Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis tips voorjaar 2016 en zwanger

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Plaats reactie
Dani89
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 2

Reis tips voorjaar 2016 en zwanger

Bericht door Dani89 »

Hoi allen,

Graag zou ik van jullie tips ontvangen voor een reis naar Amerika eind maart/begin april 2016. Op dat moment zal ik ongeveer 25 weken zwanger zijn en zullen de mogelijkheden wat betreft hiken/lange wandelingen minder zijn.

De laatste twee jaar hebben we ook een rondreis gemaakt door Amerika, ik zal even opsommen welke plaatsen we zoal aan gedaan hebben zodat jullie hier een indruk van krijgen.
Mei 2014: San Fransico, Yosemite, Death Valley, Las Vegas, Zion, Bryce Canyon, Page, Grand Canyon, Palm Sprins, Los Angeles.
Mei 2015: Salt Lake City, Grand Teton, Yellowstone, Sheridan, Rapid City, Rocky Mountain NP, Grand Junction, Moab, Las Vegas.

Omdat we nu wat eerder in het jaar willen gaan, willen we wel naar een gebied waar het lekker weer is. We zaten zelf aan het zuidelijke deel van het zuid-westen te denken. Hebben jullie andere tips die zijn zeer welkom!

We gaan samen met een ander stel die nog nooit in Amerika zijn geweest dus als we ergens al een keer geweest zijn is niet erg.

Alvast bedankt voor jullie reacties.
dirkmuis
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Reis tips voorjaar 2016 en zwanger

Bericht door dirkmuis »

Hou er ook rekening mee hoeveel weken je bent als je terug gaat. Ik weet niet hoe lang jullie willen gaan?
Wij hebben om dezelfde reden namelijk onze reis in maart 2016 gecanceld. Mijn vriendin zou dan 32 weken zijn als we terug zouden vliegen, welke wij toch teveel risico vonden (als je al mag vliegen van de maatschappij).

Maar goed, als je voor het weer gaat is de trip die wij dit jaar gedaan hebben een aanrader.
We vlogen op Vegas heen en terug.
Vervolgens:
-Las Vegas - Death Valley (overnacht in Ridgecrest)
-Ridgecrest - LA
-LA (Universals, Disney, Santa Monica, Griffith, Walk of Fame). alhoewel ik de Walk of Fame (en west hollywood) wat oud begin te vinden
-LA - SD
-SD - Palm Springs (Via Temecula en dan de 371 en 74). Hier ook de Aerial tramway
-Palm Springs - Phoenix (Tempe)
-Phoenix - Sedona (Via Apache trail)
-Sedona - Page
-Page - Zion
-Zion - Las Vegas

Wij zijn tenslotte 5 dagen in Vegas gebleven om ook echt even 'vakantie' te vieren. Mocht je dit niet willen kun je nog naar Bryce, monument valley.
Of je kunt vanuit Page naar de grand canyon, via route 66 langs oatman terug richting Vegas. Bij Vegas kun je nog langs de Hoover dam of de Valley of Fire.
Maar ik denk dat je met je zwangerschap al wat vaker zal willen rusten. Een dam bezoeken is dan wellicht slimmer dan een wandeling naar de Emerald pools in Zion :D .

Succes met plannen!
LittlePhoenix
Amerika-expert

Bericht door LittlePhoenix »

Zoek van te voren heel goed uit wat je verzekering zou dekken als je hier in het ziekenhuis terecht komt. In het ergste geval zou je hier vroegtijdig kunnen bevallen wat een fortuin kost. In een minder erg geval zou je in de ER kunnen eindigen voor controle, ook erg duur.

En misschien is Texas een leuk idee? Die tijd van het jaar is het hier prachtig! En je kan wandelingen heel goed afwisselen met rustige dagen.
Maggie1982
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door Maggie1982 »

Ik ben met 28-31 weken naar Florida geweest, rustig rondje miami oost kust en Florida Keys gedaan gecombineerd met een weekje relaxen in Mexico. Dit was voor mij de ideale vakantie tijdens een zwangerschap maar iedere zwangerschap is verschillend. Bij mijn 2e zwangerschap (bekkeninstabiliteit) was zelfs de vliegreis naar Tenerife te ver. Goed naar je eigen gevoel luisteren en in je achterhoofd houden dat niks zo onvoorspelbaar is als een zwangerschap is en een uitgebreide reis en annuleringsverzekering afsluiten. Geniet van je zwangerschap en veel plezier alvast!
meshu25
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 14

Bericht door meshu25 »

Ik volg mee.

Ik zou graag ook tussen mijn 25ste en mijn 31ste week reizen naar de VS (april/mei) maar ik vrees voor het Zika-virus meer dan voor mijn fysieke capaciteiten dan. Momenteel is er nog geen negatief reisadvies omdat de gerapporteerde casussen in de VS het virus opgelopen hadden in het buitenland. Nu in de lente wordt het wel snel warmer en komt die mug die ook in de VS voorkomt terug op en kan lokale verspreiding wel gebeuren.

Heb je hier al over nagedacht?
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer