Eerste keer naar Amerika

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Plaats reactie
joyceyvds
Amerika-ontdekker
Berichten: 12
Lid geworden op: 15 jul 2015, 13:18
Aantal x V.S. bezocht: 0

Eerste keer naar Amerika

Bericht door joyceyvds »

Hallo allemaal,

Omdat er al zoveel topics zijn kom ik er niet meer aan uit vandaar dat ik het hier nogmaals vraag.

Ik vlieg in Oktober voor het eerst naar Amerika. Nu is mijn reis als volgt:

Istanbul - London
London- Atlanta

Ik vlieg vanuit Istanbul omdat ik voor mijn werk hier woon, dus ik hoop dat dat al geen problemen geeft bij de immigrations in Atlanta.
Ik heb gewoon een Nederlands paspoort (aangezien ik ook gewoon Nederlandse ben), maar die is wel uitgegeven bij de Nederlandse ambassade in Slovenie (lekker gecompliceerd allemaal :) )

Nu is mijn vraag hoe het in zijn werking gaat bij mijn tussenstop in Londen, krijg ik daar al een controle/vragen of is dat eerst in Amerika?

Daarnaast wilde ik graag weten wat voor vragen ze mij gaan stellen bij de immigrations in Atlanta? Moet ik ook geld aantonen of een verklaring van mijn werk of huurcontract zodat ze zeker weten dat ik weer terug ga ofzo?

Ik ga naar mijn vriend toe en daar verblijf ik ook, moet ik dit ook aangeven of moet ik alleen zeggen dat ik op vakantie kom voor 2 weken, als ze dit vragen?


Alvast bedankt voor jullie hulp!
Marcopstal
Amerika-expert
Berichten: 7581
Lid geworden op: 04 feb 2014, 18:44
Aantal x V.S. bezocht: 28
Locatie: Zaventem

Re: Eerste keer naar Amerika

Bericht door Marcopstal »

De eerste vragen mag je verwachten in Londen.

Immigrations in de VS zal verdere vragen stellen. Als je voor twee weken op vakantie gaat, zeg dit dan ook zo, maar weet wel wat je gaat bezoeken. Bij "je vriend" gaan logeren is niet direct het beste antwoord, dat roept altijd vragen op of je niet zal willen blijven.

Ik veronderstel dat je toch wel over creditcards beschikt. Geld aantonen as such is niet nodig.

Problemen omdat je van Istanbul komt zie ik niet direct.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Gebruikersavatar
PSVwally
Amerika-expert
Berichten: 19593
Lid geworden op: 09 sep 2010, 22:51
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Eerste keer naar Amerika

Bericht door PSVwally »

En ik neem aan dat je een retourticket hebt en een ESTA hebt ingevuld?
joyceyvds
Amerika-ontdekker
Berichten: 12
Lid geworden op: 15 jul 2015, 13:18
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Eerste keer naar Amerika

Bericht door joyceyvds »

Weet u misschien ook wat voor vragen ze gaan stellen in London en bij de Immigrations?

Natuurlijk weet ik dat ze gaan vragen of ik voor Business of Pleasure kom en hoelang ik ga blijven, maar zijn er nog andere vragen waar ik rekening mee moet houden?

Ik heb al een creditcard aanvraag gedaan, dus hopelijk wordt dit goedgekeurd. Mocht dit niet goedgekeurd worden en ze vragen of ik voldoende geld heb om te reizen en ik laat cash en een debitcard zien is dat dan ook genoeg?

Sorry voor zoveel vragen maar ik wil goed voorbereid naar Amerika afreizen zonder dat ik iets vergeet of voor onverwachte situaties (wat natuurlijk overal in de wereld mogelijk is) kom te staan...
joyceyvds
Amerika-ontdekker
Berichten: 12
Lid geworden op: 15 jul 2015, 13:18
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Eerste keer naar Amerika

Bericht door joyceyvds »

Ja ik heb een retourticket en de ESTA is goedgekeurd dus dat is al geregeld :)
Gebruikersavatar
PSVwally
Amerika-expert
Berichten: 19593
Lid geworden op: 09 sep 2010, 22:51
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Eerste keer naar Amerika

Bericht door PSVwally »

Sja, ze zullen waarschijnlijk als 1e vragen of je voor bussiness of pleasure komt. Ook zullen ze vragen waar je verblijft. Meestal als je een rondreis maakt vertel je hier een beetje over je roadtrip. Bij jouw is het gewoon 2 weken Atlanta neem ik aan. Dan beginnen ze vaak nog over wat voor werk je doet. Bij mij zijn ze nooit over geld begonnen, maar bij anderen hebben ze het wel gevraagd dus ja zorg iig dat je voldoende geld kunt pinnen als je geen CC hebt en zorg iig alvast voor een beetje cash geld op zak. Ik zie ze dan wel eens op een schermpje kijken en naar het paspoort, geen idee wat ze eigenlijk precies allemaal bekijken en dan is het als het allemaal ok is een foto en vingerafdrukken nemen.

Over het wel of niet vertellen dat je je vriend gaat bezoeken. Sja, er zijn hier ook mensen geweest die gewoon gezegd hebben dat ze hun vriend/vriendin kwamen bezoeken en die een makkelijke 'have fun' meekregen. Het kan ook zijn dat ze wat meer willen weten als ze een indruk krijgen dat je misschien wel eens illegaal langer zou kunnen blijven dan dat je aangeeft. Het is altijd lastig om daar van hieruit iets over te zeggen, omdat je eigenlijk als het ware bent overgeleverd aan hoe de immigrationsofficer jou bekijkt. In principe kom je ook gewoon voor pleasure en niet voor zaken, dus je liegt daar iig niet over als je het bezoeken van je vriend niet benoemt. Aan de andere kant als je het eerst niet benoemt en na een aantal vragen ineens tussen neus en lippen door vermeldt dat je je vriend komt bezoeken kan het ook gefronsde wenkbrauwen geven. Ik zou me er eerlijk gezegd niet al te veel zorgen over maken.
joyceyvds
Amerika-ontdekker
Berichten: 12
Lid geworden op: 15 jul 2015, 13:18
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Eerste keer naar Amerika

Bericht door joyceyvds »

Dankjewel Paul voor de info.

Ik zat er al aan te denken om te zeggen dat ik vrienden ga bezoeken die in Hinesville wonen i.p.v. mijn vriend, en dat ik vanuit daaruit een roadtrip ga doen, maar ja misschien krijg ik dan wel de vraag waar ik heen ga en waar ik verblijf...Als ik dan geen hotelreserveringen of autohuur reservering kan aangeven gaan ze ook raar krijgen en heb ik misschien wel de kans dat ze het dan al helemaal niet meer geloven.

Ik kan natuurlijk ook zeggen dat ik vanuit Hinesville waar mijn vriend woont een aantal steden ga bezoeken, maar dat dat nog niet zeker is. Ik maak me inderdaad zorgen over het feit dat als ik zeg dat ik naar mijn vriend ga, ze denken dat ik misschien illegaal langer blijf, maar ik heb mijn retourticket al als bewijs dat ik ook weer terug ga na 17 dagen. Ik weet namelijk niet hoe streng ze zijn op het vliegveld in Atlanta...Als ik sommige verhalen lees zegt de een dat het wel goed is om te zeggen dat ik mijn vriend ga bezoeken en de ander zegt weer dat ik moet zeggen dat ik vrienden ga bezoeken i.p.v. mijn vriend, dus ik weet niet zo goed wat ik ermee aan moet.

Ik zal soieso zorgen dat ik cash bij hem, 200$ en dat ik daarnaast mijn debit card waar ook VISA electron opstaat bij me heb.

Nogmaals bedankt!
Yuur
Amerikafan
Berichten: 139
Lid geworden op: 26 feb 2014, 19:54
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Amsterdam

Re: Eerste keer naar Amerika

Bericht door Yuur »

Ze zullen niet zo snel naar je hotel of autoreserveringen vragen. Ik heb vaak het idee, dat ze gewoon kijken hoe jij reageert op bepaalde vragen.
De antwoorden kunnen hen niet zoveel schelen.
Ik kwam in Juni aan in Chicago, mijn nichtje woont daar nu. De TSA officer vroeg: "Waarom Chicago", ik zei: "om mijn nichtje te bezoeken." TSA: "Wie is ze en wat doet ze in Chicago". Ik beantwoorde met haar voornaam en dat ze voor een Duits bedrijf werkte. En daarmee was de kous af. Ze zijn vooral geïnteresseerd in wanneer je weer weg gaat. AUB zo snel mogelijk ;).
Verder zullen ze je vragen naar je werk en waarschijnlijk ook waarom je in Turkije werkt en niet in NL. Opzich niet iets waar je je zorgen om hoeft te maken!
Gebruikersavatar
Arends1989
Amerikakenner
Berichten: 669
Lid geworden op: 15 apr 2012, 18:07
Aantal x V.S. bezocht: 7
Locatie: Nederland

Re: Eerste keer naar Amerika

Bericht door Arends1989 »

Het laatste dat ik zou doen is informatie verdraaien in gesprek met CBP.

Je hebt een retourticket, een baan en een normaal verhaal.

Maak je niet te druk over de vragen die je krijgt en beantwoord deze kort en bondig.

Veel plezier alvast!
joyceyvds
Amerika-ontdekker
Berichten: 12
Lid geworden op: 15 jul 2015, 13:18
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Eerste keer naar Amerika

Bericht door joyceyvds »

Aangezien mijn vriend werkt in het Amerikaanse leger lijkt me het al helemaal niet slim om dat te zeggen...Dan denken ze gelijk dat ik kom om te trouwen en daar blijf haha :D

Ik denk dat het beste is om te zeggen dat ik naar Hinesville ga omdat daar vrienden van me wonen en dat ik na 17 dagen weer terug vlieg. Als ze vragen waarom daar is het beste antwoord (denk ik:): Ik heb daar vrienden en het is dichtbij de kust, het is de eerste keer dat ik in Amerika ben en ik weet niet wanneer ik weer een kans krijg om nog een keer naar Amerika te komen voor vakantie. Of is dat n te lang antwoord?

Ja ik werk voor een Belgisch bedrijf dat een vestiging in Istanbul heeft en daarvoor werk ik, kan er niks anders van maken :)
Gebruikersavatar
TwentseGijs
Amerikafan
Berichten: 349
Lid geworden op: 15 mei 2014, 18:01
Aantal x V.S. bezocht: 3
Locatie: Houston Texas (voorheen in Enschede)

Re: Eerste keer naar Amerika

Bericht door TwentseGijs »

Okay... ff back to earth.
Heb je iets te verbergen!? Nee

Dus je kunt gewoon antwoorden wat ze vragen:
Waarom ben je hier? Voor vakantie
Kun je wat meer vertellen? Ik ga een vriend van me opzoeken. (wat hij doet is niet relevant, je zou kunnen vertellen waar je elkaar van kent)
Hoelang blijf je? 2 weken
-Enjoy your stay-

Je zou voor de zekerheid een jaaroverzicht van je inkomen mee kunnen nemen en een paar foto's van thuis. De meeste mensen nemen een laptop of tablet mee, ik zou het daarop zetten. Maak je vooral niet druk, als jij niets te verbergen hebt is hebben zij niets om te vinden.
Laatst gewijzigd door Aricon op 16 jul 2015, 20:51, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Het is niet nodig het bovenliggende bericht (volledig) te quoten --> quote verwijderd.
Het leven is als een boek, en mensen die niet reizen stoppen na het eerste hoofdstuk.
Marcopstal
Amerika-expert
Berichten: 7581
Lid geworden op: 04 feb 2014, 18:44
Aantal x V.S. bezocht: 28
Locatie: Zaventem

Re: Eerste keer naar Amerika

Bericht door Marcopstal »

Jaaroverzicht van inkomen, foto's van je huis ???

Het gaat toch maar om een vakantie van 17 dagen !

Ik zou alleen spreken van "een vriend" en niet "de vriend". Honderden mensen per jaar worden toch door vrienden uitgenodigd. Je moet in ieder geval een adres opgeven waar je logeert en daar vraagt men soms nog naar.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
joyceyvds
Amerika-ontdekker
Berichten: 12
Lid geworden op: 15 jul 2015, 13:18
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Eerste keer naar Amerika

Bericht door joyceyvds »

Ja ik wil inderdaad zeggen dat ik een vriend ga bezoeken voor 17 dagen en dat ik gewoon weer terugvlieg, heb niks te verbergen.

Heb mijn ESTA al, heb een retourticket, van het huurcontract van mijn woning heb ik zoiezo al een foto op mijn telefoon staan, en ik heb zelfs een reservering van mijn pet nannie waarin staat dat ze van die datum tot die datum op mijn hond past en dat ik 2 november terug ben.

Dankjulliewel voor alle tips, maak me nu al minder zorgen en weet wat me te wachten staat :)
Yuur
Amerikafan
Berichten: 139
Lid geworden op: 26 feb 2014, 19:54
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Amsterdam

Re: Eerste keer naar Amerika

Bericht door Yuur »

joyceyvds schreef: Dankjulliewel voor alle tips, maak me nu al minder zorgen en weet wat me te wachten staat :)
Minder zorgen? Het is de bedoeling dat je je helemaal geen zorgen maakt :). Lekker zorgeloos op vakantie is het doel.
Gebruikersavatar
Njit
Amerika-expert
Berichten: 13545
Lid geworden op: 09 nov 2004, 22:04
Partner van: SpaceAce
Aantal x V.S. bezocht: 11
Locatie: Den Bosch
Contacteer:

Re: Eerste keer naar Amerika

Bericht door Njit »

Geef vooral korte bondige antwoorden. Ze zijn echt niet van plan om een gezellig gesprek met je te houden.
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
joyceyvds
Amerika-ontdekker
Berichten: 12
Lid geworden op: 15 jul 2015, 13:18
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Eerste keer naar Amerika

Bericht door joyceyvds »

Yuur schreef:
joyceyvds schreef: Dankjulliewel voor alle tips, maak me nu al minder zorgen en weet wat me te wachten staat :)
Minder zorgen? Het is de bedoeling dat je je helemaal geen zorgen maakt :). Lekker zorgeloos op vakantie is het doel.

Dat probeer ik ook Yuur, ben me alleen aan het voorbereiden. Het is mijn eerste keer dat ik naar Amerika reis dus ik hou overal rekening mee, stel dat het fout gaat (waar ik niet van uit ga aangezien ik niks te verbergen heb en niet de intentie heb om in Amerika te gaan wonen) dan weet ik hoe of wat :)
Gast

Re: Eerste keer naar Amerika

Bericht door Gast »

joyceyvds schreef:Ja ik wil inderdaad zeggen dat ik een vriend ga bezoeken voor 17 dagen en dat ik gewoon weer terugvlieg, heb niks te verbergen.
Wel opletten hiermee. Als ze vragen wat het doel van je bezoek is, moet je alleen zeggen dat je een vriend gaat opzoeken. Als je ook nog eens benadrukt dat je 17 dagen blijft en daarna weer terugvliegt, kan dat verdacht overkomen.

Dus gewoon de vraag kort en vriendelijk beantwoorden, en niet gaan lopen uitweiden.
joyceyvds
Amerika-ontdekker
Berichten: 12
Lid geworden op: 15 jul 2015, 13:18
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Eerste keer naar Amerika

Bericht door joyceyvds »

Dankjewel, wat ik inderdaad van jullie al heb begrepen heb is dat ik gewoon kort antwoord moet geven.

- Vakantie
- Vrienden bezoek
- 2 weken
- en mijn werk...

mochten ze nog meer vragen dan kunnen ze dat heb geen geheimen, en niks te verbergen dus komt allemaal goed of zoals ze in Amerika zeggen...go with the flow :D :D
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer