Geld afgeboekt

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Gebruikersavatar
Souraia
Amerika-expert
Berichten: 2079
Lid geworden op: 03 jan 2005, 12:00
Aantal x V.S. bezocht: 10
Locatie: Almere
Contacteer:

Geld afgeboekt

Bericht door Souraia »

Hoi Mensen,

We zijn weer terug na een geweldige reis door de VS. Via usareisen heb ik bij Alamo een auto geboekt. Dit is allemaal goed gegaan en bij inlevering kregen we nog een bon dat we niets verschuldigd zijn. Nu zie ik echter dat Alamo 345 euro heeft afgeboekt vanuit mijn cc.
Heeft iemand hier ervaring mee? ik ga ze alsnog bellen om te vragen waar dit vandaan komt, maar ik was nieuwsgierig of meer mensen dit hebben meegemaakt. Overigens zag ik ook een paar hotelboekingen die ik via Priceline heb geboekt bedragen afgeschreven, waarvan ik zeker weet dat wij niets hebben gebruikt (geen parkeerkosten etc).
Gebruikersavatar
Arends1989
Amerikakenner
Berichten: 669
Lid geworden op: 15 apr 2012, 18:07
Aantal x V.S. bezocht: 7
Locatie: Nederland

Re: Geld afgeboekt

Bericht door Arends1989 »

Zijn het geen reserveringen van borg? Of resort fees?

Als alles vooraf betaald is, zou je inderdaad geen kosten achteraf moeten hebben.
Gebruikersavatar
Souraia
Amerika-expert
Berichten: 2079
Lid geworden op: 03 jan 2005, 12:00
Aantal x V.S. bezocht: 10
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Geld afgeboekt

Bericht door Souraia »

Nee alles is vooruit betaald. De auto is op dezelfde locatie afgeleverd dus dat kan het ook niet zijn.
Gebruikersavatar
Christian
Amerikakenner
Berichten: 848
Lid geworden op: 02 apr 2008, 14:38
Aantal x V.S. bezocht: 17
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: Geld afgeboekt

Bericht door Christian »

Vaak houden ze een borg in, maar deze blijft de hele periode van auto huur op reservering staan. Dus deze is NOG niet geïncasseerd maar dat kan elk moment gebeuren zodra er iets mis is met de auto. als je de auto inlevert en er is niks mis mee, dan valt die reservering vanzelf weg. Dit kan even duren voordat het administratief verwerkt is bij het verhuur bedrijf.

Kijk even bij je CC afschrift of er reservering bij staat. Zo ja, gewoon nog even wachten. Zo nee, dan gaan mailen, bellen etc.
Gebruikersavatar
Souraia
Amerika-expert
Berichten: 2079
Lid geworden op: 03 jan 2005, 12:00
Aantal x V.S. bezocht: 10
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Geld afgeboekt

Bericht door Souraia »

Nee het is geen reservering, maar een afgeboekt bedrag. Ik ga wel bellen want dit vind ik toch wel vreemd, de auto is zonder schade ingeleverd en ook een bon gekregen dat we niets verschuldigd zijn.
Gebruikersavatar
PSVwally
Amerika-expert
Berichten: 19593
Lid geworden op: 09 sep 2010, 22:51
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Geld afgeboekt

Bericht door PSVwally »

Ook geen oneway fee of zo? Dat wordt volgens mij pas ter plekke betaald
Gebruikersavatar
Arends1989
Amerikakenner
Berichten: 669
Lid geworden op: 15 apr 2012, 18:07
Aantal x V.S. bezocht: 7
Locatie: Nederland

Re: Geld afgeboekt

Bericht door Arends1989 »

PSVwally schreef:Ook geen oneway fee of zo? Dat wordt volgens mij pas ter plekke betaald
Souraia schreef:De auto is op dezelfde locatie afgeleverd dus dat kan het ook niet zijn.
:angel:

T is nog vroeg he :roll:
Gebruikersavatar
Souraia
Amerika-expert
Berichten: 2079
Lid geworden op: 03 jan 2005, 12:00
Aantal x V.S. bezocht: 10
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Geld afgeboekt

Bericht door Souraia »

Nee zeker niet, auto is opgehaald en teruggebracht naar dezelfde locatie. Ik denk dat ik nu geen manager te pakken kan krijgen, dus ga later op de dag even bellen. Kan ik trouwens ook de ING bellen om het bedrag terug te laten storten?
Gebruikersavatar
Arends1989
Amerikakenner
Berichten: 669
Lid geworden op: 15 apr 2012, 18:07
Aantal x V.S. bezocht: 7
Locatie: Nederland

Re: Geld afgeboekt

Bericht door Arends1989 »

Dan moet je een heel formulier invullen en door de papiermolen van de ING.

Heb je hier echt een manager voor nodig? Ik zou ff een Facebook berichtje naar Alamo sturen met de vraag om die boeking eens na te kijken en te verklaren waar die afschrijving vandaan komt.
Gebruikersavatar
Souraia
Amerika-expert
Berichten: 2079
Lid geworden op: 03 jan 2005, 12:00
Aantal x V.S. bezocht: 10
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Geld afgeboekt

Bericht door Souraia »

Oh dat is ook een goede tip. Ga gelijk even doen.
Gebruikersavatar
Frasi
Amerika-expert
Berichten: 1914
Lid geworden op: 06 nov 2011, 20:36
Partner van: mezelf
Aantal x V.S. bezocht: 18
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Geld afgeboekt

Bericht door Frasi »

Weird... :blink:
Is er enig verband tussen de afgeboekte €345 en de huurprijs? (dat Alamo gemist heeft dat het pre-paid was)?
Wat staat er op je huurcontract? Daar alles "included" en $0 ? Niet per ongelijk toch extra's genomen?
En op het inleverbonnetje?

(weer een reminder voor mezelf om overmorgen goed op te letten :mrgreen: )
Afbeelding
https://my.flightradar24.com/Frasi
Zuid-Westen (2007, 2010, 2012, 2022); California (2012, 2015,2016, 2018, 2021); Florida (2008, 2013, 2015, 2019); Santa Fe/Yellowstone/Black Hills (2014); NY/Wash.(2016); LA (2016); Deep South (2017). NY (2018, 2019)
Gebruikersavatar
Souraia
Amerika-expert
Berichten: 2079
Lid geworden op: 03 jan 2005, 12:00
Aantal x V.S. bezocht: 10
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Geld afgeboekt

Bericht door Souraia »

Ik heb gisteren de papieren erbij gepakt. Wat blijkt. Ze hebben ondanks dat wij nee zeiden tegen alle verzekeringen en extra's, roadassistance erbij gedaan. Dat is een bedrag per dag wat uitkomt op 345 euro per gehele huurperiode. Ik heb helaas nog geen contact met ze kunnen leggen per telefoon, alleen via mail. De bon is ook niet ondertekend door ons, kunnen ze dit dan gewoon maken? Ik voel mij echt "genaaid" door Alamo.
Gebruikersavatar
Hinko
Amerika-expert
Berichten: 4906
Lid geworden op: 01 aug 2011, 21:12
Aantal x V.S. bezocht: 11

Re: Geld afgeboekt

Bericht door Hinko »

ben je langs de balie gegaan?
soms moet je juist tekenen om dingen te weigeren. Tenminste als je langs de balie moet.

"I decline"
Gebruikersavatar
Souraia
Amerika-expert
Berichten: 2079
Lid geworden op: 03 jan 2005, 12:00
Aantal x V.S. bezocht: 10
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Geld afgeboekt

Bericht door Souraia »

We hebben de auto gewoon opgehaald en alle verzekeringen die ze ons wilde aansmeren geweigerd. Bij terugkeer hebben we de auto ingeleverd en een bon gekregen waarop geen bedrag stond. De bon die wij als 1e bij de balie hebben gekregen staat het bedrag er wel op, dat zag ik dus pas gisteren. Ik heb niet getekend voor decline.
Gebruikersavatar
Hinko
Amerika-expert
Berichten: 4906
Lid geworden op: 01 aug 2011, 21:12
Aantal x V.S. bezocht: 11

Re: Geld afgeboekt

Bericht door Hinko »

maar ben je nu langs de balie gegaan of niet?
Of had je vooraf al ingecheckt met eventueel skip the counter?
Als je deze twee al had gedaan dan is het natuurlijk helemaal niet netjes van Alamo. Immers daar geef je al aan wat je wil en niet.

Aan de balie is ook het altijd een gedoe, goed opletten tijdens het overhandigen.
Ik had het ook bij de eerste keer een auto ophalen. Op mijn contract stond ook 0 (had ook pre paid) dacht prima. We stonden nog op de parkeerplek bij Alamo en Carlijn las het contract nog eens door en zag toen pas dat wij moesten tekenen om te weigeren. Snel terug en het was in orde.
Gebruikersavatar
Souraia
Amerika-expert
Berichten: 2079
Lid geworden op: 03 jan 2005, 12:00
Aantal x V.S. bezocht: 10
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Geld afgeboekt

Bericht door Souraia »

Ja we zijn langs een balie geweest en de papieren zijn toen ook overhandigd. Heel stom van ons, maar niet gecontroleerd dus. Wij gingen er van uit dat ze niets in rekening ging brengen omdat ze dat niet wilden. Stom gedacht dus. Ik kan denk ik fluiten naar dat geld.
Gebruikersavatar
Old Faithful
Amerika-expert
Berichten: 6129
Lid geworden op: 21 dec 2007, 14:38
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Geld afgeboekt

Bericht door Old Faithful »

Weten jullie zeker dat je het contract niet hebt getekend? Het is volgens mij niet ongebruikelijk dat een contract dubbel wordt uitgedraaid, waarbij één exemplaar wordt ondertekend en bij het bedrijf blijft en het andere niet ondertekende exemplaar voor de klant is. Ik weet in ieder geval dat ik ooit op verschillende plaatsen een paraaf heb gezet. Ik weet echter niet meer of ik dat bij elke autohuur heb gedaan.

In ieder geval moeten we op blijven letten. Er zijn blijkbaar regelmatig medewerkers van verhuurders die ons proberen ongewenste upgrades en/of extra verzekeringen aan te smeren. Dat kan zijn door smoesjes als dat de motor niet sterk genoeg is voor een rit door de bergen, de bagageruimte niet groot genoeg is of door een extra verzekering, ondanks weigering, stiekem toch in het contract op te nemen.
Groet,

Old Faithful
Gebruikersavatar
SpaceAce
Amerika-expert
Berichten: 3604
Lid geworden op: 09 nov 2004, 22:15
Partner van: Njit
Aantal x V.S. bezocht: 16
Locatie: Den Bosch
Contacteer:

Re: Geld afgeboekt

Bericht door SpaceAce »

Dat hebben wij inderdaad ook gehad bij Alamo Chicago. Overal nee. Had ze tóch Road Assistents erbij gezet. Nét voordat we tekenden, zagen we het: "grrr nee mevrouw. Dat willen we niet!" "oh, staat het er toch op ja? Dacht dat ik het weg had gehaald" uh huh...

Inderdaad goed opletten bij het tekenen of ze het er niet alsnog erop hebben gezet. De getekende versie blijft bij hun. Het kopie, zonder ondertekening, is voor de klant.
Neem een kijkje op onze homepage met veel reisverslagen van Amerika: http://www.kloenies.nl
en/of lees onze blog van onze afgelopen reis naar The 4 Corners: https://usatour2019.wordpress.com/
Gebruikersavatar
bello
Amerikakenner
Berichten: 1188
Lid geworden op: 06 jan 2010, 20:28
Locatie: NL

Re: Geld afgeboekt

Bericht door bello »

Wat enorm irritant Souraia! Het is ons ook eens overkomen op Newark, een paar jaar geleden. We moesten echt onbeleefd worden om onze NEE DANK U tot ze door te laten dringen. Met veel gezucht en gesteun en "dan moet u het zelf weten als u langs de kant van de weg stil komt te staan" kregen we dan toch het contract mee. Na het inladen van de koffers keek ik toch nog even op de bon en stond er verdorie toch die Road Assistance op. Zonder een woord met ons te wisselen of zelfs oogcontact te maken draaiden ze een nieuw contract uit. Echt, ik ben dol op Amerika, maar dat gedoe met werknemers die afhankelijk zijn van fooien, bonussen en provisies: vreselijk. Ik hoop dat je tot een vergelijk met Alamo komt.
2004: Rondje ZW 2005: NYC 2006/07: Hong Kong, Australië 2008: NYC, Toronto 2009/2010: LA, NYC 2010/11: NYC 2011: NYC, Toronto 2012: NYC 2012: Hong Kong, China, Macau 2012/13: Washington DC 2013: Las Vegas, DV, Yosemite, San Francisco 2015: Toronto, Vancouver, Seattle 2016/17: China, Hong Kong, Thailand
Gebruikersavatar
Harry
Amerika-expert
Berichten: 5966
Lid geworden op: 06 feb 2005, 13:43
Partner van: jaha
Aantal x V.S. bezocht: 26
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Geld afgeboekt

Bericht door Harry »

Souraia schreef:Ja we zijn langs een balie geweest en de papieren zijn toen ook overhandigd. Heel stom van ons, maar niet gecontroleerd dus. Wij gingen er van uit dat ze niets in rekening ging brengen omdat ze dat niet wilden. Stom gedacht dus. Ik kan denk ik fluiten naar dat geld.
Het is toch niet stom van jullie, helaas moet je erg oppassen met dit soort dingen in Amerika, je denkt alles geregeld te hebben maar ze liegen gewoon tegen je.
Wij huren om deze reden nooit meer bij Alamo, dit soort bedrijven willen wij niet steunen. :D
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer