Theme Park Topic

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Gebruikersavatar
Mrvanilla
Moderator
Berichten: 6639
Lid geworden op: 04 mar 2013, 07:13
Aantal x V.S. bezocht: 14

Theme Park Topic

Bericht door Mrvanilla »

Dit topic is opengezet voor al je vragen die te maken hebben met pretparken/theme parks. De locatie van een park maakt niet uit. Alle vragen over tickets, attracties, accommodatie of bijvoorbeeld bereikbaarheid kunnen hier gesteld worden
Groetjes,
Daniel
Bolle
Amerika-ontdekker
Berichten: 82
Lid geworden op: 08 apr 2015, 13:50
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: All about LA!

Bericht door Bolle »

Aloha,

We kunnen maar niet kiezen.... Universal studios of Disneyland, wat zouden jullie aanraden voor een jong koppel. (26/27 jr)

We verblijven wel in de buurt van Hollywood en niet Anaheim, ik hoor graag!
Hockey
Amerika-expert
Berichten: 10174
Lid geworden op: 21 dec 2010, 15:59
Locatie: Nederland

Re: All about LA!

Bericht door Hockey »

JelleBolding schreef:Universal studios of Disneyland, wat zouden jullie aanraden voor een jong koppel. (26/27 jr)
Ik zou aanraden daarheen te gaan waar jullie interesse naar uit gaat. Het een is een pretpark gebaseerd op filmscripts, het ander is een echt pretpark met rollercoasters en veel groter dan Universal Studios.
Gebruikersavatar
PSVwally
Amerika-expert
Berichten: 19593
Lid geworden op: 09 sep 2010, 22:51
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: All about LA!

Bericht door PSVwally »

En als je van achtbanen houdt kun je ook nog naar Six Flags Magic Mountain. Dat ligt (afhankelijk van waar je in hollywood zit natuurlijk) op een 45min tot een uur erboven.
Bolle
Amerika-ontdekker
Berichten: 82
Lid geworden op: 08 apr 2015, 13:50
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: All about LA!

Bericht door Bolle »

We zijn niet echt achtbanen-fans maar het gaat ons meer om de beleving van een park en de sfeer/unieke plekken... We houden beiden wel van films.
Gebruikersavatar
Stan.Gobien
Techmod
Berichten: 6814
Lid geworden op: 02 jan 2009, 10:29
Aantal x V.S. bezocht: 10
Locatie: Roeselare (BE)
Contacteer:

Re: All about LA!

Bericht door Stan.Gobien »

Ik vond Universal LA niet zo speciaal, buiten de filmset tour, die was wel zeer leuk.
Disney World Florida vonden we zeer duur, maar wel echt top en af qua beleving en sfeer, soms een beetje kinderlijk maar het is natuurlijk Disney, mijn ervaring is met Magic Kingdom aldaar.
Andys
Amerikafan
Berichten: 229
Lid geworden op: 09 apr 2013, 22:06
Aantal x V.S. bezocht: 2

Welk pretpark?

Bericht door Andys »

Hoi,

Ik vertrek samen met vriendin(beide30 jaar) maandag naar florida. Het wordt een min of meer relax vakantie. We willen wel een pretpark bezoeken, we hebben origineel in onze route Bush gardens bij tampa gepland. We zijn ook niet zo van het uren in de rij staan op onze vakantie dus een park lijkt ons genoeg. Welk park is het spectaculairst?
2013; westkust USA
2015; Florida
Gebruikersavatar
PSVwally
Amerika-expert
Berichten: 19593
Lid geworden op: 09 sep 2010, 22:51
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Welk pretpark?

Bericht door PSVwally »

Sja, was het maar zo makkelijk. Ieder zijn favorieten en voorkeuren natuurlijk. Maar wachtrijen en drukte zijn erg lastig te voorspellen. Gaat het om de mooie attracties, of gaan jullie voornamelijk om thrills te beleven?
Als je maar 1 dag naar een pretpark wilt gaan zou ik in ieder geval Disneyworld niet aandoen. Dat is in 1 dag niet te doen en zonde om, als je er toch bent, niet van alle disneyparken te kunnen genieten.
Bush Gardens is een leuk park en heeft ook een aantal zeer spannende rollercoasters.
Andys
Amerikafan
Berichten: 229
Lid geworden op: 09 apr 2013, 22:06
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Welk pretpark?

Bericht door Andys »

Het gaat om thrillers voornamelijk
2013; westkust USA
2015; Florida
HAMvH
Amerika-newbie
Berichten: 8
Lid geworden op: 04 jun 2015, 18:50
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: All about LA!

Bericht door HAMvH »

JelleBolding schreef:We zijn niet echt achtbanen-fans maar het gaat ons meer om de beleving van een park en de sfeer/unieke plekken... We houden beiden wel van films.

Wij hebben ons een dag prima vermaakt in Disney's California Adventure. Daar waar het andere disneypark veel lijkt op dat in Parijs, is California Adventure echt anders.
Baluga
Amerika-ontdekker
Berichten: 16
Lid geworden op: 02 dec 2014, 21:12
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Welk pretpark?

Bericht door Baluga »

Bush Gardens is erg leuk. We zijn er dan ook meerdere keren geweest. Islands of Adventure vonden we ook erg leuk. Wanneer ga je Andys? In het hoogseizoen heb je, net als hier lange wachtrijen. Check de websites, kijk wat video's op you tube en je kunt al een aardig vergelijk maken. Maar voor mij blijft het moeilijk kiezen, omdat elk park zijn eigen charme en thrills heeft.
Gebruikersavatar
Lena78
Amerika-ontdekker
Berichten: 65
Lid geworden op: 16 mar 2015, 16:41
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: All about LA!

Bericht door Lena78 »

Ik kom er op die Disney site niet echt uit, of misschien wel maar begrijp ik het niet goed.
Als je naar Disney California Adventure wil, kan dat toch alleen als je een kaartje koopt ook voor het oude Disney?
Omdat ik hier nu lees dat iemand zich een dag vermaakt heeft in Adventure...
PaulB
Amerika-ontdekker
Berichten: 65
Lid geworden op: 09 jul 2007, 19:25
Aantal x V.S. bezocht: 13
Locatie: Brabant jonguh!

Re: Welk pretpark?

Bericht door PaulB »

Als pretpark freak en vaste bezoeker van Orlando zou ik zeggen: Island of Adventures - Universal combo.
In deze tijd van 't jaar (neem aan dat je er nu bent :) ) wel 2 dagen nodig om zo goed als alles te zien.

BGT is trouwens ook een prima park voor de thrills hoor.....maar voor mij is bovenstaande net wat beter :thumbup:

Paul
Marissie
Amerika-ontdekker
Berichten: 42
Lid geworden op: 14 jun 2013, 15:24

Re: Theme Park Topic

Bericht door Marissie »

Iemand ervaringen met Knotts Berry Farm? :)
marijnhoogstrate
Amerika-ontdekker
Berichten: 20
Lid geworden op: 21 jul 2014, 07:58
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Welk pretpark?

Bericht door marijnhoogstrate »

Wij zijn vorig jaar naar florida geweest.

Hebben Disneyland, Universal en seaworld bezocht. Mijn vriendin en ik (30jr) vonden disneyland het minste want dat is erg gericht op kleine kinderen. Voor thrillrides zou ik naar Universal gaan en een fastpass nemen.
Gebruikersavatar
Re1gnman
Amerikakenner
Berichten: 425
Lid geworden op: 08 jun 2013, 16:30
Aantal x V.S. bezocht: 14
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: Welk pretpark?

Bericht door Re1gnman »

Als het je om thrills gaat, zou ik Busch Gardens kiezen.
Daar staan net wat meer achtbanen dan in Island of Adventure.

Ok, Incredible Hulk is een van de betere rides, en dan heb je Dragon Challenge nog.
Maar dan houdt het wel een beetje op met de thrill rides. Harry Potter is niet echt een
thrill ride, al is dat wel mooi gemaakt.

In Busch Gardens heb je Cheetah Hunt, Sheikra als top thrill rides.
En dan nog Kumba en Montu. En dan nog kleinere als Scorpion en Sand Serpent..
"Patience is something you admire in the driver behind you, but not in the one ahead...."
GabyK
Amerikafan
Berichten: 120
Lid geworden op: 19 feb 2014, 19:32
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Welk pretpark?

Bericht door GabyK »

Vorig jaar ben ik met een vriendin (beide 31) naar Universal Studios geweest met een combinatieticket. Dan kan je beide parken in. Super geslaagd al zeg ik het zelf. Leuke coasters en 3D- en 4D/attracties. Maar het gaat er misschien uiteindelijk om de drukte.

Hier een website waar je een crowd callender, wait times kan opzoeken en kan raadplegen en de crowd levels per attractie kan bekijken.
http://touringplans.com/universal-studi ... owd-levels

Wij vonden dat erg handig. Wij waren er met een crowd level van 2-3 met niet langere wachttijden dan 15 - 20 minuten met een enkele uitschieter naar 40 minuten.
2004 Los Angeles, Grand Canyon, Las Vegas
2013 Oregon en Mnt St Helens
2014 Florida
2016 GT, Yellowstone, Oregon en Washington State
2019 Alaska & Yukon
GabyK
Amerikafan
Berichten: 120
Lid geworden op: 19 feb 2014, 19:32
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Welk pretpark?

Bericht door GabyK »

Whahaha, ik lees het eerste bericht nog eens goed en wat valt me op: jullie vertrokken vrij snel na het plaatsen van jullie bericht. In Juni dus.. LOL :lol:

Nu ben ik toch wel benieuwd. Voor welk pretpark hebben jullie uiteindelijk gekozen?

Gaby
2004 Los Angeles, Grand Canyon, Las Vegas
2013 Oregon en Mnt St Helens
2014 Florida
2016 GT, Yellowstone, Oregon en Washington State
2019 Alaska & Yukon
MiniMe
Amerikakenner
Berichten: 402
Lid geworden op: 05 nov 2012, 10:01
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Welk pretpark?

Bericht door MiniMe »

marijnhoogstrate schreef:Wij zijn vorig jaar naar florida geweest.

Hebben Disneyland, Universal en seaworld bezocht. Mijn vriendin en ik (30jr) vonden disneyland het minste want dat is erg gericht op kleine kinderen.
Disneyland zit niet in Florida :wink: , Walt Disney World bestaat uit verschillende parken, waarvan Magic Kindom het meest op Disneyland in Anaheim of Disneyland Paris lijkt. Daar heb je vooral de typische "kinderdingen" die veel volwassenen overigens ook erg leuk vinden... *ahum* :oops:
Epcot is het meer educatieve broertje en Animal Kingdom heeft een dierenpark en een aantal attracties in datzelfde thema. Verder heb je nog het Disney Studios park, wat uiteraard gebaseerd is op de Disney filmproducties.
Memories...
Lianne1989
Amerikafan
Berichten: 259
Lid geworden op: 23 nov 2014, 17:09

Re: Theme Park Topic

Bericht door Lianne1989 »

Vraagje over Universal Studios. Mogelijk zullen we dit park toch aan doen, ondanks de drukte die we daar verwachten. Wat zijn de meest populaire attracties en dus aanraders om meteen bij aanvang te gaan doen als het hopelijk nog wat rustiger is?
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer