Pagina 1 van 2

borg niet terug

Geplaatst: 01 okt 2016, 19:20
door Richard033
Ik heb een probleem met 1 van de verhuurders waar ik afgelopen vakantie een huis heb geboekt, voor en tijdens het verblijf totaal geen problemen en een goed contact met de verhuurder. Echter we zijn nu al weer bijna twee maanden thuis en hij laat ook na diverse malen gemaild niets meer van zich horen, en tot nu toe geen borg terug gestort gekregen. Huis gevonden via 1 van de bekende site's maar de verhuurder wou buiten die site om alles regelen. Huis is van een man die in Nederland geboren is, alle reviews waren zeer goed dus maar gedaan.

Weet 1 van jullie wat ik verder nog kan doen?

Re: borg niet terug

Geplaatst: 01 okt 2016, 19:54
door RiverCola
Waarschijnlijk niets. Je hebt ervoor gekozen buiten Airbnb, Homeaway etc om je zaken te regelen. Daardoor kun je dus niet terugvallen op hun services. Airbnb heeft bv een heel pro-actief serviceteam dat erg goed helpt bij problemen tussen huurders en verhuurders en iedere 'transactie' is via hen verzekerd. Wat je nog zou kunnen overwegen (ik zou het in ieder geval doen) is de bewuste website op de hoogte brengen van het gedrag van deze verhuurder - die immers via hun site opereert maar zaken buiten de website om probeert te regelen en vervolgens nog malafide handelt.

Laat het een wijze les voor je zijn! Verhuurders die zaken buiten de beschermde omgeving om willen regelen zijn vaak niet in de haak.

Re: borg niet terug

Geplaatst: 02 okt 2016, 03:12
door Big_Mo
Inderdaad buiten de bedrijven om zal je altijd risico lopen dat zulke dingen gebeuren. Helaas maar niets aan te doen.

Re: borg niet terug

Geplaatst: 02 okt 2016, 05:00
door goldenhills
Review schrijven en laten weten dat je je borg niet hebt teruggekregen. Misschien dat ze van gedachten doet veranderen...

Re: borg niet terug

Geplaatst: 02 okt 2016, 06:55
door RiverCola
Je kunt geen review schrijven (bij Airbnb dan) als je niet van iemand hebt gehuurd. En dat is nu het geval bij topicstarter, aangezien de 'deal' buiten de website om heeft plaatsgevonden.

Re: borg niet terug

Geplaatst: 02 okt 2016, 07:26
door goldenhills
Bummer... Yelp en/of Google Maps dan?

Misschien kun je de site contacteren waar de verhuurder op adverteerde, en de email correspondentie aan hen doormailen. Ik neem aan dat ze geen reklame willen maken voor mensen die achter kun rug om direct zaken doen. Of mag dat gewoon van AirBnB?

Re: borg niet terug

Geplaatst: 02 okt 2016, 08:21
door RiverCola
Dat adviseerde ik inderdaad eerder al. De bewuste website kan dan in ieder geval nog toekomstige huurders beschermen tegen dergelijke verhuurders.

Re: borg niet terug

Geplaatst: 02 okt 2016, 11:21
door Richard033
1e contact was via homeaway, buiten een site om boeken heeft niet mijn voorkeur maar in dit geval leek het me we OK. Hoe fout kan je zijn :oops: . En ik kan via homeaway wel een review achterlaten.

Re: borg niet terug

Geplaatst: 02 okt 2016, 14:53
door kastelke
Kreeg je korting door achter de schermen om te boeken? Of een ander voordeel?

Welke middelen heb je al gebruikt om met de verhuurder in contact te komen? (email / telefoon / fax / brief / ...)

Re: borg niet terug

Geplaatst: 02 okt 2016, 19:19
door Richard033
Geen korting en 4 maal een mail gestuurd, vooraf altijd zeer vlot antwoord van hem gehad. Hij woont bijna naast het huis, had zelfs nog stroopwafels voor hem meegenomen(in Nederland geboren)

Re: borg niet terug

Geplaatst: 02 okt 2016, 19:39
door Anonymous123
Ik denk dat er niks anders in zit dan het maar accepteren en het zeker niet je vakantie laten "verzieken"!
Helaas heb je een fout gemaakt en zal je niet zo snel meer doen!

Re: borg niet terug

Geplaatst: 02 okt 2016, 20:39
door biebyip
Je zou nog kunnen aangeven dat je, bij niet terugbetalen, contact gaat opnemen met Homeaway. Het buiten de website om aanbieden is misschien geen fraude, niet terug betalen van de borg is dat wel.

Homeaway kan, in het uiterste geval, de listing weghalen. Daar schiet je niet meteen wat mee op, maar kan mogelijk helpen om meer druk te zetten. Mijn ervaring met Homeaway is dat ze erg snel en accuraat reageren op fraudemeldingen.
(Onze fraude ervaring? Ik kreeg ineens een aanbod voor een villa op de perfecte locatie voor een prachtprijs. Werd gestuurd naar een website, en moest uiteindelijk betalen naar een banknummer in Polen. Voor mij het moment om de website nog eens te bekijken; het bleek een erg goed nagemaakte nepsite. De aanbieding was fake. Homeaway reageerde toen binnen een half uur op mijn melding)

Re: borg niet terug

Geplaatst: 02 okt 2016, 21:52
door Dutchess
Hoe heb je de borg betaald? Indien met credit card of Paypal kun je via die weg nog een klacht/fraudemelding indienen en proberen restitutie te krijgen.

(Misschien ook de obituaries nog even controleren, je weet maar nooit...)

Re: borg niet terug

Geplaatst: 02 okt 2016, 23:39
door kastelke
Misschien probeeen een brief te sturen. Je weet nooit welke problemen er zijn met de email ( gehackt, overleden of ziek en partner kent paswoord niet,...).

Re: borg niet terug

Geplaatst: 03 okt 2016, 12:29
door lsl
Reken niet te erg op de hulp van Homeway.
Ik ken persoonlijk iemand die volledig via Homeway een villa voor meerdere personen had gehuurd aan het Gardameer.
Was bij een Nederlander die in Californië woont.

Enkele weken voor vertrek kreeg ze bericht van de verhuurder dat er een landverzakking had plaatsgevonden en het verblijf niet kon doorgaan.
Het voorschot kon de verhuurder echter niet terugbetalen wegens "de grote kosten" die hun te wachten stond??!
Er waren meerdere gedupeerden waaronder mensen die ondertussen het volledige bedrag (5000 euro en meer) al betaald hadden!

Homeway trok zich volledig terug uit deze zaak maar gelukkig heeft VISA, na klacht van meerdere gedupeerden, het voorschot teruggestort (en zal dit waarschijnlijk op de verhuurder verhalen).

Re: borg niet terug

Geplaatst: 05 okt 2016, 20:45
door Richard033
Ik heb een review op homeaway geplaatst en die is ook gepubliceerd dus nu afwachten of hij reageert.

Re: borg niet terug

Geplaatst: 06 okt 2016, 20:30
door Richard033
Mijn 1 ster review stond er nog geen dag op en de verhuurder nam al contact op waarom ik hem nooit had gemaild dat ik mijn security deposit nog niet terug had. Ik heb hem mijn drie verzonden mails maar toegezonden waarin ik hem daarom vroeg. Ondertussen het geld ook al binnen. Loop alleen ernstig te twijfelen of ik mijn review moet aanpassen.

Re: borg niet terug

Geplaatst: 06 okt 2016, 20:36
door SanFran
Ik zou in je review aangeven dat je nu uiteindelijk je geld alsnog terug hebt gekregen. Dan is in elk geval wel bekend dat het erg lang heeft geduurd. Fijn dat je je geld terug hebt!

Re: borg niet terug

Geplaatst: 06 okt 2016, 22:58
door RiverCola
Top! Blijft vervelend dat het zo moest gaan, maar je aanpak heeft gewerkt.

Re: borg niet terug

Geplaatst: 07 okt 2016, 11:50
door Richard033
SanFran schreef:Ik zou in je review aangeven dat je nu uiteindelijk je geld alsnog terug hebt gekregen. Dan is in elk geval wel bekend dat het erg lang heeft geduurd. Fijn dat je je geld terug hebt!

Ik heb homeaway al een verzoek gestuurd om mijn review te verwijderen zodat ik een nieuwe kan plaatsen :thumbup: Het plaastsen van een negatieve review kan misschien ook voor mij gevolgen hebben als ik weer via homeaway iets wil boeken.