Hoe doen jullie dat met waardevolle spullen tijdens een rondreis?

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Gebruikersavatar
Citroentjes
Amerika-ontdekker
Berichten: 20
Lid geworden op: 31 dec 2016, 22:56
Aantal x V.S. bezocht: 5

Hoe doen jullie dat met waardevolle spullen tijdens een rondreis?

Bericht door Citroentjes »

Over een paar dagen vertrekken wij naar de westkust. Wat hebben we er een zin in!
We hebben nog nooit eerder een rondreis gemaakt en ik vraag me toch wat af en ik ben erg benieuwd hoe jullie dat doen?

Als je op reis bent heb je uiteraard de nodige dingen bij je, paspoorten en belangrijke papieren maar wij ook een laptop, ipads voor de kids enzovoorts enzovoorts.
Normaal gesproken laat ik dat soort dingen absoluut niet in de auto liggen. Maar in Yosemite met een zware tas een trail lopen lijkt me verre van ideaal en we gaan een dagje op een boot mee (walvis tour) en dan lijkt het me ook niet zo handig.
Hoe doen jullie dat allemaal? Meeslepen, in de auto laten of mis ik een derde optie ? :D

Ik ben benieuwd wat jullie doen!

Groetjes Annelies
Laatst gewijzigd door Hinko op 19 apr 2017, 21:44, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Topictitel ter verduidelijking aangepast
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41973
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: hoe doen jullie dat tijdens een rondreis?

Bericht door Martin & Marianne »

Wij nemen tijdens wandelingen nooit waardevolle spullen mee; die liggen in de auto of in het hotel. Alleen de fototoestellen gaan mee. Wij hebben trouwens ook nooit dure dingen mee. In de steden is het niet zo verstandig om iets in de auto te laten liggen, tenzij je een afgesloten kofferbak hebt, maar verder is het over het algemeen redelijk veilig om je bagage in de auto te laten.
Die walvistour zal niet een hele dag duren lijkt me; kun je dan niet je spullen nog in het hotel laten?

Marianne
Gebruikersavatar
PSVwally
Amerika-expert
Berichten: 19591
Lid geworden op: 09 sep 2010, 22:51
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: hoe doen jullie dat tijdens een rondreis?

Bericht door PSVwally »

Het hangt een beetje af hoe je overnachtingen liggen. Als ik meerdere nachten ergens ben laat ik het op de hotelkamer. Als ik op doorreis ben neem ik het mee. Ik leg de laptop/iPad of dergelijke overigens niet in de koffer in de achterbak, maar leg die ergens onder een stoel in de auto uit het zicht. In de steden hangt het van het tijdstip van aankomst af of ik soms al even incheck om de spullen op de hotelkamer te leggen. Anders blijft het ook daar vaak in de auto. Ik parkeer dan vaak wel in 'bewaakte' garages of plekken.
Er zijn enkele forumleden ooit wel eens slachtoffer geworden van een inbraak, maar over het algemeen komt het volgens mij niet zo heel veel voor. Vaak zijn de achterramen ook wat getint.

Ik zal hier maar niet beginnen over een dekentje als je geen hoedenplank hebt :lol:
SanFran
Amerikakenner
Berichten: 1280
Lid geworden op: 22 aug 2015, 22:03
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Hoe doen jullie dat met waardevolle spullen tijdens een rondreis?

Bericht door SanFran »

Als wij onderweg zijn en niet de spullen in het hotel (in eventueel een kluis) kunnen laten dan laat ik het in de auto liggen. Wel uit het zicht inderdaad. Ik kijk altijd wel een beetje om me heen op wat voor plek we zijn en in bijvoorbeeld steden neem ik mijn waardevolle spullen wel mee als we nog niet ingecheckt zijn in het hotel. Ik heb alleen niet zoveel waardevols bij me. Alleen paspoort, camera, portemonnee en telefoon.
2011: Zuidwesten
2012: Zuidwesten
2016: Zuidwesten
2017: Oost Canada en Amerika + New York
2018: Zuidwesten/Midwesten
2019: New York
Gebruikersavatar
Felicitas
Amerika-expert
Berichten: 1783
Lid geworden op: 05 jan 2008, 10:19
Contacteer:

Re: Hoe doen jullie dat met waardevolle spullen tijdens een rondreis?

Bericht door Felicitas »

Als wij wandelen (of winkelen) nemen we paspoorten, telefoons, geld, creditcards en fototoestel mee. De rest van de spullen (ipad, vorig jaar ook laptop) blijft in de auto of zo mogelijk in motel.
Gebruikersavatar
Galapogos
Amerika-expert
Berichten: 2065
Lid geworden op: 09 feb 2012, 21:03
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Hoe doen jullie dat met waardevolle spullen tijdens een rondreis?

Bericht door Galapogos »

Hier ook precies zoals bij Felicitas.

Misschien een idee de laptop en de iPads thuis te laten? Back to nature. 8)
Gebruikersavatar
Stan.Gobien
Techmod
Berichten: 6812
Lid geworden op: 02 jan 2009, 10:29
Aantal x V.S. bezocht: 10
Locatie: Roeselare (BE)
Contacteer:

Re: Hoe doen jullie dat met waardevolle spullen tijdens een rondreis?

Bericht door Stan.Gobien »

Paspoorten gaan steeds mee in een fanny pack of dergelijke. Laptop en andere worden in de auto gelaten (of hotel als we ergens ingecheckt zijn).
Anonymous123

Re: Hoe doen jullie dat met waardevolle spullen tijdens een rondreis?

Bericht door Anonymous123 »

MacBook gewoon op hotelkamer, telefoons en camera bijna altijd mee!
1 keer uitgestapt in een onveilige buurt in San Francisco, gelukkig stond er een politiewagen die ons naar hotel wou brengen :lol:
Gebruikersavatar
Janbren
Amerikafan
Berichten: 143
Lid geworden op: 17 jan 2012, 20:16
Aantal x V.S. bezocht: 9
Contacteer:

Re: Hoe doen jullie dat met waardevolle spullen tijdens een rondreis?

Bericht door Janbren »

Waardevolle spullen, 2x telefoon, 2x paspoort, 1x Ipad, 1x Spiegelreflex fotocamera, 1x kleine handcamera, GoPro, reisbescheiden en kleine first aid kit gaan altijd mee in onze rugzak. Speciaal een rugzak gekocht die niet te groot is maar wel lekker zit tijdens een wandeling. En dan nog genoeg ruimte over voor het echte gewicht als water en wat eten :thumbup:
2010: NY - LA - SF - Wa
2012: Route 66
2013: Denver - Bad. - YS - SF
2014: Denver - YS - ZW - Denver
2015: Calgary - Vancouver
2016: Denver - LV
2018: SLC - ZW - YS
2019: SFO - Oregon

Road Trip Movies: Movies

Road Trip Music playlist: Play

Blog: Bekijk
Annemiek94
Amerika-ontdekker
Berichten: 71
Lid geworden op: 22 jan 2017, 21:28

Re: Hoe doen jullie dat met waardevolle spullen tijdens een rondreis?

Bericht door Annemiek94 »

Ik blijf dit topic ook even volgen, ben erg benieuwd!
vimo schreef:MacBook gewoon op hotelkamer, telefoons en camera bijna altijd mee!
1 keer uitgestapt in een onveilige buurt in San Francisco, gelukkig stond er een politiewagen die ons naar hotel wou brengen :lol:
Hoe doe jij dat als je ergens op doorreis bent en al je bagage meeneemt in de auto? Ik wil wel graag mijn mac mee om ons reisblog te updaten, foto's tussendoor te bewerken, maar de twijfel slaat vaak toe. Ik had ook al bedacht om die dan ergens los in de auto te verstoppen als we bijv. in Yosemite moeten parkeren, maar toch ben ik er niet helemaal gerust op... Ik heb ook nog een oude macbook, die kan ik anders ook wel meenemen, maar ik ben bang dat ze die bij de douane checken en dan kunnen zien of er illegaal mee is gedownload :oops:
Gebruikersavatar
Mrvanilla
Moderator
Berichten: 6638
Lid geworden op: 04 mar 2013, 07:13
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Hoe doen jullie dat met waardevolle spullen tijdens een rondreis?

Bericht door Mrvanilla »

Bij de douane hebben ze denk ik wel betere/andere dingen te doen dan jouw laptop te bekijken op illegale content. Vrijwel iedereen heeft zo'n ding bij tegenwoordig. De rijen zouden wel heel lang worden. Tenzij je volledige hard disks bij hebt met illegale data, wat ik betwijfel :wink:

Ik neem een hoop spullen mee van waarde tijdens mijn reis. Zoals een tablet of laptop. Deze laat ik altijd in de auto tijdens een rondreis, gewoon in de koffer bij de rest van de bagage. Ik ga dat niet mee lopen sjouwen tijdens een wandeling. Mocht je de pech hebben dat er wordt ingebroken ben je er voor verzekerd middels je reisverzekering.

Het enige dat ik nooit ergens laat liggen is mijn paspoort, die blijft altijd bij ons, net als de creditcard. Vooral ook omdat het teveel gedoe geeft mochten deze gestolen worden.
Groetjes,
Daniel
Anonymous123

Re: Hoe doen jullie dat met waardevolle spullen tijdens een rondreis?

Bericht door Anonymous123 »

Gewoon zorgen dat die niet in het zicht ligt en niet teveel over nadenken!
gastxyz

Re: Hoe doen jullie dat met waardevolle spullen tijdens een rondreis?

Bericht door gastxyz »

Bij wandelingen laat ik mijn laptop ik gewoon in de koffer in de auto. Creditcards, debitkaart en paspoort gaan altijd mee.
Door combinatie van getinte achterruiten, hoedenplank en zwart dekentje over de koffer ben je immuun voor inbrekers.
Al is dat laatste wel een beetje achterhaald vrees ik na het lezen van een reisverslag van Duitse amerikareizigers, waarbij wel in de auto ingebroken is ondanks een zwart dekentje.
Op de hotelkamer ook alles in de koffer, welke ik uit zicht zet. Dit vooral omdat schoonmaaksters de deur wel eens willen laten openstaan terwijl ze bezig zijn met een andere kamer.

Belangrijkste: maak je niet druk over iets waar je geen invloed over hebt. Wat gebeurt, gebeurt.
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Hoe doen jullie dat met waardevolle spullen tijdens een rondreis?

Bericht door roelb »

Ik heb al lang geleden geleerd om me er niet zo druk over te maken. Wij laten dus gewoon alles in de auto. Ik ga echt niet met allerlei zaken slepen elke keer dat ik de auto uit stap. Natuurlijk letten we wel op met elektronica en zorgen dat dat uit het zicht ligt, precies zoals ik dat thuis ook doe. Bij een verblijf van meerdere nachten in een hotelkamer die een kluisje heeft gaan daar bij afwezigheid de laptops/tablets en paspoorten in. En als dat er niet is zit het in een dichte en afgesloten koffer op de kamer.

Het enige dat ik wel eigenlijk altijd bij me heb is mijn rijbewijs, een credit card en telefoon. En daarmee kan ik me gewoon redden, zelfs als al mijn andere spullen weg zouden zijn. Nu nog een deal tussen de US en de EU over het wederzijds accepteren van de credit-card formaat ID's (US passport card en EU identiteitskaart) en dan kan dat onhandige rode boekje ook gewoon thuisblijven.
Gebruikersavatar
Galapogos
Amerika-expert
Berichten: 2065
Lid geworden op: 09 feb 2012, 21:03
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Hoe doen jullie dat met waardevolle spullen tijdens een rondreis?

Bericht door Galapogos »

Mrvanilla schreef:Ik neem een hoop spullen mee van waarde tijdens mijn reis. Zoals een tablet of laptop. Deze laat ik altijd in de auto tijdens een rondreis, gewoon in de koffer bij de rest van de bagage. Ik ga dat niet mee lopen sjouwen tijdens een wandeling. Mocht je de pech hebben dat er wordt ingebroken ben je er voor verzekerd middels je reisverzekering.
Veel reisverzekeringen dekken diefstal uit een onbeheerde auto maar zeer beperkt.
Gebruikersavatar
Mrvanilla
Moderator
Berichten: 6638
Lid geworden op: 04 mar 2013, 07:13
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Hoe doen jullie dat met waardevolle spullen tijdens een rondreis?

Bericht door Mrvanilla »

Dat klopt, ik heb er een extra 'pakketje' bij die bagage in alle gevallen dekt (diefstal, ontvreemding, overval, kwijt raken etc). Goede sidenote: check het dus bij je verzekeraar.
Groetjes,
Daniel
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3043
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: Hoe doen jullie dat met waardevolle spullen tijdens een rondreis?

Bericht door Almere vak V »

Wij nemen alleen de spullen mee die we ook echt nodig hebben. Als het aan mn dochters ligt slepen ze de halve inrichting mee. Het liefst een laptop, iPad en een iPhone. Maar het is niet zo dat we een half jaar wegblijven. Dus ze zullen best een paar weken zonder 2 van die 3 dingen kunnen. Dus keuzes maken! Als er dan toch iets meegenomen moet worden zorg dan dat het (makkelijk) draagbaar is en anders altijd uit het zicht bewaren. Zolang je het uit het zicht houdt is er weinig aan de hand. Wij zijn dit één keer vergeten in Salem, Oregon en toen was het dan ook meteen raak.

Geluk bij een ongeluk was dat de politie al was gewaarschuwd en keurig stond te wachten tot de heren hun slag sloegen. Dat deden ze dus bij onze auto. Zit je toch even raar te kijken als jouw auto in het restaurant wordt omgeroepen en er vervolgens een heel peloton agenten op je staat te wachten met twee geboeide heren tussen hun in...

Wel een hele belevenis voor mijn dochters. Mee naar het bureau. Aangifte doen en het hele spektakel. Als we het over die vakantie hebben gaat het altijd daar over. En nooit over alle andere dingen die we gedaan hebben.

Politie gaf ook aan dat ze zeker op grote parkeerplaatsen de huurauto's er tussenuit pikken om die te controleren. Altijd de zaken uit het zicht ouden was hun tip.
Gebruikersavatar
Njit
Amerika-expert
Berichten: 13545
Lid geworden op: 09 nov 2004, 22:04
Partner van: SpaceAce
Aantal x V.S. bezocht: 11
Locatie: Den Bosch
Contacteer:

Re: Hoe doen jullie dat met waardevolle spullen tijdens een rondreis?

Bericht door Njit »

Dat het een huurauto is is tegenwoordig niet meer zo duidelijk te zien. Maar er zijn wel wat aanwijzingen voor:

http://jalopnik.com/here-s-how-you-can- ... 1660754908
http://www.ehow.com/how_7184758_identif ... umber.html

Zaken uit het zicht houden is altijd een goed advies. In Nederland laat je je TomTom ook niet voor het raam hangen naast je telefoon.
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
amboly
Amerikafan
Berichten: 267
Lid geworden op: 25 mar 2015, 20:36

Re: Hoe doen jullie dat met waardevolle spullen tijdens een rondreis?

Bericht door amboly »

Gewoon in de auto laten, maar enigzins uit het zich en het liefst ergens parkeren waar veel volk is...
Linda85
Amerikafan
Berichten: 157
Lid geworden op: 28 feb 2012, 14:29
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Hoe doen jullie dat met waardevolle spullen tijdens een rondreis?

Bericht door Linda85 »

hahaha Njit,

die eerste link is leuk!
Afbeelding
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer