Theme Park Topic

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Kletskous
Amerikakenner
Berichten: 976
Lid geworden op: 16 mar 2016, 09:33
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Theme Park Topic

Bericht door Kletskous »

Echt niet ! Vind het sowieso al luxe, zulke reizen maken!
2002 : West-Amerika
2014 : Mexico
2017 : Florida
2019 : New York | Oost-Amerika | Florida

2024 : Java & Bali
jill1234
Amerika-expert
Berichten: 1544
Lid geworden op: 15 aug 2015, 21:59
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Theme Park Topic

Bericht door jill1234 »

Hai, het is ongetwijfeld al eerder gevraagd maar wij twijfelen over het wel of niet nemen van express tickets voor universal studios hollywood voor donderdag 10 augustus. Ik begrijp dat je dan bij elke attractie 1x niet in de rij hoeft te staan; is dit nodig?
Tickets zijn namelijk bijna dubbel zo duur als gewone general tickets.
Stel dat we om 8 uur al in het park zijn, zouden we dan niet voor de echte drukte komt , veel gedaan hebben.
We gaan er met name heen voor de studiotour en de kinderen vinden daarnaast natuurlijk de attracties leuk.
2019: camperreis rondje Los Angeles
2022: camperreis Denver-Las Vegas
2023: camperreis Charlotte-New York
Mies2301
Amerikakenner
Berichten: 482
Lid geworden op: 21 aug 2012, 09:41
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Theme Park Topic

Bericht door Mies2301 »

De drukte wordt nu voorspeld op een 8 van de 10, je zit dan immers nog vol in het hoogseizoen.
Een gratis Crowd Calendar: https://www.undercovertourist.com/orlan ... gust-2019/
10 augustus is trouwens een zaterdag, donderdag 8 augustus zit op dezelfde drukt wat ze nu inschatten.

Zoek ook een goede touring plan voor het park, dus welke attracties wil je zeker doen en maak dan een plannetje, zodat je niet het hele park heen en weer vliegt.

Of de express tickets het waard zijn...tja, dat is toch een persoonlijk dingetje. Als je een hele dag in het park bent kan je echt wel een hoop doen. Daarbij komt dat veel attracties in Universal van die bewegende simulators zijn en als je er daar 3 van hebt gedaan, heb ik het tenminste ook wel weer eens gezien.
jill1234
Amerika-expert
Berichten: 1544
Lid geworden op: 15 aug 2015, 21:59
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Theme Park Topic

Bericht door jill1234 »

Ik bedoel donderdag 8 augustus inderdaad.
Ik vind het lastig. Man en kinderen willen sowieso de studiotour, denk dat we daar direct om 8 uur heen gaan bij opening.
Verder fast&furiuos, walking dead,king kong, despicable me,transformers en waterworld.
Denk dat dat het is; Harry Potter hebben we allemaal niks mee.
Dus zonder express ticket moet dat toch zeker lukken lijkt me. Als ik het zo op schrijf is het wel heel veel geld voor die paar attracties. Ik vind sowieso dat ze weinig attracties hebben, of ligt aan mij? Minder dan de efteling en daar betaal je dan zo 400 euro voor je gezin. Maargoed, man en kinderen willen echt heel graag, met name vanwege de studiotour.
2019: camperreis rondje Los Angeles
2022: camperreis Denver-Las Vegas
2023: camperreis Charlotte-New York
Gebruikersavatar
dejong89
Amerika-expert
Berichten: 2016
Lid geworden op: 18 jan 2015, 15:21
Aantal x V.S. bezocht: 13

Re: Theme Park Topic

Bericht door dejong89 »

Het zijn uiteindelijk Epcot en Magic kingdom geworden.

Wat was het tof! Met name Soarin was geweldig. De testtrack was helaas gesloten maar desniettemin hebben we bijna niet in de rij gestaan en we zijn zo'n beetje in alle populaire attracties geweest. Ook de minder populaire. Puur omdat het kon :lol: En met 25 graden was het prima toeven in beide parken. 2 volle dagen vemaak! :D
https://jiltkrista89.wordpress.com/
________________________________________
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep, kom terug!
Kletskous
Amerikakenner
Berichten: 976
Lid geworden op: 16 mar 2016, 09:33
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Theme Park Topic

Bericht door Kletskous »

Pfftt...wat is het moeilijk een keuze te maken.
Enerzijds neigen we naar een 3-parken Pass van Universal (14-dg onbeperkt toegang tot Universal Studio’s, Island of Adventure en Volcano Bay) voor € 298,= p.p.
Maar het aantal achtbanen daar is wat beperkt is mijn indruk, en ook Islands of Adv. is niet echt een groot park volgens de plattegrond. Hebben we dat dan niet gauw gezien met 2 tieners (geen HP-fans) die vooral spannende en vette attracties/achtbanen gaaf vinden.

Of tóch maar weer een onbeperkte 14-dgs Seaworld Pass nemen voor € 127,= p.p. en dan een losse dag van een pretpark en een waterpark erbij doen...?
Want Bush Gardens vonden ze erg vet qua achtbanen.

Als ik dan reken:
Onbeperkte Seaworld Pass : € 127,=
Losse dag Disneypark : € 106,= ( $ 122,= Universal of Disney, is om het even vlg mij)
Losse dag Volcano Bay : € 75,= ( $ 85,=
Totaal : € 308,= p.p.

Ben ik daarmee dan niet beter af ? Dan kunnen we dus:
- Seaworld
- Bush Gardens
- Aquatica waterpark
- Adventure Island Tampa Waterpark (toen niet geweest)
- Bijv. Animal Kingdom of Epcot of Universal Studio’s
- Volcano Bay waterpark

Dan heb ik voor bijna dezelfde prijs toch meer afwisseling, of zie ik dat verkeerd?

Welke park (AK, Epcot, Universal) is aan te bevelen dan qua achtbanen, shows, vuurwerk ‘s avonds?
2002 : West-Amerika
2014 : Mexico
2017 : Florida
2019 : New York | Oost-Amerika | Florida

2024 : Java & Bali
Gebruikersavatar
Njit
Amerika-expert
Berichten: 13545
Lid geworden op: 09 nov 2004, 22:04
Partner van: SpaceAce
Aantal x V.S. bezocht: 11
Locatie: Den Bosch
Contacteer:

Re: Theme Park Topic

Bericht door Njit »

AK heeft de mooiste achtbaaan: Expedition Everest. En daarnaast de mooiste attractie ter wereld: Pandora: Flight of Passage
Het hele Pandora gebied is 's avonds ook schitterend verlicht. En tevens 2 leuke shows in de avond: Rivers of Light en Tree of Life Awakenings.
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
Kletskous
Amerikakenner
Berichten: 976
Lid geworden op: 16 mar 2016, 09:33
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Theme Park Topic

Bericht door Kletskous »

Dankjewel Njit, dat klinkt wel leuk in elk geval !
2002 : West-Amerika
2014 : Mexico
2017 : Florida
2019 : New York | Oost-Amerika | Florida

2024 : Java & Bali
Kletskous
Amerikakenner
Berichten: 976
Lid geworden op: 16 mar 2016, 09:33
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Theme Park Topic

Bericht door Kletskous »

Oh leuk. Ik had het nog niet eerder ontdekt maar in Seaworld is (sinds oktober?) een nieuwe attractie: Infinity Falls. Eentje waar ik ook in durf :D . Zo’n piranha zeg maar, dat vind ik altijd superleuk.
Ook in Busch Gardens is er een nieuwe achtbaan dit voorjaar: Tigris. (En in 2020 nog één: Gwazi).
Dus móchten we toch weer voor die pas kiezen, hebben we dit jaar in elk geval in die parken tóch iets nieuws.

Oh....en ik lees dat óók Aquatica in 2019 met een nieuwe waterglijbaan komt: KareKare Curl ride. Nu effe proberen te achterhalen of dit deze zomer al open is....! :thumbup:
2002 : West-Amerika
2014 : Mexico
2017 : Florida
2019 : New York | Oost-Amerika | Florida

2024 : Java & Bali
Pleank
Amerikafan
Berichten: 184
Lid geworden op: 21 sep 2016, 14:41

Re: Theme Park Topic

Bericht door Pleank »

Vraagje met betrekking tot Universal LA. Op Undercovertourist heb ik toegangskaarten gevonden voor 97 dollar per persoon. Voor 118 dollar pp hebben we 2 dagen toegang.. Ik twijfel of dit de moeite is? Kan je het in 1 dag (op een doordeweekse dag in september) zien of is het echt wel de moeite om 2 dagen te gaan?
Gebruikersavatar
Galapogos
Amerika-expert
Berichten: 2065
Lid geworden op: 09 feb 2012, 21:03
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Theme Park Topic

Bericht door Galapogos »

Afgelopen mei had ik op een doordeweekse dag al rond een uur of drie ‘s middags alle attracties gehad. Het park is niet zo groot, ik zou hier niet langer dan één dag naartoe gaan. Dit in tegenstelling tot bijvoorbeeld Disneyland.
Timb
Amerikakenner
Berichten: 417
Lid geworden op: 06 okt 2015, 10:17
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Theme Park Topic

Bericht door Timb »

Ik was na een dag ook wel klaar. Wel super mooi park, maar ik vond het vrij klein.
Gebruikersavatar
BonnyR
Amerika-expert
Berichten: 1627
Lid geworden op: 31 jan 2015, 15:34
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Theme Park Topic

Bericht door BonnyR »

Yukon-Striker.jpeg
https://www.canadaswonderland.com/play/ ... on-striker

Als iemand gaat,hoor graag hoe die was 8)
90 - Fl naar CA
91 - CA rondje W-kust ( Seattle)
92 - FL tot Atlanta
94 - Canada
96 - Alaska + MS Rdam
99 - FL + Keys
2004 - W-kust
2016 - O-kust
2018 - NY
2019 - W-kust
PaulB
Amerika-ontdekker
Berichten: 65
Lid geworden op: 09 jul 2007, 19:25
Aantal x V.S. bezocht: 13
Locatie: Brabant jonguh!

Re: Theme Park Topic

Bericht door PaulB »

BonnyR schreef:
18 feb 2019, 17:08
Als iemand gaat,hoor graag hoe die was 8)
Staat voor ons gepland op 10 Juni........ik laat het weten! :thumbup:
Gebruikersavatar
Njit
Amerika-expert
Berichten: 13545
Lid geworden op: 09 nov 2004, 22:04
Partner van: SpaceAce
Aantal x V.S. bezocht: 11
Locatie: Den Bosch
Contacteer:

Re: Theme Park Topic

Bericht door Njit »

Tof @PaulB. Afgelopen vakantie nog de toen-hoogste Dive Coaster gedaan (Valravn @ Cedar Point). Deze is net zo hoog maar heeft een langere drop vanwege de tunnel. Gaat ook iets harder.

Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
Gebruikersavatar
SpaceAce
Amerika-expert
Berichten: 3604
Lid geworden op: 09 nov 2004, 22:15
Partner van: Njit
Aantal x V.S. bezocht: 16
Locatie: Den Bosch
Contacteer:

Re: Theme Park Topic

Bericht door SpaceAce »

PaulB schreef:
20 feb 2019, 17:52
Staat voor ons gepland op 10 Juni........ik laat het weten! :thumbup:
En vergeet niet om ook Behemoth, Wonder Mountain's Guardian en Leviathan te doen... Mijn favorieten van Canada's Wonderland :thumbup:
(overigens, Time Warp mag je overslaan... *gruwel* :thumbdown: )
Neem een kijkje op onze homepage met veel reisverslagen van Amerika: http://www.kloenies.nl
en/of lees onze blog van onze afgelopen reis naar The 4 Corners: https://usatour2019.wordpress.com/
Gebruikersavatar
Njit
Amerika-expert
Berichten: 13545
Lid geworden op: 09 nov 2004, 22:04
Partner van: SpaceAce
Aantal x V.S. bezocht: 11
Locatie: Den Bosch
Contacteer:

Re: Theme Park Topic

Bericht door Njit »

Welnee, superleuke baan. Gewoon doen! <evilgrin>(zelf ook gemarteld dus ik wil dat niemand misgunnen </evilgrin>)
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
PaulB
Amerika-ontdekker
Berichten: 65
Lid geworden op: 09 jul 2007, 19:25
Aantal x V.S. bezocht: 13
Locatie: Brabant jonguh!

Re: Theme Park Topic

Bericht door PaulB »

SpaceAce schreef:
20 feb 2019, 20:54
En vergeet niet om ook Behemoth, Wonder Mountain's Guardian en Leviathan te doen... Mijn favorieten van Canada's Wonderland :thumbup:
(overigens, Time Warp mag je overslaan... *gruwel* :thumbdown: )
Afgelopen juni al het rondje Cedar Point/ Canada's Wonderland gedaan, dus ik weet er alles van :D .
Behemoth leuk, Leviathan erg leuk, WM guardian....euhh.....echt heul slecht. Voor de rest vond ik het park 1 van de minste parken waar we geweest zijn. We gaan ook alleen terug voor Yukon Striker en Leviathan. Zijn dan toch weer paar dagen in Toronto en aangezien we een CF Platinum Pass hebben gaan we maar even langs.
Trouwens dit jaar zelfde rondje als vorig jaar, alleen 2 dagen King's Island er extra bij gepland, dus gaat goed komen :clap: .
Kletskous
Amerikakenner
Berichten: 976
Lid geworden op: 16 mar 2016, 09:33
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Theme Park Topic

Bericht door Kletskous »

Kletskous schreef:
30 jan 2019, 18:47
Oh leuk. Ik had het nog niet eerder ontdekt maar in Seaworld is (sinds oktober?) een nieuwe attractie: Infinity Falls. Eentje waar ik ook in durf :D . Zo’n piranha zeg maar, dat vind ik altijd superleuk.
Ook in Busch Gardens is er een nieuwe achtbaan dit voorjaar: Tigris. (En in 2020 nog één: Gwazi).
Dus móchten we toch weer voor die pas kiezen, hebben we dit jaar in elk geval in die parken tóch iets nieuws.

Oh....en ik lees dat óók Aquatica in 2019 met een nieuwe waterglijbaan komt: KareKare Curl ride. Nu effe proberen te achterhalen of dit deze zomer al open is....! :thumbup:
Zie nu pas :oops: oeps...dat er in Aquatica in 2018 ook een nieuwe glijbaan is geopend : Ray Rush.
Voor mij wat te heftig, maar voor mijn pubers en man niet hoor! Superleuk dus, dan hebben we daar in Aquatica 2 nieuwe glijbanen om te ontdekken !
Voelt goed, blij dat we die tickets hebben. Hoewel we die parken dus zeker opnieuw gaan doen, zien we toch nieuwe dingen.
2002 : West-Amerika
2014 : Mexico
2017 : Florida
2019 : New York | Oost-Amerika | Florida

2024 : Java & Bali
Timb
Amerikakenner
Berichten: 417
Lid geworden op: 06 okt 2015, 10:17
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Theme Park Topic

Bericht door Timb »

Weet iemand of er voor Busch Gardens in Williamsburg ook ergens kortingskaarten te bestellen zijn? Ik kom nu uit op 258 euro voor 2 volwassenen en 2 kinderen 2 dagen 2 parken.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer