Welke regio/route is interessant voor een reis met een kind van 2?

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Plaats reactie
LauraJ
Amerika-ontdekker

Welke regio/route is interessant voor een reis met een kind van 2?

Bericht door LauraJ » 06 jun 2016, 22:19

Dag iedereen,

Vier jaar geleden hebben we bijna drie weken rondgetrokken in het Zuid-Westen van de VS, twee jaar geleden gingen we helemaal vanuit NY naar Key West. Ondertussen is er een zoontje bijgekomen die nu juist 1 is geworden. Volgend jaar willen we graag opnieuw naar de VS gaan, hij zal dan 2 jaar zijn. Ik zou graag wat inspiratie krijgen voor de regio. Het Zuid Westen lijkt me leuk, maar dar is het vooral leuk om te wandelen in de NP's en dat gaat niet echt met een kleine van 2 jaar - we kunnen hem wel dragen in de draagzak, maar ook geen uren. Ik vraag me dan ook af wat we doen in Las Vegas bijvoorbeeld, is niet echt iets voor een kind van 2... Ik ben dus op zoek naar een route die mooi en interessant is, die niet te lang is in kilometers en waar ook dingen zijn die leuk zijn voor een kind van 2 jaar. Ik heb al eens gekeken in het topic over tips voor reizen met kinderen, maar ik ben vooral benieuwd naar wat jullie op basis van jullie eigen ervaringen aanraden.

Wij hebben graag een mix van vanalles, maar steden willen we deze keer misschien wat meer 'links' laten liggen aangezien ons dat niet handig lijkt met een klein kindje.

Moeilijke vraag, maar ik hoop toch op een aantal tips, vorige reizen heb ik hier zoveel aan dit forum gehad, zou heel fijn zijn ;-).

Alvast bedankt!

Groetjes,
Laura

babarage
Amerikakenner

Re: Welke regio/route is interessant voor een reis met een kind van 2?

Bericht door babarage » 06 jun 2016, 22:52

ik heb geen kinderen dus wat dat betreft geen ervaring. maar ik zou kijken naar New England. Naast de kortere vliegreis en meer mogelijkheden voor rechtstreekse vluchten vind ik de rijafstanden in dat gebied kleiner dan bv in het westen. Daar kun je het natuurlijk ook kn kleine stukjes hakken maar toch.

in New England zijn wat meer stadjes om te flaneren. en Natuurparken met doenbare trails
89 highschool Mi 92 college Ga 97 uni Mi
99 Fl-Ca, 00 Ca - Wa, 01 Fl, 04 Va, 05 Co - Ca, 06 New England, 08 Fl, 08 BC - NS, 09 Wa - Nv, 10 Zuidoosten, 11 Route 66, 13 Noordoosten, 15 Wa, 16 Il - Ca, 17 Alaska, 18, 19 oostkust

PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally » 06 jun 2016, 23:48

Ook al is een kind van 2 geen echte baby meer en heb je er wat meer werk mee. Ik vind je eigen opmerking wel wat dubbel. Wandelen in de parken kan niet echt en de steden zijn ook niet handig met een kleintje. Dat zou alleen rondrijden betekenen...kan de kleine wel tegen lange autoritten?
Ik zou de vakantie er zeker niet heel anders op afstemmen qua bestemming. Er zijn zoveel mooie plekken. Ik zou alleen de indeling aanpassen zoals je zelf al aangaf qua wandelingen of bezienswaardigheden. Het tempo evt. iets langzamer en kijk of je onderweg bv een speeltuin aan kan doen, of neem wat speelgoed mee voor onderweg en gooi ergens een dekentje op de grond.
Misschien is een camper huren een optie? Dat is eigenlijk ideaal als je ook ergens langer wilt staan. Misschien Yellowstone meepakken?

LittlePhoenix
Amerika-expert

Bericht door LittlePhoenix » 07 jun 2016, 00:30

Wat wil je zelf graag zien? Kies een regio die jullie aanspreekt en pas je programma een beetje aan zodat het ook kindvriendelijk is.

Wij wonen nu in Texas en alle vier de kinderen (van 4 tot 15 jaar) vermaken zich hier prima. In Florida was het veel moeilijker om leuke dingen te doen met iedereen omdat alles zo duur is, maar daar gingen we bijvoorbeeld naar parken om te wandelen, naar het strand, naar musea, dat soort dingen.

Mijn ervaring met reizen met kinderen is dat kleintjes zich meestal wel aanpassen. Als de ouders het leuk hebben zijn de kinderen meestal ook happy. Helemaal als je tussendoor tijd maakt om ergens in een speeltuin te spelen of in een riviertje te springen ofzo.

Pepito
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Pepito » 07 jun 2016, 00:50

\
LittlePhoenix schreef:... Als de ouders het leuk hebben zijn de kinderen meestal ook happy. ....
En mij hebben ze altijd verteld dat dat andersom was, als de kinderen happy, dan...
Maar dat de gemoedstoestanden elkaar beïnvloeden is in ieder geval wel duidelijk.

Maar voor een reizen met een kind van 2 zou ik zeggen: niet te hoog en niet te heet .
Die hoogte is in de VS meestal niet zo'n probleem, de hitte afhankelijk van locatie en tijd wel, dus zorg dat je ergens heen gaat waar de temperatuur aangenaam is op het moment dat je daar bent.

En verder directe vluchten, in ieder geval in de VS landen op de plek van bestemming, lijkt me wel heel fijn.
Ons is in ieder geval de vlucht van Seattle naar San Diego heel wat zwaarder gevallen dan die van Ams naar Seattle, net daar voor. Daarom heb ik dit jaar weer een directe vlucht geboekt. (Een eventuele overstap in Europa lijkt me ook nog wel okee, maar dan heb je op de terugweg natuurlijk nog een tweede korte vlucht als iedereen moe is.)
Op naar de negende keer, het blijft leuk! Een flinke roadtrip nu...

hemmie
Amerika-expert

Bericht door hemmie » 07 jun 2016, 05:43

Mijn ervaring is ook dat de kinderen zich overal wel vermaken, zolang je zorgt voor wat afwisseling. Dus steden afwisselen met natuur, niet dagenlang in de auto zitten, en niet een hele dag in een museum. Verder je dag natuurlijk wat rustiger plannen dan je dat zou doen zonder kinderen, neem de tijd voor een lange picknick in een park, en ga af en toe al wat vroeger in de middag naar je hotel om even te spelen/zwemmen/tv kijken. Maar ik denk dat je vrijwel overal in de VS wel voldoende dingen kunt doen die ook met een peuter leuk zijn, dus ik zou gewoon een bestemming kiezen die je zelf aanspreekt. In de parken kun je vaak ook met alleen wat korte wandeling al heel veel zien, en in de steden is er altijd wel wat te vinden dat leuk is voor een kind (sinds wij kinderen hebben komen we veel vaker in dierentuinen en aquaria, altijd een succes).
Ik zou inderdaad wel proberen de vlucht zo direct mogelijk te hebben, maar zelfs als dat niet kan, het is maar 2x een dag, daar komen jullie ook wel overheen.
Terug in Texas!

LauraJ
Amerika-ontdekker

Bericht door LauraJ » 07 jun 2016, 15:48

Bedankt voor de reacties!

Goh ik heb mij misschien wat verkeerd uitgedrukt :-) Ik bedoelde vooral met die wandelingen dat ik denk dat het niet echt doenbaar is om met een kind van 2 uren te wandelen en wandelingen te kiezen die niet voor de hand liggend zijn. Ik vermoed dat een kind van 2 nog geen lange afstanden kan stappen, en dat we hem dus vooral moeten dragen in de draagzak/draagrugzak, dus het zou fijn zijn om wandelingen te doen die bijvoorbeeld een uur of 2/3 duren, en waar je hem ook af en toe kan laten rondlopen waarbij dat ook niet gevaarlijk is. In Yosemite hebben wij de Panorama trail gedaan, en dat lijkt me dan veel te lang voor een kind. In bryce heb je dan wel weer kortere wandelingen en ook in Grand Canyon en Zion is dat misschien haalbaarder. Ik kan dat vooral nu moeilijk inschatten, omdat ik nu nog niet weet hoe het dan gaat zijn ;-). Wat steden betreft: kleine stadjes lijken me wel leuk, maar grootsteden zoals NY en SFO lijken me dan weer minder.

Ik ben ook wat van het principe: het moet voor zowel ons als ons kind werken. Wij hebben een gemakkelijk kind, dus hij zou er waarschijnlijk niet echt tegen protesteren om 5u in de draagzak te zitten, maar dat is voor hem ook niet leuk, ik wil dat hij ook af en toe kan spelen. Mij lijkt het inderdaad ideaal om bijvoorbeeld in de VM een wandeling te maken, in de namiddag wat te relaxen aan het zwembad, eens wat rond te lopen door een stadje. (Nabij Zion kan dat bijvoorbeeld perfect, maar ik weet dat toen we in Bryce zaten we iets verderop zaten in cabins en daar was echt niks te zien of doen, daar zou ik het dan niet weten, idem zoals bijvoorbeeld in Page).

Ik vind het Zuid-Westen heel leuk, dus ik zou wel op basis van onze eigen ervaringen kunnen kijken wat we daarvan kunnen doen wat wat meer 'kindvriendelijk' is.

Little Phoenix: Texas lijkt me enorm leuk, maar dan is het misschien geen goed plan om in de zomer te gaan aangezien het dan te heet is? Ik zag er vorig jaar iets over op de tv hier in Belgie, en het sprak me ook enorm aan!

LittlePhoenix
Amerika-expert

Bericht door LittlePhoenix » 07 jun 2016, 19:59

Texas is prachtig, maar inderdaad heet in de zomer. In het voorjaar, herfst en winter is het hier lekkerder. Het voorjaar is hier echt heel mooi, overal bluebonnets en indian paintbrushes in het gras.

Gigi85
Amerika-newbie

Bericht door Gigi85 » 08 jun 2016, 17:00

Wij gaan deze zomer 4 weken naar het zuidwesten met onze dochter die dan net 3 is. We hebben tot nu toe onze vakanties nog nooit aangepast omdat we haar hebben, mijn ervaring is juist dat kinderen zich overal wel vermaken. Wel hebben we gezorgd voor wat meer rustdagen tussendoor en gaan we niet elke dag een stuk rijden, meestal blijven we 2 of 3 nachten op één plek. Qua wandelingen ben ik nu een beetje aan het kijken wat haalbaar is, maar in elk nationaal park zijn wel kortere routes te vinden die voor een peuter te doen zijn, eventueel deels in de draagzak. Voor in de grote steden nemen we ook de buggy mee.
Kortom, ik denk dat je vooral moet kijken wat jullie leuk lijkt en bij de invulling van de reis dan rekening houden met de kleine. Wij kijken nu bij de voorbereiding bijv. ook meer naar waar speeltuintjes, dierentuinen, acquaria, zwembaden/-meren enz. zijn.

Anne+peuter
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 0

Bericht door Anne+peuter » 14 jun 2016, 22:30

Ik lees even mee omdat ik volgend jaar met mijn 3 jarige ook ga. We gaan in mei en met een camper zodat hij makkelijk slaapjes kan doen en lunchen enz ook makkelijk is. Ik ben vooral van plan om een roundtrip San Fran te doen omdat mijn broer daar vlakbij woont. Dus we beginnen en eindigen bij mijn broer. Ben nu aan het plannen vanuit yosemite naar page en dan onderlangs weer terug. Niet te veel reizen en genoeg tijd nemen per park. Niet te lange wandelingen en thuis al met hem oefenen. We zitten nu op 3,5 km die hij zelf kan lopen en hij is nu 2... dus dat beloofd veel voor volgend jaar deze tijd.

zwaffel
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 7
Contacteer:

Bericht door zwaffel » 17 jun 2016, 00:17

wij zijn afgelopen zomer met ons zoontje van 2 drie weken in Florida rondgereden. Was erg leuk. Dingen zoals bij de brandweer kijken, kinderspeeltuinen enzo. Daarnaast de normale bezienswaardigheden gewoon doen, strand, etc. We gaan zaterdag weer 3 weken. Dan gaan we ook naar de Disney parken, busch gardens en legoland. Schijnt goed te doen te zijn voor kindjes rond de 2. Onder de 3 jaar hoeven kindjes ook geen entree te betalen.

Inge
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Inge » 21 jun 2016, 14:51

Misschien heb je nog iets aan ons verslag van 2009. We zijn toen naar het Midden en Noorden van Californië (+ Crater Lake in Oregon) geweest met onze dochter van toen 2 jaar. We hebben Sequoia, Yosemite, Avenue of the Giants, Crater Lake, Lassen Volcanic NP aangedaan. Een leuke, groene route.
Onze dochter heeft toen aardig wat wandelingetjes zelf gelopen. We zochten inderdaad gewoon de wandelroutes waarvan we dachten dat die ook voor haar te doen zouden zijn. Soms had ze wat meer hulp nodig dan de andere keer :wink: .
We hadden ook de wandelwagen mee. Dat was ook handig in stadjes, als we nog een hapje gingen eten en niet weer met de camper op pad wilden.
Wij hadden geen ervaring met een draagzak, dus die hebben we ook niet aangeschaft voor deze reis. Dat was ook niet nodig achteraf.

lovely_laura
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door lovely_laura » 23 jun 2016, 13:32

Wij hebben in 2012 een rondreis Door het westen gedaan met onze 2 kinderen van toen 1 en 2. Wij hadden toen 2 buggy's bij ons een dat is ons goed bevallen. We hadden een mix van natuur en steden. Helaas hadden we en paar tegenvallers met zieke kinderen maar het is echt een onvergetelijke reis geworden waar we nog vaak aan terug denken. Ook las vegas vonden wij juist heerlijk met de kinderen. En in de natuur hebben we voor de kleinere wandelingen gekozen. Misschien kan je nog wat leuke ideeën uit ons reis verslag halen :thumbup:

groetjes laura

PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally » 23 jun 2016, 15:21

Gigi85 schreef: Voor in de grote steden nemen we ook de buggy mee.
Langs de grand canyon loopt een heel groot wandelpad en zo zijn er in veel parken plekken waar je makkelijk met een buggy kunt wandelen hoor. In steden heb je daarentegen op sommige plekken amper een stoep waar je makkelijk met een buggy kunt lopen. Of het is, zoals op een aantal plekken in SF enorm steil.

PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally » 23 jun 2016, 15:54

Daniel heeft de originele tekst wat aangepast (incl extra spelfouten), maar het enige wat evt nog mist is wat info over Keystone (wat restaurantjes maar niet bijster interessant dorp of je moet de 1880 train willen doen) en ik heb nog wat info over het gebied rond Hot Springs aan de zuidkant wat vrnl bekend is van de mammoet opgraving, de (hoe kan het ook anders) hete poelen en het goldpannen.

Succes met de voorbereiding

Groeten
Paul

dimple
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 7
Contacteer:

Bericht door dimple » 25 jun 2016, 11:14

Wellicht heb je wat aan mijn reisverslagen.

2009: zoontje van 20 maanden mee naar zuidwesten
2011: zoon van 3,5 en dochter van 1,5 jaar mee, zuidwesten
2012: 4,5 en 2,5 mee naar Florida
2016: 6,5 en 8,5 jaar mee naar Florida (geen verslag van)

5 augustus vliegen we naar Montreal en gaan daar 2 weken rondreizen.

Belangrijkste les uit 2009 is lekker acclimatiseren op 1 plek voor circa 2 dagen. Dan lekker zwemmen, korte wandelingen, fietsen etc. Normale dingen.

Met 20 maanden liep ons zoontje ook mee in Arches naar de Windows Section (rondje om) en pas het laatste stuk wilde hij getild worden. Zorg voor wat lekkers, drinken, tijd in het zwembad etc.
Gingen we een hele dag op pad, dan zorgde we er voor dat hij in de auto zat als hij moe begon te worden (tussen de middag)

We hebben een Nationale Park pas gekocht en hij mocht overal een sticker en stempel er in doen. Feest! Verder verzamelden we uit alle parken de penny's (plat geslagen muntjes met afdruk van het park erop)
Behalve een geweldige herinnering is het ook een leuk en vast moment om samen te doen in het park.

En inderdaad, heel veel dingen zijn super te doen met de buggy. Noemen ze Menorca wel eens het buggy eiland dan is USA een buggy land. Ook in de parken zijn ze goed te gebruiken. De rugdrager kon ongebruikt weer de koffer in.

Veel plezier alvast!!

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer