Hoe in vliegtuig douaneformulier invullen?

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Plaats reactie
Chargeotto
Amerika-ontdekker
Berichten: 80
Lid geworden op: 23 dec 2011, 18:42

Hoe in vliegtuig douaneformulier invullen?

Bericht door Chargeotto »

Altijd onderweg naar de VS heb ik in het vliegtuig een customs declaration in moeten vullen.
Alle voorgaande keren ging ik op vakantie, maar komende zaterdag ga ik voorgoed en heb ik dus een grote hoeveelheid extra bagage bij me.

Ik weet dat de laatste vraag op dat formulier altijd gaat over voor welk bedrag je aan waarde aan spullen verwacht achter de laten.
Deze vraag is volgens mij meer gericht op als je op vakantie gaat, of als Amerikaan terug komt.
Heeft hier iemand ervaring of een idee wat je op deze vraag moet invullen als je emigreert en eigen spullen meeneemt?

En verder komen over enkele maanden mijn ouders langs die ook een aantal koffers die ik al gevuld heb mee zullen brengen.
Naast kleding ook een groot gedeelte aan zaken die je normaal niet op een vakantie mee zou nemen (gereedschap, hele lading boeken, pc onderdelen, etc.) Iemand een idee wat die dan op het formulier moeten invullen? Ik heb geen idee wat de "total value of all articles that remain in the U.S. including commercial merchandise" is in mijn geval.
Gebruikersavatar
Big_Mo
Amerika-expert
Berichten: 1548
Lid geworden op: 05 dec 2013, 19:03

Re: Hoe in vliegtuig douaneformulier invullen?

Bericht door Big_Mo »

Waarom zeul je al je gereedschap(als het geen speciaal spul is)en computer onderdelen mee naar de VS? Ik geloof een poos terug had je ook een topic met of je PC spullen mee zou nemen.

Maar om je vraag te beantwoorden, ik had alleen een koffer bij me, de rest had ik met luchtvracht verstuurd. Ik denk dat je gewoon een schatting moet maken wat het waard is.
Chargeotto
Amerika-ontdekker
Berichten: 80
Lid geworden op: 23 dec 2011, 18:42

Re: Hoe in vliegtuig douaneformulier invullen?

Bericht door Chargeotto »

Het is niet mijn vraag of ik spullen mee ga nemen, maar hoe ik dit in de formulieren moet invullen.
Luchtvracht ga ik niet doen, en de schatting of het me waard is heb ik al gemaakt.

Gereedschap is een voorbeeld, ik heb enkel een doosje schroevendraaiers, en een apparaat om stenen te polijsten.
PC zullen losse onderdelen (een moederbord, hardeschijven, etc.) Maar ook een hele lading boeken.
Nu ik nog heel wat kilo's over heb ik mijn bagage, ga ik natuurlijk geen spullen weggooien om daar opnieuw te moeten kopen.
Laatst gewijzigd door Chargeotto op 07 feb 2016, 19:47, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Essiej
Amerikafan
Berichten: 196
Lid geworden op: 09 mei 2012, 10:39
Locatie: Tucson, Arizona

Re: Hoe in vliegtuig douaneformulier invullen?

Bericht door Essiej »

Die vraag had ik ook toen ik in het vliegtuig zat. Gewoon invullen, maar je hoeft geen waarde te geven aan wat je achter laat ofzo.
Afbeelding

An official Tucsonian, (and now an official Phoenician too)
Chargeotto
Amerika-ontdekker
Berichten: 80
Lid geworden op: 23 dec 2011, 18:42

Re: Hoe in vliegtuig douaneformulier invullen?

Bericht door Chargeotto »

Oke, ja ik dacht al aan iets invullen van "personal goods" of iets dergelijks.

En heb je misschien een idee als mijn familie straks komt wat die bij deze vraag moeten invullen. Die hebben dan namelijk een paar extra koffers vol met boeken, wat pc games, flippo collectie uit de jaren 90, en alles wat niet in mijn eigen koffer paste.
Gebruikersavatar
Big_Mo
Amerika-expert
Berichten: 1548
Lid geworden op: 05 dec 2013, 19:03

Re: Hoe in vliegtuig douaneformulier invullen?

Bericht door Big_Mo »

Chargeotto schreef:Het is niet mijn vraag of ik spullen mee ga nemen, maar hoe ik dit in de formulieren moet invullen.
Luchtvracht ga ik niet doen, en de schatting of het me waard is heb ik al gemaakt.

Gereedschap is een voorbeeld, ik heb enkel een doosje schroevendraaiers, en een apparaat om stenen te polijsten.
PC zullen losse onderdelen (een moederbord, hardeschijven, etc.) Maar ook een hele lading boeken.
Nu ik nog heel wat kilo's over heb ik mijn bagage, ga ik natuurlijk geen spullen weggooien om daar opnieuw te moeten kopen.
Je familie komt met spullen die voor jou zijn. Zelfde verhaal voor hen, gewoon invullen en geen waarde. Ik heb geen idee overigens of ze nog de vraag stellen of je spullen voor andere mee neemt (ik kreeg dit als vraag op Schiphol vorig jaar).

Toen ik mijn customs papieren moest invullen toen ik mijn lucht vracht ging halen werd er eigelijk de zelfde vraag gesteld, hoeveel is de waarde. Ik gaf aan voor jullie zit er geen waarde aan waarschijnlijk maar voor mij zit er emotionele waarde aan waarbij het bedrag als $0 werd genoteerd.

ps. Het was niet jou vraag, maar mijn nieuwschierigheid.
Gebruikersavatar
hemmie
Amerika-expert
Berichten: 4944
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:06
Locatie: Richmond, TX

Re: Hoe in vliegtuig douaneformulier invullen?

Bericht door hemmie »

Wij hadden laatst dezelfde discussie in het vliegtuig, dat formulier is duidelijk gericht op vakantiegangers en mensen die al in de VS wonen, als nieuwe inwoner die voor het eerst het land in komt kun je er niets mee. Wij hebben het uiteindelijk ook een beetje genegeerd geloof ik, in elk geval niet de waarde van alles wat we bij ons hadden opgeschreven.
Terug in Texas!
Anonymous123

Re: Hoe in vliegtuig douaneformulier invullen?

Bericht door Anonymous123 »

Ik vulde altijd een formulier in en mijn vriendin ook, omdat we niet officieel partner of getrouwd zijn(wel 6 jaar samenwonend).
Nu gaat dit jaar mijn schoonmoeder mee, moeten we 2 formulieren invullen(de 2 dames) en ik een aparte?
Of is de term familie breder dan ik denk op het formulier en hoeve we maar 1 formulier in te vullen?
knaapje
Amerikakenner
Berichten: 551
Lid geworden op: 20 feb 2008, 20:49
Aantal x V.S. bezocht: 30

Re: Hoe in vliegtuig douaneformulier invullen?

Bericht door knaapje »

Vermoedelijk krijg je er geen eens een meer in het vliegtuig.
Je vult nu de vragen in op de Esta console.
Queste
Amerikakenner
Berichten: 922
Lid geworden op: 21 mei 2016, 12:06
Aantal x V.S. bezocht: 19
Locatie: San Jose
Contacteer:

Re: Hoe in vliegtuig douaneformulier invullen?

Bericht door Queste »

Ja dat dacht ik ook. En toen stond ik daar bij immigration zonder formulier en mocht ik weer achteraan aansluiten.

Even opletten dus of er wel APC zijn en of je daarvoor in aanmerking komt.
The quality of the answers is always a direct result of the quality of the question
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3043
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: Hoe in vliegtuig douaneformulier invullen?

Bericht door Almere vak V »

knaapje schreef:Vermoedelijk krijg je er geen eens een meer in het vliegtuig.
Je vult nu de vragen in op de Esta console.
Twee weken geleden mocht je het formuliertje nog gewoon invullen.

Het gaat er vooral om wat je achterlaat of wat je wilt verkopen. Je laat niks achter, want je neemt het mee voor jezelf. En je gaat het ook niet verkopen voor monsterlijke bedragen. Dus je kunt 0 aangeven en eventueel aangeven dat het voor personal use is. Tevens zullen ze ook weten dat je er niet op vakantie komt. Maar dat je er gaat wonen. Dan zul je wellicht net iets meer of anders meenemen dan een vers setje onderbroeken...
Gebruikersavatar
bloodymarie
Amerikafan
Berichten: 146
Lid geworden op: 03 mar 2011, 10:13
Partner van: JohnDeere
Aantal x V.S. bezocht: 9
Locatie: Heerhugowaard

Re: Hoe in vliegtuig douaneformulier invullen?

Bericht door bloodymarie »

vimo schreef:Ik vulde altijd een formulier in en mijn vriendin ook, omdat we niet officieel partner of getrouwd zijn(wel 6 jaar samenwonend).
Nu gaat dit jaar mijn schoonmoeder mee, moeten we 2 formulieren invullen(de 2 dames) en ik een aparte?
Of is de term familie breder dan ik denk op het formulier en hoeve we maar 1 formulier in te vullen?
De laatste keer dat ik met mijn zus en ouders ging moesten we 3 formulieren invullen, omdat we op drie adressen wonen (mijn ouders samen een adres, mijn zus een eigen adres en ik een eigen adres). Dat we allemaal familie waren, dat maakte niet uit.

Als mijn man meegaat dan hebben we altijd één formulier, maar wij zijn dus getrouwd en is het anders dan in jouw geval. Dus ik denk dat je er ook 3 moet invullen als jij en je vriendin niet op hetzelfde formulier gaan/mogen.
Afbeelding
jan_nl
Amerikafan
Berichten: 146
Lid geworden op: 14 okt 2015, 22:29
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Hoe in vliegtuig douaneformulier invullen?

Bericht door jan_nl »

Vorige week in het vliegtuig van klm naar LA waren ze de formulieren vergeten. Die uiteindelijk op het vliegveld nog ingevuld bleek dat je dat bij de apc eigenlijk helemaal niet nodig hebt, daar geef je al die vragen nog eens in.
knaapje
Amerikakenner
Berichten: 551
Lid geworden op: 20 feb 2008, 20:49
Aantal x V.S. bezocht: 30

Re: Hoe in vliegtuig douaneformulier invullen?

Bericht door knaapje »

Almere vak V schreef:
knaapje schreef:Vermoedelijk krijg je er geen eens een meer in het vliegtuig.
Je vult nu de vragen in op de Esta console.
Twee weken geleden mocht je het formuliertje nog gewoon invullen.

Het gaat er vooral om wat je achterlaat of wat je wilt verkopen. Je laat niks achter, want je neemt het mee voor jezelf. En je gaat het ook niet verkopen voor monsterlijke bedragen. Dus je kunt 0 aangeven en eventueel aangeven dat het voor personal use is. Tevens zullen ze ook weten dat je er niet op vakantie komt. Maar dat je er gaat wonen. Dan zul je wellicht net iets meer of anders meenemen dan een vers setje onderbroeken...

Vreemd.
Zie de officiele site van de Border Protection:


Automated Passport Control Frequently Asked Questions

Who is eligible to use APC?

Is APC safe and secure technology?

Do travelers still have to fill out a Customs declaration form?
No, travelers will submit their Customs declaration form electronically via the kiosks. If a traveler has already filled out a Customs declaration form, it can be given to a CBP Officer for shredding.

https://www.cbp.gov/travel/us-citizens/apc
heidem
Amerikakenner
Berichten: 428
Lid geworden op: 05 jun 2011, 22:29
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Hoe in vliegtuig douaneformulier invullen?

Bericht door heidem »

Punt is dat je er niet vanuit kunt gaan dat je op het vliegveld van de APC gebruik mag maken.
Gast

Re: Hoe in vliegtuig douaneformulier invullen?

Bericht door Gast »

Met een ESTA mag je gebruik maken van de APC (zo stond het iig op het bord in Miami). er is wel een kans dat je niet gelijk approved wordt. In dat geval krijg je geen ticket slip en moet je alsnog in de rij.

Wij kregen geen formulier meer in het vliegtuig op onze vlucht vanuit Madrid naar Miami (Iberia)
Gebruikersavatar
sanook
Amerika-expert
Berichten: 2458
Lid geworden op: 23 dec 2008, 19:17
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Rotterdam

Re: Hoe in vliegtuig douaneformulier invullen?

Bericht door sanook »

Bij AirBerlin naar Orlando kregen we de formulieren wel in het vliegtuig, en als ik het goed begreep mogen familieleden met dezelfde achternaam 1 formulier gebruiken. Formulieren moesten trouwens apart (onafhankelijk van immigratie/APC) ingeleverd worden in Orlando Intl.
Mies2301
Amerikakenner
Berichten: 482
Lid geworden op: 21 aug 2012, 09:41
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Hoe in vliegtuig douaneformulier invullen?

Bericht door Mies2301 »

Volgens mij hoef je niet eens dezelfde achternaam te hebben, als je maar op hetzelfde adres woont. Zo was het bij ons in ieder geval de laatste jaren.
Gebruikersavatar
sanook
Amerika-expert
Berichten: 2458
Lid geworden op: 23 dec 2008, 19:17
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Rotterdam

Re: Hoe in vliegtuig douaneformulier invullen?

Bericht door sanook »

Dat zou wel logischer zijn maar in ons geval was het dat niet zo want wij hebben 2 formulieren ingevuld. Kan natuurlijk zijn dat de stewards van AirBerlin niet goed op de hoogte zijn.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer