Theme Park Topic

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Gebruikersavatar
Njit
Amerika-expert
Berichten: 13545
Lid geworden op: 09 nov 2004, 22:04
Partner van: SpaceAce
Aantal x V.S. bezocht: 11
Locatie: Den Bosch
Contacteer:

Re: Theme Park Topic

Bericht door Njit »

Busch Gardens heeft zelf deze aanbiedingen: https://buschgardens.com/williamsburg/special-offers/
Hier ook nog wat aanbiedingen: https://www.williamsburgfamilies.com/ch ... discounts/ oa naar Groupon
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
Timb
Amerikakenner
Berichten: 417
Lid geworden op: 06 okt 2015, 10:17
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Theme Park Topic

Bericht door Timb »

Thanx, de eerste had ik ook gevonden. De andere ga ik naar kijken. :thumbup:
PaulB
Amerika-ontdekker
Berichten: 65
Lid geworden op: 09 jul 2007, 19:25
Aantal x V.S. bezocht: 13
Locatie: Brabant jonguh!

Re: Theme Park Topic

Bericht door PaulB »

BonnyR schreef:
18 feb 2019, 17:08
Yukon-Striker.jpeghttps://www.canadaswonderland.com/play/rides/yukon-striker

Als iemand gaat,hoor graag hoe die was 8)
Zou nog laten weten hoe Yukon Striker beviel :D

Zijn op dinsdagmorgen 11 juni maar een paar uurtjes naar het park geweest, aangezien we diezelfde avond weer naar huis vlogen.
Park was aardig druk en aangezien we er vorig jaar al geweest waren en we een hekel hebben aan langer dan 15-20 minuten in de rij staan alleen maar rondje Leviathan, behemoth en uiteraard Yukon Striker gedaan.
Toch 45 minuten moeten wachten voor die laatste en alleen maar gedaan omdat het voor ons een nieuw vinkje op 't coasterlijstje was :thumbup: .
Aankleding is nihil(zo ongeveer standaard bij een CF park) en de drop is leuk(maar vergelijkbaar met Valravn,Sheikra, hoogteverschil niet echt te merken).
Wat YS voor ons toch de beste dive-coaster maakt die we gedaan hebben(dit was nummertje zeven) is het stuk na de drop en tot de MCBR: de Zero-G is erg leuk maar vooral de vertical loop is echt te gek met zo'n brede trein en neemt ie met een behoorlijk tempo. Laatste stukje van de rit is te verwaarlozen en vooral bedoeld om makkelijk foto's van de trein vanaf de grond te kunnen maken. Al met al dus een zeer leuke coaster en een mooie aanwinst voor Canada's Wonderland.

Het systeem wat ze verzonnen hebben voor tassen/spullen die je wil achterlaten tijdens de rit is trouwens de coolste manier die ik ooit gezien heb :thumbup:
Gebruikersavatar
BonnyR
Amerika-expert
Berichten: 1628
Lid geworden op: 31 jan 2015, 15:34
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Theme Park Topic

Bericht door BonnyR »

Dank @Paul B. benieuwd naar het tassen systeem trouwens
90 - Fl naar CA
91 - CA rondje W-kust ( Seattle)
92 - FL tot Atlanta
94 - Canada
96 - Alaska + MS Rdam
99 - FL + Keys
2004 - W-kust
2016 - O-kust
2018 - NY
2019 - W-kust
Gebruikersavatar
Njit
Amerika-expert
Berichten: 13545
Lid geworden op: 09 nov 2004, 22:04
Partner van: SpaceAce
Aantal x V.S. bezocht: 11
Locatie: Den Bosch
Contacteer:

Re: Theme Park Topic

Bericht door Njit »

PaulB schreef:
08 jul 2019, 19:03
Het systeem wat ze verzonnen hebben voor tassen/spullen die je wil achterlaten tijdens de rit is trouwens de coolste manier die ik ooit gezien heb :thumbup:
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
frouke
Amerikakenner
Berichten: 806
Lid geworden op: 03 mar 2012, 16:02
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Bericht door frouke »

:)
Glenn M
Amerika-newbie
Berichten: 4
Lid geworden op: 14 jun 2019, 14:46
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Theme Park Topic

Bericht door Glenn M »

Hebben jullie al ervaring met ATTRACTION TICKETS.COM ??
Wil tickets bestellen voor Universal Hollywood.

4 x express tickets >> 652 € (706 $)
via Universal site >> 996 $

toch wel een opmerkelijk verschil
TommyGun
Amerika-ontdekker
Berichten: 69
Lid geworden op: 20 aug 2019, 15:23
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Theme Park Topic

Bericht door TommyGun »

Ik dacht dat Express tickets momenteel niet verkocht worden? Had er onlangs nog naar gezocht
Pberndsen
Amerika-ontdekker
Berichten: 70
Lid geworden op: 29 jan 2019, 20:09
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Theme Park Topic

Bericht door Pberndsen »

Wellicht wel nog in februari 2020?
TommyGun
Amerika-ontdekker
Berichten: 69
Lid geworden op: 20 aug 2019, 15:23
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Theme Park Topic

Bericht door TommyGun »

Doh :mrgreen:
Gebruikersavatar
Galapogos
Amerika-expert
Berichten: 2065
Lid geworden op: 09 feb 2012, 21:03
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Theme Park Topic

Bericht door Galapogos »

Net bekend geworden: Disneyland Resort laat vanaf 15 juni weer gasten van buiten California toe. Ook is het vanaf vandaag mogelijk om 120 dagen van tevoren een reservering voor de pretparken te maken. Dat was tot nu toe 60 dagen.

https://disneyparks.disney.go.com/blog/ ... our-visit/

Mocht iemand plannen hebben deze zomer of dit najaar die kant op te gaan, dan zou ik dit zeker even in de gaten houden. Het zou zonde zijn om achter het net te vissen met een reservering.

Aan nu al reserveren kleven (voor de Nederlanders en Belgen onder ons) natuurlijk ook risico's, want we weten nog niet of/wanneer de travel ban wordt opgeheven, en Disneyland-tickets zijn helaas niet restitueerbaar. Wel is de waarde van het ticket onbeperkt bruikbaar. Je kunt een ongebruikt ticket dat je nu koopt bij wijze van spreken over 10 jaar nog gebruiken, mits je het prijsverschil met de dan geldende prijs bijbetaalt. Zo heb ik het althans begrepen.
TommyGun
Amerika-ontdekker
Berichten: 69
Lid geworden op: 20 aug 2019, 15:23
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Theme Park Topic

Bericht door TommyGun »

TommyGun schreef:
20 mei 2021, 01:19
Ik dacht dat Express tickets momenteel niet verkocht worden? Had er onlangs nog naar gezocht
Ze zijn er weer;
https://store.universalstudioshollywood ... ckets.aspx

Maar die voorwaarden...
Proof of full COVID-19 vaccination and photo ID required for entry.
By ordering, I attest that when visiting the park all members of my party will be
fully vaccinated (at least 14 days after final dose was administered) for COVID-19
and my party size will not exceed 3 households
Gebruikersavatar
Galapogos
Amerika-expert
Berichten: 2065
Lid geworden op: 09 feb 2012, 21:03
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Theme Park Topic

Bericht door Galapogos »

Bijzonder, die discrepantie tussen Universal Studios Hollywood en Disneyland Resort. Universal Studios heeft het in haar voorwaarden over “Government guidelines requiring out-of-state visitors to be fully vaccinated for COVID-19 in order to visit the park”. Disneyland heeft het alleen over advies om te vaccineren of te testen. Bij Universal Studios zijn kinderen onder de 12 ook niet welkom, omdat die niet gevaccineerd kunnen worden (in Amerika). Bij Disneyland is dat geen probleem.

Zou dit liggen aan een eventueel verschil in wetgeving tussen Anaheim County en Los Angeles County?
Timb
Amerikakenner
Berichten: 417
Lid geworden op: 06 okt 2015, 10:17
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Theme Park Topic

Bericht door Timb »

Hoeft in Hollywood nu ook niet meer dus. Ook alleen nog een aanbeveling.

The State of California strongly recommends that when you visit Universal Studios Hollywood you be fully vaccinated for COVID-19, obtain a negative COVID-19 test result prior to visiting, or wear a face covering. Guests who are not fully vaccinated should wear a face covering during their visit. We encourage all guests to wear face coverings indoors. Exposure to COVID-19 is an inherent risk in any public location where people are present; we cannot guarantee you will not be exposed during your visit.
suuske1981
Amerika-newbie
Berichten: 8
Lid geworden op: 05 jul 2021, 11:46
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Theme Park Topic

Bericht door suuske1981 »

Goede dag, na jaren geleden naar Orlando te zijn geweest willen wij zeer waarschijnlijk volgend jaar weer pretparken in de USA gaan doen.

Nu gaan we zeker naar CedarPoint toe. En dan 2 dagen omdat ik er nog nooit ben geweest. Mijn man al wel.
Ik weet dat dit een pretpark is dat alleen met de auto te bereiken is.
Vraag: tips waar vandaan het beste te rijden is (ik ben de enige die auto kan rijden) + waar auto huren en hoe zit dat (nog nooit gedaan)

Nu willen we verder in de USA ook nog een paar stedentripjes doen waaronder San Francisco, Chicago en New York.
We plannen om lekker met de trein te gaan reizen waardoor we ook veel van de omgeving zien. Mijn man heeft dat vaker gedaan.

Vraag: welke pretparken (bijvoorbeeld six flags) zijn met openbaar vervoer te bereiken? Wij houden beiden erg veel van achtbanen. En lego vindt mijn man geweldig.

En wat zijn de beste maanden om te gaan?

Alvast heel erg bedankt voor het beantwoorden van de vragen zodat we alvast een leuke reis samen kunnen gaan stellen.
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7755
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: Theme Park Topic

Bericht door mtl »

Op de websites van de pretparken staat hoe je er kunt komen.
Gebruikersavatar
BonnyR
Amerika-expert
Berichten: 1628
Lid geworden op: 31 jan 2015, 15:34
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Theme Park Topic

Bericht door BonnyR »

suuske1981 schreef:
05 jul 2021, 11:48

Vraag: tips waar vandaan het beste te rijden is (ik ben de enige die auto kan rijden) + waar auto huren en hoe zit dat (nog nooit gedaan)
Ik zou hier eens gaan lezen en een vraag stellen.

viewtopic.php?f=30&t=75544
90 - Fl naar CA
91 - CA rondje W-kust ( Seattle)
92 - FL tot Atlanta
94 - Canada
96 - Alaska + MS Rdam
99 - FL + Keys
2004 - W-kust
2016 - O-kust
2018 - NY
2019 - W-kust
Ellen1308
Amerikafan
Berichten: 153
Lid geworden op: 06 mei 2012, 20:18
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Theme Park Topic

Bericht door Ellen1308 »

Wij maken deze zomer een reis van Washington dc naar Chicago en willen onderweg graag een dag pretpark doen. We reizen met onze 2 kinderen van 18 en 15. We zijn allemaal achtbaan-liefhebbers.

Welk park raden jullie dan aan? Hersheypark of Cedar Point? Of misschien wel een ander park in die regio?

Route ligt nog niet vast dus we kunnen altijd kijken of ander park in onze route gaat passen.
KrekelJapie
Amerika-ontdekker
Berichten: 34
Lid geworden op: 28 apr 2023, 12:28
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Theme Park Topic

Bericht door KrekelJapie »

Ellen1308 schreef:
31 jan 2024, 11:30
Wij maken deze zomer een reis van Washington dc naar Chicago en willen onderweg graag een dag pretpark doen. We reizen met onze 2 kinderen van 18 en 15. We zijn allemaal achtbaan-liefhebbers.

Welk park raden jullie dan aan? Hersheypark of Cedar Point? Of misschien wel een ander park in die regio?

Route ligt nog niet vast dus we kunnen altijd kijken of ander park in onze route gaat passen.
Je zou ook nog kunnen kijken naar Six Flags America (Washington) of Six Flags great America (Chicago)
Gebruikersavatar
Simonrio
Amerikafan
Berichten: 111
Lid geworden op: 16 mar 2015, 23:33
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Dordrecht

Re: Theme Park Topic

Bericht door Simonrio »

Ellen1308 schreef:
31 jan 2024, 11:30
Wij maken deze zomer een reis van Washington dc naar Chicago en willen onderweg graag een dag pretpark doen. We reizen met onze 2 kinderen van 18 en 15. We zijn allemaal achtbaan-liefhebbers.

Welk park raden jullie dan aan? Hersheypark of Cedar Point? Of misschien wel een ander park in die regio?

Route ligt nog niet vast dus we kunnen altijd kijken of ander park in onze route gaat passen.
Van de pretparken in de regio is Cedar Point absoluut het beste/spectaculairste.

Six Flags Great America is Chicago is een goede 2de optie. Hersey is leuk als je van hun chocolade houd. Six Flags America in Washington DC is 1 van de mindere pretparken in de USA.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer