner
Berichten: 981
Lid geworden op: 22 apr 2013, 10:53
Aantal x V.S. bezocht: 10
Locatie: amsterdam

Re: Hoe doen jullie dat met waardevolle spullen tijdens een rondreis?

Bericht door vinceG »

Dat is een goede vraag! Wat is waardevol?
We zijn vaak goed verzekerd op vakantie, dus alles is vervangbaar.
Dit houdt natuurlijk niet in dat je onvoorzichtig met je spullen om moet springen, maar echt veilige plekken zijn er nooit.
Ook de hotelkluis niet in mijn ogen.
Wat is dan lastig? Nou zonder geld staan in een vreemd land is wel het meest onwenselijke en de rest is vervangbaar vind ik.
Gebruikersavatar
elninjoo
Amerikakenner
Berichten: 1456
Lid geworden op: 29 mei 2009, 08:49
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Hoe doen jullie dat met waardevolle spullen tijdens een rondreis?

Bericht door elninjoo »

Je foto's zijn onvervangbaar dus camera en telefoon zijn voor mij t meest waardevol, de rest is vervangbaar, óók een passport, al geeft dat ongetwijfeld gedoe.
Gebruikersavatar
Christian
Amerikakenner
Berichten: 848
Lid geworden op: 02 apr 2008, 14:38
Aantal x V.S. bezocht: 17
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: Hoe doen jullie dat met waardevolle spullen tijdens een rondreis?

Bericht door Christian »

Mocht je er voor kiezen om het in de auto te laten liggen, zorg dan dat ze helemaal uit staan.

Zodat kwaadwillende geen Bluettoth, airdrop of wifi verbinding of iets dergelijks kunnen ontvangen en zo het apparatuur kunnen lokaliseren.
Gebruikersavatar
Ruud2004
Amerika-expert
Berichten: 4370
Lid geworden op: 15 feb 2007, 10:21
Aantal x V.S. bezocht: 16
Locatie: 't Gooi

Re: Hoe doen jullie dat met waardevolle spullen tijdens een rondreis?

Bericht door Ruud2004 »

Goede adviezen allemaal en vraagt soms maar een kleine moeite om een hoop ellende te voorkomen. Met "gezond verstand" en het gezegde "gelegenheid maakt de dief" in je achterhoofd komt het wel goed. Dieven, zakkenrollers en (auto)inbrekers zoeken altijd naar de makkelijkste (minste pakkans) weg en daar kan je vaak op eenvoudige wijze wel wat aan doen.

Als het ons dan toch overkomt hebben wij veel documenten (reisdocumenten, bankpassen/creditcards, autohuurcontract, hotelreserveringen vluchtgegevens etc.) ingescand en opgeslagen in een cloud. In voorkomend geval wel zo handig. Voor goederen hopen we dan maar goed verzekerd te zijn :D
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA

Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
Gebruikersavatar
tomaat85
Amerikakenner
Berichten: 796
Lid geworden op: 06 feb 2011, 18:27
Contacteer:

Re: Hoe doen jullie dat met waardevolle spullen tijdens een rondreis?

Bericht door tomaat85 »

Dat opslaan in de (een) cloud is idd een goed idee. Doen wij ook en daar gebruiken we voor de reisdocumenten de app Tripit voor. Bevalt goed :thumbup: en deze app staat samen met google maps, reis specifieke apps (OV, fietssen etc) en natuurlijk wat sociale media altijd op de startpagina van de Iphone tijdens het reizen. Paspoorten zijn gescand en in de cloud beschikbaar. Overigens ook altijd een kopie in de "andere" rugzak. Best een hoop gedoe eigenlijk :wink: , waarom gaan we nog op vakantie :D
Grote Amerika fan
vinceG
Amerikakenner
Berichten: 981
Lid geworden op: 22 apr 2013, 10:53
Aantal x V.S. bezocht: 10
Locatie: amsterdam

Re: Hoe doen jullie dat met waardevolle spullen tijdens een rondreis?

Bericht door vinceG »

Wat wil je met een kopie van je paspoort doen? Het is geen rechtsgeldig document, dus kun je er niets mee.
Als je een kopie kwijt raakt dan kan een kwaadwillende er wel identiteitsfraude mee plegen.
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7754
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: Hoe doen jullie dat met waardevolle spullen tijdens een rondreis?

Bericht door mtl »

Kopie paspoort is toch handig bij het aangifte doen als je het echte paspoort verliest?
vinceG
Amerikakenner
Berichten: 981
Lid geworden op: 22 apr 2013, 10:53
Aantal x V.S. bezocht: 10
Locatie: amsterdam

Re: Hoe doen jullie dat met waardevolle spullen tijdens een rondreis?

Bericht door vinceG »

Het gaat net zo snel als zonder kopie hoor.
Het is handiger om ergens je BSN opgeslagen te hebben. Of uit je hoofd weten :wink:
babarage
Amerikakenner
Berichten: 1263
Lid geworden op: 29 mar 2011, 22:37
Aantal x V.S. bezocht: 21

Re: Hoe doen jullie dat met waardevolle spullen tijdens een rondreis?

Bericht door babarage »

:offtopic: het is alleen al leuk je bsn uit je hoofd te weten om mensen mee te ‘freaken’. verwachten ze niet namelijk :). ik onthou niks maar m’n bsn zit om de een of andere maffe reden wel in m’n hoofd :).

maar ik heb standaard kopietjes van paspoorten en rijbewijs in de cloud zitten voor ge wit ooit nooit nie.
89 highschool Mi 92 college Ga 97 uni Mi
99 Fl-Ca, 00 Ca - Wa, 01 Fl, 04 Va, 05 Co - Ca, 06 New England, 08 Fl, 08 BC - NS, 09 Wa - Nv, 10 Zuidoosten, 11 Route 66, 13 Noordoosten, 15 Wa, 16 Il - Ca, 17 Alaska, 18, 19 oostkust
vinceG
Amerikakenner
Berichten: 981
Lid geworden op: 22 apr 2013, 10:53
Aantal x V.S. bezocht: 10
Locatie: amsterdam

Re: Hoe doen jullie dat met waardevolle spullen tijdens een rondreis?

Bericht door vinceG »

:lol: haha jah ik ben ook zo'n freak die zijn bsn kan opdreunen als hij wakker wordt :roll:

In de cloud vind ik even wat anders dan uitgeprint in je reistas. Groot verschil qua veilgheid.
opvakantie
Amerikafan
Berichten: 217
Lid geworden op: 31 mei 2016, 12:08
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Hoe doen jullie dat met waardevolle spullen tijdens een rondreis?

Bericht door opvakantie »

vinceG schreef:Dat is een goede vraag! Wat is waardevol?
We zijn vaak goed verzekerd op vakantie, dus alles is vervangbaar.
Dit houdt natuurlijk niet in dat je onvoorzichtig met je spullen om moet springen, maar echt veilige plekken zijn er nooit.
Ook de hotelkluis niet in mijn ogen.
Wat is dan lastig? Nou zonder geld staan in een vreemd land is wel het meest onwenselijke en de rest is vervangbaar vind ik.
Dit inderdaad. Het is vakantie dus waarom alle zooi van thuis mee slepen?
Belangrijke papieren, fotocamera, gsm, geld en de autosleutels gaan altijd mee in de rugzak de rest blijft in het hotel of onzichtbaar in de auto.
Al neem ik geen laptop mee want: vakantie!
ClaireVHaut
Amerikakenner
Berichten: 773
Lid geworden op: 11 sep 2017, 15:27
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Hoe doen jullie dat met waardevolle spullen tijdens een rondreis?

Bericht door ClaireVHaut »

wij kamperen komende zomer in Canada . We nemen iig geen iPad / laptop etc. mee. Ereader, camera, telefoon, paspoort en portemonnee gaat gewoon in de daypack (We zijn met zijn 2-en) , we hebben er ieder 1. En als het niet anders kan in de auto . Gewoon zo min mogelijk duur spul mee . Als ik in hotel zit (we hebben paar hotel nachten / air bnb) dan probeer ik altijd kluis oid te regelen

ik maak foto's van paspoort etc. en die mail ik naar mijzelf, zodat in geval van verlies/diefstal ik iig de gegevens heb. Ik heb ook de noodnummers van de bank in mijn telefoon staan.
Zoek je informatie over Canada ? Ga naar https://www.facebook.com/groups/CanadaR ... urePassie/ en meld je aan! Een schat aan informatie over Canada (en Vs). Een vriendelijke groep vol met ervaring.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer