Credit card fraude

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Raziel
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 8

Re: Credit card fraude

Bericht door Raziel » 23 mar 2018, 12:13

RuthdeLange schreef:
Raziel schreef:Kan je eigenlijk niet gewoon een plakkertje over het cvc-nummer achterop plakken?
Je weet zelf het nummer en zo kan een ander het niet lezen....
Beste forumleden. Ik zie geen reactie op bovenstaand bericht. Is dit een optie? Mag dit/ kan dit?
<< KNIP >>
Dat afplakken zou misschien het gemak van diefstal verminderen. of niet?
Ik heb het gewoon gedaan. Niemand die er wat van zegt ...

Division
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 11

Bericht door Division » 23 mar 2018, 18:27

RuthdeLange schreef:
Raziel schreef:Kan je eigenlijk niet gewoon een plakkertje over het cvc-nummer achterop plakken?
Beste forumleden. Ik zie geen reactie op bovenstaand bericht. Is dit een optie? Mag dit/ kan dit??
Heb je die vraag ook neergelegd bij je creditcardverstrekker?
Afbeelding

knaapje
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 30

Bericht door knaapje » 23 mar 2018, 18:32

Zie ik het probleem nou als te eenvoudig?
Iemand die je creditcard geeft in bijv. een winkel of restaurant heeft je CvC code helemaal niet nodig.
Als je er online meebetaalt ziet niemand het, dus wat is het probleem?

Vin.cent

Bericht door Vin.cent » 23 mar 2018, 19:10

Helaas heb je toch een CC nodig, als je een beetje normaal in de US wil 'overleven'.
Altijd aan te raden om 2 CC's mee te nemen, voor het geval dat er wel iets gebeurd wat niet kan.
Daarbij ben je gewoon verzekerd wanneer er iets gebeurd wat jij niet hebt gedaan.

Zelf na 10 keer US nooit problemen gehad met een blokkade en/of iets dat niet klopte.

sanook
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door sanook » 23 mar 2018, 20:02

knaapje schreef:Zie ik het probleem nou als te eenvoudig?
Iemand die je creditcard geeft in bijv. een winkel of restaurant heeft je CvC code helemaal niet nodig.
Maar ze kunnen hem wel noteren/fotograferen (voor toekomstig misbruik).
Laatst gewijzigd door sanook op 23 mar 2018, 20:18, 1 keer totaal gewijzigd.

laanvdj
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 26

Bericht door laanvdj » 23 mar 2018, 20:13

Wij hebben hem vorig jaar afgeplakt , alleen bij de disneystore vroegen ze de cvc code. Heb hem toen gegeven.
Ik weet niet of het veiliger is, ik zag de tip hier op het forum en voelde me er toch iets beter door. Het forumlid had de medewerker van een tankstation betrapt terwijl hij een foto van zijn cc maakte. We zijn zelf al meerdere malen slachtoffers van cc scams geweest, zowel met mijn cc en met die van mijn man. Is iedere keer goed gekomen maar je hebt toch een hoop ergernis.

sanook
Amerika-expert

Bericht door sanook » 23 mar 2018, 20:21

Waarom vroegen ze die dan ? Je geeft toch al je PIN code in ? Ik zou hem niet zo maar geven, want zo kunnen ze je gegevens misbruiken. En volgens mij is het ook niet de bedoeling dat je hem geeft, alleen bij een online betaling.

laanvdj
Amerikakenner

Bericht door laanvdj » 23 mar 2018, 20:34

Ik weet niet meer of ik de pin moest ingeven. De caissière keek achter op de kaart en vroeg waarom we de nummers hadden afgeplakt. Volgen mijn man heb ik hem toen niet gegeven, ik weet het niet meer. Dacht van wel, is in elk geval toen niks meegebeurd. De fraude is gebeurd nadat we een hotel in San Francisco online hadden geboekt.

Big Al
Amerikakenner

Bericht door Big Al » 23 mar 2018, 22:18

Er is volgens mij niets tegen het afplakken van de CVV.

Ik heb nog nooit meegemaakt dat een er bij de kassa om de CVV gevraagd werd - dat lijkt me nogal verdacht omdat de code specifiek voor "card-not-present"-transacties is.

Voor de goede orde, een CVV mag nimmer worden opgeslagen/opgeschreven bij de transactie.

Tussen haakjes, de meeste diefstallen van kaarten komt vanwege de slechte beveiliging van betaalsystemen bij winkelketens. Dat overkomt ons minstens één keer per jaar.

Als je een iPhone hebt zou ik iPay gebruiken waar dat mogelijk is.

Nog een tip: als je een automaat gebruikt die achter een gesloten deur zit (bijv. in de lobby van een bank), gebruik dan niet dezelfde kaart om de deur te openen. Het is namelijk veel gemakkelijker om een skimmer op de deur te installeren dan op de ATM. Ik heb met success mijn rijbewijs, mijn bibliotheekkaart, en mijn klantenpas gebruikt om de deur te openen.

RuthdeLange
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 0

Bericht door RuthdeLange » 24 mar 2018, 08:23

Ik heb helemaal geen beeld bij wat jij bedoelt met de deur openen met een kaart (cc/ rijbewijs etc.). Er zit geen magneetstrip op die kaarten (zal wel een domme opmerking zijn trouwens..) maar hoe/waar stop je de kaart dan in of houd je hem ergens voor?

knaapje
Amerikakenner

Bericht door knaapje » 24 mar 2018, 13:25

sanook schreef:
knaapje schreef:Zie ik het probleem nou als te eenvoudig?
Maar ze kunnen hem wel noteren/fotograferen (voor toekomstig misbruik).
Ik geloof dat je het niet begrijpt.

sanook
Amerika-expert

Bericht door sanook » 24 mar 2018, 13:42

of jij niet

knaapje
Amerikakenner

Bericht door knaapje » 24 mar 2018, 15:59

Ik bedoel dat degene die je in een restaurant je cc geeft je CVC code helemaal niet nodig heeft dus is het geen probleem hem af te plakken. Ze kunnen dus fotograferen wat ze willen.

sanook
Amerika-expert

Bericht door sanook » 24 mar 2018, 16:07

dat bedoel ik ook

Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 25
Contacteer:

Bericht door Coyote » 25 mar 2018, 08:46

Wat denkt men hier allemaal moeilijk.... :think:

Zorg er gewoon voor dat je je creditcard nooit uit het oog verliest. Dus afrekenen bij een restaurant en men wil je creditcard meenemen? Gewoon niet doen. Bij een tankstation afgeven voordat je kunt tanken? Niet doen! Dan maar cash betalen op zulke momenten.

Je hoeft je CVC-code dan ook niet af te plakken (iemand die echt kwaad wil haalt die sticker er zo af natuurlijk...) :lol:

Roland
Since 1982: 25 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.

RuthdeLange
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 0

Bericht door RuthdeLange » 25 mar 2018, 11:17

Dus jij loopt echt mee naar de kassa in een restaurant?
Eigenlijk de bsete oplossing naturlijk maar voel me dan misschien wat opgelaten.
Maar je hebt gelijk: als je hem te lang uit het zicht hebt is het plakkertje er zo af. Ik las dat iemand (RoelB?) de code met aceton onleesbaar maakte maar is je kaart dan nog wel geldig??

roelb
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15

Bericht door roelb » 25 mar 2018, 11:36

Tuurlijk is je kaart dan nog geldig. Op mijn visa altijd gedaan. Bij Amex kan het helaas niet (code staat voorop).

De cvc2 is alleen nodig bij zogenaamde 'card not present' transacties. Het kan dus wel zijn dat sommige acceptanten hem wel vragen voor toekomstige transacties. Heb dat een keer gehad bij een italiaanse autoverhuurder waar ze bij de balie helemaal geen kaartterminal hadden maar alles via een centraal systeem ging.

Maar voor een normale transactie in een automaat is die code nooit nodig. De kaart heeft ook nog een tweede cvc/cvv code. Die staat op de magneetstrip en wordt als verificatie bij swipe transacties gebruikt. Transacties met de chip worden op een echt veilige manier geverifieerd (cryptografisch, challenge-response)

Ruud2004
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 14

Bericht door Ruud2004 » 25 mar 2018, 12:43

RuthdeLange schreef:Dus jij loopt echt mee naar de kassa in een restaurant?
Eigenlijk de bsete oplossing naturlijk maar voel me dan misschien wat opgelaten.
Maar je hebt gelijk: als je hem te lang uit het zicht hebt is het plakkertje er zo af. Ik las dat iemand (RoelB?) de code met aceton onleesbaar maakte maar is je kaart dan nog wel geldig??
Ja, dat doe ik Ruth en heb nog nooit iemand hier vreemd van zien opkijken. Ook bij andere CC betalingen let ik er goed op dat mijn CC niet onder de toonbank verdwijnt. Toch een keer te maken gehad met vreemde afschrijvingen (ik niet in de VS) in de regio Atlanta. Na het invullen van een formulier door ING snel opgelost. CC hoeft niet in de VS te zijn geskimd, kan ook door verkrijgen (diefstal) van mijn CC gegevens na een aankoop op een internet.

Ik ga ook mee met Roland, maak je er niet zo druk om, doet je creditmaatschappij ook niet. Zolang je je aan de voorwaarden houdt, zullen ze je alles vergoeden. Ik doe daar het maximale aan, verder houdt het op. Ik ga ook niet aan mijn CC peuteren om CVC te verwijderen of af te plakken. Staat niet in de voorwaarden, wordt dan ook niet van je verwacht. (anders moest je dat nummer wel onthouden) Blijft wel lastig als je CC tijdens je reis is/wordt geblokkeerd, ik heb altijd een 2e CC van een andere maatschappij mee. (MC en VISA)

Komende trip reizen we het grootste gedeelte door Canada waar je bijna overal moet "dippen". Het gaat de goede kant op, maar de VS blijft ver achter.

https://www.nrc.nl/nieuws/2011/09/28/wa ... 06-a368301
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16 Florida
2012 ZW-Waikiki
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 NW USA/SW Canada
2018 NO Canada/USA
2019 NW Canada/USA
Onze reisverslagen via http://ruud2004.com

Vito
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 13

Bericht door Vito » 25 mar 2018, 14:10

Wij zijn echt nog nooit meegelopen in een restaurant en eerlijk gezegd heb ik dat ook nog nooit iemand zien doen. :?:
Geen wantrouwige Nl in de buurt waarschijnlijk.
Ook hebben wij maar 1 CC bij ons. (Wel per persoon 1) Op 12 x USA is er nog nooit wat gebeurd ondanks ons te grote vertrouwen in de mensheid als ik iedereen hier moet geloven :wink:

Harry
Amerika-expert
Partner van: jaha
Contacteer:

Bericht door Harry » 25 mar 2018, 14:37

Ik heb ook nog nooit in inmiddels zo’n 30 VS reizen iemand mee zien lopen, en ik ga er ook echt niet aan beginnen. :lol:

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer