Zelf organiseren of via reisorganisatie

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
abreukel71
Amerika-newbie

Zelf organiseren of via reisorganisatie

Bericht door abreukel71 » 20 sep 2016, 16:06

Ik zit al heel lang met de volgende vraag. Als wij een reis met ons gezin willen maken, waar doe ik dan verstandig aan. Boek ik dan zelf mn vliegtickets, autohuur en hotels. Of leg ik dit bij een organisatie neer die bijvoorbeeld meerdaagse reizen aanbieden. Ik heb nl altijd het gevoel dat ik bij reisorganisaties altijd duurder uit ben. Plus dat ik natuurlijk in het eerste geval mn reis zo kan samenstellen zoals wij dat willen. Voor de reissamenstelling is in dit forum nl voldoende te vinden.

michelly
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Re: Zelf organiseren of via reisorganisatie

Bericht door michelly » 20 sep 2016, 16:11

Ik denk dat je zelf het antwoord al geeft :thumbup:
De meesten hier boeken het zelf, dan heb je vaak veel meer keuze dan het beperkte aanbod van reisorganisaties.
Het kost je waarschijnlijk wel meer tijd maar dat is alleen maar meer voorpret :D

plume
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door plume » 20 sep 2016, 16:34

Onze eerste reis heb ik ook via het reisbureau geregeld en was prima.
Onze volgende reizen heb ik zelf gedaan, goed zoeken naar hotels op internet en recensies lezen, Het voordeel van zelf boeken is dat je zelf kan bepalen waar je overnacht en je je niet aan een vast schema hoeft te houden. Zo boeken wij altijd hotels die te annuleren zijn en kunnen bij slecht weer de route nog altijd aanpassen. Ook komt het wel eens voor dat we een hotel ingepland hebben en dat we er veel sneller blijken te zijn. Sommige Best Western hotels zijn zelfs enige uren van te voren nog te annuleren, zodat je die dag verder kunt reizen.
Je vindt hier op het forum genoeg voorbeeld reizen om zelf een mooie reis samen te stellen, veel reisverslagen lezen helpt.
Succes.

Elsvr
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 0

Bericht door Elsvr » 20 sep 2016, 17:57

zelf doen,veel leuker :mrgreen:

Anonymous123

Bericht door Anonymous123 » 21 sep 2016, 09:35

Vertel is wat meer over de reis die je zou willen maken....

abreukel71
Amerika-newbie

Bericht door abreukel71 » 21 sep 2016, 11:25

Wij (gezin van 4) willen 2018 een reis maken door een deel van Amerika. daarbij twijfelen wij nog tussen New York en het N.O. of L.A. Zuid/ zuid west.
Reisduur weten we nog niet exact en hangt ook van ons werk af. Maar minimaal drie weken heb je wel nodig. daarbij ook zeggende dat je waarschijnlijk altijd tijd tekort hebt voor zo'n reis. Denk er wel aan om te kiezen voor een auto, ipv een camper. Alhoewel dat laatst mij wel leuk lijkt.

Anonymous123

Bericht door Anonymous123 » 21 sep 2016, 12:07

Altijd zelf de dingen regelen ipv reisorganisatie..
Het is misschien iets 'enger' om alles zelf te regelen, maar alleen al de voorpret is onwijs gaaf! En dan hebben we het nog niet eens over het bedrag wat je bespaard en de uitermate teleurstellende overnachtingsplekken waar je gestopt zal worden door de reisorganisatie :)

Doorzoek het forum een beetje, gebruik de zoekfunctie en je vind al zoveel tips dat je spontaan zin krijgt om alles zelf te regelen!

Mocht je ook naar Las Vegas willen kan je ook even op het MyVegas gedeelte kijken(begin op pagina 1) :thumbup:

rmathijssen
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door rmathijssen » 21 sep 2016, 12:15

Als je zelf organiseert zul je veel meer betrokken zijn bij de reis-planning, ook kan deze beter worden afgestemd op je eigen wensen. Alleen daarom zal ik zelf altijd de voorkeur hebben aan het zelf inplannen.

djanssen
Amerika-newbie

Bericht door djanssen » 21 sep 2016, 12:30

Altijd zelf alles plannen en niet via een reisbureau. Is juist de voorpret die je al hebt, er zijn hier genoeg tips te
vinden om het zelf te plannen en te boeken. :)

PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally » 21 sep 2016, 12:47

Ik zeg ook zelf plannen. Maar dan moet je er wel tijd in willen en kunnen steken. Niet iedereen wil dat. Soms loont het ook om bv vliegticket in combinatie met autohuur en 1e hotel samen te laten boeken of bv via tioga tours of dergelijke de camper + tickets/overnachting. Alle mogelijkheden uitspitten

vinceG
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 10
Contacteer:

Bericht door vinceG » 21 sep 2016, 19:34

Ik kan me er alleen maar bij aansluiten: zelf plannen!
Persoonlijk voor mij de helft van de fun!

vandaag ook weer alle autoreserveringen gecancelled en nieuwe reserveringen gemaakt en zo € 250,- bespaard!
2017: USA San Diego - Phoenix
2018: Januari: LV-GC-Tucson-phoenix-LV
Februari: Phoenix - San Diego
Aug: North Carolina
2019: Juni: NY - Florida
Juli: NY - philadelphia
sept: SLC-Yellowstone-rushmore-denver-SLC

kalaman
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 24
Contacteer:

Bericht door kalaman » 21 sep 2016, 20:25

Voor de fotografie-groepsreis die wij organiseren in april 2017, kom ik zowat 450Euro pp goedkoper uit dan het reiskantoor.
Daarbij verblijf ik in betere hotels (omdat zij ze niet allemaal konden aanbieden) en heb veel meer flexibiliteit inzake annuleren en omboeken in geval van slecht weer...

bedeve
Amerika-expert

Bericht door bedeve » 21 sep 2016, 22:12

kalaman < :thumbup: :thumbup:
the proof of the pudding is in the eating

Lennartc
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door Lennartc » 22 sep 2016, 08:54

Zelf boeken heeft bij ons absoluut de voorkeur:

Voor onze aanstaande Hawaii/NYC reis aangegeven voor ongeveer bij Jan Doets te willen kijken voor ongeveer 3500 euro: daar moest dan inzitten: Vliegtickets (alle) hotels (allemaal) en eventueel een huurauto. JD gaf aan dat dat echt niet ging lukken:
Inmiddels e.e.a. zelf geboekt :
Vliegtickets: 1800
hotel op Kauai 750 (Marriot Courtyard)
Hotel in NYC: 650 (Renaissance Marriot)
nog te boeken: hotels op Big island (zo te zien ongeveer 1200) (Hilton village)
Tickets Kauai - Big Island 300
huurauto Als ik goed zoek kom ik uit op ongeveer 1000 (Mustang)
Totaal is dat dan : €5700 (delen door 2: 2850)

Je betaald dus een flinke prijs voor "georganiseerd" .
09 - NYC
10 - NYC, Washington, Miami
11 - Miami
12 - Roadtrip Californië, Utah, Nevada, Arizona
15 - Denver - Seattle
17 - Kauai - Big Island - NYC
18 - Florida
20 - Roadtrip New England

AroundA
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door AroundA » 29 sep 2016, 13:55

Mijn mening: altijd zelf boeken - tenzij je het niet kan overzien of er geen tijd voor hebt. Zeker met dit forum kan je gewoon een reis samenstellen en via booking hotels boeken. Dat is vrij simpel. Het kost natuurlijk wel (veel) tijd en je moet wat planmatig te werk gaan :D

Voordelen:
- leuker (voorpret - maar dat is persoonsafhankelijk)
- zelf de keuze in routeplanning, vluchten , soort auto ed.
- hotels / motels / kampeerplekken sluiten beter aan op eigen wensen dan via een reisorganisatie;
- meer waarde voor je geld;

Daarnaast is Amerika zo'n enorm makkelijk land om te reizen, dat dit ook geen probleem hoeft te vormen.

Voorbeeld:
Ik ken groepsreizen die maar 1 dag in LA opnemen bijvoorbeeld. Daar kom je in de ochtend aan en ga je volgens hun roadboek die dag naar drie bekende punten (rijdend) en 's avonds naar het vliegveld in een airport hotel. Dat is gewoon doodzonde. Je beleeft de stad dan niet zoals je zou willen. Ook zo'n hotel naast het vliegveld wil je niet.

hereweare
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 0

Bericht door hereweare » 29 sep 2016, 15:45

Hallo, Onze eerste reis in 2015 hebben we geboekt via een reisbureau. Fantastische reis gehad maar wel prijzig.
Voor komende jaar ben ik dus zelf bezig met plannen. Inmiddels de plaatsen in de parken geboekt, de vliegtickets en de auto huur. Tegen het boeken van de vliegtickets zag ik het meeste op maar dat is ( door een flash sale) goed uitgepakt.
Het is veel werk maar als je het leuk vindt om te doen dan wordt het een hobby.
Maar zonder dit forum had ik het nooit kunnen doen, fantastich hoe iedereen meedenkt.
In 2015 hebben we ZW met New York gecombineerd, nu gaan we volledig voor het Westen!

Sandy40
Amerika-ontdekker

Bericht door Sandy40 » 30 sep 2016, 15:58

Wij zijn zelf net een weekje terug en hebben het deels door het reisbureau laten doen en op zich was het prima allemaal! Wij hebben al onze wensen vlucht/hotels/route etc. opgegeven en zij hebben alles geboekt en geregeld. Van alle hotels waren er maar 2 die niet helemaal aan onze wensen voldeden (waarvan 1 ervan alleen de locatie niet geweldig was). Dus ja, als je geen zin of geen tijd hebt om het zelf te doen, dan is dit helemaal zo slecht nog niet. Helemaal alles aan het reisbureau overlaten of puur uit een reisgids boeken zou ik nooit doen.

Ondanks onze goede ervaring heb ik mij toch wel voorgenomen om het de volgende ook helemaal zelf te doen, vooral ook omdat je zo ook een betere vergelijking hebt voor jezelf. Succes ermee!

Tipsy_1
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Bericht door Tipsy_1 » 30 sep 2016, 17:14

@Sandy40: dat snap ik niet goed. Je hebt alles (inclusief hotel keuze) zelf uitgezocht (dat is het moeilijke tijdrovende gedeelte (hoewel bij velen een hobby, hihi) en het makkelijke - het boeken dus op de knopjes duwen - heb je uitbesteed? Boeken is toch minder werk dan alles oplijsten naar het reisbureau toe lijkt me?
Mijn reisverslagen: http://reisverhalenhomepage.webs.com/ (sorry je moet soms een paar keer refreshen ivm foutmeldingen)
Na heel wat roadtrips verhuisd naar de East Coast in Oct 2018

markw68
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door markw68 » 02 okt 2016, 15:59

Wij hebben net in september een fantastische rondreis door het zuid-westen achter de rug.
Ik heb de tour bepaald en de meeste van de hotels gekozen, maar omdat het de eerste keer was dat ik me aan zoiets ging wagen durfde ik het eigenlijk niet aan op vooral de vliegtickets en ook de huurauto zelf te boeken.
Met onze wensen zijn we naar ons reisbureau gegaan en dus vliegtickets, huurauto en de zelf gekozen hotels geboekt.
Mij leek het dat we hiervoor niet absurd veel meer betaalden dan dat we alles zelf zouden boeken.
Mark

2019 - California/Arizona/New Mexico/Texas
2018 - Colorado/Wyoming/South Dakota/Montana/Utah
2016 - Arizona/Utah/Nevada/California
2014 - California/Nevada/Idaho/Montana/Wyoming/Utah/Arizona

Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne » 02 okt 2016, 16:17

Tipsy_1 schreef:@Sandy40: dat snap ik niet goed. Je hebt alles (inclusief hotel keuze) zelf uitgezocht (dat is het moeilijke tijdrovende gedeelte (hoewel bij velen een hobby, hihi) en het makkelijke - het boeken dus op de knopjes duwen - heb je uitbesteed? Boeken is toch minder werk dan alles oplijsten naar het reisbureau toe lijkt me?
Ik zie daarin ook niet het voordeel van het reisbureau. Het uitzoeken kost inderdaad de meeste tijd, het boeken stelt niets voor. Zelf boeken is dan wel zo verstandig omdat je dan nog kunt annuleren - iets wat niet meer kan als je het via een reisbureau hebt laten vastleggen. Zelf boeken betekent ook dat je populaire bestemmingen al in een heel vroeg stadium kunt vastleggen; je hoeft dan niet te wachten tot de hele route en alle hotels bekend zijn.
Als je het niet aandurft om de vluchten zelf te boeken is het natuurlijk geen probleem om dat via een reisbureau te laten doen.
@markw68: het gaat niet zo zeer om de kosten - maar meer om de keuzemogelijkheden en flexibiliteit. Vooral dat laatste is belangrijk, om maar eens uit je eigen topic te quoten:
Ik begin wel heel erg te twijfelen of dit niet veel te veel gaat zijn voor één dag, de hotels liggen al vast dus daar kunnen we niet meer mee schuiven.
Marianne

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer