Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Hulp keuze rondreis 2016

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Plaats reactie
Hollie
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 5

Hulp keuze rondreis 2016

Bericht door Hollie »

Goede avond allen ,

Ik zit momenteel met het volgende. Voor onze vakantie van 2016 willen wij graag weer een rondreis maken door Amerika, alleen kom ik er zelf niet uit. We zijn in 2012 naar Florida geweest en hebben daar Orlando, Miami, Clearwater beach en Daytona beach gehad. Dit was voor ons de eerste keer Amerika. Dit beviel zo goed dat we de jaren erna ook zijn gegaan.

In 2013 hebben we een rondreis west Amerika gedaan.
* San Francisco
* Yosemite
* Monterey
* Santa Barbara (via hwy 1)
* Los Angeles
* San Diego
* Palm Springs
* Laughlin
* Grand Canyon
* Page
* Bryce Canyon
* Zion NP
* Las Vegas

In 2014 Rondreis BC Canada.
* Vancouver
* Victoria
* Campbell River
* Tofino
* Nanaimo
* Whistler
* Kamloops
* Jasper
* Banff
* Cargary

En net terug uit Amerika (2015)
* Denver
* Estes Park
* Custer
* Deadwood
* Cody
* Yellowstone
* Grand Teton NP
* Saltlake City
* Moab
* Bryce Canyon NP
* Grand Canyon
* Las Vegas

Voor 2016 zit ik dus met het volgende. Ik had in gedachte om van Fort Lauderdale naar Las Vegas te gaan. Echter ben ik enorm bang dat die rit gaat tegen vallen. Dit omdat wij van variatie houden (bossen, steden en woestijn) en de rit dus vanuit Florida nagenoeg langs de kust zal lopen door de staten Alabama, Louisiana, Texas en New Mexico. Ik denk (ben er nog nooit geweest) dat dit dus echt van stad naar stad word en dat de omgeving vrij wel overal het zelfde zal zijn.

De reis naar Canada vonden wij erg mooi, echter begon deze reis toch wat te vervelen omdat na 2 weken rond te hebben gereden alles toch wel heel erg op elkaar leek. Tuurlijk het is prachtige natuur! maar als je 10 watervallen hebt gezien dan is de 11de niet zo belangrijk meer. ;)

De afgelopen vakantie (2015) was bijvoorbeeld een goed voorbeeld van hoe wij het wél willen. Eerst bossen en bergen, dan stuk woestijn, dan het prachtige Yellowstone, daar tussen in nog enkele steden, daarna de canyons in en uiteindelijk eindigen in het geweldige Las Vegas. Van alles wat dus.

Ook heb ik zitten kijken om bijvoorbeeld in New York te beginnen en dan naar Las Vegas te rijden. Echter ben ik bang dat we dan voor de 3de keer in 4 jaar na 1,5/2 weken weer dezelfde dingen zullen zien.

Mijn vrouwtje wil graag Key West zien in Florida, ik zou New York en de Niagara falls wel eens willen zien. Maar ja die zitten ver van elkaar af. Wel staat 1 ding vast en dat is dat we in Las Vegas willen eindigen. O en de reis is 23 dagen en moet eind mei begin juni zijn.

Wie o wie kan en wil mij helpen? Iemand een idee?

Sorry voor de enorme lap tekst.

Alvast zeer vriendelijk bedankt!
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Hulp keuze rondreis 2016

Bericht door PSVwally »

Persoonlijk denk ik dat de zuidelijke staten zeker ook hun charmes hebben. Maar ik zou je eens aanraden om de avonturen van Kalaman in Alaska te lezen. Dat is ook wel erg speciaal. http://kalaman0032jul2015.blogspot.nl/ Al zit je dan net te vroeg denk ik ivm weersomstandigheden rond de tijd dat jij wilt gaan.
Verder kun je ook eens kijken om zaken te combineren? Bijvoorbeeld 1.5e week Texas icm Hawaii??
Mrvanilla
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 15

Bericht door Mrvanilla »

Ik zat ook te denken aan Alaska. Maar dat lijkt me wel een heel avontuurlijke reis. Je zit dan echt grote delen in de wildernis. Ik zou er graag heen willen, maar mijn vrouw niet zo.

Ik ben in New Mexico geweest. Vond het mooi, maar in vergelijking met staten als Utah, Arizona en Californië vond ik het een stuk minder. Alles ligt erg ver van elkaar, iets wat in Texas nog 'erger' zal zijn.

Een reis van Seattle naar LA zou ook mooi kunnen zijn. Je kan dan Washington, Oregon en California aandoen. Genoeg te zien en doen daar.
Groetjes,
Daniel
Marcopstal
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 28

Bericht door Marcopstal »

Ik merk toch twee belangrijke eisen:

1) afwisseling
2) eindigen in Las Vegas.

En daarnaast de wens van Key West.

Een start in Florida lijkt me mogelijk met een eindpunt in Las Vegas.

Je zou de golfkust kunnen volgen tot Houston, via Pensacola, Mobile, New Orleans. In Texas kan je de steden Houston, Dalals, Forth Worth, Austin en San Antonio meepikken.

Je kan dan ofwel noordwaarts naar Oklahoma City en via Albuqurque richting Moab en zo naar Vegas, ofwel richting El Paso en dan via Tucson/Phoenix naar Las Vegas.

Niet alle stukken zijn spectaculair, maar volgens mij geeft dit toch een mooie afwisseling natuur/steden en kom je zeker in verschillende natuurbiotopen. Verder heb je toch nog een aantal zaken in het zuidwesten niet gedaan zoals de regio Tucson en bvb Mesa Verde.

Oh en dat is dan een trip van een dikke 5.000 km.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
markro
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Bericht door markro »

Bezoek een gebied in het oosten, vlieg ergens richting het westen en bezoek daar het tweede gebied.
Marco.

Voor onze Amerikareisverslagen: klik hier.
Hollie
Amerika-ontdekker

Bericht door Hollie »

Aller eerst bedankt voor jullie reacties. Heb nog eens goed na zitten denken, Alaska word hem zoiezo niet. Ik heb mezelf 5 opties gegeven. (zijn grof weg de richtingen)

1: Start in New York, dan vanuit daar de omgeving verkennen en zo naar de Niagara falls rijden. Daarna afzakken richting het zuiden en door the great smokey mountains rijden. Vanuit daar richting de oost kust en dan via de kust naar Florida. In Florida naar Orlando, Clearwater beach, fort lauderdale, miami en key west.

2: Start in Fort lauderdale, vanuit daar miami en key west pakken. Dan naar de everglades en door naar clearwater beach. Daarna naar de plaatsen Orlando, New orleans, houston, austin, big bend en zo naar Las vegas.

3: Start in LA, dan via hwy 1 naar san fran. vanuit daar de trip richting Seattle. (de route tussen seattle en las vegas is bij mij blank).

4: Start in LA, dan via hwy 1 naar san fran. vanuit daar naar tahoe NF, lake tahoe, yosemite, seqouia, palm springs, phoenix, (misschien tot new mexico white sands als dit lukt), santa fee, flagstaff en eindigen in las vegas.

5: Start in fort lauderdale, dan rondje zuid florida. vliegtuig pakken naar LA. dan via hwy 1 naar san fran, dan OF via het noorden naar las vegas OF via het zuiden naar las vegas.

Wat zeggen jullie?
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer