Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Wat moet ik doen?
Wat moet ik doen?
Beste Lezers,
Ik vroeg me af, aangezien ik in september naar Amerika wil, welke plaatsen jullie bezocht hebben en welke goed bevallen zijn?
Groeten,
Kevin
Ik vroeg me af, aangezien ik in september naar Amerika wil, welke plaatsen jullie bezocht hebben en welke goed bevallen zijn?
Groeten,
Kevin
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 23
wil / kan je beide niet combineren??
Langs de oostkust moet NY, Philadelphia en Washington DC zeker op het programma staan, langs de westkust zijn hier op deze site al tientallen suggesties geweest over rondreizen in dit gebied met als topplaatsen SF, LV, grand canyon, LA en niet te missen de nationale parken!!
Ook de periode is ideaal, september is al een beetje nazomer dus al niet meer zo heel warm/heet en buiten het toeristische gedruis en dus minder duur en minder toeristen,....
Weet dat er ook ter plaatse organisaties zijn die zo'n groepsrondreizen doen, mocht je het alleen niet zien zitten,....
ik moet zeggen dat dat een zéér toffe ervaring is om zo'n reis te maken, wel voor de avontuurlijke reiziger,...
Ik vind een combinatie een ideale manier om de eerste keer kennis te maken met de USA, bv 1 week oost en 2 weken west. Zo zie je meteen de verschillen tussen O/W en heb je een mooi gebied bezocht.Ik zit nog erg te twijfelen tussen het oosten (new york) en het westen (san francisco, LA)
Langs de oostkust moet NY, Philadelphia en Washington DC zeker op het programma staan, langs de westkust zijn hier op deze site al tientallen suggesties geweest over rondreizen in dit gebied met als topplaatsen SF, LV, grand canyon, LA en niet te missen de nationale parken!!
Ook de periode is ideaal, september is al een beetje nazomer dus al niet meer zo heel warm/heet en buiten het toeristische gedruis en dus minder duur en minder toeristen,....
Weet dat er ook ter plaatse organisaties zijn die zo'n groepsrondreizen doen, mocht je het alleen niet zien zitten,....
ik moet zeggen dat dat een zéér toffe ervaring is om zo'n reis te maken, wel voor de avontuurlijke reiziger,...
- Jasmino
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Hoi Kevin,Kevin schreef:Ja is misschien wel handig.
Ik zit nog erg te twijfelen tussen het oosten (new york) en het westen (san francisco, LA)
Dus het wordt waarschijnlijk of de westkust of de oostkust.
Je zit hier op een forum met veel Amerika-fans, dus je kunt hier veel adviezen en informatie krijgen. De meesten van ons vinden het heel leuk om je een advies te geven, maar we hebben daarvoor iets meer informatie nodig. Amerika is enorm groot, en heeft heel veel te bieden, het is maar net waar je van houdt.
Even een paar vraagjes:
- Zoek je mooie steden of natuur, of een afwisseling?
- Wil je vertier (bijvoorbeeld pretparken)?
- Ben je een kampeerder (tentje) of houd je van comfort?
- Als iemand "Amerika" roept, wat komt er dan het eerst in je op?
- Ben je een km-vreter, of juist niet?
De mogelijkheden zijn enorm groot, en elk gebied heeft wel iets te bieden. In het westen vind je veelal de nationale parken, alhoewel het oosten ook wel een mooie natuur te bieden heeft. Steden vind je overal wel.
Dus, geef nog iets meer informatie, zodat wij jou een beter advies kunnen geven!
Groetjes,
Jacqueline
Op de eerste plaats wil ik jullie bedanken voor de informatie die jullie al gegeven hebben. Geweldig.
Ik zal inderdaad wat meer vertellen wat ik wil en verwacht van mijn reis.
Reizen : Ik had bedacht om 3 vliegtickets te kopen. Amsterdam-->New York, New York-->Westkustplaats (welke weet ik dus nog niet) Westkustplaats --> Amsterdam. Ik wil daar reizen met openbaar vervoer, busreizen enz, omdat ik helaas nog niet over een rijbewijs beschik. Ik ben wel rijlessen aan het nemen, maar het is niet reeel ervan uit te gaan dat ik rond september mijn rijbewijs haal. Dus misschien moet ik wachten totdat ik mijn rijbewijs heb?
Verblijf : Ik ben iemand die toch liever iets meer luxe wil, geen 5 sterren hotels, maar wel comfortabel. Een motel is geen probleem.
Te bezoeken plaatsen : Ik wil dus zoiezo naar New York, hoelang weet ik niet, ik heb geen idee hoelang je je daar kan bezighouden. Ik wil daar gewoon de standaard toeristische plekken bezoeken.
Dan wil ik dus ook naar de weskust, vooral om de steden, cultuur en vertier op te zoeken. Ik ben een pretpark freak dus ik wil er zeker een aantal bezoeken.
Ik ben zelf best wel avontuurlijk en vindt hotels/motels zoeken op dag van aankomst geen probleem.
Als iemand Amerika roept denk ik aan grote steden en een andere cultuur. Niet specifiek aan natuurparken. ALHOEWEL (ik ben heel moeilijk
) ik wel heel graag de Grand Canyon wil bezoeken. (je ziet, ik ben waarschijnlijk een standaard toerist als ik mijn verhaal teruglees.
Dan had ik nog een vraag voor jullie. Als ik 1 week in NY en 2 weken aan de westkust wil verblijven, met welk budget moet ik dan ongeveer rekening houden?
Ik hoop dat jullie naar aanleiding van deze informatie mij meer kunnen vertellen.
Alvast ontzettend bedankt, ik waardeer het enorm,
Kevin
Ik zal inderdaad wat meer vertellen wat ik wil en verwacht van mijn reis.
Reizen : Ik had bedacht om 3 vliegtickets te kopen. Amsterdam-->New York, New York-->Westkustplaats (welke weet ik dus nog niet) Westkustplaats --> Amsterdam. Ik wil daar reizen met openbaar vervoer, busreizen enz, omdat ik helaas nog niet over een rijbewijs beschik. Ik ben wel rijlessen aan het nemen, maar het is niet reeel ervan uit te gaan dat ik rond september mijn rijbewijs haal. Dus misschien moet ik wachten totdat ik mijn rijbewijs heb?
Verblijf : Ik ben iemand die toch liever iets meer luxe wil, geen 5 sterren hotels, maar wel comfortabel. Een motel is geen probleem.
Te bezoeken plaatsen : Ik wil dus zoiezo naar New York, hoelang weet ik niet, ik heb geen idee hoelang je je daar kan bezighouden. Ik wil daar gewoon de standaard toeristische plekken bezoeken.
Dan wil ik dus ook naar de weskust, vooral om de steden, cultuur en vertier op te zoeken. Ik ben een pretpark freak dus ik wil er zeker een aantal bezoeken.
Ik ben zelf best wel avontuurlijk en vindt hotels/motels zoeken op dag van aankomst geen probleem.
Als iemand Amerika roept denk ik aan grote steden en een andere cultuur. Niet specifiek aan natuurparken. ALHOEWEL (ik ben heel moeilijk

Dan had ik nog een vraag voor jullie. Als ik 1 week in NY en 2 weken aan de westkust wil verblijven, met welk budget moet ik dan ongeveer rekening houden?
Ik hoop dat jullie naar aanleiding van deze informatie mij meer kunnen vertellen.
Alvast ontzettend bedankt, ik waardeer het enorm,
Kevin
- Jasmino
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Hoi Kevin,
Het zoeken van de motels op de dag van aankomst zou ik jou niet adviseren, wanneer je met het openbaar vervoer reist. Je kunt nu eenmaal niet zo gemakkelijk verplaatsen van het ene motel naar het andere. Je kunt dan beter vooraf de overnachtingen vastleggen via internet. Je hebt dat rustig de tijd om op je gemak te zoeken naar overnachtingen en je vind op internet altijd goede prijzen. Mogelijke ketens zijn Super 8, Holliday Inn, Howard Johnson, Ramada, Motel 6, Best Western, Quality Inn, Comfort Inn.
Ik heb mijn gedachten eens laten gaan over een voorstel, met jouw voorkeuren in mijn achterhoofd. Dit is er bij mij uitgekomen:
Heenreis: Vliegen van Amsterdam naar Cleveland. Cleveland is een leuke, niet al te grote stad, waar je lekker kunt acclimatiseren. Je kunt er heel goed winkelen, eventueel een leuke Amerikaanse sportwedstrijd bekijken, en ook nog wat bezienswaardigheden doen, zoals een schitterende dierentuin en het Rock 'n Roll museum. In Cleveland kun je je goed verplaatsen met de bus.
Vanuit Cleveland ga je verder met de trein. Je einddoel is Chicago, maar je stop onderweg in Sandusky. Hier ligt namelijk Cedar Point! Plan een hele dag voor een bezoekje aan dit schitterende pretpark, liefst op een doordeweekse dag (kan alleen de eerste week van september nog, daarna alleen nog in het weekend en op vrijdag open). Daarna ga je met de trein verder naar Chicago, voor een bezoek aan deze bruisende stad.
Als je hier een paar dagen hebt doorgebracht, neem je het vliegtuig naar San Diego in Californië. Dit is ook weer een leuke stad, met leuke strandjes en een leuk en gezellig centrum. Hier kun je lekker relaxen, lekker shoppen en ook uitgaan.
Vanuit San Diego neem je de trein naar Anaheim, voor een bezoekje aan Disney en/of Knott's Berry Farm. Daarna reis je verder naar LA. In LA moet je zeker Universal Studios niet overslaan, en ook Six Flags Magic Mountain (ten noorden van LA) is een bezoekje meer dan waard. Daarnaast is er natuurlijk nog meer te doen, maar je moet ervan houden. De meningen zijn redelijk verdeeld over deze stad, maar ik vond het verschrikkelijk.
Ik zou gauw daarna weer verder reizen naar Flagstaff, voor een bezoekje aan de Grand Canyon. Je kunt er prachtige trails lopen, en probeer ook te genieten van de zonsopkomst en -ondergang. Prachtig!
Daarna ga je weer verder naar Las Vegas. Deze stad behoeft natuurlijk geen verdere toelichting, het is leuk om eens gezien te hebben, en er is absoluut genoeg te doen. Je zult je ogen uitkijken. Vanuit Las Vegas kun je eventueel nog een uitstapje maken met een georganiseerde busreis naar Death Valley, naar de Hoover Dam of naar Zion N.P.
Vanuit Las Vegas vlieg je dan weer terug naar huis, maar niet zonder een tussenstop te maken in New York. Het is leuk om hier te eindigen, voor een fantastische herinnering.
Samenvatting:
Dag 1 : Vlucht Amsterdam - Cleveland, aankomst in Cleveland
Dag 2 : Cleveland
Dag 3 : Amtrak (trein): Cleveland - Sandusky
Dag 4 : Sandusky: bezoek aan Cedar Point
Dag 5 : Amtrak: Sandusky - Chicago
Dag 6 : Chicago
Dag 7 : Chicago
Dag 8 : Vlucht Chicago - San Diego
Dag 9 : San Diego
Dag 11: Amtrak: San Diego - Anaheim
Dag 12: Anaheim: bezoek Disney
Dag 13: Amtrak: Anaheim - Los Angeles
Dag 14: Los Angeles: bezoek aan Universal Studios
Dag 15: Los Angeles: bezoek aan Six Flags Magic Mountain
Dag 16: Amtrak: Los Angeles - Flagstaf
Dag 17: Grand Canyon
Dag 18: Amtrak: Flagstaff - Las Vegas
Dag 19: Las Vegas
Dag 20: Las Vegas (evt. bezoek aan Death Valley, Hoover Dam of Zion)
Dag 21: Vlucht Las Vegas - New York
Dag 22: New York
Dag 23: New York
Dag 24: Vlucht: New York - Amsterdam
Dag 25: Aankomst Amsterdam
Volgens mij heb je dan een variatie van mooie steden, een klein beetje natuur en pretparken; een mengeling van oost en west. En, ook niet onbelangrijk, je kunt je overal verplaatsen met het openbaar vervoer. Het reizen per openbaar vervoer duurt wel iets langer, dus je moet er meer tijd voor uittrekken.
Het blijft natuurlijk wel een voorstel, er zijn veel meer mogelijkheden. Je kunt er nog eindeloos in varieren. Ik hoop dat het je lukt om iets leuks te plannen. Op internet kun je via de google vast wel de internetsites terugvinden.
Als je nog vragen hebt, hoor ik het wel!
Jacqueline
Ik heb zelf nog nooit gereisd met het openbaar vervoer in Amerika, maar ik heb wel al eens overwogen om een gedeelte van een trip per trein te doen. Tot nu toe is het er nog nooit van gekomen, maar ik weet wel dat het mogelijk is. Het is misschien iets lastiger, omdat je met de trein en de bus niet overal kan komen, vooral de natuurgebieden zijn iets lastiger. Je moet zelf weten of je nog even wil wachten met je reis, totdat je je rijbewijs hebt, maar ik heb misschien wel een leuk idee voor een trip, waarvan je een gedeelte per trein aflegt. Kijk voor het complete rail-netwerk in Amerika op deze site: http://www.amtrak.com/pdf/national.pdfKevin schreef:Ik wil daar reizen met openbaar vervoer, busreizen enz, omdat ik helaas nog niet over een rijbewijs beschik. Ik ben wel rijlessen aan het nemen, maar het is niet reeel ervan uit te gaan dat ik rond september mijn rijbewijs haal. Dus misschien moet ik wachten totdat ik mijn rijbewijs heb?
Je kunt ook werken met stop-overs. De meeste luchtvaarmaatschappijen bieden minimaal 1 gratis stop-over aan per enkele reis, maar sommigen zelfs 2. Een stop-over wil zeggen dat je bijvoorbeeld vliegt van Amsterdam naar San Francisco, met een stop van een aantal dagen in New York. Meestal zijn deze stop-overs gratis. Ik denk dat je zo wel een leuke combinatie kan maken.Kevin schreef:Reizen : Ik had bedacht om 3 vliegtickets te kopen. Amsterdam-->New York, New York-->Westkustplaats (welke weet ik dus nog niet) Westkustplaats --> Amsterdam.
Ik zou je adviseren om dan te overnachten in motels. Die zijn goedkoop, en hebben meestal een goede kwaliteit. De kamers hebben ook alle faciliteiten die je nodig hebt. Goede bedden vind je in elk motel, en ook een douche en een wc. Een camper is natuurlijk niet aan de orde, omdat je nog geen rijbewijs hebt.Kevin schreef:Verblijf : Ik ben iemand die toch liever iets meer luxe wil, geen 5 sterren hotels, maar wel comfortabel. Een motel is geen probleem.
Het zoeken van de motels op de dag van aankomst zou ik jou niet adviseren, wanneer je met het openbaar vervoer reist. Je kunt nu eenmaal niet zo gemakkelijk verplaatsen van het ene motel naar het andere. Je kunt dan beter vooraf de overnachtingen vastleggen via internet. Je hebt dat rustig de tijd om op je gemak te zoeken naar overnachtingen en je vind op internet altijd goede prijzen. Mogelijke ketens zijn Super 8, Holliday Inn, Howard Johnson, Ramada, Motel 6, Best Western, Quality Inn, Comfort Inn.
Voor pretparken ben je in Amerika aan het goede adres! Je vind ze nergens ter wereld zo groot en spectaculair. Ik ben zelf ook een groot fan van achtbanen en pretparken, dus ik kan je er wel een aantal adviseren: Cedar Point, Six Flags Magic Mountain, Busch Gardens, Disney's California Adventure, Paramounts Great America, Knott's Berry Farm, Universal Studios. Vooral Cedar Point en Six Flags Magic Mountain zijn heel uniek; het zijn namelijk de parken met de meeste achtbanen ter wereld. Ze hebben er elk 16 volgens mij, en die zijn heel spectaculair!Kevin schreef:Te bezoeken plaatsen : Ik wil dus zoiezo naar New York, hoelang weet ik niet, ik heb geen idee hoelang je je daar kan bezighouden. Ik wil daar gewoon de standaard toeristische plekken bezoeken. Dan wil ik dus ook naar de weskust, vooral om de steden, cultuur en vertier op te zoeken. Ik ben een pretpark freak dus ik wil er zeker een aantal bezoeken.
Ik denk dat iedereen de Grand Canyon wel eens keer gezien wil hebben, wel of niet een standaard toerist. Het is een unieke ervaring die zeer de moeite waard is!Kevin schreef:Als iemand Amerika roept denk ik aan grote steden en een andere cultuur. Niet specifiek aan natuurparken. ALHOEWEL (ik ben heel moeilijk) ik wel heel graag de Grand Canyon wil bezoeken. (je ziet, ik ben waarschijnlijk een standaard toerist als ik mijn verhaal teruglees.
Ik heb mijn gedachten eens laten gaan over een voorstel, met jouw voorkeuren in mijn achterhoofd. Dit is er bij mij uitgekomen:
Heenreis: Vliegen van Amsterdam naar Cleveland. Cleveland is een leuke, niet al te grote stad, waar je lekker kunt acclimatiseren. Je kunt er heel goed winkelen, eventueel een leuke Amerikaanse sportwedstrijd bekijken, en ook nog wat bezienswaardigheden doen, zoals een schitterende dierentuin en het Rock 'n Roll museum. In Cleveland kun je je goed verplaatsen met de bus.
Vanuit Cleveland ga je verder met de trein. Je einddoel is Chicago, maar je stop onderweg in Sandusky. Hier ligt namelijk Cedar Point! Plan een hele dag voor een bezoekje aan dit schitterende pretpark, liefst op een doordeweekse dag (kan alleen de eerste week van september nog, daarna alleen nog in het weekend en op vrijdag open). Daarna ga je met de trein verder naar Chicago, voor een bezoek aan deze bruisende stad.
Als je hier een paar dagen hebt doorgebracht, neem je het vliegtuig naar San Diego in Californië. Dit is ook weer een leuke stad, met leuke strandjes en een leuk en gezellig centrum. Hier kun je lekker relaxen, lekker shoppen en ook uitgaan.
Vanuit San Diego neem je de trein naar Anaheim, voor een bezoekje aan Disney en/of Knott's Berry Farm. Daarna reis je verder naar LA. In LA moet je zeker Universal Studios niet overslaan, en ook Six Flags Magic Mountain (ten noorden van LA) is een bezoekje meer dan waard. Daarnaast is er natuurlijk nog meer te doen, maar je moet ervan houden. De meningen zijn redelijk verdeeld over deze stad, maar ik vond het verschrikkelijk.
Ik zou gauw daarna weer verder reizen naar Flagstaff, voor een bezoekje aan de Grand Canyon. Je kunt er prachtige trails lopen, en probeer ook te genieten van de zonsopkomst en -ondergang. Prachtig!
Daarna ga je weer verder naar Las Vegas. Deze stad behoeft natuurlijk geen verdere toelichting, het is leuk om eens gezien te hebben, en er is absoluut genoeg te doen. Je zult je ogen uitkijken. Vanuit Las Vegas kun je eventueel nog een uitstapje maken met een georganiseerde busreis naar Death Valley, naar de Hoover Dam of naar Zion N.P.
Vanuit Las Vegas vlieg je dan weer terug naar huis, maar niet zonder een tussenstop te maken in New York. Het is leuk om hier te eindigen, voor een fantastische herinnering.
Samenvatting:
Dag 1 : Vlucht Amsterdam - Cleveland, aankomst in Cleveland
Dag 2 : Cleveland
Dag 3 : Amtrak (trein): Cleveland - Sandusky
Dag 4 : Sandusky: bezoek aan Cedar Point
Dag 5 : Amtrak: Sandusky - Chicago
Dag 6 : Chicago
Dag 7 : Chicago
Dag 8 : Vlucht Chicago - San Diego
Dag 9 : San Diego
Dag 11: Amtrak: San Diego - Anaheim
Dag 12: Anaheim: bezoek Disney
Dag 13: Amtrak: Anaheim - Los Angeles
Dag 14: Los Angeles: bezoek aan Universal Studios
Dag 15: Los Angeles: bezoek aan Six Flags Magic Mountain
Dag 16: Amtrak: Los Angeles - Flagstaf
Dag 17: Grand Canyon
Dag 18: Amtrak: Flagstaff - Las Vegas
Dag 19: Las Vegas
Dag 20: Las Vegas (evt. bezoek aan Death Valley, Hoover Dam of Zion)
Dag 21: Vlucht Las Vegas - New York
Dag 22: New York
Dag 23: New York
Dag 24: Vlucht: New York - Amsterdam
Dag 25: Aankomst Amsterdam
Volgens mij heb je dan een variatie van mooie steden, een klein beetje natuur en pretparken; een mengeling van oost en west. En, ook niet onbelangrijk, je kunt je overal verplaatsen met het openbaar vervoer. Het reizen per openbaar vervoer duurt wel iets langer, dus je moet er meer tijd voor uittrekken.
Het blijft natuurlijk wel een voorstel, er zijn veel meer mogelijkheden. Je kunt er nog eindeloos in varieren. Ik hoop dat het je lukt om iets leuks te plannen. Op internet kun je via de google vast wel de internetsites terugvinden.
Met hoeveel personen ga je? Als je alleen gaat, zou ik rekenen op ongeveer $150 per dag voor de hotels, de entrees in de pretparken en het eten en natuurlijk de souvenirs.Kevin schreef:Dan had ik nog een vraag voor jullie. Als ik 1 week in NY en 2 weken aan de westkust wil verblijven, met welk budget moet ik dan ongeveer rekening houden?
Als je nog vragen hebt, hoor ik het wel!
Jacqueline
Ik sluit mij volledig aan bij Jacqueline (petje af Jacqueline!) en wilde even inhaken op het reserveren van motels via internet.
Wij hebben onze motels als volgt gereserveerd. Eerst op http://www.expedia.com gekeken welke motels er in een bepaalde plaats zitten. Je krijgt zo een aardig beeld van de kosten, je kunt ze nl. op prijs sorteren. Vervolgens op de eigen website van het motel kijken en veelal zijn deze prijzen stukken goedkoper. Je kunt het motel ook vaak direct emailen om te vragen of ze acties hebben lopen of een offerte te laten maken. Zo sliepen wij in Canada in een 5 sterren hotel dat goedkoper was dan een Comfort Inn omdat wij van een aanbieding gebruikmaakten.
Succes met het plannen van je reis.
Groetjes
Monique
Wij hebben onze motels als volgt gereserveerd. Eerst op http://www.expedia.com gekeken welke motels er in een bepaalde plaats zitten. Je krijgt zo een aardig beeld van de kosten, je kunt ze nl. op prijs sorteren. Vervolgens op de eigen website van het motel kijken en veelal zijn deze prijzen stukken goedkoper. Je kunt het motel ook vaak direct emailen om te vragen of ze acties hebben lopen of een offerte te laten maken. Zo sliepen wij in Canada in een 5 sterren hotel dat goedkoper was dan een Comfort Inn omdat wij van een aanbieding gebruikmaakten.
Succes met het plannen van je reis.
Groetjes
Monique
Beste Jacqueline,
Op de eerste plaats wil ik je bedanken voor alle informatie die je gegeven hebt en al het werk wat je er in hebt gestoken om een vreemde (wat ik toch ben) te helpen. Het betekend veel voor me.
Ik ga naar aanleiding van jouw voorstel nu op zoek naar motels en reismogelijkheden die aansluiten bij jouw verhaal.
Je hebt me ontzettend geholpen (iedereen die tips heeft gegeven ook natuurlijk) en als ik nog meer vragen heb, hoop ik dat ik weer bij je terecht kan.
Nogmaals dank en groetjes,
Kevin
Op de eerste plaats wil ik je bedanken voor alle informatie die je gegeven hebt en al het werk wat je er in hebt gestoken om een vreemde (wat ik toch ben) te helpen. Het betekend veel voor me.
Ik ga naar aanleiding van jouw voorstel nu op zoek naar motels en reismogelijkheden die aansluiten bij jouw verhaal.
Je hebt me ontzettend geholpen (iedereen die tips heeft gegeven ook natuurlijk) en als ik nog meer vragen heb, hoop ik dat ik weer bij je terecht kan.
Nogmaals dank en groetjes,
Kevin
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Leuke route en goede tips, Jacqueline. Leuk ook om je gedachten over een eventuele route te laten gaan. Hier zou mijn versie zijn: vanuit Nederland naar Washington vliegen. De belangrijke punten in de hoofdstad van de VS bekijken de eerste dag of twee.
Vanuit Washington kun je de trein nemen naar Williamsburg, Virginia. Daar vind je Busch Gardens, na Disney (in mijn ervaring) het best onderhouden pretpark. Ook is er een bruisend waterpark, Water Country USA. En het historische Williamsburg en Virginia Beach voor een badplaats ervaring.
Vanuit Washington kun je of naar Chicago vliegen of naar San Francisco. Chicago is inderdaad erg de moeite waard, maar San Francisco zou ik ook niet overslaan, bovendien is het in die stad heel makkelijk je met openbaar vervoer te verplaatsen.
Daarna zou ik naar Las Vegas vliegen en vandaaruit een excursie naar de Grand Canyon nemen. Los Angeles is natuurlijk leuk, maar moeilijk(er) je met openbaar vervoer te verplaatsen.
En op de terugweg inderdaad een stop in New York.
Voila, pracht VS reis.
Vanuit Washington kun je de trein nemen naar Williamsburg, Virginia. Daar vind je Busch Gardens, na Disney (in mijn ervaring) het best onderhouden pretpark. Ook is er een bruisend waterpark, Water Country USA. En het historische Williamsburg en Virginia Beach voor een badplaats ervaring.
Vanuit Washington kun je of naar Chicago vliegen of naar San Francisco. Chicago is inderdaad erg de moeite waard, maar San Francisco zou ik ook niet overslaan, bovendien is het in die stad heel makkelijk je met openbaar vervoer te verplaatsen.
Daarna zou ik naar Las Vegas vliegen en vandaaruit een excursie naar de Grand Canyon nemen. Los Angeles is natuurlijk leuk, maar moeilijk(er) je met openbaar vervoer te verplaatsen.
En op de terugweg inderdaad een stop in New York.
Voila, pracht VS reis.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht