Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

paspoort .... wat is er nu correct ????

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Plaats reactie
dieter
Amerikakenner

paspoort .... wat is er nu correct ????

Bericht door dieter »

Ik vind op een webstek van USPOLICY.BE (ben Belg) het volgende over paspoorten :

Make sure you have a valid nonimmigrant visa and a passport valid for 6 months beyond your stay in the USA.
There are some exceptions to this requirement .....

Nu hebben wij enkele weken geleden een nieuwe pas gehaald, dus dat is geen probleem, maar voor de kids hadden
we vorig jaren passen gehaald die 2 jaar geldig zijn (tot 25 feb 2005). We komen op 16 aug aan in de states en blijven tot
29 aug 2004.
Ik begin me nu echter wat ongerust te maken, want ik hoor tegenstrijdige informatie .... (reisburo zegt : alles ok, maar dan vind ik dit weer op het net)
Kent er iemand de juiste gegevens ?
We vetrekken binnen 1 maand
Alvast bedankt voor het antwoord.
DDC
Amerika-ontdekker

Bericht door DDC »

Belgie valt vast onder het Visa waiver program. dit is relatief eenvoudig te double-checken als je er toch bezorgt over bent.
Zolang jullie allemaal een machine-readable paspoort hebben is er geen visum nodig. gezien de omstandigheid dat je kraakverse paspoorten hebt mag dit geen problemen opleveren. Bij twijfel weet de gemeente waar je het paspoort hebt 'gekocht' of het aan de vereiste voldoet.

veel plezier in de states!
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer