Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Gouvernment Shutdown ligt op de loer

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Plaats reactie
Marenko
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Gouvernment Shutdown ligt op de loer

Bericht door Marenko »

En ja hoor. Wij halen net als in 2013 onze camper op en weer is er een grote kans op een Gouvernment shutdown.
http://www.washingtonpost.com/news/loca ... its-ready/
Dat zou wel heel sneu zijn voor onze zoon en schoondochter die voor een keer meegaan.
Wordt dus tijd voor een back-up plan
Tipsy_1
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 20

Re: Gouvernment Shutdown ligt op de loer

Bericht door Tipsy_1 »

nu pas hierop geattendeerd.
Dedju toch!!! voor ons zou het enkel death valley gevolgen hebben....
Ik duim mee op geen shut down!!!!!!!!
Marenko
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Marenko »

Ik heb het bericht in Nieuws geplaatst en vind het opvallend dat er niet op gereageerd werd. Misschien toch ook in reizen algemeen of zo. Er zijn best wel veel AA-ers in Amerika in oktober.
LittlePhoenix
Amerika-expert

Bericht door LittlePhoenix »

Sneu voor vakantiegangers, maar elke keer een ramp voor mensen die zonder loon thuis zitten. En met een shut down heb je meestal geen recht op een uitkering omdat je nog wel werk hebt...je krijgt alleen niet betaalt.
Christiaan85
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door Christiaan85 »

Well that sucks. We zullen zien. 2 jaar terug in Texas was het ook zo spannend. Ach, we zullen zien. Dan maar winkelen. Hahaha.
I'm lovin' iT!
GJ
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door GJ »

Zou dit voor de annuleringvezekering eigenlijk grond kunnen zijn voor vergoeding, wanneer je je reis wilt annuleren? Zeker wanneer je bijvoorbeeld bij Jan Doets het standaardrondje hebt geboekt kun je aan de hand van het foldertekstje volgens mij redelijk overtuigend aantonen dat je aan die reis niets gaat hebben omdat je reis volledig draait om de GC, Bryce, Zion, Death Valley, Yosemite etc. Wanneer je het zelf organiseert is het misschien wat lastiger aan te tonen omdat je zo'n beschrijving niet hebt.

Ik duim voor iedereen mee dat het niet zover komt en dat jullie gewoon van jullie vakantie kunnen genieten (en dat het personeel gewoon door kan werk en doorbetaald krijgt!).

Overigens; is dit een gevaar dat alleen in oktober op de loer ligt, of zijn er nog andere momenten in het jaar waarop dit kan gebeuren?
Marenko
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Marenko »

Volgens mij is dit geen grond om te annuleren. Maar helemaal zeker voor georganiseerde reizen weet ik dat natuurlijk ook niet.

Het fiscale jaar in Amerika loopt van 1 oktober tot 31 september. De kans in oktober is daardoor groter wanneer ze niet overeen kunnen komen wat de begroting betreft. Maar ik heb gezien dat er ook shutdowns zijn geweest in November, december en ook in maart.
Kelly*
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 10

Bericht door Kelly* »

Hopelijk niet weer. Vorige shutdown begon de 2e dag van onze reis en eindigde de voorlaatste. Nu reizen we van 26 September tot 16 oktober.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer