Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
American football game (college of high school)
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 1
American football game (college of high school)
In september reizen wij door Amerika en willen wij graag een typisch Amerikaanse sportwedstrijd mee maken. Nu heb ik al wat rond gekeken op het forum en las ik dat de football games bij high schools of colleges leuk zijn om te bezoeken (bands & cheerleaders) en ook niet zo duur zijn. Nu kan ik nergens vinden waar ik hier tickets voor kan kopen en hoe duur deze zijn. Heeft iemand hier ervaring mee?
Alvast bedankt voor de informatie!
Alvast bedankt voor de informatie!
Re: American football game (college of high school)
Vorig een college football wedstrijd bezocht van Norht Western University, en toen de kaartjes gewoon bij het stadion gekocht. Er was daar plek genoeg maar hangt denk ik ook af welke wedstrijd je bezoekt.
Via de site van NCAA.com kan je ook kaarten krijgen volgens mij
Via de site van NCAA.com kan je ook kaarten krijgen volgens mij
2012 San Francisco - San Francisco ( Zuid-West)
2014 Seattle - Seattle (via Chicago)
2015 Atlanta - Atlanta (Zuidelijke staten)
2017 Las Vegas - Las Vegas
2022 Orlando - Orlando
2025 North East USA
2014 Seattle - Seattle (via Chicago)
2015 Atlanta - Atlanta (Zuidelijke staten)
2017 Las Vegas - Las Vegas
2022 Orlando - Orlando
2025 North East USA
Ik zou in ieder geval een college wedstrijd bezoeken, dan heb je een hoop spektakel.
Welke regio/steden bezoek je ?
Welke regio/steden bezoek je ?
Een NFL wedstrijd is ook een echte aanrader. De wedstrijden van de meeste teams zijn al lang uitverkocht, maar op de 2ehandsmarkt zijn nog gemakkelijk tickets te verkrijgen.
-
- Amerika-ontdekker
Bedankt voor de reacties. Als ik het goed begrijp wordt met een college wedstrijd de NCAA bedoeld toch?
Tijdens ons verblijf in LA is er een wedstrijd tussen de USC Trojans en Stanford Cardinal, zijn dit bekende teams?
Mag ik vragen welk spektakel je bedoeld? nieuwsgierig
Tijdens ons verblijf in LA is er een wedstrijd tussen de USC Trojans en Stanford Cardinal, zijn dit bekende teams?
Mag ik vragen welk spektakel je bedoeld? nieuwsgierig

De NCAA is de National Collegiate Athletic Association, die gaan over alles wat met sport te maken heeft op de universiteiten.
Met spektakel bedoel ik inderdaad marching bands, cheerleaders, etc. Ik ken USC alleen van naam, geen idee of ze goed zijn, maar ik zou zeker gaan.
Met spektakel bedoel ik inderdaad marching bands, cheerleaders, etc. Ik ken USC alleen van naam, geen idee of ze goed zijn, maar ik zou zeker gaan.
Zowel USC Trojans als de Stanford Cardinal zijn zeker goede teams met beide een aantal national championships in het verleden! Ze zijn zelfs rivals in dezelfde divisie, dus waarschijnlijk worden alle registers qua spektakel open gegooid!
Ik ben echt jaloers op jullie! In de tijd dat wij gaan zijn er geen college wedstrijden. Wel is er een NFL wedstrijd in Oakland als wij er zijn waar wij dan ook naartoe gaan. Toch schijnt een collegewedstrijd veel leuker te zijn en bovendien is het prijsverschil ook aanzienlijk!
Ik ben echt jaloers op jullie! In de tijd dat wij gaan zijn er geen college wedstrijden. Wel is er een NFL wedstrijd in Oakland als wij er zijn waar wij dan ook naartoe gaan. Toch schijnt een collegewedstrijd veel leuker te zijn en bovendien is het prijsverschil ook aanzienlijk!
-
- Amerika-ontdekker
Klinkt goed! Nog tips waar het beste te zitten in het stadion. Graag willen we niet te dure kaarten. Heb je met boven zitten aan de korte zijde van het stadium zeer slecht beeld?
Over het algemeen geldt hoe goedkoper de kaarten hoe minder het zicht. Boven op de korte zijde zijn vaak de minste plaatsen.
-
- Amerika-ontdekker
Zijn tickets op de hogere levels van de lange zijde van het stadion beter? Is ticketcity.com een betrouwbare website om mijn kaarten te kopen?
Kaarten altijd via de website van de thuisclub regelen. Kijk ook of ze via ticketmaster of stubhub te krijgen zijn. Dat ticketcity lijkt me een onofficiele kaartenburo dat hogere prijzen rekent dan de face value.
-
- Amerika-ontdekker
Dank je! Ticketmaster kan ik ze niet vinden. Is vividseats een bekende ticketverkoper?
Heb je op de website van de thuisclub gekeken? Daar begint altijd je zoektocht naar kaarten. Vividseats is ook onofficieel.
-
- Amerika-ontdekker
Ja heb ik op gekeken maar als ik daar op tickets druk krijg ik de melding dat die de website niet kan weergeven.
Stub Hub is een betrouwbare partij. Heb ik al vele malen ervaring mee. Gaat tnt altijd goed.
Zuidwest '12, New Orleans - Nashville '12, Noordoost '13, Florida '13, Noordwest + Canada, '14, Florida '15, Texas '16, Florida ‘19
Als je niet te veel geld wilt uitgeven moet je zeker naar een college game gaan, en niet naar een NFL game. En het is net als bij een voetbalwedstrijd, zit je achter de goal op de tweede ring dan zul je inderdaad minder zien van wat er gebeurd aan de andere kant. En er zijn grote TV schermen in het stadion:

En zorg er wel voor dat je geen kleren draagt in de kleur van de bezoekende ploeg
Veel plezier!

En zorg er wel voor dat je geen kleren draagt in de kleur van de bezoekende ploeg

Veel plezier!
-
- Amerika-ontdekker
Het liefst zou ik de tickets via ticketmaster kopen maar het rare is dat er voor de wedstrijd waar ik heen wil op 19 september usc trojans tegen stanford cardinals hier niet op staat.
Een andere wedstrijd op 19 september is in de rose bowl the UCLA bruins tegen BYU cougars (staat wel op ticketmaster). Is dit ook een leuke wedstrijd om heen te gaan of zal de eerder genoemde wedstrijd leuker zijn. Ben totaal niet bekend met de bekendheid van de teams.
Groetjes
Wendy
Een andere wedstrijd op 19 september is in de rose bowl the UCLA bruins tegen BYU cougars (staat wel op ticketmaster). Is dit ook een leuke wedstrijd om heen te gaan of zal de eerder genoemde wedstrijd leuker zijn. Ben totaal niet bekend met de bekendheid van de teams.
Groetjes
Wendy
Ik heb ook eens gekeken en ik vermoed dat de Trojans de tickets zelf verkopen. En inderdaad is het zo dat als je probeert kaarten te kopen dat je dan niet op de website komt waar je de kaarten moet kopen. Wellicht even een mailtje sturen aan de Trojans? De UCLA Bruins in Rose Bowl lijkt me anders ook een goed alternatief.
- JohannaPA
- Amerikafan
- Contacteer:
Hi Wendy,
Ik ga regelmatig naar het college football hier in mijn eigen college town (yay, Nittany Lions
) en heb toevallig gisteren ook tickets gekocht.
Ik heb even voor je gezocht, dit is de site waar je voor de jou genoemde website aan tickets komt, via de officiele weg, dus niet via schimmige sites:
http://ev10.evenue.net/cgi-bin/ncommerc ... e=FBI&cgc=
Of, als dat niet direct lukt: http://www.usctrojans.com/tickets/usc-tickets.html --> football --> buy tickets --> en dan de wedstrijd tegen Stanford aanklikken. Je krijgt dan een seating chart te zien waar je vervolgens je voorkeur kunt aangeven. Ik kreeg eerst een DNS foutmelding, maar bij nog een keer proberen kwam ik er wel door.
Wat betreft rang en zo, bij football wil je het liefst langs de lange zijdes zitten, niet op de korte kant. Zit je aan de visitor kant, dan wordt de halftime show van de band (als die er is, vast wel) naar jou gericht en zie je de loopfiguren zoals ze bedoeld zijn. Je wilt niet te dicht op het veld zitten, dus niet in de eerste twintig rijen, want dan heb je geen overzicht van wat er gebeurd en zie je ook de loopfiguren van de band in de halftime show niet; aan de andere kant ervaar je de football spelers dan van heel dichtbij. De beste kaarten zitten rond de 50-yardline op tussen rij 20 en 40, is mijn ervaring. Hoger op de lange zijde is beter dan hoger (en zelfs halverwege) op de korte zijde.
Kijk voor het uitzicht van de plekken in het stadion eens op Seatgeek: https://seatgeek.com/stanford-cardinal- ... m/2456637/ Seatgeek geeft ook ratings aan de prijzen van de tickets, zodat je een beetje een idee hebt van de prijs die je zou willen betalen. Er passen ruim 90.000 mensen in het USC Trojans stadion, dus je kunt TE ver weg zitten met onhandig zicht als je te goedkope kaarten hebt.
Via Seatgeek kun je trouwens ook tickets krijgen - die zijn wel vaak duurder dan het origineel (en ze hebben pittige handlingkosten, dus pas daar even mee op) - die je via het officiele kanaal niet kan krijgen. Vaak zijn dit soort tickets te koop gezet door seizoenkaarthouders die niet elke wedstrijd heen willen gaan, en op die manier kun je zitplaatsen in secties die anders niet te krijgen zijn, toch krijgen.
Ik vind zelf de charme van het college football de gemoedelijkheid en het 'wij-gevoel'. In plaats van om de clubkleuren te ontwijken van de tegenstander, zou ik gewoon keihard in het rood (danwel roodgeel) komen. Je zult zien dat het meekleuren met het gebeuren fijn is. Zie zo'n clubshirt als een souvenir... Zelfs een ogenschijnlijk neutraal wit shirt maakt je een buitenstaander
Ga op tijd naar de wedstrijd - vooraf is er vaak een hoop te doen en te zien - optreden van de college showband, het welkom heten van het team van de tegenstander, zingen van het volkslied, dat soort dingen. Leuk!
Veel plezier gewenst!
Ik ga regelmatig naar het college football hier in mijn eigen college town (yay, Nittany Lions

Ik heb even voor je gezocht, dit is de site waar je voor de jou genoemde website aan tickets komt, via de officiele weg, dus niet via schimmige sites:
http://ev10.evenue.net/cgi-bin/ncommerc ... e=FBI&cgc=
Of, als dat niet direct lukt: http://www.usctrojans.com/tickets/usc-tickets.html --> football --> buy tickets --> en dan de wedstrijd tegen Stanford aanklikken. Je krijgt dan een seating chart te zien waar je vervolgens je voorkeur kunt aangeven. Ik kreeg eerst een DNS foutmelding, maar bij nog een keer proberen kwam ik er wel door.
Wat betreft rang en zo, bij football wil je het liefst langs de lange zijdes zitten, niet op de korte kant. Zit je aan de visitor kant, dan wordt de halftime show van de band (als die er is, vast wel) naar jou gericht en zie je de loopfiguren zoals ze bedoeld zijn. Je wilt niet te dicht op het veld zitten, dus niet in de eerste twintig rijen, want dan heb je geen overzicht van wat er gebeurd en zie je ook de loopfiguren van de band in de halftime show niet; aan de andere kant ervaar je de football spelers dan van heel dichtbij. De beste kaarten zitten rond de 50-yardline op tussen rij 20 en 40, is mijn ervaring. Hoger op de lange zijde is beter dan hoger (en zelfs halverwege) op de korte zijde.
Kijk voor het uitzicht van de plekken in het stadion eens op Seatgeek: https://seatgeek.com/stanford-cardinal- ... m/2456637/ Seatgeek geeft ook ratings aan de prijzen van de tickets, zodat je een beetje een idee hebt van de prijs die je zou willen betalen. Er passen ruim 90.000 mensen in het USC Trojans stadion, dus je kunt TE ver weg zitten met onhandig zicht als je te goedkope kaarten hebt.
Via Seatgeek kun je trouwens ook tickets krijgen - die zijn wel vaak duurder dan het origineel (en ze hebben pittige handlingkosten, dus pas daar even mee op) - die je via het officiele kanaal niet kan krijgen. Vaak zijn dit soort tickets te koop gezet door seizoenkaarthouders die niet elke wedstrijd heen willen gaan, en op die manier kun je zitplaatsen in secties die anders niet te krijgen zijn, toch krijgen.
Ik vind zelf de charme van het college football de gemoedelijkheid en het 'wij-gevoel'. In plaats van om de clubkleuren te ontwijken van de tegenstander, zou ik gewoon keihard in het rood (danwel roodgeel) komen. Je zult zien dat het meekleuren met het gebeuren fijn is. Zie zo'n clubshirt als een souvenir... Zelfs een ogenschijnlijk neutraal wit shirt maakt je een buitenstaander

Ga op tijd naar de wedstrijd - vooraf is er vaak een hoop te doen en te zien - optreden van de college showband, het welkom heten van het team van de tegenstander, zingen van het volkslied, dat soort dingen. Leuk!
Veel plezier gewenst!
Blog: http://johannaslot.com
11-2013 J1 > 12-2013 PhD > 01-2014 verhuisd naar PA, USA > 05-2014 huis gekocht > 06-2014 H1B > 10-2014 labor cert. klaar > 11-2014 AOS > 01-2015 biometrics > 02-2015 EAD + i512 > 10-2015 Greencard
11-2013 J1 > 12-2013 PhD > 01-2014 verhuisd naar PA, USA > 05-2014 huis gekocht > 06-2014 H1B > 10-2014 labor cert. klaar > 11-2014 AOS > 01-2015 biometrics > 02-2015 EAD + i512 > 10-2015 Greencard
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht