Paklijstje - tips graag? (gezin, 2 kids)

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Plaats reactie
Dreamingof
Amerika-ontdekker
Berichten: 64
Lid geworden op: 30 dec 2015, 19:18
Aantal x V.S. bezocht: 1

Paklijstje - tips graag? (gezin, 2 kids)

Bericht door Dreamingof »

Hoi allemaal,

Vlak voor de kerst gaan wij onze eerste VS-reis maken: 18 dagen zuidwesten met twee kinderen (van 10 en bijna 7). We reizen met een huurauto (nog niet geboekt, maar we willen graag een SUV vanwege de ruimte achterin) en overnachten in hotels en motels, waar we telkens 1, 2 of 3 nachten blijven.
Het is winter, maar we verwachten in de zuidelijke staten ook wel temperaturen van tegen de 25 gr Celsius. Maar het kan in de noordelijke gebieden (Sedona, Grand Canyon) misschien ook wel flink koud zijn.

We hebben geen ervaring met een reis zoals deze en daarom ben ik benieuwd naar wat jullie in de koffer zouden stoppen! Ik denk aan de mogelijkheden voor onderweg, vermaak voor de kinderen in het vliegtuig en in de auto. Geen idee of ze overal handdoeken hebben in motels of dat we die mee moeten nemen? Zwemhanddoeken hebben we ook nodig, maar die zijn natuurlijk best groot voor in de koffer.
En onze jongste heeft eigenlijk nog een stoelverhogertje nodig. Deze meenemen, daar huren of ter plekke in de Wallmart kopen? We landen op kerstavond, dus waarschijnlijk is de eerste dag alles dicht. Of is in de VS alles gewoon 24/7 open?
En is het handig om 4 koffers of juist weekendtassen mee te nemen? Die laatste zijn misschien makkelijker doordat ze wat platgedrukt kunnen worden...

Jullie zien het. Zeer onervaren zijn we. Tips zeer gewenst! :lol:
Gebruikersavatar
hemmie
Amerika-expert
Berichten: 4963
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:06
Locatie: Richmond, TX

Re: Paklijstje - tips graag? (gezin, 2 kids)

Bericht door hemmie »

Stoelverhoger zou ik meenemen (dan heb je hem meteen en een verhoger neemt relatief weinig ruimte in), wij gebruiken daarvoor de bubblebum, ideaal. (1e) kerstdag is zo'n beetje de enige dag in het jaar dat vrijwel alles dicht zit, en kerstavond gaan de meeste winkels eerder dicht, dus houd daar rekening mee.
Handdoeken zijn er wel in de hotels. Ik zou zelf hoogstens 1 of 2 kleine lichtgewicht handdoekjes meenemen, maar ik weet natuurlijk niet wat jullie zwemplannen zijn.
Wij waren dit jaar in januari in dat gebied (het zuidelijke deel dan) en troffen vrij fris weer. Elke dag een lange broek aan, vrijwel altijd een trui, vaak nog een jas. Dus dat vult de koffers al flink natuurlijk, maar je kunt in de meeste hotels wel wassen, dus ik zou niet te veel meenemen. Koffers of tassen zal ook van je huurauto afhangen, wij huren altijd een midsize SUV en nemen met 5 personen dus maar 3 niet al te grote reistassen mee. Neem je een premium SUV dan is het natuurlijk een ander verhaal. Speelgoed en ander vermaak voor de kinderen hebben ze in hun eigen rugzakken, er gaat ook maar weinig mee, want we zijn toch elke dag op pad.
Terug in Texas!
Gebruikersavatar
Christian
Amerikakenner
Berichten: 848
Lid geworden op: 02 apr 2008, 14:38
Aantal x V.S. bezocht: 17
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: Paklijstje - tips graag? (gezin, 2 kids)

Bericht door Christian »

Handdoeken zou ik zeker niet meenemen. In elk hotel waar ze een zwembad hebben, hebben ze ook badhandoeken.

In het vliegtuig zullen ze zich makkelijk kunnen vermaken met het entertainment systeem in het vliegtuig. De meeste airlines hebben dit wel. Hier zitten heel veel films, series en spelletjes in. Genoeg om je een hele tijd te vermaken.

Met 4 personen zou ik zeker een fullsize suv of zelfs een minivan aanraden ivm de koffers. Wij hadden destijds een Toyota Sienna (minivan). Gewoon een fijne wagen en lekker ruim. Daar passen makkelijk 4 koffers in. Je gooit dan de achterste 2 stoelen plat en hebt een zee van ruimte.

Bekijk mijn reisverslagen website eens voor de handige tips bij reizen naar usa.
Dreamingof
Amerika-ontdekker
Berichten: 64
Lid geworden op: 30 dec 2015, 19:18
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Paklijstje - tips graag? (gezin, 2 kids)

Bericht door Dreamingof »

Wat een handige site, Pipo Chris! Heb ik zeker wat aan.
Gebruikersavatar
Christian
Amerikakenner
Berichten: 848
Lid geworden op: 02 apr 2008, 14:38
Aantal x V.S. bezocht: 17
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: Paklijstje - tips graag? (gezin, 2 kids)

Bericht door Christian »

Dank je.

Ik hoop dat je er wat aan hebt. Delen mag :)
Dreamingof
Amerika-ontdekker
Berichten: 64
Lid geworden op: 30 dec 2015, 19:18
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Paklijstje - tips graag? (gezin, 2 kids)

Bericht door Dreamingof »

Ik heb nog meer vragen :D !

Weten jullie of er tijdens lange vluchten kussentjes worden uitgedeeld? Zodat de kinderen (of wij) even kunnen slapen? We vliegen met Brittish Airlines.

Wij hebben een portable dvd-speler die we hier tijdens lange autoritten gebruiken. Zou die ook werken in de sigarettenaansteker van een Amerikaanse auto? Is dat dezelfde aansluiting?
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42025
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Paklijstje - tips graag? (gezin, 2 kids)

Bericht door Martin & Marianne »

Wij zijn eind 2011/begin 2012 naar LA en NY geweest, en moesten toen met heel verschillende temperaturen rekening houden. We hadden zowel een winterjas als korte broeken mee. Dat ging allemaal prima in de koffer en in de auto. We hadden een SUV gehuurd, zie ons verslag voor een foto.
Je krijgt tijdens de vlucht een deken en een kussentje als ik me niet vergis, maar of dat alleen op nachtvluchten is weet ik eigenlijk niet.

Marianne
Gebruikersavatar
nieuwenoord
Amerika-expert
Berichten: 13814
Lid geworden op: 08 feb 2005, 17:34
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Locatie: Macisvenda, Spanje
Contacteer:

Re: Paklijstje - tips graag? (gezin, 2 kids)

Bericht door nieuwenoord »

Die 12-volt aansluting is dezelfde in Amerikaanse auto´s, dus die DVD-speler gaat zeker lukken.

Wij zijn onlangs met z´n tweeën met een Premium SUV op stap geweest. Natuurlijk overdreven groot, maar ook wel heel fijn hoor, zo´n enorme zee van ruimte en niet elke dag nadenken hoe je dingen precies moet stapelen in de auto. En ja, reistassen zijn veel en veel makkelijker dan harde koffers. Neem een grote plastic tas mee voor de was, dat sjouwt makkelijk mee en je kan overal een wasje doen.

Badhanddoeken hadden ze inderdaad echt in elk hotel met zwembad, niet meenemen dus. Wij nemen ook altijd een Europees stekkerblok mee, waar mijn man bij de eerste de beste Walmart een Amerikaanse stekker voor koopt en die eraan schroeft. Zo kan je met één stopcontact al je apparatuur opladen en liggen er niet overal losse snoertjes te slingeren die je kan vergeten.

Wij hebben ook nog sneeuw en koud weer gehad. Spijkerbroek, fleecevest en daarover heen van de neopreen sportjacks, dan kan je heel wat kou hebben en die jasjes zijn ook fijn als het minder koud is of wat regent. De vesten zijn sowieso ideaal. Ik zou niet echt heel veel op korte broekenweer rekenen, maar er sowieso een of twee per persoon meenemen.
Gebruikersavatar
PSVwally
Amerika-expert
Berichten: 19593
Lid geworden op: 09 sep 2010, 22:51
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Paklijstje - tips graag? (gezin, 2 kids)

Bericht door PSVwally »

Normaal gesproken alleen op nachtvluchten zover ik heb meegemaakt. Maar je kan er volgens mij altijd om vragen. Ik vind zelf die kleine kussentjes en dekentjes overigens maar irritant. Een goed nekkussen is dan veel lekkerder.

Sigarettenaanstekers zijn dezelfde als hier. Misschien heb je ook nog wel 12-volts of usb aansluitingen in de auto, dst komt steeds meer voor.
Gebruikersavatar
hemmie
Amerika-expert
Berichten: 4963
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:06
Locatie: Richmond, TX

Re: Paklijstje - tips graag? (gezin, 2 kids)

Bericht door hemmie »

Ik heb op lange dagvluchten toch ook vaak wel een deken en kussentje gehad. Maar als ze er niet liggen kun je er altijd om vragen.
Terug in Texas!
Sandy40
Amerika-ontdekker
Berichten: 68
Lid geworden op: 02 okt 2012, 11:25

Re: Paklijstje - tips graag? (gezin, 2 kids)

Bericht door Sandy40 »

PSVwally schreef: Ik vind zelf die kleine kussentjes en dekentjes overigens maar irritant. Een goed nekkussen is dan veel lekkerder.
Ik ben dus ook op zoek naar een echte goede nekkussen en niet van de slappe hap dingen. Nog advies/suggesties waar ik die kan kopen of iemand anders?
babarage
Amerikakenner
Berichten: 1263
Lid geworden op: 29 mar 2011, 22:37
Aantal x V.S. bezocht: 21

Re: Paklijstje - tips graag? (gezin, 2 kids)

Bericht door babarage »

de action heeft ze momenteel in de folder staan. maar weet niet hoe goed die zijn :).
89 highschool Mi 92 college Ga 97 uni Mi
99 Fl-Ca, 00 Ca - Wa, 01 Fl, 04 Va, 05 Co - Ca, 06 New England, 08 Fl, 08 BC - NS, 09 Wa - Nv, 10 Zuidoosten, 11 Route 66, 13 Noordoosten, 15 Wa, 16 Il - Ca, 17 Alaska, 18, 19 oostkust
Erkens
Amerika-ontdekker
Berichten: 27
Lid geworden op: 01 dec 2009, 12:52

Re: Paklijstje - tips graag? (gezin, 2 kids)

Bericht door Erkens »

Wij hebben twee maanden geleden die van de action gekocht.
Ze zijn goed gevuld ( met van die fijne bolletjes) en ik vond ze heel prettig. Ik vind het niet fijn om iets achter mijn hoofd/ nek te hebben (dan valt mijn hoofd naar voren :D ), dus ik duwde hem helemaal plat aan de achterkant waardoor ik een heel stevig kussen tussen mijn schouders en mijn hoofd had.
De kinderen hebben ze trouwens minder gebruikt, maar die hebben dwars op de stoel geslapen (wij zaten met z'n drieen op een rij) met het hoofd op mijn schoot en de benen bij mijn man. Dat werkte ook.
Kussentjes en dekentjes kregen we trouwens bij American Airlines wel standaard ( heen, geen nachtvlucht) en bij Iberia kregen we geen kussentje, maar wel een dekentje tijdens de nachtvlucht.
Hartelijke groetjes van Familie Erkens

2005 West Usa Autorondreis en Kauaii
2010 Florida: Kissimmee & Naples
2011 West Usa Camperrondreis
2016 Florida Natuur en Animal Kingdom
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer