Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
3 mnd US en 6 mnd Canada toegestaan?
3 mnd US en 6 mnd Canada toegestaan?
Hoi allemaal,
Ik wil vanaf december 9 maanden door Noord-Amerika reizen. Voor de US heb ik dan een ESTA waarmee ik 3 maanden mag reizen. Dan wil ik naar Canada gaan (met de auto de grens over rijden). Nu weet ik dat ik na 6 maanden Canada niet meer terug mag naar de US, omdat de dagen in Canada meetellen voor de maximale 90 dagen in de US; je zou het hele gebied moeten verlaten om de teller weer op 0 te laten beginnen.
Nu is mijn vraag: Kan ik Canada wel in voor 6 maanden, nadat ik 3 maanden in de US ben geweest? Tellen de dagen in de US niet mee in de toegestane 6 maanden in Canada?
Alvast hartelijk dank voor jullie antwoorden, ik wil gauw boeken!!
Groetjes Katharina
Ik wil vanaf december 9 maanden door Noord-Amerika reizen. Voor de US heb ik dan een ESTA waarmee ik 3 maanden mag reizen. Dan wil ik naar Canada gaan (met de auto de grens over rijden). Nu weet ik dat ik na 6 maanden Canada niet meer terug mag naar de US, omdat de dagen in Canada meetellen voor de maximale 90 dagen in de US; je zou het hele gebied moeten verlaten om de teller weer op 0 te laten beginnen.
Nu is mijn vraag: Kan ik Canada wel in voor 6 maanden, nadat ik 3 maanden in de US ben geweest? Tellen de dagen in de US niet mee in de toegestane 6 maanden in Canada?
Alvast hartelijk dank voor jullie antwoorden, ik wil gauw boeken!!
Groetjes Katharina
Re: 3 mnd US en 6 mnd Canada toegestaan?
Denk erom: een esta is 90 dagen geldig en geen 3 maanden. En naar mijn weten kan je daarna gewon 6 maanden Canada in mits je de juiste reisdocumentatie hebt. Zolang je maar niet terugkeert naar de VS.
Precies, dankje! Met 3 maanden bedoelde ik eigenlijk 90 dagen... Vanuit Canada ben ik dan inderdaad weer van plan om terug naar Nederland te vliegen, na 6 maanden. Dank voor je antwoord! Morgen wil ik mijn ticket boeken!
Nog een bijkomend vraagje... Als ik dan een ticket heb naar LA en 8.5 maand later een ticket terug van Vancouver naar Amsterdam (binnen 90 dagen rij ik de grens over van de US naar Canada), is dat dan voldoende bewijs voor de US dat ik weer terug keer naar mijn eigen land? Met andere woorden: kom ik daarmee (waarschijnlijk) zonder problemen binnen? Dank!
- Frasi
- Amerika-expert
- Partner van: mezelf
- Aantal x V.S. bezocht: 18
- Contacteer:
Waarschijnlijk heb je dit al lang bedacht, maar toch:
Tijdens je vakantie is het ten strengste verboden om te werken. Je zal dus aannemelijk moeten kunnen maken dat je redelijk wat geld (zo'n €40.000?) beschikbaar hebt om deze vakantie te financieren. Én dat je werkelijk binnen 90 dagen de VS gaat verlaten en na 8,5 maand weer terug naar Europa vertrekt. Als de immigratieofficer hiervan niet overtuigd is, ga je met linea recta terug naar huis en is je vakantie afgelopen. ESTA of niet.
Dus zorg voor een aannemelijk verhaal met zo mogelijk wat bewijzen (dat je geld hebt én een reden weer naar huis te gaan).
Tijdens je vakantie is het ten strengste verboden om te werken. Je zal dus aannemelijk moeten kunnen maken dat je redelijk wat geld (zo'n €40.000?) beschikbaar hebt om deze vakantie te financieren. Én dat je werkelijk binnen 90 dagen de VS gaat verlaten en na 8,5 maand weer terug naar Europa vertrekt. Als de immigratieofficer hiervan niet overtuigd is, ga je met linea recta terug naar huis en is je vakantie afgelopen. ESTA of niet.
Dus zorg voor een aannemelijk verhaal met zo mogelijk wat bewijzen (dat je geld hebt én een reden weer naar huis te gaan).

https://my.flightradar24.com/Frasi
Zuid-Westen ('07,'10,'12,'22); California ('12,'15,'16,'18,'21); Florida ('08,'13,'15,'19); Santa Fe/Yellowstone/Black Hills ('14); NY/Wash.('16); LA ('16); Deep South ('17). NY ('16,'19); Colorado e.o. ('24)
-
Saense
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 12
Ook aan de grens van Canada kan men vragen stellen of je genoeg geld hebt, wat je plannen zijn e.d. Voldoe je daar niet aan kan de ambtenaar eventueel de toegang weigeren. Zie hier: http://www.cic.gc.ca/english/visit/visas.asp
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 7 Reacties
- 3445 Weergaves
-
Laatste bericht door Paul.Becker
-
- 0 Reacties