Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Trough check-in

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Plaats reactie
Jeepeejee
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Trough check-in

Bericht door Jeepeejee »

Hallo,

Wie heeft er ervaring met "trough check-in" ? Men raadt ons dit aan in het reisburo, maar van anderen horen we dat je bij de overstap in Chicago sowieso toch je eigen bagege moet verslepen...
Dus als er iemand al eens overgestapt is in Chicago, laat het ons weten !
Alvast vriendelijk bedankt !

Jeepeejee.
Breng gerust eens een bezoekje op mijn website met mijn reisverhalen USA 2004 en 2006 !
http://www.fotoreisverhaal.net
markro
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Bericht door markro »

Beste Jeepeejee,

de term "trough check-in" ken ik niet, dus daar kan ik geen antwoord op geven (leg eens uit s.v.p.).
Ik denk dat je bij een overstap, als je de USA binnen komt, altijd de eigen bagage moet ophalen en door moet brengen naar het afgiftepunt voor het opnieuw scannen voor de vervolgvlucht.
Ik ben onlangs heen gevlogen naar Denver met een overstap in Washington. Op Washington Dulles heb ik mijn bagage moeten ophalen en zelf doorgebracht voor de vervolgvlucht.
Terug vloog ik van Denver naar Schiphol met een overstap op Chicago O'Hare. Bij deze overstap gingen de koffers automatisch door van het ene vliegtuig naar het andere. Hier heb ik de bagage dus niet hoeven ophalen.

Marco.
Marco.

Voor onze Amerikareisverslagen: klik hier.
markro
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Bericht door markro »

Beste Jeepeejee,

de term "trough check-in" ken ik niet, dus daar kan ik geen antwoord op geven (leg eens uit s.v.p.).
Ik denk dat je bij een overstap, als je de USA binnen komt, altijd de eigen bagage moet ophalen en door moet brengen naar het afgiftepunt voor het opnieuw scannen voor de vervolgvlucht.
Ik ben onlangs heen gevlogen naar Denver met een overstap in Washington. Op Washington Dulles heb ik mijn bagage moeten ophalen en zelf doorgebracht voor de vervolgvlucht.
Terug vloog ik van Denver naar Schiphol met een overstap op Chicago O'Hare. Bij deze overstap gingen de koffers automatisch door van het ene vliegtuig naar het andere. Hier heb ik de bagage dus niet hoeven ophalen.

Marco.
Marco.

Voor onze Amerikareisverslagen: klik hier.
Hansje
Amerika-ontdekker

Bericht door Hansje »

hier heet dat "doorlabelen"
Binnen Europa kan dat bij overstapverbindingen, naar de USA sowieso nooit, alhoewel ik verhalen heb gehoord dat bv. Aruba-Miami-Amsterdam WEL doorgelabeld kon worden.
Jeepeejee
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door Jeepeejee »

markro schreef:Beste Jeepeejee,

Marco.
Marco, de term "trough check-in" kreeg ik van mijn reisburo..., ik had er ook niet eerder van gehoord. het zou er moeten op neerkomen dat je bv in Zaventem laat weten meteen door te vliegen Zaventem/Chicago en Chicago/San Francisco. Zo zou je je niets moeten aantrekken van je koffers in Chicago. Maar eerlijk gezegd vertrouwen we dat niet goed, als we daar onze bagage al terug hebben zijn we tenminste gerust dat ze al in de States is hahaha. Maar misschien weet iemand anders nog goede tips hierrond ?

Jeepeejee.
Breng gerust eens een bezoekje op mijn website met mijn reisverhalen USA 2004 en 2006 !
Girl_2004
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Girl_2004 »

Wij hebben vorige maand ook een overstap gemaakt in Chicago. Eerst moesten we door de douane, papieren laten zien, daarna de koffers van de band halen, daarna weer door de douane, die de koffers in een hoek verzamelde. Daarna met een treintje naar de gate waar we konden instappen naar de eindbestemming, maar nogmaals met je handbagage door de scanner.
Bij de eerste check stonden volgens mij meer dan 100 personen, maar gelukkig werden er een aantal extra geopend zodat wij binnen 10 minuten naar de bagageband konden.
Zorg dat je in je handbagage hooguit maar 2 wegwerpaanstekers hebt, geen navulbare, anders worden deze ingenomen.
Sterkte met de overstap.
Groetjes, Nel
daisydog
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door daisydog »

Met welke maatschappij(en) vlieg je?
Zitten er extra kosten of iets dergelijks aan verbonden als je kiest voor "through check in"?
Pascal
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 23

Bericht door Pascal »

Een paar jaar terug vloog ik via Newark (New York) naar Seattle. Inderdaad bij het binnekomen van de USA dien je je bagage op te pikken, om er vervolgens door de douane mee te gaan (waarschijnlijk heeft het hiermee te maken, dat ze in het oog willen houden wat je ev. binnensmokkeld :? ) heb je dan een andere vlucht dien je naar de flight connections te gaan en dan hebben ze daar een band waar je de bagage opnieuw kan opleggen alwaar ie opnieuw ingescand wordt en 'hopelijk' op het juiste vliegtuig beland.
Op de terugweg vanuit Seattle moest ik helemaal niets ondernemen op Newark, de bagage werd rechtstreeks doorgestuurd naar de thuisbestemming.

En dit is niet alleen voor een aansluitende binnenlandse vlucht zo, want een jaar later ging ik via LAX naar Nieuw-Zeeland en ook in LA moest de bagage opgehaald worden en door de douane gebracht worden om vervolgens opnieuw in het systeem te worden gebracht.
DDC
Amerika-ontdekker

Bericht door DDC »

Bij je eerste binnenkomst luchthaven moet je zelf met de bagage door de immigration. Je doorvlucht is nml. altijd een binnenlandse vlucht. Hierom moet je de koffers van de band halen en inleveren. De labels zijn wel al voor de eindbestemming aangemaakt. Je hoeft alleen op te pikken, formuliertje in te leveren, openmaken of wachten voor de X-ray en weer in te leveren. Fluitje van een cent. De koffers staan al op je te wachten voor je zelf door de eerste douane post (voor je waiver) bent.
Xientje
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door Xientje »

Hallo allemaal

In het reisbureau werd ons ook verteld dat we ons niets moesten aantrekken van de bagage in Chicago. Wij vliegen immers van Zaventem naar Tampa met een tussenstop in Chicago. Ik hoop natuurlijk dat er onderweg niks met onze bagage gebeurd, gelukkig hebben we een goeie reisverzekering....

mvg
Jeepeejee
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door Jeepeejee »

daisydog schreef:Met welke maatschappij(en) vlieg je?
Zitten er extra kosten of iets dergelijks aan verbonden als je kiest voor "through check in"?
Neen, Daisydog, geen extra kosten. We vliegen zowel deel een als deel twee met American Airlines.

Jeepeejee.
rperre
Amerika-expert

Bericht door rperre »

Het "doorlabelen" zoals dat zo mooi genoemd wordt kan dus niet als je eindbestemming in de VS ligt. Zoals hierboven al vele malen gezegd moet je je koffers zelf door de douane slepen, net als bij terugkomst in NL

Bij het land verlaten worden ze wel automatisch overgebracht naar een volgend vliegtuig.

mocht je ooit via amerika naar een "ander" land vliegen dan is deze rompslomp dus niet nodig omdat je niet in de VS blijft!

Richard
Rperre is op 28-4-2011 door een helicopterongeval om het leven gekomen. We zullen hem missen.
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

De koffers worden wel doorgelabeld naar de uiteindelijke bestemming, zo zal je koffers AMS-ORD-LAX zeggen, bij voorbeeld, als je van Amsterdan via Chicago naar Los Angeles vliegt. Echter, zoals anderen al schreven, moet je bij het ingangspunt in de VS, in dit geval Chicago, je baggage door de douane halen en dan weer afgeven. De baggage is echter dan wel al voor de volgende vlucht doorgelabeld. En dat reisbureau geeft slecht advies, als men zegt zich in Chicago niet druk te maken om de baggage!
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Jasmino
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Jasmino »

Hansje schreef:hier heet dat "doorlabelen"
Binnen Europa kan dat bij overstapverbindingen, naar de USA sowieso nooit, alhoewel ik verhalen heb gehoord dat bv. Aruba-Miami-Amsterdam WEL doorgelabeld kon worden.
Doorlabelen is volgens mij iets anders. Dat wil zeggen dat de koffers gewoon dezelfde eindbestemming krijgen als je tickets. Je hoeft je koffers ook nooit opnieuw in te checken, het label aan je koffer is namelijk al geldig voor de rit tot aan je eindbestemming. De regel is alleen dat je in de USA op de eerste luchthaven waar je het land binnenkomst door de douane moet (als je eindbestemming ook binnen de USA ligt!). Ook al heb je tussen je eerste luchthaven in de USA en je eindbestemming in de USA nog 10 andere bestemmingen!

En Jeepeejee, ik heb nog nooit gehoord dat dat niet nodig is, dus volgens mij heb je van het reisbureau verkeerde informatie gekregen.

Jacqueline
Laatst gewijzigd door Jasmino op 11 jul 2004, 08:53, 1 keer totaal gewijzigd.
hekkie
Amerika-expert
Partner van: Jhek
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Bericht door hekkie »

Hoi Jeepeedee,

Wij zijn net terug van onze 6-weekse trip (de 10e) door het westen van de USA. Zowel op de heen- als terugvlucht overgestapt in Chicago. Zoals uit andere antwoorden blijkt, heb je slecht advies gekregen van je reisbureau. Je bagage wordt wel doorgelabeld (zie antwoord van Petra), maar zo gauw je voet op Amerikaanse bodem zet (in dit geval Chicago) moet je door de douane, zelf je bagage ophalen en weer afgeven. ALTIJD! Ik weet niet hoeveel overstaptijd je hebt, maar als het minder is dan 2 uur, zorg dat je zo snel mogelijk het vliegtuig uit bent en naar de douane rent. Daar (enorme rij bij immigration) ging bij ons deze keer de meeste tijd in zitten (bijna 1 uur). Hierna vlug bagage opgehaald en weer afgegeven (je wordt opgevangen hiervoor). Rennen naar de trein voor vervoer naar de juiste gate. Daarna weer in een lange rij voor de controle van jezelf en je handbagage. Alles moet af en uit (schoenen, riem, zakken leeg enz.) Kost allemaal veel tijd.
Om een lang verhaal kort te maken: wij waren nog precies op tijd bij de gate, maar onze bagage kwam (gedeeltelijk) met de volgende vlucht.
Wij hadden een overstaptijd van 1.45 u. Dit soort taferelen maken we vaker mee (wij vinden die strenge controles niet erg en stellen ons er op in), maar in Chicago zijn de afstanden erg groot op de luchthaven.
Hopelijk heb je iets aan deze informatie.

Groetjes Marjan
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
DDC
Amerika-ontdekker

Bericht door DDC »

Samengevat:
De bagage krijgt bij vertrek direct een label met je echte eindbestemming, net zoals je zelf de juiste instapkaarten krijgt. Je hoeft niet opnieuw in te checken.

Wel moet je de koffers bij de eerste US luchthaven ophalen en 100 meter verder weer inleveren (na steekproefcontrole). Dit geldt voor ALLE bestemmingen, ook als je doorvliegt naar niet US gebieden zoals San Jose (martinair) of Mexico. Je komt nu eenmaal door de US, ook als je op de luchthaven blijft zitten.
danney
Amerika-ontdekker

Bericht door danney »

hekkie schreef:Hoi Jeepeedee,

Wij hadden een overstaptijd van 1.45 u. Dit soort taferelen maken we vaker mee (wij vinden die strenge controles niet erg en stellen ons er op in), maar in Chicago zijn de afstanden erg groot op de luchthaven.
Hopelijk heb je iets aan deze informatie.

Groetjes Marjan
Hoi Marian,

Wij gaan over ca. 2weken via Chicago naar Phoenix. Volgens United Airlines waar wij mee vliegen, hebben wij aan 1.45u voldoende tijd om over te stappen. Zij claimen een eigen gate te hebben waar al hun vluchten vertrekken.
Ik ben erg nieuwsgierig of jullie ook met United vlogen?

Heb je overigens nog meer tips voor op het vliegveld?

groetjes
Danney
Joke
Amerikakenner

Phoenix

Bericht door Joke »

Danney -

Even wat anders - - heb je een idee hoe ontzettend heet het 's zomers in Phoenix kan zijn? Ik weet niet of je in Phoenix blijft, of daarvandaan ergens anders naartoe gaat, maar de gemiddelde temperatuur in Phoenix in July is rond de 40-43 graden C en heel droog.
danney
Amerika-ontdekker

Bericht door danney »

Hey Joke,

Is mij inderdaad bekend dat het erg heet is in Phoenix. Wij blijven hier slechts 1 nacht, daarna kunnen wij onze camper ophalen en vertrekken we richting de Grand Canyon etc etc.
Joke
Amerikakenner

Bericht door Joke »

Danney -

Prima idee - - zodra je een uur of zo ten noorden van Phoenix komt, is het stukken koeler.

Veel plezier.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer