RKNS schreef:Bij Booking.com laatst m'n creditcard nog gewijzigd, heeft nul impact gehad op de hotels zelf! Wel heb ik het bij een hotel in Luxemburg gehad dat ze de creditcard nodig hadden waarmee de boeking gedaan was, in Amerika nog niets over gelezen / gezien.
Een paar jaar geleden bij Best Western Hibiscus op Key West 2 kamers geboekt met een Mastercard.
Bij aankomst een Visa gepresenteerd. Receptie: Waar was mijn Mastercard? Antwoord: in de auto voor de deur.
Geen probleem, maken we een nieuwe boeking. Waarom?? Resultaat was dat ik wel koersverlies had door de heen- en weerboeking.
Key west is wel zo'n typisch 'ouderwets' gebeuren van wat ik begrijp, hetzelfde heb je in het Lake District in Engeland. Cash / Pin betalen, CC kennen ze nauwelijks en alles is erg ouderwets en simpel. Wel cool, maar een heel andere wereld dan hier in de randstad.
Inderdaad duurt het geen twee weken, geen idee hoe die dame erbij kwam. Over enkele dagen heb ik al een nieuwe kaart in huis, dan pas ik de reserveringen bij Hotels en Booking aan.
Ik heb ook nog een paar reserveringen rechtstreeks gedaan. Nu heb ik echter het vermoeden dat het juist daar is misgegaan, dus eigenlijk wil ik hoe dan ook geen nummer per mail door geven. Iemand een andere oplossing ?
Een mail sturen dat je creditcard nummer is gewijzigd wegens fraude? Wellicht kunnen ze er dan een aantekening van maken zodat ze er van op de hoogte zijn als je incheckt. En idd geen gegevens via mail doorsturen.
2011: Zuidwesten 2012: Zuidwesten 2016: Zuidwesten 2017: Oost Canada en Amerika + New York 2018: Zuidwesten/Midwesten 2019: New York
...........Ik heb ook nog een paar reserveringen rechtstreeks gedaan. Nu heb ik echter het vermoeden dat het juist daar is misgegaan, dus eigenlijk wil ik hoe dan ook geen nummer per mail door geven. Iemand een andere oplossing ?
......
Ik heb ook een keer gehad dat ze een cc nummer wilden hebben voor een reservering.
Ik heb ze toen een mail gestuurd, dat ze in een paar uur 4 mailtjes van me kregen met telkens een paar cijfers erin die mijn cc nummer vervaldatum en code vormden.
Je kunt ze natuurlijk ook bellen en het doorgeven.
RKNS schreef:Key west is wel zo'n typisch 'ouderwets' gebeuren van wat ik begrijp, hetzelfde heb je in het Lake District in Engeland. Cash / Pin betalen, CC kennen ze nauwelijks en alles is erg ouderwets en simpel. Wel cool, maar een heel andere wereld dan hier in de randstad.
LOL als er een plaats is in Florida waar de cc's blijven ronken dan is het wel in Key West, getuige het aantal toeristen per km2....je bent er blijkbaar nooit geweest, getuige je 'van wat ik begrijp' .....cc kennen ze nauwelijks? ouderwets en simpel? misschien in Engeland, maar zeker niet op de Keys (of in de hele US).
RKNS schreef:Key west is wel zo'n typisch 'ouderwets' gebeuren van wat ik begrijp, hetzelfde heb je in het Lake District in Engeland. .
Sorry moet ik toch ook even aangeven dat ik dacht dat je het hier had over Key west dat net zo ouderwets is als het Lake District. Daarmee refererend naar het feit dat ze daar ook geen cc's zouden kennen.
En dan heb ik de zin toch een paar keer goed gelezen.....
knaapje schreef:Ik heb ook een keer gehad dat ze een cc nummer wilden hebben voor een reservering.
Ik heb ze toen een mail gestuurd, dat ze in een paar uur 4 mailtjes van me kregen met telkens een paar cijfers erin die mijn cc nummer vervaldatum en code vormden.
Dan ga je ervan uit dat je emails bij de provider worden onderschept? Dan is je mailaccount gehackt.
Als het een foute hotelmedewerker is, ben je er niets mee geholpen: die krijgt in delen toch nog alle informatie die hij/zij nodig heeft.
Telefonisch, fax ( ) of per post overigens net zo goed...
https://my.flightradar24.com/Frasi
Zuid-Westen (2007, 2010, 2012, 2022); California (2012, 2015,2016, 2018, 2021); Florida (2008, 2013, 2015, 2019); Santa Fe/Yellowstone/Black Hills (2014); NY/Wash.(2016); LA (2016); Deep South (2017). NY (2018, 2019)
Foute medewerkers kun je weinig aan doen, zeker op afstand. Maar in Amerika nemen ze het toch niet zo nauw met de veiligheid geloof ik, toen ik een paar maanden met en hotel belde voor een reservering werd mij naast mijn CC nummer ook om de CVC code gevraagd. Dat ging me toch net iets te ver. Vriendelijk uitgelegd dat we die code (in Europa althans) voor ons zelf houden.
Na een trip naar Kopenhagen werd mijn AMEX ook geblokkeerd. Nu, alle verblijven zijn via airbnb en meteen volledig betaald, dus daar verwacht ik niet echt problemen. Echter hebben we ook 1 reservatie bij Best Western waar ik mijn AMEX opgaf ( advanced purchase). Geboekt in mei maar het geld werd nog niet afgehouden ( ook niet toen mijn oude kaart nog werkte +- 2 maanden).
Probeer nu al enkele dagen contact te nemen met BW ( facebook / mail) maar zonder succes.
Vanavond toch eens proberen bellen om te horen of alles OK is. In het slechste geval vinden we wel een ander hotel ter plaatse, maar na een vlucht van 10u doe je dit liever niet .
Op BW site kan je ook niks aanpassen. De reservatie staat daar wel nog bevestigd.
.............Maar in Amerika nemen ze het toch niet zo nauw met de veiligheid geloof ik................
Het is nog heel normaal, dat ze een kopie van je paspoort of rijbewijs maken.
De toetsen om je pincode in te geven zijn nog in veel winkels onbeschermd of je moet met een pen op een vlak scherm intikken.
Gezien berichten over de toename van de fraude die ik her en der lees zal dat wel gaan veranderen.
Pffff ... Eenvoudig is het allerminst. Expedia en Hotels.com , toch 2 grote spelers in de hotelmarkt, bieden dus niet eens de mogelijkheid om je creditcard te wijzigen. Antwoord: bel maar met het hotel. Wat een slechte service.
Nu maakt het voor een paar hotels niet uit, die bieden nog dezelfde kamer en prijs dus dat is een kwestie van annuleren en opnieuw boeken maar er zitten toch ook wel een paar prijsverschillen tussen. Wat een gedoe ....
Van mij ook alleen maar met de brief en het masker van de ANWB of ik heb zelf al een kopie met mijn foto doorgehaald en mijn BSN ook. Op de kopie ook groot geschreven voor wie hij is. Als je groot schrijft met een zwarte dikke viltstift kan je al van alles afdekken.
Vito schreef:Pffff ... Eenvoudig is het allerminst. Expedia en Hotels.com , toch 2 grote spelers in de hotelmarkt, bieden dus niet eens de mogelijkheid om je creditcard te wijzigen. Antwoord: bel maar met het hotel. Wat een slechte service.
Nu maakt het voor een paar hotels niet uit, die bieden nog dezelfde kamer en prijs dus dat is een kwestie van annuleren en opnieuw boeken maar er zitten toch ook wel een paar prijsverschillen tussen. Wat een gedoe ....
Klopt dat is wel fijn bij booking.com, daar kun je wel updaten en daar krijg je ook een mailtje van als je dat gedaan hebt.
Wij hebben een keer gehad dat onze kamer dus weg was toen we bij hotel aankwamen na vervanging van onze cc met vervaldatum. Dit was rechtstreekse reservering en ik dacht hetzelfde nummer dat zal wel goed zijn, niet dus. Toen gebeld met volgende hotel en uitgelegd dat cc veranderd was, checkten we in en ja hoor kamer weg! En je hebt geen bewijs dat je gebeld hebt. Ik zou dat alleen riskeren via mail, dat ze dat bevestigen. Ik heb toen ook alle hotels geannuleerd en opnieuwd geboekt, die niet reageerden op mijn email.
1998-2010-2011-2019-2023 Florida
2012 - west usa
2013 - oost usa
2014 - noordwest usa
2015 - ronde NY
2016 - west usa
2017 - Florida
2018 - west usa
2019 - west usa
2022 - noordwest usa
2023 - oost + zuid usa
2024 - west usa
In onze eerste reizen betaalden we overal met de cc maar bij thuiskomst in 2006 bleek onze kaart geblokkeerd te zijn wegens verdachte transacties.
Dan terug in 2008 terug geblokkeerde kaart na thuiskomst van reis naar VS.
Ik denk dat dit kwam van restaurants waar we met de kaart betaald hadden. Ze namen ze de kaart mee en kwamen dan terug met de rekening, wat er in de coulissen met je kaart gedaan werd weet enkel diegene die ze meehad.
Nu zie je in restaurants wel meer mobiele betaalapparaten maar wij gebruiken onze kaart niet meer in restaurants.
A challenge in which a positive outcome is assured isn't a challenge at all.
Vorig jaar op dag zelf een mail gehad dat als ik nietvoor 14u zou bellen mn kamer weg was. Bleek dat mijn creditcard verlopen was, ik dacht zelfde nummer maar was dus niet goed. In restaurants gebruiken we vaak de revolut.
Raziel schreef:Kan je eigenlijk niet gewoon een plakkertje over het cvc-nummer achterop plakken?
Je weet zelf het nummer en zo kan een ander het niet lezen....
Beste forumleden. Ik zie geen reactie op bovenstaand bericht. Is dit een optie? Mag dit/ kan dit?
Ik heb zelf geen CC, moet er nog 1 gaan aanvragen maar - ook omdat ik niet gewend ben om hiermee te betalen - vind ik het echt heel vervelend dat men in restaurants schijnbaar gewoon je kaart meeneemt. Ik heb ook geen smartphone dus zie dan pas thuis of er afschrijvingen door een ander zijn gedaan.
Dat afplakken zou misschien het gemak van diefstal verminderen. of niet?
The views and comments posted in these fora are personal and do not necessarily represent the those of the Management of AllesAmerika.com Forum.
The Management of AllesAmerika.com Forum does not, under any circumstances whatsoever, accept any responsibility for any advice, or recommentations, made by, or implied by, any member or guest vistor of AllesAmerika.com Forum that results in any loss whatsoever in any manner to a member of AllesAmerika.com Forum, or to any other person.
Furthermore, the Management of AllesAmerika.com Forum is not, and cannot be, responsible for the content of any other Internet site(s) that have been linked to from AllesAmerika.com Forum.