Van West naar Oost USA. Tent of hotels?

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Toetie
Amerika-ontdekker

Van West naar Oost USA. Tent of hotels?

Bericht door Toetie » 03 apr 2017, 21:57

Hallo allemaal,

in september gaan wij, gezin met 1 zoon van 4 jaar oud, van SF naar NY reizen.
De tickets en auto zijn reeds geboekt, de route grotendeels uitgestippeld
Idee is van SF naar Lake Tahoe - Moab - Rocky Mountain NP/Denver - Chicago - Niagara - NY. Uiteraard met meerdere tussenstops en ook zullen we op een aantal plaatsen een paar dagen blijven.

De twijfel ligt nu vooral of we in hotels willen verblijven of toch kiezen voor wat meer avontuur en een tent kopen bij Walmart en op die manier gaan overnachten.
Zijn hier mensen die hier ervaringen mee hebben en ons van tips willen voorzien zodat we beter de afweging kunnen maken?
We zitten oa met volgende punten:
- Is het goedkoper met de tent of juist niet? Tent en assecoires kopen we dan daar, slaapmatten en zakken zijn we dan van plan mee te nemen.
- Weet iemand voor die regio's goede campgrounds?
- Weten niet goed wat me van het weer moeten verwachten. Zijn al vaker in USA geweest maar alleen in het voorjaar/begin zomer.

Kortom wat zouden jullie voor kiezen en waarom?
Alle tips/meningen/ervaringen zijn van harte welkom.
Camper valt ivm hoge kosten deze keer voor ons af.

Alvast bedankt!
Gr Tessa

Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Van West naar Oost USA. Tent of hotels?

Bericht door Martin & Marianne » 03 apr 2017, 22:18

Kamperen met een tent is erg leuk, en een stuk goedkoper dan overnachtingen in een hotel/motel, zeker in de nationale parken.
Of het voor jullie handig is hangt van je planning af: wat ga je bezoeken en hoe lang wil je overal blijven? Als je overal maar 1 nacht bent is een tent wellicht minder handig. Ook kunnen er gebieden zijn waar het te heet of te koud is om te kamperen. Maar je zult de kosten voor de aanschaf van een tent er vaak al met een paar nachten uit hebben.

Wij hebben tijdens onze eerste 2 reizen ook gekampeerd, met in de steden en op doorreis hotels. Dit jaar gaan we dat ook weer doen.
Tips voor campings zijn zo wat lastig te geven, daarvoor kun je beter de hele route eens plaatsen.
Je weet dat er in Arches NP werkzaamheden zijn en dat de camping daar gesloten is?
Als je naar Yosemite wilt dan moet je je goed inlezen wat het reserveren betreft; als je er voor 15 september bent moet je op 15 april reserveren.
In een park als Zion kan het erg druk zijn, misschien ben je daarvoor al te laat met reserveren.

Marianne

amboly
Amerikafan

Bericht door amboly » 03 apr 2017, 22:30

Met de tent!!! Veel leuker voor jullie en de kleine. In september wordt het alleen wel vroeg donker (en je wilt daarvoor toch wel je tent opgezet en gekookt hebben) en het koelt 's avonds wat af. Maar opstaan en een eitje bakken terwijl er een hertje meekijkt is goud waard!

Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne » 03 apr 2017, 22:44

De eerste keer dat wij met de tent gingen was ook in september. Het is dan inderdaad erg vroeg donker! Wel iets om rekening mee te houden. Maar met een kind van 4 zul je waarschijnlijk toch wel op tijd naar bed gaan. Wij kookten niet altijd zelf; het is ook wel lekker om zo nu en dan in een restaurant te eten.

Marianne

Toetie
Amerika-ontdekker

Bericht door Toetie » 04 apr 2017, 12:01

Bedankt voor de enthousiaste reacties!

Dit wordt ongeveer het schema:
2 Amsterdam - SF
3 SF
4 SF
5 SF – Lake Tahoe
6 Lake Tahoe
7 Lake Tahoe
8 Lake Tahoe - …
9 … - Moab
10 Moab
12 Moab
13 Moab - …
14 … - Denver / Rocky Mountain NP
15 Denver / Rocky Mountain NP
16 Denver / Rocky Mountain NP - …
17 … - …
18 … - Chicago
19 Chicago
20 Chicago - ….
21 … - …
22 … - Niagara
23 Niagara
24 Niagara - …
25 … - NY
26 NY
27 NY
28 NY – Amsterdam

We willen niet heel veel dagen achter elkaar veel rijden. Deze route lijkt ons goed te doen in de tijd die we hebben. Maar ook hier zijn alle tips nog welkom hoor.

Grtjs Tessa

roelb
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15

Bericht door roelb » 04 apr 2017, 12:52

Je itinerary heeft een aantal plekken waar kamperen niet echt een optie is. Ik denk aan Moab (veel te heet), Chicago, Niagara en NYC.

Ik vraag me ook af waarom je er voor kiest om telkens zo lang op een plek te zitten. Kijk, in Moab kan ik dat begrijpen, dat is een leuke basis voor uitstapjes in de omgeving. Ook in NYC kan ik het begrijpen. Maar Niagara falls heb je in een middag wel gezien en dan wil je gillend weg. Lake Tahoe is mooi, maar buiten het skiseizoen heb je dat ook zo gezien. Kun je dan niet beter richting Yosemite NP en eventueel Sequoia NP, Kings Canyon of zelfs de John Muir wilderness in. Zeker als je wilt gaan kamperen is een multi-day hike door dat gebied fantastisch. Er zijn hele mooi glacier lakes waar je met je tentje naast kunt staan. Dan is het overigens wel belangrijk dat je een tentje koopt dat je in je backpack mee kunt nemen.

Je zegt: "We willen niet heel veel dagen achter elkaar veel rijden". Mijn ervaring is dat het juist veel relaxter is om elke dag een stukje te rijden dan een paar dagen heel ver te rijden. De meest directe route is 2900 mijl. Zeg dus even dat je met alle uitstapjes zo'n 4500 mijl gaat rijden. In 26 dagen is dat gemiddeld 175 mijl per dag, waarvan 65 mijl voor uitstapjes en 111 mijl per dag die je "vooruit" moet. Dat is nog geen twee uurtjes gemiddeld per dag.

Dan de keuze tent/hotel: met een tentje heb je heel veel vrijheid, zeker als je iets hebt waarmee je ook echt kunt hiken. Dat voegt absoluut iets toe aan je vakantie en de mogelijkheden die je hebt om van de mooie natuur te genieten.

Doe je het alleen maar om geld te besparen en zoek je plekjes waar je met de auto kunt komen dan vraag ik me af of het wel zoveel oplevert. Zeker buiten de toeristische gebieden is een hotel niet heel duur. En in steden heb je niets aan de tent. Kwestie van doorrekenen (met echte hotelprijzen en tarieven voor campsites) en op basis van het verschil de knoop doorhakken.

Toetie
Amerika-ontdekker

Bericht door Toetie » 04 apr 2017, 13:16

Roel dank voor je tips!
Voor SF en NY zijn de hotels al geboekt, daar zijn we ook zeker niet van plan te gaan kamperen.
Het gaat dus echt op voor de route van west naar oost. En hebben hier zo'n kleine 3 weken voor. Van 5 tm 25 sept.
De wat langere verblijven per locatie hebben we nu gekozen om wat rust te creëren omdat we ook rekening moeten houden met onze zoon.
Lake Tahoe lijkt ons juist heel mooi en de ideale locatie om bijv een dagje te vissen, lekker te wandelen, en de tijd te nemen om de omgeving te ontdekken. Met een 4 jarige is een multi-day hike zeker geen optie voor ons en ook backpacken zit er daarom ook niet in.

Is Moab echt geen optie voor een tent? Heeft iemand hier ervaring mee?

En nog meer tips voor routes? Die passen in het plaatje van niet alle dagen rijden

roelb
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15

Bericht door roelb » 04 apr 2017, 14:05

Een tent heeft geen airco :-) Reken in Moab in september nog steeds op temperaturen boven de 30C/90F. Het koelt wel af 's nachts, maar het zal niet onder de 15C komen. Aan de andere kant, als de hitte je niet zo veel uitmaakt dan is het wel een leuk gebied om juist niet op een plek te gaan staan, maar een beetje rond te reizen. Met name Canyonlands NP heeft heel veel uithoeken waar je als normale dagtoerist bijna nooit komt, maar die juist wel heel aantrekkelijk zijn als je er kunt kamperen, met name in The Maze en Needles en die bereikbaar zijn per auto, al is het vaak wel 4WD territory.

goldenhills
Amerika-expert

Bericht door goldenhills » 04 apr 2017, 17:19

roelb schreef:Je zegt: "We willen niet heel veel dagen achter elkaar veel rijden". Mijn ervaring is dat het juist veel relaxter is om elke dag een stukje te rijden dan een paar dagen heel ver te rijden.
Zeker als je kampeert is het lekker om je tent te kunnen laten staan voor een dagje. Zelfs als wij motels doen vinden we het fijn om niet elke dag te hoeven verkassen. Met jonge kinderen lijkt het me inderdaad wel fijn om niet hele lange reisdagen te maken. Met z'n tweetjes kunnen we makkelijk 600 mijl in een dag rijden, en dat doen we dan ook soms, om zo meer tijd te hebben op een leuke locatie. Ieder z'n meug natuurlijk!

Ik zou trouwens een combo van tent en motels doen, dan kun je per locatie kiezen wat de best optie is, of als je na meerdere dagen kamperen uitkijkt naar motel met een warm bad. :D

amboly
Amerikafan

Bericht door amboly » 05 apr 2017, 09:53

roelb schreef:Je itinerary heeft een aantal plekken waar kamperen niet echt een optie is. Ik denk aan Moab (veel te heet) .
Dit vind ik een onnozele opmerking. Je kan in Moab prima kamperen in september. Ja het is er lekker warm 's nachts, maar dat is het in Italië in de zomer ook. Ik heb in zelf gekampeerd op Devil's Garden Campground in Arches (aanrader, maar momenteel gesloten) en in Dead Horse SP (de camping was niks, maar vanaf de camping liep je zo naar de canyon met werkelijk fenomenale uitzichten).

Nog een tip trouwens voor de warmte: Je kan doeken kopen die je met 3 of 4 tentstokken over je tent kan heenzetten, zo heb valt de zon niet direct op je tent (veel Amerikanen gebruiken deze ook). Ik denk trouwens dat je je eerder druk moet maken over de kou 's nachts. Op hoger gelegen plekken koelt het flink af 's nachts. Zorg voor goede slaapzakken, maar belangrijker nog: goede matjes!

Galapogos
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Bericht door Galapogos » 05 apr 2017, 12:06

Ook ik denk dat je in september prima kunt kamperen in Moab. Wij hebben afgelopen juni (weliswaar begin juni) gekampeerd in Moab, en dat was geen enkel probleem. Overdag loopt de temperatuur op, maar dan lig je neem ik aan niet in je tent. 's Nachts was het zeker niet te warm. En ik ben iemand die het al snel warm heeft. Volgens de website van Klimaatinfo is het weer in Moab in september vergelijkbaar met dat in juni.

Op de campground in Moab waar wij stonden (Moab Valley RV) hebben ze ook 'covered tent sites'. Dit zijn tentplekken met een overdekking in de vorm van een soort hele grote partytent. Dus dan staat je tent in de schaduw. Je zou zo'n plek kunnen overwegen als je je zorgen maakt over de hitte, maar persoonlijk lijkt me dat alleen 'nodig' voor hartje zomer. Moab Valley RV was trouwens niet een bijzonder sfeervolle camping (vrij druk en op elkaar), maar de ligging tov de parken (Arches/Canyonlands Island in the Sky/Dead Horse Point) was super en er is een fijn zwembad en nog fijnere jacuzzi. :thumbup:

Ik vond tentkamperen in de States echt fenomenaal. De campgrounds in de national parks zijn super ruim van opzet, en je zit voor een habbekrats midden in het park. Het scheelde ons echt veel geld, voornamelijk omdat hotels in/nabij de bekende nationale parken gewoon erg duur zijn. Overigens hebben wij niet elke nacht gekampeerd. In de steden (in ons geval SF en Las Vegas) hebben we een hotel genomen, alsook als we ergens maar één nacht bleven. Uiteindelijk hebben we ruim de helft van de nachten in een tent geslapen en de rest in hotels.

lyan
Amerikakenner
Partner van: laguna62
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Bericht door lyan » 06 apr 2017, 20:26

Wij hebben ook al eens in Moab geslapen terwijl het erg warm was, zelfs 's nachts was het nog ongeveer 30 graden C. Het was even wennen, vooral omdat we uit de kou kwamen ('s nachts -6) maar we hebben wel geslapen. Ik zou het zo weer doen! Op Canyonlands RV Park (tegenover de Mc Donalds) heb je inderdaad tentplekken met een overkapping en een zwembad voor de kleine.

Toetie
Amerika-ontdekker

Re: Van West naar Oost USA. Tent of hotels? Alle kampeertips zijn welkom!

Bericht door Toetie » 18 apr 2017, 10:54

Inmiddels gekozen om het af te wisselen, tent en hotels.
En toch eerst naar Yosemite te gaan. Te mooi om over te slaan...
En gelukkig hebben we een campingplaatsje kunnen bemachtigen in Yosemite, en daarnaast ook bij Lake Tahoe en Rocky Mountain NP.
Voor Moab hebben we een commerciële camping geboekt met overkapping en zwembad, dat maakt het toch wat aangenamer met de warmte.

Voor alle happy campers onder ons: Hebben jullie tips voor ons wat we absoluut nodig hebben (naast tent, matrasjes en slaapzak uiteraard) tijdens het kamperen? En hoe hebben jullie het gedaan met boodschappen vers bewaren, koken e.d?
Op de campings in Yosemite, Lake Tahoe en Rocky MOuntain zitten we echt in de parken zonder elektra nl.
Ook hier zijn alle tips welkom aangezien het onze eerste keer kamperen met tent wordt in Amerika.

Alvast bedankt weer!!!

Galapogos
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Galapogos » 18 apr 2017, 11:40

Op zich is tentkamperen in Amerika niet echt anders dan tentkamperen in Europa. Tent, slaapmatjes en slaapzakken zijn inderdaad de basisingrediënten. Er zijn op dit forum wel wat algemene topics gewijd aan tentkamperen. Die zou je eens kunnen nalezen voor tips.

Als 'koelkast' gebruiken de meeste tentkampeerders een koelbox die ze aan het begin van de reis kopen bij bijv. Walmart ('normaal' formaat kost zo'n $15). Die vul je dan elke dag/twee dagen met een zak ijsblokjes. Die zakken kun je Amerika overal kopen, in iedere supermarkt, general store, tankstation, etc. en kosten doorgaans zo'n $3.

Wij gebruiken die koelbox eigenlijk alleen maar voor het koelen van frisdrank, water en sap, en heel incidenteel zaken als eieren. Eten deden we buitenshuis, daar is doorgaans voldoende gelegenheid voor. We waren overdag dusdanig druk met sightseeing en het maken van wandelingen dat we nauwelijks tijd gehad zouden hebben om zelf te koken. :D Koken bleef bij ons beperkt tot af en toe een kopje thee, cup-a-soup of instant noodles. Mocht je wél zelf willen kokkerellen en dus zaken als vlees 'goed' willen houden, dan komt het natuurlijk iets nauwer met het koelen.

Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne » 18 apr 2017, 12:27

Wij willen nu ook weer met de tent kamperen en hebben onze campings zo uitgezocht dat we in de buurt zitten van restaurants of winkels. :wink: Alleen bij RMNP wordt dat wat lastig, we moeten nog even kijken hoe we dat doen. Misschien naar Estes Park rijden voor het eten of de boodschappen.
Wij hebben een plastic setje met borden, bestek, kommen en beker; die gaan altijd mee, ook als we niet kamperen, want we maken wel vaak zelf ons ontbijt en lunch klaar, en zo nu en dan iets in de magnetron als we die op onze kamer hebben. Tijdens onze eerste reizen namen we ook een pannenset mee, en kochten we ter plekke een benzinebrander. Maar ik denk dat we dat nu niet meer doen.

Heb je met Yosemite nog wel tijd voor Lake Tahoe? En hoe rij je dan naar Moab?

Marianne

michelly
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 12
Contacteer:

Bericht door michelly » 18 apr 2017, 15:10

Hamer, bijltje, tuinhandschoenen (om een pan van de bbq te pakken of wat houtblokken te herschikken), afwasteiltje, bestek, borden/bekers, een zwitsers zakmes (erg handig!), wat thee/vaat/handdoeken, een aantal ledlampjes, éénpitsbrandertje.
Ter plekke kopen we altijd een koelbox, stoeltjes, een wokpan (voor op het bbqrooster), gewone pan, aansteker en vast nog wel wat meer waar ik nu even niet op kom :wink:

Galapogos
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Galapogos » 18 apr 2017, 15:43

Ik zou gewoon wegwerpbordjes, -bestek, etc. kopen. Scheelt afwas. Hoef je meteen ook geen hele voorraad theedoeken mee te nemen. :thumbup: Ik heb zelf altijd een grote hekel aan afwassen op een camping. Moet je met je hele handeltje richting afwasplek. Als je pech hebt in de rij staan tot je aan de beurt bent. Mij niet gezien.

Stoeltjes heb ik overigens niet gemist. Nagenoeg overal komt een campsite compleet met een picknicktafel. Wat wil een mens nog meer. 8)

Over eenpitsbrandertjes gesproken: als je die in Nederland koopt, neem er dan één die overweg kan met gasblikjes met een schroefventiel. In Nederland is er voldoende aanbod, van merken als Primus, MSR en Coleman. Campinggaz-brandertjes kunnen NIET overweg met een schroefventiel. Je hebt ook branders die zowel met het schroefsysteem (veelgebruikt in Amerika, Groot-Brittannië en Scandinavië) als met het Campinggaz-systeem (veel gebruikt in Zuid-Europa en met name Frankrijk) overweg kunnen. Die hebben vaak het woord 'duo' in de naam van het product.

Het meenemen van een brander in het vliegtuig is geen probleem. Gasblikjes zijn wel een probleem. In Amerika vond ik gasblikjes met schroefaansluiting bij Walmart.
Laatst gewijzigd door Galapogos op 18 apr 2017, 16:15, 1 keer totaal gewijzigd.

amboly
Amerikafan

Re: Van West naar Oost USA. Tent of hotels? Alle kampeertips zijn welkom!

Bericht door amboly » 18 apr 2017, 16:14

Toetie schreef:En hoe hebben jullie het gedaan met boodschappen vers bewaren, koken e.d?
In de koelbox gevuld met ijsblokjes hielden we alles prima 2 dagen goed koud. Dus koud genoeg om vlees in te bewaren. Kortom, als je 's middags vlees koopt voor de barbecue 's avonds en wat yoghurt voor de volgende ochtend zou dat geen enkel probleem moeten zijn. Wij hebben erg veel gebarbecued, maar hadden ook een klein gasstelletje (in de Walmart gekocht voor 15 dollar, inclusief 2 gasflesjes) waar we wat eenpansgerechten op hebben gemaakt. Of soms eerst de rijst gekookt, en daarna de saus en het uiteindelijk weer bij elkaar gegooid.

Een van de belangrijkste tips voor de campings is goede verlichting meenemen! De campings in de parken zijn ontzettend donker vergeleken met Europese campings! En verder moet je maar even op het forum kijken, er is een topic met een boodschappenlijst voor het kamperen met een tent ;-).

michelly
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 12
Contacteer:

Bericht door michelly » 18 apr 2017, 17:18

Galapogos schreef: Stoeltjes heb ik overigens niet gemist. Nagenoeg overal komt een campsite compleet met een picknicktafel. Wat wil een mens nog meer. 8)
Daar heb je helemaal gelijk in maar ik vind het toch ook wel lekker om een beetje relaxt onderuit te zitten na een dag hiken of zo en dat valt aan die picknicktafels niet mee :wink:

Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne » 18 apr 2017, 17:19

Galapogos schreef: Het meenemen van een brander in het vliegtuig is geen probleem.
Wij namen onze in de VS gekochte brander een aantal keren mee in het vliegtuig, maar ik heb begrepen dat dat eigenlijk niet mag. Zie bijvoorbeeld dit topic.

Marianne

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer