Steeds die kosten maar weer

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
theborgh
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Steeds die kosten maar weer

Bericht door theborgh » 25 dec 2015, 23:14

Het verbaast me steeds weer dat er heel vaak in de topics naar voren komt dat vele van te voren al over allerlei kosten beginnen alvorens ze vertrokken zijn. Fietsen in SF liever voor $15 pp dan voor $12 pp. Of € 100 uitsparen op een vlucht naar het westen van de USA en 8uur langer onderweg zijn. Daarnaast rijden ze makkelijk 5000km ($$$$) in 3 weken. Ben ik de enige die daar vraagtekens bij zet?

mtl
Amerika-expert

Re: Steeds die kosten maar weer

Bericht door mtl » 25 dec 2015, 23:44

Dat is gewoon voorpret.

gastxyz

Bericht door gastxyz » 26 dec 2015, 07:42

Ik zet er liever uitroeptekens bij.

Lilo
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 41

Bericht door Lilo » 26 dec 2015, 08:52

logica speelt zelden een rol hier op het forum, mensen fixeren zich soms op de kost en geven daarvoor veel comfort en stressvrije vakantietijd op?

maar iedereen haalt hier uit wat hij zelf wil en reist ook zoals hij dat zelf wil natuurlijk?

Ik zag ook al vele routes waar alleen in de wagen gezeten wordt om thuis te kunnen zeggen waar ze allemaal een foto gaan nemen zijn zonder veel uit de auto geweest te zijn heel de reis, ook dat is hun goed recht.

Het uitsparen van wat geld op de vlucht in ruil voor een dag van je vakantie doorbrengen op een luchthaven is ook onbegrijpelijk voor mij.
http://www.usa4ever.com" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.usacali.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.zuidamerikas.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.kiwis2015.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false;

michelly
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Bericht door michelly » 26 dec 2015, 09:37

Ik kan dat heel goed begrijpen. Wij hebben ook wel eens een overstap van 10 uur in IJsland gehad wat ons 150 euro pp bespaarde. We waren toen met z'n zessen dus dat vonden wij zeker de moeite waard.
Ik vind het ook leuk om vooraf leuke deals te scoren en word blij van een mooie aanbieding.
Waarom is dat onbegrijpelijk?

Ik vind het ook een beetje kort door de bocht om te stellen dat mensen alleen maar vele kilometers rijden om te kunnen zeggen dat ze overal geweest zijn. Onze eerste vakantie hebben wij ook hééél veel gereden en een "japanse" reis gemaakt. We vonden het heerlijk.

Ieder het zijne toch?

Vito
Amerika-expert

Bericht door Vito » 26 dec 2015, 10:02

Ieder het zijne idd. Een vakantie met kramperen en lange overstaptijden is voor ons een no go, maar zoals Elly al aangeeft hebben zij daar geen problemen mee.
Wij geven liever wat meer uit aan comfort, eigen keuze toch?

michelly
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door michelly » 26 dec 2015, 10:17

kramperen
Dat klinkt dan weer zo denigrerend. Ik kan me heel goed voorstellen dat jullie het niet zien zitten om in een tentje met weinig voorzieningen in een park te overnachten. Voor ons is dit echter het summum van vakantievieren. Wij kunnen zo ontzettend genieten van ons kampvuurtje, hout sprokkelen (waar dat mag natuurlijk), zelf met een magnesiumstick vuur maken, lekker met ons gezinnetje één zijn met de natuur. Dat heeft voor ons zelfs niks met kosten te maken :lol:
Dan is daarna die luxe hotelkamer met heerlijke douche ook weer een tractatie :thumbup:

nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Contacteer:

Bericht door nieuwenoord » 26 dec 2015, 10:24

Zo'n Amerikareis is voor veel mensen in eerste instantie een eenmalige, bijzondere gebeurtenis. Dan slaat de verslaving toe en willen ze vaker. En zeker als je dan met een gezn gaat, is zoals Elly zegt, 150 euro minder per ticket veel geld. Als vakantiedagen dan niet zo schaars zijn, dan is een halve dag op een vliegveld niet zo erg.

Wij zijn ook van de luxe en comfort, vliegen business class en huren de grootste SUV met z'n tweeën. Maar ook ik ben trots als een aap met mijn BC-class tickets voor een superprijs en we hebben de route daarop wel aangepast omdat het vroeg in april is. Maar als je voor 2 personen voor 4000 euro kan vliegen in plaats van 7400 (de normale prijs AMS-SFO) omdat je in Madrid instapt en toch in Spanje woont. Dat is geen zuinigheid, want dan vlieg je economy, maar een soort sport inderdaad.

Net als heel vroeg accomodaties annuleerbaar boeken tegen een prima prijs en later nog veel veranderen omdat je de route aanpast, mooiere plekjes vindt of het veel goedkoper kan. Ook sport, net als die huurauto uiteindelijk voor 500 euro goedkoper boeken dan de eerste boeking.

Ik denk dat ik gewoon teveel tijd heb of te graag met die reis bezig ben, maar het is voor mij echt een hobby.

nieuwenoord
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door nieuwenoord » 26 dec 2015, 10:26

Lijkt me leuk, dat kramperen, zo met het hele gezin! Niet ons ding, maar dat heeft ook met gezondheid te maken.
Laatst gewijzigd door nieuwenoord op 26 dec 2015, 10:40, 1 keer totaal gewijzigd.

lyan
Amerikakenner
Partner van: laguna62
Aantal x V.S. bezocht: 21
Contacteer:

Bericht door lyan » 26 dec 2015, 10:27

Ik zat ook net te kijken naar dat woord kramperen.... Sommige mensen vinden het gewoon leuk om helemaal back to basic op een camping te gaan staan, het gaat niet eens om de kosten, maar gewoon om de belevenis op zich. Lekker in een stoeltje voor je tentje, bbq, drankje erbij, leuke gesprekken, geen tv, geen wereldproblemen, heerlijk! Persoonlijk prefereer ik kamperen boven hotels: daar doe je 's avonds je deur dicht, tv aan en slapen....

Vito
Amerika-expert

Bericht door Vito » 26 dec 2015, 10:36

Het is niet denigrerend bedoeld, het is zoals wij het zien. Op een matje in een tentje is echt een horrorscenario, daarom blijft het voor ons toch echt kramperen. Algemeen gebruikt woord imo voor mensen die niet van kamperen houden.
Overigens raar dat jullie daarover vallen terwijl in de post boven mij nog aangegeven wordt ieder het zijne :?:

michelly
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door michelly » 26 dec 2015, 10:42

Wat mij betreft is het ook absoluut ieder het zijne.
Het woord kramperen kwam op mij over als zijnde dat wij zo sneu zijn. Ik wilde alleen maar even aangeven dat wij dat absoluut niet zijn :lol:

nieuwenoord
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door nieuwenoord » 26 dec 2015, 11:24

Toch snap ik de opmerking van de topicstarter ook wel hoor. Ik zie wel mensen af en toe krampachtig zoeken naar de goedkoopste opties, waarvan ik denk, pff .... denk nou eens na of je er echt op bezuinigt of dat je het jezelf heel erg moeilijk maakt.

Trouwens, die 5000 kilometer maken wij ook wel hoor, in vier weken dan, ok. Maar wij rijden dan ook gerust 600 kilometer op één dag om elders weer drie of vier dagen te blijven en in de buurt uitstapjes te maken. We zijn wel wat gewend aan kilometers maken en vinden het rijden op zich vaak al vakantie, zeker in de USA.

Mensen willen nu eenmaal veel zien en doen en de afstanden zijn enorm.

LittlePhoenix
Amerika-expert

Bericht door LittlePhoenix » 26 dec 2015, 16:15

Hier in Amerika zijn de afstanden nu eenmaal erg groot dus je maakt al snel veel kilometers. Deze week ben ik woensdag met de kinderen naar Houston gereden om een nicht te bezoeken die over is uit New Orleans. Ruim 2 uur heen en en hetzelfde terug, het is zo'n 170 km hiervandaan . Met kerst er weer heen, dus weer ruim 4 uur reistijd. Vandaag gaan we naar schoonpapa, ook 2 uur rijden, is ook weer zo'n 170 km. En maandag ochtend vertrekt m'n man weer naar z'n werk: 3 uur rijden.

Kan me nog herinneren dat ik als kind de rit van Hoofddorp naar Amsterdam al zo'n eind vond, en nu vind ik het heel normaal om dit soort afstanden te rijden. Ik vind rijden hier in Texas trouwens veel leuker dan in Florida of Utah. Ik rij liever over die lange verlaten stukken dan in een drukke stad. 2 uur over de 290 is veel makkelijker dan 1 uur over de turnpike in Miami.

En ik zoek ook naar lage prijzen. Met 4 kinderen tikt het allemaal snel aan. Dus als we op een roadtrip zijn en ik kan een buffet vinden waar de kleintjes halve prijs zijn zal ik dat zeker doen. Maar reizen moet ook leuk blijven dus ik ga er niet over stressen. Net zoals met boodschappen, normaal gesproken haal ik de grote boodschappen bij de Walmart en groenten, fruit en vlees bij de HEB omdat dat toch aardig wat scheelt per maand. Maar voor de kerstboodschappen zijn we alleen naar de HEB gegaan en ja, da's duurder maar voelt heel feestelijk.

Gast

Bericht door Gast » 26 dec 2015, 18:24

nieuwenoord schreef:Toch snap ik de opmerking van de topicstarter ook wel hoor. Ik zie wel mensen af en toe krampachtig zoeken naar de goedkoopste opties, waarvan ik denk, pff .... denk nou eens na of je er echt op bezuinigt of dat je het jezelf heel erg moeilijk maakt.
Ik denk dan ook vaak, als je leest dat men zoveel moeite doet om zo goedkoop mogelijk uit te zijn, waarom spaar je dan niet een jaartje langer? Maar goed, ieder het zijne, zoals al eerder opgemerkt :thumbup:

LittlePhoenix
Amerika-expert

Bericht door LittlePhoenix » 26 dec 2015, 19:25

Tja, voor sommige mensen is het echt een hobby om zoveel mogelijk geld te besparen. In Utah kende ik vrouwen die uren per week bezig waren met coupons uitzoeken, en dan een hele dag gebruikten om rond te rijden naar verschillende winkels om de beste deals te scoren. En ze waren daar echt blij mee.
Heb het zelf ook eens geprobeerd, maar was na een uur prijzen vergelijken er helemaal klaar mee, en heb zeker geen zin om naar 10 verschillende winkels te moeten rijden. Maar ik gebruik wel de Walmart app om m'n bonnetjes in te scannen. Gaat niet echt snel maar langzaam aan tikt het aan. Na een paar maanden heb ik dan een $25 giftcard bij elkaar.

Wat voor de een veel te veel moeite is, is voor de ander een leuke sport. En waarom zou je een jaar extra sparen als je voor minder geld al dit jaar op stap kan? Zolang je maar krijgt wat je wilt, toch?

Marenko
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Marenko » 26 dec 2015, 20:56

Ieder het zijne inderdaad. Het is ook nog eens een kwestie van prioriteiten. We willen als het even kan op vakantie naar Amerika. En sparen daar jaarlijks voor. En daar waar we kunnen besparen doen we dat. Dit betekent proberen een zo'n goedkoop mogelijk hotel te boeken aan het begin en aan het eind van de reis, en toch nog enige luxe te hebben. Ook de vliegtickets proberen we zo goedkoop mogelijk te kopen, maar wel met onze favoriete maatschappij en goede vluchttijden. Daar waar we kunnen besparen doen we dat. En we vinden het ook nog eens leuk om zo met onze reis bezig te zijn. Op campgrounds besparen we vaak niet, daar is ligging en omgeving toch belangrijker. Er is toch niets mis om te proberen zo goedkoop mogelijke uit te zijn en daardoor toch op vakantie naar Amerika te kunnen? :mrgreen:

PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally » 26 dec 2015, 21:27

theborgh schreef:Het verbaast me steeds weer dat er heel vaak in de topics naar voren komt dat vele van te voren al over allerlei kosten beginnen alvorens ze vertrokken zijn. Fietsen in SF liever voor $15 pp dan voor $12 pp. Of € 100 uitsparen op een vlucht naar het westen van de USA en 8uur langer onderweg zijn. Daarnaast rijden ze makkelijk 5000km ($$$$) in 3 weken. Ben ik de enige die daar vraagtekens bij zet?
Ik verbaas me daar eigenlijk niet over. Doordat internet tegenwoordig zo ontwikkelt is, is bijvoorbeeld de bemiddeling van een reisbureau niet altijd meer nodig. En de wereld is steeds beter bereisbaar. Mensen zoeken online gewoon naar informatie en daar hoor dan ook een kostenplaatje bij. Ook over de routes of kilometers. Waar de een graag een klein rondje maakt, of een bepaalde tijd op 1 plek blijft wil een ander een echte roadtrip maken. Die 5000km zijn ook de routes die in veel reisgidsen staan, dus het lijkt me logisch dat mensen daar in eerste instantie ook naar kijken. Dat sommigen bij wijze van spreken in 3 weken heel het zuidwesten willen zien en daar ook nog Yellowstone, New York en Florida bij plannen daar zet ik inderdaad ook wel vraagtekens bij. Maar ook hier is het wel, ieder zijn/haar ding.

Kostenbesparing op bijvoorbeeld vliegtickets snap ik ook nog wel. Zeker voor gezinnen. Niet iedereen heeft hetzelfde budget te besteden. Ik kan voor het geld van de vliegtickets van Nieuwenoord een hele vakantie houden en zal wrs nooit dat soort bedragen aan een vliegticket kunnen uitgeven (al zou ik het best wel eens willen hoor, business class vliegen). Maar er zijn wel grenzen aan. Zo zou ik niet inderdaad niet via Moskou of Istanbul vliegen om inderdaad 100 euro in totaal uit te sparen, of ik moet daar een paar dagen blijven en dat al tot de vakantie rekenen.
Met accommodaties vind ik het altijd een sport om zaken uit te zoeken. Ik maak altijd een afweging tussen locatie en prijs en ik heb daar gewoon grenzen aan gesteld. Als voorbeeld:
Ik kon in 2012 voor Yosemite alleen nog een unheated tent kiezen voor 160dollar per nacht. Een nadeel van nog veel op de bonnefooi willen doen en niets meer beschikbaar zijn, maar ik weiger om 320 dollar te betalen voor 2 nachten in een tent te liggen. De rest van Yosemite Village was allemaal uitverkocht en in El Portal kon ik nog een hotelkamer krijgen voor 2 nachten voor ongeveer hetzelfde geld. Uiteindelijk ben ik in Oakhurst terecht gekomen in een prima hotel, 2 nachten voor €100. Ik heb daar geen moeite mee. Bij de Grand Canyon kon ik voor 82 dollar overnachten in de Bright Angel Lodge, terwijl ik in Flagstaff of Williams voor 50 dollar kon overnachten. Dan betaal ik graag die 30 dollar meer om op een prima locatie te zitten. Ook omdat, al heb ik dat gemist, zonsopkomst daar echt zo'n ding is.

Die kortingszaken is soms ook een sport. Ik ben het wel met TS eens dat het soms wat te ver doorgevoerd wordt om vooraf 2 dollar uit te sparen om al iets nu te boeken. Af en toe zie ik wel eens een groupon ding voorbij komen, maar wat is daar mis mee? Veel visitor centra, hotels en soms ook gewoon bij tankstations hebben allerlei boekjes liggen met kortingscoupons. Lijkt me dat die er toch niet voor niets liggen en dat je die toch gewoon mag gebruiken? Ik vind daar niets krenterigs aan eigenlijk. Zo'n spelletje als MyVegas spaarde mij meer dan €600 uit in Las Vegas, dat geld gebruik ik graag elders op de vakantie of ergens anders aan.
logica speelt zelden een rol hier op het forum, mensen fixeren zich soms op de kost en geven daarvoor veel comfort en stressvrije vakantietijd op?
Ik vind dat ergens juist veel logica speelt op dit forum. Een forum is een vraagbaak en over het algemeen zullen de kosten voor een verre reis toch flink steviger uitvallen dan een all-inclusive Alanya om een voorbeeld te geven. Dat zijn fikse bedragen en niet iedereen kan dat altijd maar uitgeven aan een vakantie. Voor veel mensen is in dit geval een Amerikareis nog steeds een éénmalig iets. Dus een soort van budget bepalen is dan wel handig lijkt me. Ik ben het zeker met je eens dat je in totaliteit niet op een paar honderd euro moet kijken maar een verschil tussen 7000 of 10000 kan toch veel uitmaken lijkt mij. Er was laatst een topic over vakantiebudgetten en dat liep grofweg van €2500 voor een rondreis van een alleenstaande in hostels tot €21000 voor een familie die overal voor meer luxe koos. Dus het is ook echt een vrij breed begrip van wat je kan uitgeven. Ik maak afwegingen tussen afstand/tijd en kosten. 3 uur op en neer rijden tussen de Grand Canyon en Flagstaff incl benzinekosten om 20-40 euro uit te sparen vind ik niet de moeite. Maar als anderen dat wel vinden hoeft dat niet te betekenen dat ze er meer stress door zullen hebben lijkt mij, zolang je er maar op voorbereid bent. Dus ik begrijp je punt en deel het voor een stuk, maar ik denk dat de logica op dit forum juist is om soms toch een paar euro meer uit te geven om op goede locaties te zitten.

nieuwenoord
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door nieuwenoord » 26 dec 2015, 21:55

Ik kan voor het geld van de vliegtickets van Nieuwenoord een hele vakantie houden en zal wrs nooit dat soort bedragen aan een vliegticket kunnen uitgeven
Klopt Paul, maar dat is ook een van de redenen dat wij al vijf jaar niet meer in de USA geweest zijn en in die jaren ook maar één grote reis hebben gemaakt. Alberts gezondheid en ons beider postuur maken reizen in economy niet echt een ontspannen aangelegenheid, dus gaan we minder vaak, maar dan wel comfortabel. Als ik een gezond, sportief en slank lichaam had, kozen we waarschijnlijk ook voor economy, al raak je wel erg verwend in BC. Maar van Alicante naar Eindhoven vlieg ik ook gewoon Ryanair of Transavia hoor.

En als we deze tickets niet hadden gevonden en de hoofdprijs hadden moeten betalen, had er nog geen Amerikareis gekomen voorlopig.

hemmie
Amerika-expert

Bericht door hemmie » 27 dec 2015, 02:26

Wij reizen graag, en zo veel mogelijk. Maar er is natuurlijk niet onbeperkt budget. Hoe goedkoper een vakantie dus is, hoe sneller we weer kunnen gaan. Ik ben vaak juist verbaasd over opmerkingen van mensen die zeggen, wat maken die $50 nu uit op die hele reis? Tja, als je bij alles zo denkt, ben je al gauw $500 meer kwijt dan iemand die wel wat beter op het budget let. En daar kun je weer een heleboel dure dingen van doen.
Wij reizen met 5 personen, en ik steek er echt wel tijd in om de meeste betaalbare (maar wel goede) accommodaties te vinden. En dan liefst met ontbijt inbegrepen, en zonder extra parkeer kosten. Bij het eten kiezen we heel bewust voordeligere restaurants, en eten we ook regelmatig fastfood, of iets simpels uit de supermarkt. Als we coupons tegenkomen voor bijvoorbeeld een attractie, zullen we die zeker gebruiken. Maar geld is niet allesbepalend, als we iets heel graag willen doen en het is duur, dan kan het best zijn dat we er alsnog voor kiezen om het te doen. Dat is dan een bewuste afweging.
Ik moet wel zeggen dat ik de luxe heb niet te werken, dus ik heb over het algemeen ook voldoende tijd om voor hotels en tickets veel research te doen. Je kunt er ook voor kiezen daar je (net zo kostbare) vrije tijd niet voor op te offeren.
Terug in Texas!

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer