Fast lane, Annual Pass America The Beautiful

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
B & G
Amerika-ontdekker
Berichten: 31
Lid geworden op: 11 mei 2016, 20:56
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Fast lane, Annual Pass America The Beautiful

Bericht door B & G »

Dit jaar is er maar 1 park geweest waar ze m'n ID hebben nagekeken en dat was Joshua Tree, al de rest nam de pas zelfs niet aan of bekeek enkel het pasje en niet de ID. Niet dat het echt zoveel uitmaakt, want de handtekening op mijn pas leek zelfs niet op die van de ID en we werden toch altijd doorgelaten.

Ik denk dat het vooral afhankelijk was van de drukte, in de meeste parken stond een file aan de ingang en wilden ze de wagens zo snel mogelijk laten doorrijden. Een keer liep er een ranger die iedereen die met een pasje zwaaide, een map gaf en over de pechstrook langs het hokje heen stuurde, een eenvoudige fast lane dus. Dat hielp wel, het ging plots veel sneller vooruit. Als ze dat principe overal invoeren, spenderen we hopelijk wat minder tijd in de file, vooral op de drukke weekends :)

Dit jaar heb ik ook redelijk wat mensen gezien die met die houders rondreden, maar zelf niet gekregen. Meestal hou ik dat pasje op zak, maar ik ben inderdaad ook al parken tegengekomen waar je die zichtbaar moest laten liggen. Ik denk niet dat er een algemene richtlijn voor is.
Gebruikersavatar
ingrid14
Amerika-expert
Berichten: 4241
Lid geworden op: 04 jun 2013, 23:01
Aantal x V.S. bezocht: 15
Locatie: België, Genk

Re: Fast lane, Annual Pass America The Beautiful

Bericht door ingrid14 »

Wij kochten onze nieuwe pas in Olympic. Er werd gezegd dat we de pas in de auto moeten hangen wanneer we niet in de auto zijn. Bij de ingangen van Olympic met een hokje heb ik steeds mijn ID moeten laten zien.
Ook bij Mt Rainier werd naar mijn ID gevraagd bij 2 toegangen.
Bij Mt St Helens (Johnston Ridge) staat op de parking duidelijk aangegeven dat je de pas NIET in de auto moet laten liggen want je hebt hem nodig om binnen te mogen in het observatorium.
Geen fastlanes gezien, maar er was ook geen file, hooguit 2 a 3 auto's voor ons.

Groetjes,

Ingrid
Ingrid's Travels&Trails :
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer