'VS wil bij aankomst telefoongegevens Nederlandse reizigers'

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Fellow2012

Re: 'VS wil bij aankomst telefoongegevens Nederlandse reizigers'

Bericht door Fellow2012 »

Trouwens, in de link die ik hierboven plaatste, had de NASA engineer Global Entry (heb ik ook), hij was dus door het systeem gegaan en eerder aangewezen als low-risk reiziger!

Hij zegt zelf;
“I’m definitely not an immigrant or a newcomer to the country, despite my foreign-sounding name and the color of my skin,” Bikkannavar said. “If this had happened to a guy who’s just like me, but works in some other job, it’s not as black-and-white of a story. But there couldn’t be a person that’s more safe or more vetted than me.
Wat mij opvalt is dat zulke reizigers zo geschokt reageren terwijl ze beter hadden moeten weten. De zoon van Muhammed Ali zei “ I felt like they treated me like an immigrant”! :roll: Misschien is dit toch the real silver lining.
Gebruikersavatar
pollyblue
Amerikakenner
Berichten: 550
Lid geworden op: 29 jul 2008, 17:48
Aantal x V.S. bezocht: 30
Locatie: Schelle

Re: 'VS wil bij aankomst telefoongegevens Nederlandse reizigers'

Bericht door pollyblue »

We zijn zaterdag in Miami aangekomen. Ondanks de vrees voor strengere vragen dan voorheen heeft er echt niemand ons ook maar 1 vraag over om het even wat gesteld. APC gedaan, papiertjes afgegeven en klaar. Nog nooit zo vlot gegaan als nu. :thumbup:
Dakloze
Amerikakenner
Berichten: 554
Lid geworden op: 19 feb 2016, 01:29
Aantal x V.S. bezocht: 99

Re: 'VS wil bij aankomst telefoongegevens Nederlandse reizigers'

Bericht door Dakloze »

adam747 schreef: Wat mij opvalt is dat zulke reizigers zo geschokt reageren terwijl ze beter hadden moeten weten.
Juist niet. Wanneer je deelneemt aan Global Entry, helemaal als USC zonder buitenlands woonverleden, heeft de CBP jou uitgebreid gecheckt. Je hebt vingerafdrukken gegeven, werkverleden en woonverleden. Nadat ze jou gecheckt hebben mag je door TSA PRE (een soort light screening op het vliegveld), en kan je geautomatiseerd het land binnen komen.

Ik zou ook geschokt zijn als een random CBP officer opeens allerlei dingen ging vragen en m'n telefoon wilde kopieren. En niet eens zozeer omdat ik iets te verbergen heb, maar het is meer een motie van wantrouwen. "Ik dacht dat we vrienden waren", dat idee.
--
I route, therefore you are.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer