Geen electriciteit op campground?

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Plaats reactie
Jootje1
Amerika-ontdekker
Berichten: 87
Lid geworden op: 10 sep 2016, 22:32
Aantal x V.S. bezocht: 1

Geen electriciteit op campground?

Bericht door Jootje1 »

Hoe zijn jullie ervaringen met een camper op een campground zonder electriciteit, voor een dag of 3 of 4 ? Water vullen en riool lozen kan vaak wel, daar maak ik me geen zorgen over, maar een paar dagen zonder electra, is dat wel goed te doen? Kun je bijvoorbeeld je mobiele telefoons, batterijen fototoestel, etc nog wel goed opladen? En gebruik je dan af en toe de generator (indien toegestaan)? Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen.
Ik twijfel nl tussen Mather campground bij Grand Canyon (zonder electra) en Trailer Village RV Park (met electra). Tips/adviezen?
Bedankt vast, groet, Jolanda
Gebruikersavatar
Marenko
Amerika-expert
Berichten: 3733
Lid geworden op: 04 jul 2006, 09:46
Aantal x V.S. bezocht: 13
Locatie: Zuid Holland
Contacteer:

Re: Geen electriciteit op campground?

Bericht door Marenko »

Opladen van batterijen etc zonder dat je aan Electra staat kan alleen via de generator. Voor de camper zelf (binnenverlichting etc) is het goed mogelijk om een paar dagen zonder te staan.
Op Mather mag je tussen 8.00 en 22.00 uur een generator gebruiken.
Gebruikersavatar
michelly
Amerika-expert
Berichten: 4816
Lid geworden op: 18 jun 2005, 12:18
Aantal x V.S. bezocht: 14
Contacteer:

Re: Geen electriciteit op campground?

Bericht door michelly »

Of je neemt een omvormer mee, dan kun je onderweg van alles opladen en kun je best dagen zonder stroom.
Jootje1
Amerika-ontdekker
Berichten: 87
Lid geworden op: 10 sep 2016, 22:32
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Geen electriciteit op campground?

Bericht door Jootje1 »

Elly, dat kan toch ook met een USA stekker en stekkerdoos waar ik dan onderweg de diverse devices kan inpluggen? Wat is het voordeel van een omvormer?
Zou ik beter een omvormer (met wereldstekker) kunnen meenemen waarop ik een (230V??) 4-stekkerdoos inplug en dan 4 devices veilig kan opladen?
Gebruikersavatar
michelly
Amerika-expert
Berichten: 4816
Lid geworden op: 18 jun 2005, 12:18
Aantal x V.S. bezocht: 14
Contacteer:

Re: Geen electriciteit op campground?

Bericht door michelly »

Dat kan natuurlijk ook maar wij hebben bijv. altijd een laptop mee, die kan met een omvormer ook opgeladen worden. En datzelfde geldt voor de accu van de camera. Wij hebben er inderdaad ook een stekkerblok aanhangen om meerdere dingen tegelijk van stroom te voorzien.
Jootje1
Amerika-ontdekker
Berichten: 87
Lid geworden op: 10 sep 2016, 22:32
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Geen electriciteit op campground?

Bericht door Jootje1 »

Aha. Maar heb je dan ook nog een wereldstekker nodig?
Een omvormer is veiliger voor je apparatuur, is dat het? Dus ook beter voor ipad etc?
Gebruikersavatar
michelly
Amerika-expert
Berichten: 4816
Lid geworden op: 18 jun 2005, 12:18
Aantal x V.S. bezocht: 14
Contacteer:

Re: Geen electriciteit op campground?

Bericht door michelly »

Voor een omvormer heb je geen wereldstekker nodig. Je plugt die in de sigarettenaansteker in de camper in.
Wij hebben deze.
Die gaat al jaren mee. Wij laden hier alle telefoons, accu's, powerbanks etc mee op. Ook de laptops laden we hiermee op maar die doen we één voor één omdat het anders teveel stroom trekt.
Erg handig! Zo heb je eigenlijk nooit stroom nodig op de campgrounds behalve voor magnetron of airco.
Gebruikersavatar
Marenko
Amerika-expert
Berichten: 3733
Lid geworden op: 04 jul 2006, 09:46
Aantal x V.S. bezocht: 13
Locatie: Zuid Holland
Contacteer:

Re: Geen electriciteit op campground?

Bericht door Marenko »

Wij hebben zowel een omvormer als een wereldstekker met stekkerblok mee.
De omvormer werkt alleen maar als je rijdt, als je een paar dagen op dezelfde plek blijft staan heb je niets aan je omvormer. Dan heb je of elektriciteit nodig of de generator. Opladen doe je dan via de stopcontacten in de camper.
Als je onderweg bent voldoet de omvormer prima, om batterijen, iPads of zelf laptops op te laden. Wij hangen dan ook het stekkerblok aan de omvormer en kunnen dan meerdere dingen tegelijk opladen.
Voor de omvormer heb je trouwens geen wereldstekker nodig.
Persoonlijk vind ik het opladen via de omvormer wat onhandig, met name vanwege het feit dat ik gewoon vergeet de dingen eraan te hangen of om te wisselen :lol:
Gebruikersavatar
michelly
Amerika-expert
Berichten: 4816
Lid geworden op: 18 jun 2005, 12:18
Aantal x V.S. bezocht: 14
Contacteer:

Re: Geen electriciteit op campground?

Bericht door michelly »

Wij gebruiken de omvormer ook als we niet rijden en een paar dagen op 1 plek staan.
Gebruikersavatar
Marenko
Amerika-expert
Berichten: 3733
Lid geworden op: 04 jul 2006, 09:46
Aantal x V.S. bezocht: 13
Locatie: Zuid Holland
Contacteer:

Re: Geen electriciteit op campground?

Bericht door Marenko »

Maar dan trek je de accu toch leeg?
Gebruikersavatar
michelly
Amerika-expert
Berichten: 4816
Lid geworden op: 18 jun 2005, 12:18
Aantal x V.S. bezocht: 14
Contacteer:

Re: Geen electriciteit op campground?

Bericht door michelly »

Dat valt reuze mee. Dat hebben we iig nog nooit gehad.
Jootje1
Amerika-ontdekker
Berichten: 87
Lid geworden op: 10 sep 2016, 22:32
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Geen electriciteit op campground?

Bericht door Jootje1 »

Kun je tijdens het rijden niet de gewone stopcontacten in de camper gebruiken om op te laden?
De omvormer is dus alleen voor de sigarettenaansteker-ingang in de auto?
Zijn er ook mensen die nooit een omvormer gebruiken, of gebruikt iedereen die?
Gebruikersavatar
bello
Amerikakenner
Berichten: 1188
Lid geworden op: 06 jan 2010, 20:28
Locatie: NL

Re: Geen electriciteit op campground?

Bericht door bello »

Geen RV, maar wel 3-5 dagen achtereen in natuurparken met alleen een tent. Wij hebben twee goede powerbanks die we opladen waar we maar kunnen (met enige regelmaat in de badruimte van de camping bij het scheerapparaatstopcontact - het is niet alsof er op dat soort afgelegen plekken roverbendes rondsluipen). Dat is voldoende voor onze camerabatterijen, iPads en iPhones om het enige dagen zonder sigarettenaansteker of volwaardig stopcontact in een hotelkamer uit te kunnen houden. Geen ervaring met laptops, die nemen we zelden mee op kampeerreizen.
2004: Rondje ZW 2005: NYC 2006/07: Hong Kong, Australië 2008: NYC, Toronto 2009/2010: LA, NYC 2010/11: NYC 2011: NYC, Toronto 2012: NYC 2012: Hong Kong, China, Macau 2012/13: Washington DC 2013: Las Vegas, DV, Yosemite, San Francisco 2015: Toronto, Vancouver, Seattle 2016/17: China, Hong Kong, Thailand
Gebruikersavatar
Rob
Amerika-expert
Berichten: 14853
Lid geworden op: 06 feb 2004, 14:53
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Locatie: Biggekerke ZLD
Contacteer:

Re: Geen electriciteit op campground?

Bericht door Rob »

Jootje1 schreef:Kun je tijdens het rijden niet de gewone stopcontacten in de camper gebruiken om op te laden?
Nee want er zit geen stroom op de stopcontacten tijdens het rijden of je moet de generator laten draaien.
De omvormer is dus alleen voor de sigarettenaansteker-ingang in de auto?
Klop.
Wij gebruiken al jaren een omvormer, erg handig, vooral als je regelmatig in de NP's en SP's staat of zoals wij vaak doen, boondocken op BLM en NF land.
Die van ons kan gemakkelijk twee twee laptops tegelijk opladen, verder is het erg gemakkelijk als ik weer eens vergeten ben om de batterij van mijn camera op te laden :oops:
Gebruikersavatar
Marenko
Amerika-expert
Berichten: 3733
Lid geworden op: 04 jul 2006, 09:46
Aantal x V.S. bezocht: 13
Locatie: Zuid Holland
Contacteer:

Re: Geen electriciteit op campground?

Bericht door Marenko »

@Rob, gebruiken jullie hem ook zonder dat je rijdt? (De omvormer)
Jootje1
Amerika-ontdekker
Berichten: 87
Lid geworden op: 10 sep 2016, 22:32
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Geen electriciteit op campground?

Bericht door Jootje1 »

Rob, bedankt, ik wist dat niet (geen stroom op stopcontacten RV tijdens rijden). Heel goed om tevoren te weten. Ik ga op zoek naar een omvormer. Ienand nog tips voor een goede, die en voordelig en niet te zwaar is?
Gebruikersavatar
Rob
Amerika-expert
Berichten: 14853
Lid geworden op: 06 feb 2004, 14:53
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Locatie: Biggekerke ZLD
Contacteer:

Re: Geen electriciteit op campground?

Bericht door Rob »

Marenko schreef:@Rob, gebruiken jullie hem ook zonder dat je rijdt? (De omvormer)
Nee, nog niet geprobeerd, denk dat ik de accu dan leeg trek omdat we zo'n zware hebben die twee laptops gelijk aankan.
Wij gebruiken altijd het stroompunt aan de voorkant en dat zit op de accu van de motor, misschien dat het stroompunt achterin wat op de huisaccu werkt dat wel aan zou kunnen.
We rijden iedere dag wel een stuk ook in de parken, dan gaat gelijk de omvormer aan.
Als we op een plek staan plannen we wel zo da we alles zo veel mogelijk opladen als de generator aangaat voor koffie zetten en zo.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer