Roadtrip met jonge kinderen - waar op letten?

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Plaats reactie
Pumpkin
Amerika-ontdekker
Berichten: 16
Lid geworden op: 20 mar 2017, 10:06
Aantal x V.S. bezocht: 1

Roadtrip met jonge kinderen - waar op letten?

Bericht door Pumpkin »

Mijn vriend en ik willen in 2018 een roadtrip maken door NW USA samen met onze kinderen van dan 5 en 6. We zitten een beetje te puzzelen met waar we allemaal op moeten letten.
Allereerst het 'probleem' dat we een samengesteld gezin zijn. Onze partners zijn beiden overleden en we hebben allebei een kind uit ons vorige huwelijk. Als we op reis gaan hebben we altijd naast de paspoorten ook uittreksels van de overlijdensaktes en de geboorteaktes bij ons om aan te tonen dan ons kind van ons is en dat wijzelf de enige ouder zijn. Mijn zoontje heeft ook nog eens een andere achternaam (die van zijn overleden vader). Tot nu toe nooit problemen ondervonden, maar we zijn dan ook nog niet naar de VS geweest. Waar moeten we op letten. En zou het zin hebben om voor die tijd getrouwd te zijn zodat de kinderen ook van 'ons allebei' zijn of hoeft dat daar niet voor (we zijn sowieso van plan een keer te trouwen alleen qua budget zou het niet zo goed uitkomen dat voor deze grote reis te doen haha).

Andere vragen zijn meer reistechnisch zoals huren we een camper of juist een auto. Ik lees dat campers minder veilig zijn, veiligheid vinden we wel belangrijk. En we willen ook een autostoeltje voor ze, waarschijnlijk kunnen we die het beste kopen, maar misschien hebben hier meer mensen daar ervaring mee?
En ook wat voor afstanden gaan we doen, we hebben 6 weken en willen ongeveer van Vancouver of Seatle naar San Fransisco. Verder ligt er nog niets vast, we zitten nog in de oriënterende fase. Maar het is wel handig om te gaan bepalen waar we heen vliegen en waar we weer vertrekken.
We willen ook niet alleen maar gejaagd rondreizen, maar hoeveel dagen blijf je ergens en hoe veel uur ga je rijden? Dat zijn dingen waar we nog niet helemaal uit zijn.

Alle tips zijn dus wat dat betreft welkom!
FamMandersGoesUSA
Amerikafan
Berichten: 166
Lid geworden op: 06 apr 2015, 12:29
Aantal x V.S. bezocht: 8

Re: Roadtrip met jonge kinderen - waar op letten?

Bericht door FamMandersGoesUSA »

Hoi pumpkin! Leuk om te horen dat jullie ook een reis naar Amerika aan het plannen zijn!
Graag wil ik reageren op je vragen over het reizen zelf! Allereerst was ik even benieuwd waar de info vandaan komt dat campers minder veilig zijn? Dat is voor mij onbekend, maar misschien kunnen anderen van het forum daarop reageren.
Ik denk zelf dat de keuze tussen met de auto of camper meer wordt bepaald door wat je wil gaan doen en waar je van houdt! Zijn jullie kampeerders of niet? Leuke van kamperen is voor ons dat je midden in de natuur verblijft en dat blijft voor ons een heel bijzondere ervaring!
Wat je ook kiest, bedenk voor af dat de kids jong zijn en een ander ritme hebben dan jullie. Toen wij met zulke jonge kids in een hotel gingen, viel ons dat bv tegen want we hadden 1 kamer waar we allemaal samen sliepen en als zij moesten slapen maar wij wilden nog lezen of tv kijken was dat al moeilijk want dan konden zij weer niet slapen! :roll:

Qua afstanden is het denk ik ook erg verschillend en afhankelijk van je kids, maar met 500 km zit je al snel een hele lange dag in de auto (incl de stops die je toch vaak maakt met kleine kids) dus voor ons was dat ECHT de limiet! Maar ja ook daarvoor geldt: hoe doen jullie dat bv nu met vakanties?

Qua stoeltje moet je er wel rekening mee houden dat de kids al meteen vanaf het vliegveld in het goede stoeltje moeten zitten! Dus kopen is lastig want hoe kom je bij de winkel? Tenzij je eerst huurt voor een paar dagen en dan koopt maar dat lijkt me erg omslachtig! Wij hebben ze toen meegenomen!
Gebruikersavatar
hemmie
Amerika-expert
Berichten: 4979
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:06
Locatie: Richmond, TX

Re: Roadtrip met jonge kinderen - waar op letten?

Bericht door hemmie »

Het leefgedeelte van een camper is erg onveilig bij botsingen, daar zijn wel testen mee gedaan. Ook zitten de gordels achterin niet zo stevig verankerd als in een auto. Het zijn ook 2-puntsgordels, dus minder veilig voor oudere kinderen, en het autostoeltje voor jongere kinderen is minder goed vast te zetten. Daar staat tegenover dat er in de praktijk weinig ongelukken gebeuren met campers, maar ja, dat geeft geen garantie.
Overigens hebben wij het risico ook genomen, ik zeg dus niet dat je het niet moet doen, maar je moet je wel bewust zijn van de risico's.

Grote nadeel met kinderen en campers vind ik het autostoeltjes probleem, Nederlandse stoeltjes zijn vaak niet goed vast te zetten, boosters zijn eigenlijk niet zo veilig met een 2-puntsgordel, een achterwaarts stoeltje (tegenwoordig verplicht in California voor kinderen onder de 2) kun je niet vastzetten, het maakt het allemaal erg lastig. Tenzij de verhuurder stoeltjes verhuurt, maar dat is lang niet bij alle verhuurders het geval.

Wat betreft het papierwerk, je kunt er hier meer over lezen, maar ik zou zeggen dat geboorte- en overlijdensakte voldoende zouden moeten zijn. Trouwen lijkt me niet echt wat toevoegen, de nieuwe partner is dan nog steeds niet de vader/moeder van het kind.
Terug in Texas!
Pumpkin
Amerika-ontdekker
Berichten: 16
Lid geworden op: 20 mar 2017, 10:06
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Roadtrip met jonge kinderen - waar op letten?

Bericht door Pumpkin »

Bedankt voor de reacties!
Wij vinden kamperen leuk en hotels ook prima. Het enige wat mijn bezwaar tegen kamperen is zijn matjes of luchtbedden en slaapzakken want daar kan ik dus echt niet goed in slapen. We zaten ook te denken om af en toe een lodge of iets dergelijks op een camping te hurenals we toch voor een auto gaan, tenten huren zie ik dan weer weinig over op Amerikaanse sites, want dat zou ook een optie zijn.
Het voordeel van een camper is wel dat je zelf 's avonds nog even voor de camper kunt gaan zitten, dat de kinderen elke avond daar naar bed kunnen. Ik vind het nadeel van hotelkamers inderdaad.
Maar de vraag is, zijn we met een camper niet veel duurder uit? En hoe doe je dat als je even boodschappen wil gaan doen? Gewoon met de camper? En hoe doe je dat als je een grote stad wil bezoeken?
Ik zie dat dus zeg maar niet helemaal voor me. Ik ben overigens niet bang om met een camper te rijden, mijn vriend ook niet, dus dat is dan weer niet zo'n punt.
Autostoeltjes meenemen, hoe doe je dat in het vliegtuig? Mogen ze daar dan in het vliegtuig op zitten of zo?
Wij hebben van die stoeltjes die met de 3-punts gordel en met isofix vastgezet kunnen worden, in campers zit vaak alleen een heupgordel, vandaar dat ik denk dat dat minder veilig is.
Kortom, we zitten er nog over te dubben. Ik heb een heel romantisch beeld in mijn hoofd bij een camper, maar ik vraag me af of dat niet tegenvalt. Het lijkt mij in elk geval geweldig. Mijn vriend is meer overtuigd van een auto en hotels. Maar de prijzen van de hotels zijn volgens mij niet meer zo laag als hij zich kan herinneren.
Gebruikersavatar
hemmie
Amerika-expert
Berichten: 4979
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:06
Locatie: Richmond, TX

Re: Roadtrip met jonge kinderen - waar op letten?

Bericht door hemmie »

Amerikaanse stoeltjes kunnen vaak wel met een 2-puntsgordel worden vastgezet (staat dan echt in de handleiding vermeld), maar nederlandse inderdaad niet. Dat is dus altijd lastig, want als je een Amerikaans stoeltje koopt heb je het nog niet meteen op het vliegveld. Maar mocht je toch besluiten stoeltjes mee te nemen, die kun je (in een grote tas, of geseald) inchecken. Het hangt dan van de maatschappij af of dit zo mag of als bagagestuk telt. Op zich mogen kinderen ook in het vliegtuig in hun stoel zitten als het om een 5-puntsgordel gaat, niet met een booster (want dan heb je weer dat verhaal van niet veilig met 2-puntsgordel, net als in de camper), maar dat zou ik zeker met grotere kinderen niet snel doen. Ik vond het voor een 1-jarige al te krap, ze zitten dan met de beentjes tegen de stoel voor ze aan.

In prijs zal hotels/auto of camper zich waarschijnlijk niet zo heel veel ontlopen, beetje afhankelijk van hoe duur de camper uitvalt (vroegboekkorting kan veel schelen), het is vooral een persoonlijke keuze. Wij vonden reizen met de camper altijd leuk toen de kinderen klein waren (gedaan in de VS, Australie en Nieuw-Zeeland), maar inmiddels met 3 kinderen hebben we een forse camper nodig, en dat zou me nu wel tegenhouden. Ik vind die camper namelijk een onding in de steden, en ook bij toeristische plekken buiten de steden (bijvoorbeeld een NP in het hoogseizoen) kan parkeren een uitdaging zijn. Ik denk dat wij het dus voorlopig niet meer zullen doen, wellicht als de kinderen niet meer mee gaan en we buiten het hoogseizoen met een kleinere camper kunnen gaan :-) Overigens is dat parkeerprobleem in de steden vooral in de VS een probleem, in andere landen kun je meestal wel gewoon met het ov vanaf de camping de stad in, maar in de Amerikaanse steden is dat meestal erg lastig.
Terug in Texas!
FamMandersGoesUSA
Amerikafan
Berichten: 166
Lid geworden op: 06 apr 2015, 12:29
Aantal x V.S. bezocht: 8

Re: Roadtrip met jonge kinderen - waar op letten?

Bericht door FamMandersGoesUSA »

Leuk aternatief voor een hotelkamer is het huren van een cabin op een camping ter afwisseling!
Dit zijn een soort houten huisjes die er in allerlei variaties zijn! Dan heb je toch het kampeer gevoel met gewonebedden!
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42147
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Roadtrip met jonge kinderen - waar op letten?

Bericht door Martin & Marianne »

Ik vind een auto met afwisselend hotels en tentkamperen een ideale combinatie. Je hebt prima matjes en een slaapzak kan ook best goed slapen; wij ritsen die van ons aan elkaar. Wil je een laken, gebruik dan geen lakenzak maar naai een laken vast aan de slaapzak. Cabins op een camping kan ook maar die mogelijkheid heb je niet overal en je moet dan ook vaak je eigen beddengoed meenemen, dus dan zit je weer met het slaapzakprobleem. :wink:
Kijk eens in ons 2002-verslag voor onze reis met onze dochters; die waren toen 7 en 9. Wij hebben toen een aantal keer in een cabin op een KOA-camping overnacht. Misschien heb je ook iets aan ons 2006-verslag; toen reden we van Seattle naar SF.

Marianne
pat48
Amerika-ontdekker
Berichten: 61
Lid geworden op: 06 sep 2016, 16:32
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Roadtrip met jonge kinderen - waar op letten?

Bericht door pat48 »

Hoi,
Wij gaan voor de vijfde keer naar Amerika met kinderen.
De eerste 2 keren hadden we alleen de 2 jongens, toen 2 en 4 jaar oud, een jaar later dus een jaar ouder. Die keren zijn we met de camper gegaan. Dat was in juni dus toen erg prijsgunstig met meegenomen een lage dollarkoers ( 2005, 2006).Voordelen zijn inderdaad dat je alles bij hebt, vrijheid, en tijdens het rijden kunnen de kinderen achterin gewoon zitten en een spelletje spelen. Nadeel is inderdaad dat je alles met de camper moet doen, dat is in de grote steden wel onhandig.
In 2008 en 2009 zijn we met drie kinderen gegaan, de jongste dus 1 jaar. We hebben dit gedaan met de auto, hotels en bed&breakfast. Wij vonden dit toch meer comfortabel, maar dat komt omdat we ook meer steden hebben gedaan. Auto rijdt gewoon wat prettiger. Ik koos toen niet voor kamperen met een tent, dat zag ik niet zitten met jonge kinderen. Deze zomer gaan we met auto, en voornamelijk tent kamperen, in de steden hebben we airbnb geboekt. De kinderen zijn inmiddels 10, 14, en 15 jaar. Ik verwacht dat dit de meest ideale manier zal zijn, maar ook natuurlijk de goedkoopste manier. We kamperen in alle NP's in het park zelf.
Wat is belangrijk aan reizen met kinderen: vooral dat zij eigenlijk veel bepalen en dat je het tempo aan hen moet aanpassen. Wij rijden niet teveel op een dag (al kan dat soms niet vermeden worden) maar doe dat dat in een relax tempo, met voldoende tijd voor stops om daar even te genieten van een speeltuin, strandje, mooie omgeving en te picknicken. Dat was voor onze kinderen al heel fijn. Blijf op bepaalde plekken langer dan 1 dag, liever een korte roadtrip maar meer tijd op een plek. Kinderen willen ook gewoon een dagje spelen/ zwemmen. Wij gingen ook altijd een dag naar een zwembad ( voor ons ook even uitrusten, de beveiling is top , niet een maar meerdere badmeesters) Kortom, reizen met kinderen is anders dan met volwassenen.
Voorbereiding met de kinderen is ook een deel van de voorpret; alvast een reisboek maken zodat ze weten wat ze kunnen verwachten.
Voor ons is reizen met de kinderen een van de fijnste ervaringen die je kunt meemaken als gezin, je bent op elkaar aangewezen, tijd voor elkaar, ervaringen delen.
Goede voorbereiding is belangrijk.
veel succes alvast, groetjes Patricia
Gebruikersavatar
Mark & Martine
Amerikakenner
Berichten: 554
Lid geworden op: 01 jul 2005, 20:12

Re: Roadtrip met jonge kinderen - waar op letten?

Bericht door Mark & Martine »

kamperen in cabins vonden wij echt tof! een fatsoenlijk bed en een koelkast en toch de gemakken en de gezelligheid van de camping. De jongens vonden het een stuk leuker dan hotels.

Wij hebben al diverse keren gekeken naar een camper maar dat is toch steeds afgevallen vanwege de kosten en het feit dat we 's avonds ook altijd nog graag even ergens heenrijden. Kan natuurlijk ook met een camper maar tot nu toe lijkt ons dat toch minder handig ;-)
Pumpkin
Amerika-ontdekker
Berichten: 16
Lid geworden op: 20 mar 2017, 10:06
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Roadtrip met jonge kinderen - waar op letten?

Bericht door Pumpkin »

Wij willen ook juist zes weken vanwege de kinderen. Dan kunnen we kortere afstanden doen en ook wat langer blijven op plekken waar het goed bevalt. We verheugen ons erg op de het delen van de ervaringen. Ik heb veel gereisd toen ik jonger was en ik vind het rondreizen echt iets magisch.
Wat ik me afvroeg, die cabins, dat vind ik echt een leuke optie, maar moet je die in het hoogseizoen echt ver van te voren boeken of valt dat wel mee? Wij willen wel een soort globaal reisschema maken en het is ook prima als er wat dingen al vast liggen, maar we willen liever wel de vrijheid om dingen te kunnen skippen, langer blijven etc.

We zitten nu trouwens te overwegen om in Seatle een auto te huren, daar rond te kijken met gebruik van de auto, dan een camper op te halen en een stuk daarmee te doen en dan in San fransisco weer inleveren en daar nog een aantal dagen een auto te huren.
Of toch auto huren en veel in cabins te gaan, dat lijkt me ook wel heel prettig. We hoeven geen luxe, het enige wat ik vraag is een matras. Slaapzak overleef ik dan wel weer.

Over die autostoeltjes, in Nederland mag je in geval van overmacht of als je meerijdt in iemands anders auto wel zonder zitjes rijden. Liever niet natuurlijk maar is dat in de VS niet toegestaan? Want dan zouden we een auto kunnen huren en naar het hotel rijden (of een winkel) en dan de stoeltjes gaan kopen. Anders gaan we ze maar gewoon huren hoor, so be it, we doen niet alles maar om geld uit te sparen, het moet ook een fijne en veilige reis worden.
Vraag twee in deze, onze vijfjarige dochter is nogal snel wagenziek, zou ze in het geval van het huren van een camper in haar stoeltje voorin mogen zitten?
Gebruikersavatar
hemmie
Amerika-expert
Berichten: 4979
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:06
Locatie: Richmond, TX

Re: Roadtrip met jonge kinderen - waar op letten?

Bericht door hemmie »

De exacte regels voor autostoeltjes verschillen per staat, maar ik kan me niet herinneren er ooit een uitzondering te hebben gezien voor bepaalde situaties, behalve bij vervoer in een taxi. Dat mag in de meeste staten zonder stoeltje, maar bijvoorbeeld weer niet in California. Ik vond nu toevallig wel dat Washington state een uitzondering heeft voor heupgordels, dan mag een kind boven 40lbs (18 kilo) zonder stoeltje vervoerd worden (omdat booster icm heupgordel niet veilig is). Maar geen idee of die regel in meer staten bestaat.

Het advies is hier om kinderen tot 13 jaar achterin te vervoeren, maar volgens mij mag een jonger kind wel voorin zitten (in een voorwaarts stoeltje). Ik zou het zelf niet snel doen tenzij de airbag kan worden uitgeschakeld, want met airbag is het volgens mij niet veilig.

Ik zou overigens in het hoogseizoen de meer toeristische plekken (bij de nationale parken met name) wel vooraf boeken, want anders kon je wel eens een flink eind moeten rijden om nog iets te vinden, zonde van je tijd. Wij hebben nog nooit een cabon geboekt, maar ik heb er wel eens naar gekeken, en volgens mij zijn die in het hoogseizoen ook snel vol.
Terug in Texas!
Pumpkin
Amerika-ontdekker
Berichten: 16
Lid geworden op: 20 mar 2017, 10:06
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Roadtrip met jonge kinderen - waar op letten?

Bericht door Pumpkin »

Bedankt voor de autostoeltjestips!

We zijn nog steeds aan het dubben, doen we een camper, doen we een auto en gaan we dan proberen wat hutten en zo te boeken. Huurtenten doen ze geloof ik niet zo aan in de VS? Of kijk ik niet goed? Of heten die dingen misschien anders?
Ik ben erg gecharmeerd van de campervans, maar ik kom niet veel verder dan een Mavericks met daktent en eigenlijk is dat met z'n viertjes allemaal wel weer erg krap en mijn vriend vind het maar doodeng dat de kinderen dan op het dak of in een tentje erbij zouden moeten slapen. Eigenlijk zou een iets grotere campervan ideaal zijn, maar die heb ik (nog) niet gevonden.
Misschien kiezen we ook wel voor een route waarbij niet gelijk een camper huren maar later. We gaan nu denk ik eerst maar eens kijken wat er allemaal op onze verlanglijst komt voor de trip. Wat willen we echt doen daar en wat voor afstanden moeten we daarvoor afleggen.
Kiaora
Amerika-newbie
Berichten: 6
Lid geworden op: 31 mar 2017, 20:01
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Roadtrip met jonge kinderen - waar op letten?

Bericht door Kiaora »

Wij vertrekken over een paar dagen naar Amerika. Wij reizen met 2 kinderen 2 en 4 jaar oud. Wij hebben gekozen voor een camper. Lijkt ons prettiger om met je "eigen" huisje te reizen en niet steeds verschillende hotels/motels etc te hebben.

Voor in de camper hebben we autostoeltjes zodat de kinderen veilig vervoerd kunnen worden. Paar keer goed nagevraagd wat we precies moeten hebben en welke stoeltjes dan in de camper zouden passen. Hopelijk past het ook allemaal inderdaad :)
Gebruikersavatar
Janbren
Amerikafan
Berichten: 143
Lid geworden op: 17 jan 2012, 20:16
Aantal x V.S. bezocht: 9
Contacteer:

Re: Roadtrip met jonge kinderen - waar op letten?

Bericht door Janbren »

@Kiaora: Welke camper hebben jullie gehuurd en welke autostoeltjes hebben jullie genomen?

Dit jaar slaan we over maar volgend jaar als de kleine 1,5 is staat er weer een rondreis met camper op de planning :wink:
2010: NY - LA - SF - Wa
2012: Route 66
2013: Denver - Bad. - YS - SF
2014: Denver - YS - ZW - Denver
2015: Calgary - Vancouver
2016: Denver - LV
2018: SLC - ZW - YS
2019: SFO - Oregon

Road Trip Movies: Movies

Road Trip Music playlist: Play

Blog: Bekijk
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer