1ste keer naar Amerika (en op reis) tips!

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Plaats reactie
GoingToAmerica
Amerika-newbie
Berichten: 7
Lid geworden op: 11 feb 2017, 13:52
Aantal x V.S. bezocht: 0

1ste keer naar Amerika (en op reis) tips!

Bericht door GoingToAmerica »

Zit al een tijdje rond de neuzen op dit forum, en heb toch maar besloten om me bij deze te registreren!

Ik zit al een ruime tijd met het idee om op vakantie naar Amerika te willen gaan. Waarschijnlijk een keer naar New York, Seattle. Maar ook New England lijkt me prachtig. Het probleem is echter dat ik totaal geen rijs/vakantie ervaringen heb. Ben vorig jaar een keer voor een middag in Keulen/Duitsland geweest, (wat me behoorlijk tegenviel) maar that's it...

Ik zal dolgraag naar Amerika willen om te kijken hoe men daar leeft, en de normen/waarden en gebruiken willen ervaren.
Krijg verder ook geen vrienden/familie mee om me te vergezellen tijdens mijn reis.

Nu zat ik zelf te denken aan een mogelijke groepsreis zodat ik in ieder geval niet alleen ben in een vreemd land. De taalbarrière ben ik niet echt bang voor, daar is mijn Engels goed genoeg voor. Ik heb tevens geen rijbewijs dus zelf een auto huren zit er ook niet in. Ben overigens 27 en heb geen strafblad/schulden of iets dergelijks.

Indien iemand tips heeft over hoe ik mijn eerste (en hopelijk niet de laatste) reis naar Amerika kan/moet plannen dan hoor ik het graag!
Gebruikersavatar
lyan
Amerikakenner
Berichten: 1238
Lid geworden op: 16 sep 2010, 20:51
Partner van: laguna62
Aantal x V.S. bezocht: 26
Locatie: groningen
Contacteer:

Re: 1ste keer naar Amerika (en op reis) tips!

Bericht door lyan »

New York of Seattle: deze 2 steden liggen 4500 km van elkaar verwijderd. New York ligt aan de oostkust, Seattle aan de westkust. Vanwaar deze steden?
Leg eens uit wat je zoekt? Stedenreis? Natuur? Iets er tussenin? Waar liggen je interesses? Van daaruit zijn er vast wel tips te geven.
GoingToAmerica
Amerika-newbie
Berichten: 7
Lid geworden op: 11 feb 2017, 13:52
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: 1ste keer naar Amerika (en op reis) tips!

Bericht door GoingToAmerica »

lyan schreef:New York of Seattle: deze 2 steden liggen 4500 km van elkaar verwijderd. New York ligt aan de oostkust, Seattle aan de westkust. Vanwaar deze steden?
Leg eens uit wat je zoekt? Stedenreis? Natuur? Iets er tussenin? Waar liggen je interesses? Van daaruit zijn er vast wel tips te geven.
Seattle heeft eigenlijk de voorkeur. Ik zou graag een keer naar het EMP Museum willen, en naar het (oude) huis van Kurt Cobain. Eventueel wat natuur 'meepakken' lijkt me ook wel wat. Ik weet alleen niet hoe ver ik dan zou moeten reizen om vanuit Washington wat te kunnen zien?

In New York zou het me vooral om de stad en steden gaan.

New England puur om de natuur en rust.
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7755
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: 1ste keer naar Amerika (en op reis) tips!

Bericht door mtl »

Je wilt dus naar New York, New England en Seattle. Heb je al enig idee hoe je die 4500 km ertussen gaat overbruggen?
Gebruikersavatar
lyan
Amerikakenner
Berichten: 1238
Lid geworden op: 16 sep 2010, 20:51
Partner van: laguna62
Aantal x V.S. bezocht: 26
Locatie: groningen
Contacteer:

Re: 1ste keer naar Amerika (en op reis) tips!

Bericht door lyan »

Als ik je antwoord zo lees heb je geen idee van afstanden, maar je geeft al aan dat je enige keer "buitenland" een middag Keulen was, dus dat is dan begrijpelijk.
Ik raad het eigenlijk nooit aan, maar in jouw geval zou ik toch kijken naar een groepsreis, want ik denk dat dat het leukste voor je zal zijn. Zoek dan naar een soort rondreis in het westen van amerika.
Wel leuk dat je toch meer van de wereld wilt zien! Succes!
GoingToAmerica
Amerika-newbie
Berichten: 7
Lid geworden op: 11 feb 2017, 13:52
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: 1ste keer naar Amerika (en op reis) tips!

Bericht door GoingToAmerica »

Ik heb nooit gezegd dat ik van plan ben om in 1x vanuit bijv. Seattle naar New York te willen reizen.

Eerst maar eens Seattle Washington bezichtigen :wink:
Gebruikersavatar
bedeve
Amerika-expert
Berichten: 5761
Lid geworden op: 30 apr 2010, 23:24
Locatie: Er gaat niets boven Groningen

Re: 1ste keer naar Amerika (en op reis) tips!

Bericht door bedeve »

@GoingToAmerica ;voor mij was de EMP een tijd geleden de enige reden om naar Seatte te gaan.
Want ja , voor het mooie weer doe je dat niet
Vanwege Nirvana ben ik ook in Aberdeen geweest, het laatste huis van Kurt C heb ik gelaten voor wat het was.

Hoe doe je het ?
In jouw geval zou ik uitkijken naar een groepsreis.
En die zijn er wel, gecombineerd met west Canada.
TUI doet dat, en Kras ook.
Even Googlen en je komt er wel uit.
Dream It , Do It
Heel veel plezier met de voorbereidingen !
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Gast

Re: 1ste keer naar Amerika (en op reis) tips!

Bericht door Gast »

Ik kan me niet voorstellen dat de TS 27 jaar is, geen schulden/strafblad heeft (dus wel geld!) en maar 1 keer in zijn hele leven in het buitenland is geweest. Dat geloof je toch niet?
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7755
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: 1ste keer naar Amerika (en op reis) tips!

Bericht door mtl »

Waarom kan dat niet?
SanFran
Amerikakenner
Berichten: 1280
Lid geworden op: 22 aug 2015, 22:03
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: 1ste keer naar Amerika (en op reis) tips!

Bericht door SanFran »

Zo raar is dat niet hoor. Er zijn genoeg mensen die vanaf kinds af aan elk jaar in Nederland blijven, die hebben andere prioriteiten of vinden op vakantie gaan (in het buitenland) niet belangrijk.
2011: Zuidwesten
2012: Zuidwesten
2016: Zuidwesten
2017: Oost Canada en Amerika + New York
2018: Zuidwesten/Midwesten
2019: New York
Gebruikersavatar
Simonrio
Amerikafan
Berichten: 111
Lid geworden op: 16 mar 2015, 23:33
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Dordrecht

Re: 1ste keer naar Amerika (en op reis) tips!

Bericht door Simonrio »

stormbreaker schreef:Ik kan me niet voorstellen dat de TS 27 jaar is, geen schulden/strafblad heeft (dus wel geld!) en maar 1 keer in zijn hele leven in het buitenland is geweest. Dat geloof je toch niet?
Zelden in het buitenland geweest zijn, ik kan het mij ook niet voorstellen. Maar ook ik ken mensen die nauwelijks verder dan de landsgrens geweest zijn. Ken een jongen uit Limburg die nog nooit verder is geweest dan België en Duitsland, gingen altijd op vakantie naar dezelfde camping in Noord-Limburg. En niet omdat ze het geld niet hadden om ver weg te gaan hoor. En iemand waarmee ik jaren terug in een bus richting Parijs zat, was voor haar het verste dat ze ooit van huis weg geweest was. Ze was nog nooit verder dan de Belgische Ardennen gekomen. :)
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3046
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: 1ste keer naar Amerika (en op reis) tips!

Bericht door Almere vak V »

stormbreaker schreef:Ik kan me niet voorstellen dat de TS 27 jaar is, geen schulden/strafblad heeft (dus wel geld!) en maar 1 keer in zijn hele leven in het buitenland is geweest. Dat geloof je toch niet?
Euh, toen ik 27 was. Had ik geen schuld, geen strafblad. Kwam ik wel met grote regelmaat in het buitenland maar liep ik met een grote boog om Amerika heen. Ben helaas geen 27 meer, schuld zat, geen strafblad, En als ik naar het buitenland ga dan is het per definitie naar Amerika.

Kortom niks zo veranderlijk als het weer en een mens. En niet iedereen heeft altijd dezelfde interesses. Thank God for that!!
Gast

Re: 1ste keer naar Amerika (en op reis) tips!

Bericht door Gast »

Simonrio schreef:
stormbreaker schreef:Ik kan me niet voorstellen dat de TS 27 jaar is, geen schulden/strafblad heeft (dus wel geld!) en maar 1 keer in zijn hele leven in het buitenland is geweest. Dat geloof je toch niet?
Zelden in het buitenland geweest zijn, ik kan het mij ook niet voorstellen. Maar ook ik ken mensen die nauwelijks verder dan de landsgrens geweest zijn. Ken een jongen uit Limburg die nog nooit verder is geweest dan België en Duitsland, gingen altijd op vakantie naar dezelfde camping in Noord-Limburg. En niet omdat ze het geld niet hadden om ver weg te gaan hoor. En iemand waarmee ik jaren terug in een bus richting Parijs zat, was voor haar het verste dat ze ooit van huis weg geweest was. Ze was nog nooit verder dan de Belgische Ardennen gekomen. :)
Ja, die mensen ken ik ook. Maar die zijn wel wat jonger denk ik. En maar 1 letterlijke keer in het buitenland, ook geen schoolreisje ofzo iets. Het zal voor de TS ook moeilijk zijn met het verre reizen want dat is ie niet gewend. Ik heb al een aantal keer middellang of zelfs lang in het vliegtuig gezeten dus ben de jetlags al gewend. Maar de TS is het op en neer reizen totaal niet gewend. Ook zal de TS moeten weten dat hij een geldig paspoort voor Amerika nodig heeft, APIS moet invullen en een ESTA verklaring nodig heeft. Buiten nog te spreken van alle verplichte ongein (ik ben btw nooit rechtstreeks naar de VS gevlogen, wel naar Canada) zoals de koffers niet op slot doen of met een TSA slot, de security check op Schiphol door de bodyscanner, de KMAR paspoortcontrole, het veiligheidsgesprek bij de gate en de documentatiecheck, het invullen van het customs form in het vliegtuig en alle controles bij aankomst (immigrations, argiculture, customs).

Mensen die regelmatig naar verschillende landen reizen hebben met meerdere of (bijna) alle checks wel eens te maken gehad, iemand die nooit reist valt uit de toon en dat geeft die persoon soms ook (onnodige) stress.
Maar zelfs ervaren reizigers doen soms domme dingen zoals een (ong.) 20 jarige vlogster die met een paspoort wat genoteerd stond als vermist, ze had haar paspoort weer gevonden de fashionble chick maar dat niet gemeld aan de gemeente, Nederland uit wilde reizen naar de VS. Die werd bij de KMAR al weggestuurd (gek dat het bij de elektronische paspoort machine check van de KLM bij het inchecken niet gebeurd is?).
Gebruikersavatar
Marenko
Amerika-expert
Berichten: 3733
Lid geworden op: 04 jul 2006, 09:46
Aantal x V.S. bezocht: 13
Locatie: Zuid Holland
Contacteer:

Re: 1ste keer naar Amerika (en op reis) tips!

Bericht door Marenko »

Dit geldt toch voor iedereen die de eerste keer op een verre reis gaat. Ik was ook nog nooit ver weg geweest op vakantie, nou het is helemaal goed gekomen.
SanFran
Amerikakenner
Berichten: 1280
Lid geworden op: 22 aug 2015, 22:03
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: 1ste keer naar Amerika (en op reis) tips!

Bericht door SanFran »

Het hangt ook heel erg van de persoon af en niet zo zeer hoe vaak je een verre reis hebt gemaakt. Mijn vriend (20) ging afgelopen zomer voor het eerst écht op vakantie. Hij was alleen maar eens 3 dagen naar Londen (met de bus, met school), Texel en Luxemburg geweest. Het was mijn 3e langere reis naar Amerika. Ik was meer gestrest dan hij en had meer last van een jetlag dan hij. Het hoeft dus echt niks te zeggen.
2011: Zuidwesten
2012: Zuidwesten
2016: Zuidwesten
2017: Oost Canada en Amerika + New York
2018: Zuidwesten/Midwesten
2019: New York
Gebruikersavatar
Loek
Amerika-expert
Berichten: 3998
Lid geworden op: 04 mei 2004, 17:23
Locatie: South Carolina, USA
Contacteer:

Re: 1ste keer naar Amerika (en op reis) tips!

Bericht door Loek »

Ik vermoed dat degenen die hier het forum bezoeken toch anders in het (reis)leven staan dan de gemiddelde Nederlander. Ja, de Nederlander reist veel, maar niet allemaal. Ik ken in mijn directe familie- en kennissenkring legio mensen die nooit verder zijn geweest dan België of Duitsland en ook een paar die helemaal NL nooit hebben verlaten. Hier in de US is het nog veel erger, vrijwel alle jongeren zijn nog nooit in het buitenland geweest, of hooguit naar Canada of Mexico als ze niet te ver van de grens wonen.

Als reisadvies zou ik inderdaad ook een groepsreis aanbevelen. Ik ken een Canadese organisatie die ik van harte hiervoor kan aanbevelen. Zij regelen alleen de tour in de US (of enig ander land), jij kunt daarbij de goedkoopste ticket vinden naar de start plek vanwaar ze je vaak op het vliegveld kunnen komen halen. Eventueel kunnen zij ook die ticket voor je regelen. In mijn ervaring zijn ze betaalbaar en van goeie kwaliteit: http://www.gadventures.com De groepen zijn veelal samengesteld uit deelnemers van verschillende landen. Ik reis zelf ook weleens met deze organisatie en ben hier Belgen, Nederlanders, Engelsen, Ieren, Fransen en Australiërs tegengekomen. Ze hebben ook speciale reizen voor jongere deelnemers (YOLO, You Only Live Once) die nog meer op budget reizen (tenten) en erg actief zijn (raften, fietsen, hiken, bergbeklimmen etc).
Kath90
Amerikafan
Berichten: 274
Lid geworden op: 04 feb 2013, 23:18
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: 1ste keer naar Amerika (en op reis) tips!

Bericht door Kath90 »

Back on Topic,
Ik denk dat Seattle een hele goede keus is voor een eerste reis! Ik heb zelf nog nooit een groepsreis gedaan maar zou het zeker doen in plaats van alleen gaan.
Betreffende natuur hoef je niet ver de stad uit hoor! Mount Rainier ligt erg dichtbij en ook North Cascades is best te doen.
Heel veel succes en plezier met plannen!
09: NYC
13: Cross Country
15: Zuidwesten + NY
15: Music-cities
17: Westen
19: NY, New Orleans en Florida
22: Zuidwesten
Mijn blog en reisverslagen <2019http://kathregina.wordpress.com
=>2019https://www.polarsteps.com/KathleenvanSchepen
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer