Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Mag omvormer mee in de handbagage?

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
sep
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 9

Mag omvormer mee in de handbagage?

Bericht door sep »

Een vraagje: wij staan op punt van vertrekken. In onze handbagage een omvormer 12v - 220. Mag die mee in de handbagage? Het is nogal een groot ding. Vorig jaar werd onze zaklamp er ook uitgehaald nadat ze eerst heel omzichtig hadden gecontroleerd of er geen explosieven inzaten. Terwijl er niet eens batterijen inzaten, die hadden we los in de tas. Prima dat ze zo alert zijn overigens hoor.
rmathijssen
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Mag omvormer mee in de handbagage?

Bericht door rmathijssen »

Ik voorzie geen enkel probleem om dit mee te nemen in de handbagage.
sep
Amerikakenner

Bericht door sep »

Ok, bedankt!
Rondje-SF-met-gezin
Amerika-ontdekker

Bericht door Rondje-SF-met-gezin »

Omdat je op 22-8 schrijft dat je op punt van vertrek staat, gok ik erop dat je al weg bent, maar dan toch voor anderen mijn ervaring.....

Wij, gezin met 2 pubers, slepen heel wat electronica mee. Ereaders, tablets, telefoons, de nodige laders (zowel Apple als Androidgebruikers, lekker handig), een stekkerblok en een omvormer. Bij elkaar zit dat allemaal in een rugzak, die in de auto op de achterbank tussen de pubers gaat. Bij het reizen is dit handbagage.

Deze zomer vlogen we met BA en hadden slechts 2 uur om op Heattrow over te stappen. De vlucht uit A'dam was vertraagd, waardoor we met een speciale kaart via een expressroute werden gestuurd. En daar werd de rugzak uit de scanner gepikt en moest naar de handmatige controle. En dat duurde lang, heel lang, voor we sowieso aan de beurt waren en vervolgens werd alles eruit gehaald, heel voorzichtig en de omvormer met grote argwaan bekeken, alsof het een bom was. Door dit alles hebben we vervolgens moeten rennen om onze vlucht op het laatste moment te halen. Volgende keer gaat de omvormer dus in de koffer, hebben het ding toch onderweg niet nodig.
Reisverslag eerste reis westkust 2012:https://naardestates2012.wordpress.com/
Reisverslag reis west-Canada/USA 2016: https://verteleensoverjereizen.wordpress.com/
rmathijssen
Amerikafan

Bericht door rmathijssen »

Ik denk dat dit een uitzonderlijke situatie is. Heb je uitgelegd wat het was toen ze hem met argwaan bekeken?

Als ik terugdenk wat ik allemaal in mijn handbagage had zitten: laptop, tablet, navigatie, meerdere powerbanks, extra accu voor de laptop, een hoop verschillende kabels, adapters, 220v->12v omvormer, muis en dan vergeet ik vast nog wel een aantal zaken. Ik heb nog geen enkele keer meegemaakt dat ze alles eruit hebben gehaald, ondanks dat ik regelmatig met deze lading een extra controle krijg.

2u overstaptijd icm een korte tegenslag is gewoonweg kort om over te stappen op sommige luchthavens.
Njit
Amerika-expert
Partner van: SpaceAce
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Njit »

Enige waar ik regelmatig vragen over krijg is een Navigatiehouder-Matje. Hier zit een groot stuk metaal in wat er op de scanners zichtbaar is.
Ik leg deze dus ook al apart.

Afbeelding
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
michelvd
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door michelvd »

Wat is overigens de reden dat je een omvormer meeneemt in je handbagage in plaats van in je ruimbagage?
michelly
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 14
Contacteer:

Bericht door michelly »

Wij nemen de omvormer altijd in de handbagage mee en hebben daar nog nooit vragen over gehad.
Ik stop hem altijd in de handbagage omdat ik er niet aan moet denken dat hij kwijtraakt. Wij kamperen veel en dan is dit voor ons de enige manier van stroomvoorziening.
sep
Amerikakenner

Bericht door sep »

Is probleemloos mee gegaan! :thumbup: Nu kijken wat er op de terugweg gebeurt....

Saskia
jetusa
Amerikakenner

Bericht door jetusa »

Misschien een stomme vraag maar waar heb je een omvormer voor nodig? Zou normaal gesproken bij dit soort berichten denken 'het zal wel', maar toch wel nieuwsgierig geworden door de opmerking van Michelly "omdat ik er niet aan moet denken dat hij kwijtraakt. Wij kamperen veel en dan is dit voor ons de enige manier van stroomvoorziening". Wij kamperen ook met tent maar er gaat bij mij geen bel rinkelen.
michelly
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door michelly »

Wij gebruiken de omvormer altijd om alles op te laden in de auto. Zo hebben we helemaal geen stroom op de camping nodig. Komende zomer gaan we weer veel met de tent kamperen in de parken dan hoef ik me niet druk te maken of mijn laptop of batterij van de camera enz. wel opgeladen kan worden.
Hoe laden jullie alles dan op jetusa?
jetusa
Amerikakenner

Bericht door jetusa »

Tegenwoordig hebben we eigenlijk niet veel meer bij ons dan telefoons, I-pods en een I-pad en die laden we gewoon op tijdens het rijden met zo'n oplader die je in de 'sigaretten' brander stopt. Daar heb je nu weer opzetstukjes voor zodat je 2 apparaten tegelijk kan opladen en tegenwoordig zit er in veel auto's ook achterin zo'n sigarettenbrander en hebben we een 2e plug mee zodat de pubers achterin hun eigen 'oplaadstation' hebben.

In het verleden deden we vaak de zooi in het stopcontact bij een Starbucks (oid) of in een restaurant als we ergens gingen eten, bij een receptie/ campinghost of gewoon in toiletgebouw neerleggen. Het kwam toen zeker weleens voor dat we op enig moment echt leeg waren, maar dan hadden we meestal toch geen bereik dus maakte een lege telefoon niet of gebeurde het dat een batterij van een camera niet opgeladen was. Als we dan weer in de 'bewoonde wereld' kwamen 'moesten' we gewoon verplicht langer koffie drinken en intussen deed een van ons boodschappen of manlief ging ergens een biertje drinken terwijl ik met de meiden ging shoppen. We deden ook weleens een hotelnacht tussendoor, even uitgebreid douchen na zoveel dagen back to basic en meteen de hele zooi opladen.
Rondje-SF-met-gezin
Amerika-ontdekker

Bericht door Rondje-SF-met-gezin »

Herkenbaar, JetUSA, wij hebben de omvormer dit jaar meegesleept, maar eigenlijk nauwelijks gebruikt. 3 usb-poorten + een 12V-plug bleken voldoende om al rijdende de apparatuur + wat batterypacks op te laden.
Fijn, hoeft dat grote, zware ding ook niet meer mee in het vervolg.
Reisverslag eerste reis westkust 2012:https://naardestates2012.wordpress.com/
Reisverslag reis west-Canada/USA 2016: https://verteleensoverjereizen.wordpress.com/
michelly
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door michelly »

Wij zijn nog ouderwets dan denk ik, we hebben een gewone laptop en een acculader van een camera met een gewone stekker bij :wink:
Volucris
Amerikafan

Bericht door Volucris »

Ook wij nemen de omvormer altijd mee in de handbagage. Nog nooit problemen gehad.
Tevens een driedelige stekkerdoos waarop tegelijkertijd laptop, baterijoplader fototoestel en telefoon op kan.

Ik stop überhaupt alle spulletjes die we echt nodig hebben, inclusief wat kleding in de handbagage. Mocht een koffer kwijt raken dan kunnen we toch door reizen. De koffer zien we (hopelijk) dan wel weer een keer voordat we terug vliegen.
MarjoleinNov21
Amerika-ontdekker

Bericht door MarjoleinNov21 »

Hoi allen,

Deze discussie gelezen omdat ik met dezelfde vraag zit. Ik maak er in ieder geval uit op dat apparatuur zeker in de handbagage mee kan, dus dat ga ik ook doen voor die apparatuur waarvan ik zeker wil weten dat ik het niet kwijtraak (zoals telefoon, fotocamera+toebehoren, ereader).

Mijn vraag is echter: is het ook aan te raden danwel móét apparatuur in de handbagage? Kan me voorstellen dat het met controles makkelijker is, tegelijk is het met een overstap wellicht weer ingewikkeld omdat je handbagage dan weer opnieuw gecontroleerd wordt. Ik denk hierbij bijvoorbeeld aan de wereldstekkers, omvormer, powerbanks, enzovoort. Die hoeven niet per se in mijn handbagage, maar wat is makkelijker/aan te raden?

Groeten,

Marjolein
JR2007
Amerikafan

Bericht door JR2007 »

Wij hadden de omvormer in de reguliere bagage. Voor zover ik weet heeft dat niet tot problemen geleid. Hij zat er nog steeds in toen we in de VS aankwamen.
sep
Amerikakenner

Bericht door sep »

Wij hadden uiteindelijk alles met een stekker in de handbagage en het heeft geen enkele vertraging opgeleverd.
MarjoleinNov21
Amerika-ontdekker

Bericht door MarjoleinNov21 »

Oké bedankt!
Volucris
Amerikafan

Bericht door Volucris »

Op onze reis vorig jaar september hebben wij de handbagage moeten openen omdat ze iets gezien hadden op het scherm. Er werd gezocht naar de omvormer.
Op de terugweg besloten om de omvormer in de ruimbagage te doen maar ook deze koffer was open gemaakt.
Nog nooit eerder meegemaakt.
Het geeft dus geen problemen maar kan wel nagekeken worden.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer