Beste vliegvelden en tijden om te vliegen

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Plaats reactie
HenrikBecker
Amerika-newbie
Berichten: 7
Lid geworden op: 12 sep 2016, 13:51
Aantal x V.S. bezocht: 1

Beste vliegvelden en tijden om te vliegen

Bericht door HenrikBecker »

Hoi allemaal,

Wij willen ergens de komende tijd een trip naar Florida gaan maken. We gaan met zijn tweetjes en stallen dochter 1 en dochter 2 bij opa en oma. Onze jongste spruit, 7 maanden oud, nemen we mee.

Hebben jullie tips wat betreft het kiezen van het vliegvelden en vliegtijden? We wonen in de buurt van Utrecht, dus dat schept wel mogelijkheden. Een directe vlucht lijkt ons nou wel wat.

Wat betreft tijden bedoel ik: is het handig om 's avonds te vliegen (en dus 's avonds aan te komen?) of juist niet.

Hartelijk dank!
babarage
Amerikakenner
Berichten: 1263
Lid geworden op: 29 mar 2011, 22:37
Aantal x V.S. bezocht: 21

Re: Beste vliegvelden en tijden om te vliegen

Bericht door babarage »

Düsseldorf is klein lekker overzichtelijk vliegveld met fijne parkeer tarieven. Brussel kwa parkeertarieven iets gunstiger dan Schiphol maar weet niet hoe het daar sinds de aanslagen is kwa doorloop. Uiteindelijk zou ik het van de prijs laten afhangen. Voor rechtstreeks kom je denk ik al snel uit op TuiFly (niets mis mee zeker niet als je comfort plus neemt).

Kwa tijd vind ik het prettig njet te achterlijk vroeg te vertrekken. Reisdagen zijn voor de reis, zoveel hoef je niet verder te doen dus je hoeft ook niet supervroeg in Florida te zijn. En dan is het wel fijn als je niet om 4 uur snachts al in touw bent. Toch gebroken nacht die jr gaat voelen. Mijn ideale tijd ergens tussen 10-11 vanuit Europa. Vanuit de USA zou ik mikken op eind middag of wat later op de avond. Je komt zon 12 uur later aan (vlucht plus tijdverschil dus eigenlijk liever ook niet rond 19.00 weggaan want dan kun je hier de file in. 21.00 vertrek is best fijn bv.
89 highschool Mi 92 college Ga 97 uni Mi
99 Fl-Ca, 00 Ca - Wa, 01 Fl, 04 Va, 05 Co - Ca, 06 New England, 08 Fl, 08 BC - NS, 09 Wa - Nv, 10 Zuidoosten, 11 Route 66, 13 Noordoosten, 15 Wa, 16 Il - Ca, 17 Alaska, 18, 19 oostkust
Gast

Re: Beste vliegvelden en tijden om te vliegen

Bericht door Gast »

Vliegveld kies ik meestal gebaseerd op de ticketprijs. En niet te vroeg, anders zit je in de ochtendfile. Als je bijvoorbeeld om 11 uur vertrekt, moet je er toch niet later dan rond 8 uur zijn.

Ik zou lekker de trein van Utrecht naar Schiphol nemen, dan hoef je je niet druk te maken over het verkeer.
Gebruikersavatar
Edman!
Amerikafan
Berichten: 341
Lid geworden op: 26 nov 2012, 15:33
Aantal x V.S. bezocht: 7
Locatie: Grand Canyon ;)
Contacteer:

Re: Beste vliegvelden en tijden om te vliegen

Bericht door Edman! »

Vlieg rechtstreeks vanaf Amsterdam met TUI naar Florida (Miami/Orlando). Heb je al een retourtje voor 399 euro p.p.
Edit, was dus ook al genoemd door babarage.
2010: Las Vegas, 2013: Westkustgrand canyon helicopter 2014, 2015: Las Vegas, 2016: Grand Canyon, Yellowstone, 2017: NY, Westkust, 2018: Las Vegas, Oostkust
Vito
Amerika-expert
Berichten: 3006
Lid geworden op: 11 okt 2007, 17:32
Aantal x V.S. bezocht: 13
Locatie: Nederland

Re: Beste vliegvelden en tijden om te vliegen

Bericht door Vito »

Düsseldorf - Miami en Düsseldorf - Fort Myers zijn ook rechtstreekse vluchten met AirBerlin.
Gebruikersavatar
rmathijssen
Amerikafan
Berichten: 218
Lid geworden op: 11 apr 2014, 13:17
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Beste vliegvelden en tijden om te vliegen

Bericht door rmathijssen »

Als je een vroege vlucht hebt bij Schiphol en een reis voor 2 weken is het vaak al voordeliger op sleep, park & fly te boeken bij Ibis. Je bent dan even duur (of zelfs goedkoper) uit met parkeren en hebt een slaapplaats waardoor je geen last hebt van de ochtendspits en uitgerust aan de trip kan beginnen.
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7755
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: Beste vliegvelden en tijden om te vliegen

Bericht door mtl »

Zelf even gaan rekenen en puzzelen, zie je zo wat de beste mogelijkheid is. Er bestaan geen beste goedkope vliegvelden/bestemmingen.
Rachel.
Amerikakenner
Berichten: 587
Lid geworden op: 14 mar 2014, 09:41
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Beste vliegvelden en tijden om te vliegen

Bericht door Rachel. »

Check ook jetairfly, rechtstreekse vluchten vanaf Brussel. Qua comfort is het hit or miss; ik vloog recent in een vrij nieuwe Dreamliner en dat was comfortabel, maar mijn man heeft een aantal keer in een aftands toestel gezeten. Voor de prijs en rechtstreekse vlucht is het echter zeker aan te raden.

Nadeel van zowel Tui als Jetairfly is dat ze maar twee keer per week vliegen, dus als je je vakantiedagen wilt maximaliseren door op vrijdag heen te vliegen en maandag terug kan dat vaak niet. Zoek dan op Skyscanner en stel een alert in.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer