Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
De grens naar Mexico over, en terug. Doen of niet doen?
- sunnyrojo
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 15
- Contacteer:
De grens naar Mexico over, en terug. Doen of niet doen?
Wij willen een stop maken in de buurt van Yuma en zagen een leuk hotelletje net over de grens.
Ik heb al vaker gelezen dat heen naar Mexico geen probleem is maar terugkomen dat dat vaak problemen geeft, heeft iemand hier ervaring mee?
Of toch gewoon ergens bij Yuma verblijven?
Ik heb al vaker gelezen dat heen naar Mexico geen probleem is maar terugkomen dat dat vaak problemen geeft, heeft iemand hier ervaring mee?
Of toch gewoon ergens bij Yuma verblijven?
Laatst gewijzigd door markro op 26 okt 2016, 13:26, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Topictitel aangepast ter verduidelijking.
Reden: Topictitel aangepast ter verduidelijking.
Florida 2011, 2013, 2014,2016, 2018 en 2019 augustus , december bezoek onze Villa Maggiore Davenport, april 2020 Bezoek Villa Maggiore , augustus 2020 bezoek Villa Maggiore Davenport https://www.maggiorevilla.com/blog/
2015, 2017, 2020 Westkust USA,
- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Re: de grens over
Waarom wil je de grens daar over? Is niet bepaald het mooiste en gezelligste stuk Mexico?
- sunnyrojo
- Amerikafan
- Contacteer:
Re: de grens over
Eigenlijk vanwege het hotelletje. Dus toch niet slim en gewoon rond Yuma wat zoeken?
We willen de volgende dag door naar Imperial Sand Dunes en dan door naar Anza Borrego State park.
We willen de volgende dag door naar Imperial Sand Dunes en dan door naar Anza Borrego State park.
Florida 2011, 2013, 2014,2016, 2018 en 2019 augustus , december bezoek onze Villa Maggiore Davenport, april 2020 Bezoek Villa Maggiore , augustus 2020 bezoek Villa Maggiore Davenport https://www.maggiorevilla.com/blog/
- Coyote
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 32
- Contacteer:
Re: De grens naar Mexico over, en terug. Doen of niet doen?
Alleen omdat het hotelletje 'zo schattig' is? Nee, zou ik persoonlijk nooit doen.
Omdat je Mexico een keer bezocht wilt hebben? Dan kan ik het me voorstellen en zeg ik ja.
Persoonlijk zouden beide argumenten voor mij geen reden zijn Mexico te bezoeken. Heb niets met het land en ook totaal geen behoefte het land te bezoeken.
Nou ja, één uitzondering: misschien vanwege een geocache om het land op de kaart te hebben.
Ooit een bezoek gebracht aan Yuma (waar je best leuke bezienswaardigheden hebt, oude gevangenis) en kwam daar mede-geocachers uit Finland tegen die ook even de grens overgeweest waren om een geocache op te zoeken. Dat had ik zelf ook kunnen doen maar op dat moment (en nu nog steeds) geen echte behoefte en dus niet gedaan. Verwacht ook niet dat ik dat ooit zal doen.
Roland
Omdat je Mexico een keer bezocht wilt hebben? Dan kan ik het me voorstellen en zeg ik ja.
Persoonlijk zouden beide argumenten voor mij geen reden zijn Mexico te bezoeken. Heb niets met het land en ook totaal geen behoefte het land te bezoeken.
Nou ja, één uitzondering: misschien vanwege een geocache om het land op de kaart te hebben.

Roland
De grensstreek is vaak ook de gevaarlijkste streek. Noord-Mexico is sowieso niet de plek waar je graag op goed geluk wilt rondlopen.
Natuurlijk zitten stadjes als Tijuana vol Amerikaanse toeristen, dus dat gevaar is beperkter. Maar er wordt al jaren afgeraden om het te doen.
Praktisch gezien is het ook vaak verboden om met je huurauto de landsgrenzen over te gaan. Dus dan ben je er niet verzekerd.
Het land weer in komen, lijkt me niet zo'n probleem. Je mocht immers in de luchthaven toch ook naar binnen? Kan zijn dat dezelfde dingen worden gevraagd en dat je wordt gecontroleerd, maar ik neem aan dat alles in orde is
Natuurlijk zitten stadjes als Tijuana vol Amerikaanse toeristen, dus dat gevaar is beperkter. Maar er wordt al jaren afgeraden om het te doen.
Praktisch gezien is het ook vaak verboden om met je huurauto de landsgrenzen over te gaan. Dus dan ben je er niet verzekerd.
Het land weer in komen, lijkt me niet zo'n probleem. Je mocht immers in de luchthaven toch ook naar binnen? Kan zijn dat dezelfde dingen worden gevraagd en dat je wordt gecontroleerd, maar ik neem aan dat alles in orde is

- sunnyrojo
- Amerikafan
- Contacteer:
Dat we niet verzekerd zijn met de huurauto wist ik niet, of eigenlijk nog niet aan gedacht dus dat is zeker een reden het sowieso niet te doen. 
Dus dat wordt kijken in Yuma of daar in de buurt.

Dus dat wordt kijken in Yuma of daar in de buurt.
- bedeve
- Amerika-expert
Als je naar Calexico gaat ben je al onderweg van Yuma naar Anza Borrego .
Je kunt vandaar uit ook nog een stuk van de Salton Sea meenemen.
Het heeft de dynamiek van een echte grensstad, maar je waant je al helemaal in Mexico.
Er is prima keuze uit hotels en eten en drinken op elke hoek van de straat.
Je kunt vandaar uit ook nog een stuk van de Salton Sea meenemen.
Het heeft de dynamiek van een echte grensstad, maar je waant je al helemaal in Mexico.
Er is prima keuze uit hotels en eten en drinken op elke hoek van de straat.
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Niet dat ik er de behoefte aan had maar ons is het toen ook afgeraden.
En ook dat je de auto in Amerika moet parkeren omdat deze niet verzekerd is. En om vervolgens lopend de grens over te gaan.
Maar Mexico trekt me sowieso totaal niet.
Zou gewoon lekker een hotelletje in The States zoeken.
En ook dat je de auto in Amerika moet parkeren omdat deze niet verzekerd is. En om vervolgens lopend de grens over te gaan.
Maar Mexico trekt me sowieso totaal niet.
Zou gewoon lekker een hotelletje in The States zoeken.
- sunnyrojo
- Amerikafan
- Contacteer:
ben overtuigd!!!! 

-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 2 Reacties
- 916 Weergaves
-
Laatste bericht door jojostravelusa