Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Tip geven, wat doe ik fout?

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
SuzieQ
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4

Tip geven, wat doe ik fout?

Bericht door SuzieQ »

Ik heb nu een paar keer gehad dat de tip niet afgeschreven is. Ik krijg de rekening, doe mijn kaart in het mapje. Krijg het mapje terug met het bonnetje waar je de tip moet opschrijven plus handtekening. Vervolgens wordt de tip niet afgeschreven. Ook op de bon zelf(voor de kaart afgegeven wordt) de tip schrijven helpt niet. Ik heb in het restaurant nog aan andere Nederlanders gevraagd hoe ze het doen maar die gaven aan dezelfde manier aan. Wat doe ik fout?
Suzie

2023- Alaska cruise & Oregon
2020- Oregon & Washington *Geannuleerd *
2019- Noord-Zuidwesten
2018- Florida
2017- Zuidwesten
2016- Zuidwesten
gastxyz

Re: Tip geven, wat doe ik fout?

Bericht door gastxyz »

Welke kaart?
Waarom denk je dat het niet afgeschreven wordt?
rmathijssen
Amerikafan

Bericht door rmathijssen »

In het overzicht van je creditcard zie je eerst de reservering, dit is het bedrag zonder tip. Bij de definitieve afschrijving (kan een aantal dagen -> een week duren) zie je het totale bedrag inclusief tip.

Weet je zeker dat het geen reservering is op het creditcard overzicht?
SuzieQ
Amerika-expert

Bericht door SuzieQ »

Ik betaal restaurants steeds met mijn revolut card en krijg dan vrijwel meteen de hele afschrijving te zien. Ik zal het in de gaten houden. Ik zou het sneu vinden als ze de tip niet krijgen omdat ik iets fout doe. Het klopt dus dat ze de tip na het doorhalen van de kaart nog verwerken?
Suzie

2019- Noord-Zuidwesten
2018- Florida
2017- Zuidwesten
2016- Zuidwesten
SemJes
Amerika-expert

Bericht door SemJes »

99% kans dat het is wat rmathijssen zegt. Wacht een paar dagen en dan zie je het totaal bedrag inclusief fooi.
Hinko
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 11

Bericht door Hinko »

ja dat was inderdaad ook mijn idee zoals rmathijssen schets.
SuzieQ
Amerika-expert

Bericht door SuzieQ »

De tips gaan niet van de Revolut(debet)card af. Van de gewone creditcard wel. Misschien dan omdat het een debetcard is.
Suzie

2019- Noord-Zuidwesten
2018- Florida
2017- Zuidwesten
2016- Zuidwesten
avsboz
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door avsboz »

Ik heb het een enkele keer meegemaakt dat het afgeschreven bedrag niet de tip bevatte. Achteraf denk ik dat dit kwam doordat ik bij TIP niets had ingevuld, maar bij alleen TOTAL het totale bedrag van eten+tip. Misschien mogen ze dan het totale bedrag niet afschrijven als je niet specifiek aangeeft wat het bedrag aan tip is?? (just a gues)
Grt,
Andries

2012-2014-2015-2016-2018 USA Blogs: http://avsboz.wordpress.com/
Q-BiC
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 8
Contacteer:

Bericht door Q-BiC »

SuzieQ schreef:De tips gaan niet van de Revolut(debet)card af. Van de gewone creditcard wel. Misschien dan omdat het een debetcard is.
Dus als je betaalt met Revolut, krijgen ze geen tip, ook al geef je dat aan?
USA '06: NYC // USA '09: Denver - San Francisco // USA '10: Phoenix - Las Vegas // USA '11: Hawaii
USA '12: Denver - Denver // USA/CND '13: Seattle - Denver // Iceland '14 // USA/CND '16: Seattle - Seattle // USA '18: Denver - Denver
Blog // Photo Album
SuzieQ
Amerika-expert

Bericht door SuzieQ »

Ja, wij hebben bij tip echt tip geschreven en bij total, total. Later dus ofwel de tip cash of met andere kaart betaald. Ik vind het zo sneu!
Suzie

2019- Noord-Zuidwesten
2018- Florida
2017- Zuidwesten
2016- Zuidwesten
Q-BiC
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Q-BiC »

Kan het niet zijn dat er 2 transacties zijn? 1 hold van het bedrag-zonder-tip, dat pas na 1-2 weken vervalt, en dan ook nog eens het bedrag-met-tip?
USA '06: NYC // USA '09: Denver - San Francisco // USA '10: Phoenix - Las Vegas // USA '11: Hawaii
USA '12: Denver - Denver // USA/CND '13: Seattle - Denver // Iceland '14 // USA/CND '16: Seattle - Seattle // USA '18: Denver - Denver
Blog // Photo Album
SuzieQ
Amerika-expert

Bericht door SuzieQ »

Nee dan had het er al lang af moeten zijn.
Suzie

2019- Noord-Zuidwesten
2018- Florida
2017- Zuidwesten
2016- Zuidwesten
CyberThijs
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door CyberThijs »

Ik heb tijdens mijn reis ook een Revolut-mastercard gebruikt, en het lijkt inderdaad initieel alsof je geen tip hebt betaald. Als je de transactie echter beter bekijkt, dan zie je dat deze nog "Pending" is. Het kan tot 10 werkdagen (2 weken!) duren vooraleer de definitieve transactie, inclusief tip, zichtbaar wordt. Daarna kan het nog enkele dagen duren vooraleer de "pending" transactie weg is: zolang dat het geval is, ben je dus 2x je geld kwijt. Dit lost zichzelf op na enkele dagen.

Extra info: https://revolut.com/faq/gettingstarted. ... rticalTab8 --> " Why was I charged twice for my restaurant bill? "
rmathijssen
Amerikafan

Bericht door rmathijssen »

Het eerste bericht van SuzieQ is van 25 dagen geleden, het lijkt mij dat hij inmiddels dan wel verwerkt had moeten zijn.
mara25
Amerikafan

Bericht door mara25 »

Wij betalen altijd cash... Mijn man loopt altijd te klagen als ik de creditcard weer eens aan iemand meegeef :lol:
2010: Zuid West USA ( LA, Yoshua tree, GC, LV, Page, Bryce, Zion, DV, Yosemite, SF)
2011: Florida
2015: West USA (LV, Sequoia, Yosemite, DV, Zion, Bryce, Moab, MV, GC)
2017: West USA (RMNP, Estes, Yellowstone, GT, Zion, Moab)
SuzieQ
Amerika-expert

Bericht door SuzieQ »

Wij hebben niet veel cash gebruikt.
Suzie

2019- Noord-Zuidwesten
2018- Florida
2017- Zuidwesten
2016- Zuidwesten
Q-BiC
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Q-BiC »

SuzieQ, heb jij ook veel transacties gehad die nog een hele tijd op Pending bleven staan?
Ik heb er zelfs nog van 9 september op Pending staan.... Dat zijn geen 10 dagen, dat zijn er inmiddels 37 ...
Winkels, restaurants, activiteiten, usa of canada, betaalterminal a/d tafel of niet, maakt niet uit. Sommige zijn al lang completed, andere niet.

Ik zou graag m'n eindafrekening maken, maar op die Pending bedragen staat de tip nog nergens bij...

Verder merk ik ook dat zoals bij jou niet overal de tip werd afgeschreven. Bv Three Fingered Jack's Saloon in Winthrop & Ptarmigan Dining Room in Many Glacier. Op de ticketjes staat wel degelijk telkens de tip, maar in de Revolut app is de transactie voltooid zonder... Het lijkt mij telkens te gaan om restaurants waar de ober de kaart meenam. En ik heb wel degelijk de regels van de kunst gevolgd; dit was niet m'n eerste keer USA.
In Canada waar vaak de betaalterminal naar de tafel wordt gebracht, lijkt de afrekening wel telkens inclusief tip. (Voor zover ze al Completed staan..)

(Ik heb ook geen "dubbele transacties" trouwens (1x pending zonder tip en 1x completed met tip, zoals in de FAQ wordt gesuggereerd).)
Blog // Photo Album
SuzieQ
Amerika-expert

Bericht door SuzieQ »

De transacties stonden niet super lang op pending.
Zeker geen 37 dagen.

Verder zijn de tips nooit verschenen, jammer voor de obers!
En inderdaad altijd als de card meegenomen werd en je de tip achteraf op zo`n bon moest zetten.
Dit gaan wij volgend jaar dus anders doen.
De tip dan maar contant.
Ik denk er over om mij te legitimeren en de card volgend jaar nog vaker te gaan gebruiken.
Suzie

2019- Noord-Zuidwesten
2018- Florida
2017- Zuidwesten
2016- Zuidwesten
Q-BiC
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Q-BiC »

Even een update: ik heb van de support dienst de raad gekregen even uit- en opnieuw in te loggen in de app. Dit zou de transactiegeschiedenis moeten "normaliseren", en inderdaad, nu staan alle transacties als completed. Meer nog, de transacties zonder tip waarvan ik eerder voorbeelden gaf, staan nu mèt tip in dollar. Dat laatste is vreemd, want mijn resterend saldo is identiek aan voor de "herlog-in". Dus het euro bedrag was altijd juist, enkel de weergave van het bedrag in dollar was verouderd.
Blog // Photo Album
SuzieQ
Amerika-expert

Bericht door SuzieQ »

Maar de tip is er nu wel vanaf?
Suzie

2019- Noord-Zuidwesten
2018- Florida