Theme Park Topic

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
MichelAngelo66
Amerikafan
Berichten: 143
Lid geworden op: 31 jul 2014, 19:22

Re: Theme Park Topic

Bericht door MichelAngelo66 »

Wij hebben de kaarten voor Universal via WIFI ter plaatse via mijn mobiel gekocht enkele dagen voordat we gingen. Krijg je netjes via je mobiel je tickets om ze bij de poort te scannen. Geen wachtrij, super makkelijk.

Overigens vond ik Universal mooi maar niet echt voor mij. Al die 3D/4D rides zijn niet voor mij weggelegd. Wordt ik misselijk in. Normale achtbanen kan ik beter tegen. Maar goed, vrouw en dochter vonden het erg mooi gemaakt allemaal.
Ruudzaan
Amerikafan
Berichten: 120
Lid geworden op: 13 aug 2018, 20:42
Aantal x V.S. bezocht: 25

Re: Theme Park Topic

Bericht door Ruudzaan »

Wij gaan volgende week, maar als ik naar de weerberichten kijk.... veelal regen en thunderstorms.
Nu heb ik dat in Azie ook vaak meegemaakt, en dan zit je er niet zo heel erg mee.
Maar hoe gaat het er dan aan toe in de parken in Florida?
Leeg? Vlucht iedereen naar de binnenattracties?
Freya*
Amerika-ontdekker
Berichten: 84
Lid geworden op: 26 dec 2009, 20:12
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Theme Park Topic

Bericht door Freya* »

Tijdens onze rondreis volgend jaar in mei zijn we (2volw. 3&5jarige) rond het Memorial Day weekend in LA (vanaf donderdag 23 tem maandag 27 mei).
We zouden graag een dag naar Universal en Disney gaan maar weten niet goed welke dag we best naar welk park gaan. Volgens isitpacked.com is Universal best op donderdag te doen en zou disney op memorial day zelf niet al te druk zijn.
Wat zijn jullie suggesties?
jill1234
Amerika-expert
Berichten: 1543
Lid geworden op: 15 aug 2015, 21:59
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Theme Park Topic

Bericht door jill1234 »

In augustus staat een dagje universal Hollywood op de planning;ik ben op zoek naar een package deal (combi hotel en tickets)
Op onderstaande site van universal zelf kan je zo'n pakket maar boeken tot aankomsten uiterlijk op 31 januari 2019. Dat is dus maar 2,5 maand vooruit. Ik zou toch graag niet tot mei wachten met het boeken.
https://vacations.universalstudiosholly ... /4250/7071

Nu heb ik na lang zoeken ook onderstaande site gevonden, daar kan je wel al boeken en die package deal lijkt aantrekkelijk: 2 nachten hotel voor 4 personen en 4 tickets voor universal voor 1 dag vanaf 587 dollar. Als ik via booking.com of expedia een hotel zoek moet ik al goed zoeken om onder de 150 dollar per nacht uit te komen. Losse tickets voor universal lopen ook tegen de 100 dollar.
Vraag is alleen: is die site betrouwbaar? iemand ervaring?
http://www.reservelosangeles.com/sp/uni ... d-packages

Ik hoor het graag!
2019: camperreis rondje Los Angeles
2022: camperreis Denver-Las Vegas
2023: camperreis Charlotte-New York
Gebruikersavatar
dejong89
Amerika-expert
Berichten: 1993
Lid geworden op: 18 jan 2015, 15:21
Aantal x V.S. bezocht: 13

Re: Theme Park Topic

Bericht door dejong89 »

Ik heb bij Undercovertourist 2 daagse tickets gekocht voor Disney. Begrijp ik het nou goed dat ik mijn e ticket nog moet omwisselen bij guest services voor de fysieke kaarten ?
https://jiltkrista89.wordpress.com/
________________________________________
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep, kom terug!
Mies2301
Amerikakenner
Berichten: 482
Lid geworden op: 21 aug 2012, 09:41
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Theme Park Topic

Bericht door Mies2301 »

dejong89 schreef:Ik heb bij Undercovertourist 2 daagse tickets gekocht voor Disney. Begrijp ik het nou goed dat ik mijn e ticket nog moet omwisselen bij guest services voor de fysieke kaarten ?
Is het voor Walt Disney World?
Dan kan je de e-tickets koppelen in de Disney World app, de barcode kan je dan laten scannen bij de toegangspoortjes.
SergeF
Amerika-ontdekker
Berichten: 45
Lid geworden op: 09 nov 2015, 20:33
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Theme Park Topic

Bericht door SergeF »

dejong89 schreef:Ik heb bij Undercovertourist 2 daagse tickets gekocht voor Disney. Begrijp ik het nou goed dat ik mijn e ticket nog moet omwisselen bij guest services voor de fysieke kaarten ?
Wij hebben ze ook bij undercovertourist gekocht (voor Disneyland). Je kunt met deze tickets doorlopen naar de ingang en bij de poortjes worden ze ingescand. Opvolgend maken ze een foto van je en printen ze je toegangspasjes. Have fun!
Gebruikersavatar
dejong89
Amerika-expert
Berichten: 1993
Lid geworden op: 18 jan 2015, 15:21
Aantal x V.S. bezocht: 13

Re: Theme Park Topic

Bericht door dejong89 »

Het zijn kaarten voor 2 dagen voor 1 park per dag. Ik heb ze al gekoppeld aan de Disney app.
Ik heb voor E tickets gekozen omdat we Zondag al vertrekken :lol:
Nu nog even goed bedenken welke parken we willen bezoeken maar dat komst vast goed :)
https://jiltkrista89.wordpress.com/
________________________________________
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep, kom terug!
Mies2301
Amerikakenner
Berichten: 482
Lid geworden op: 21 aug 2012, 09:41
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Theme Park Topic

Bericht door Mies2301 »

Dan zou ik zeker naar Animal Kingdom gaan, buiten dat het een uniek park is hebben ze ook Flight of Passage en dat is by far the beste attractie van alle Disney parken daar :)
Zorg wel dat je er bent met de rope drop, want de wachtrijen zijn nog steeds erg lang.

Kilimanjaro Safari's en Dinosaur zijn ook toffe attracties.
Gebruikersavatar
Njit
Amerika-expert
Berichten: 13545
Lid geworden op: 09 nov 2004, 22:04
Partner van: SpaceAce
Aantal x V.S. bezocht: 11
Locatie: Den Bosch
Contacteer:

Re: Theme Park Topic

Bericht door Njit »

Welke Disney ga je naar toe?
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
Gebruikersavatar
dejong89
Amerika-expert
Berichten: 1993
Lid geworden op: 18 jan 2015, 15:21
Aantal x V.S. bezocht: 13

Re: Theme Park Topic

Bericht door dejong89 »

Epcot lijkt ons heel erg gaaf en....... Tja, de 2e daar zijn we nog niet helemaal over uit. :lol: Lastig.. Er wordt de komende dagen druk vergaderd in iedergeval!
https://jiltkrista89.wordpress.com/
________________________________________
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep, kom terug!
Mies2301
Amerikakenner
Berichten: 482
Lid geworden op: 21 aug 2012, 09:41
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Theme Park Topic

Bericht door Mies2301 »

Epcot is ook gaaf, Test Track, Mission Space en Soarin zijn gave attracties. Frozen ever after is erg mooi gemaakt en Living with the Land leuk om te doen. De paviljoens in World Showcase zullen waarschijnlijk wat minder indruk op je maken dan bij de Amerikanen die vaak wat minder reislustig zijn en Duitsland en Frankrijk nog nooit gezien hebben. Daarom denk ik dat je wel wat sneller klaar zult zijn in Epcot dan in de andere parken.

Om wat uit te sluiten, ik zou de Studio's overslaan voor een volgende keer wanneer, wanneer het Star Wars gedeelte af en open is.
In Animal Kingdom Expedition Everest helemaal vergeten te noemen, vette achtbaan (duurste ter wereld ooit gebouwd).

Succes met kiezen, het is sowieso niet vervelend om daar te zijn.

Als ik je nog een restaurant kan aanraden, en het is nog niet vol gereserveerd: Jiko in Animal Kingdom Lodge. Heerlijk eten, vooral de flatbreads als voorgerecht en de filet Mignon of als hoofd.

Succes met kiezen !
Kletskous
Amerikakenner
Berichten: 975
Lid geworden op: 16 mar 2016, 09:33
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Theme Park Topic

Bericht door Kletskous »

Wij gaan volgend jaar zomer opnieuw naar Orlando. We hebben de vorige keer de onbeperkte pas van Seaworld/Aquatica/Bush Gardens gehad, die parken hebben we dus al eens gezien.
Disney Parijs hebben we ook recent gezien, dus die valt ook af.
Tijd voor iets nieuws.

We willen dus wel een nieuw pretpark zien + een waterpark is een must. Omdat we maar 8 volle dagen hebben en we niet alleen maar pretparken willen doen, maar ook nog andere dingen zien/doen in Orlando + dagje kunnen niksen, denk ik dat losse entrees voor ons nu het beste uitkomt én financieel voordeliger is.
Ik ben dus aan het kijken wat losse dagtickets kosten van de verschillende (water-)pretparken.

Als ik op deze link kijk:
https://disneyworld.disney.go.com/en_CA ... eme-parks/
Hieruit maak ik op dat ik naar eigenkeuze bijv. 1 dag naar 1 park kan gaan en dat een dagticket in augustus dan $ 114,= p.p.kost.
Voor de waterparken van Disney lijkt er ook geen prijsverschil te zijn, en te kiezen welk park dan ook is de dagentree $ 65,= p.p.

Zie ik iets over het hoofd?

Als er interessante combi’s zijn van pretparken-waterparken houd ik me aanbevolen.
De enige combi die ik nu vind is 14-dgse pas Universal/Volcano Bay voor dik € 320,= p.p. Al met al vind ik dat nog wel veel geld. En vraag ik me af of we dat er wel uithalen, moeten we wel heel vaak gaan, terwijl ik andere dingen ontdekken ook leuk vind.

Vaak zie ik prijzen van 1 dag tussen 2 parken kunnen hoppen maar dat wil ik dus helemaal niet. Wij willen gewoon 1 park op 1 dag doen.

Iemand tips?
2002 : West-Amerika
2014 : Mexico
2017 : Florida
2019 : New York | Oost-Amerika | Florida

2024 : Java & Bali
Kletskous
Amerikakenner
Berichten: 975
Lid geworden op: 16 mar 2016, 09:33
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Theme Park Topic

Bericht door Kletskous »

Ik bedoel natuurlijk dit jaar :lol:
2002 : West-Amerika
2014 : Mexico
2017 : Florida
2019 : New York | Oost-Amerika | Florida

2024 : Java & Bali
Mies2301
Amerikakenner
Berichten: 482
Lid geworden op: 21 aug 2012, 09:41
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Theme Park Topic

Bericht door Mies2301 »

Voor dagpassen vind je bijna geen goede aanbiedingen is mijn ervaring, die ga je vaak pas krijgen bij de 7 of 14 dagen entree voor X USD.
Volgens mij heeft Disney via de WDTC (UK/Ireland) website een aanbieding van 435 Euro voor 14 dagen onbeperkt toegang. Ga je 5 dagen naar de parken, dan haal je het er uit t.o.v. losse kaartjes en dan zou je een combi kunnen maken tussen 's ochtends Typhoon Lagoon of Blizzard Beach en in de middag naar een park. In Augustus zijn de parken tot laat open.

Als je dan toch voor de losse kaartjes gaat, zou ik qua waterpark Volcano Bay pakken, pas een aantal jaar open en echt gave glijbanen. Net wat leuker dan de Typhoon Lagoon en Blizzard Beach.
Kletskous
Amerikakenner
Berichten: 975
Lid geworden op: 16 mar 2016, 09:33
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Theme Park Topic

Bericht door Kletskous »

Dergelijke combi-tickets heb ik gezien, maar vind ik toch wel érg veel geld.
Dat is voor een gezin toch € 1.750,= (oh my !), als ik voor 5-daagse pas kies Disney/waterparken.

Ik schat in dat we voor 1 of 2 pretparken willen gaan en 1 waterpark. En dan gaat mijn persoonlijke voorkeur uit naar Universal en een Disney Park (degene met de meeste achtbanen voor de kids hihi) en een voor ons nieuw waterpark (maakt mij niet zoveel uit welke eigenlijk).

En als ik dan reken:
Losse dag Universal $ 122,=
Losse dag Animal Kingdom $ 114,= bijv.
Losse dag Volcano Bay $ 85,=
Is totaal voor 4 personen $ 1284,=, omgerekend ca. € 1120,=.
Nog veel geld voor 3 dagen, maar goed, de parken zijnn nu eenmaal ook duur.

We hebben 8 volle dagen, maar zijn ook de eerste dag kwijt aan boodschappen en even settelen en lekker rommelen bij de villa, een dagje naar Kelly Park, dagje Winterpark/Celebration, dagje shoppen outlets, dan heb ik al 4 dagen gevuld. En dan 3 dagen pretparken/waterpark en de vakantie is alweer om...
Dus een onbeperkte pas voor 14 dagen haal ik er dan toch nooit uit?
Mies2301
Amerikakenner
Berichten: 482
Lid geworden op: 21 aug 2012, 09:41
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Theme Park Topic

Bericht door Mies2301 »

Wat kosten de kaartjes voor Universal dat je allebei de parken in mag op 1 dag?
Ik ben nu 3x in Universal geweest en kon eigenlijk beide parken op 1 dag wel doen + het hele Harry Potter gedeelte hebben ze handig uitgesmeerd over de twee parken.

Animal Kingdom is een goede keuze voor een Disney park. Van alle Disney parken vind ik dat de mooiste en hij heeft leuke attracties, waaronder Flight of Passage in het Pandora: World of Avatar gedeelte. Op dit moment nog de beste attractie van alle WDW parken. Vind ik dan :)
Zorg wel dat je er gelijk naartoe rent bij de opening van het park, de wachtrijen lopen nog elke dag flink op, kan je daarna gelijk Na'vi River Journey doen.

Die 14 dagen onbeperkt ga je met jullie planning idd niet eruit halen, dus die zou ik dan ook niet doen.
Kletskous
Amerikakenner
Berichten: 975
Lid geworden op: 16 mar 2016, 09:33
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Theme Park Topic

Bericht door Kletskous »

De prijzen zijn nog niet allemaal bekend voor de zomer, lijkt het.
Maar ik schat in dat 1 dag/2 parken (Universal & Island of Adventure) dan $ 177.= kost. Dat is voor een gezin dan nog even $ 200,= extra om die dus te doen. Daar zal ik dus niet gauw voor kiezen. Ook omdat je niet weet hoe druk het in het Universal park is en dan moet je je misschien wel haasten omdat je ook nog naar het andere park wilt want je hebt alleen maar die dag bij zo'n pas.

En ervaring leert dat een dagje pretpark (zeker in die warmte) erg vermoeiend is en we het op een gegeven moment wel een beetje gehad hebben.
Hadden we in Disney Parijs ook wel een beetje. Eigenlijk alles gedaan wat we wilden, maar we wilden natuurlijk het vuurwerk om 23.00 uur zien. Dus de tijd maar volgemaakt door attracties in de herhaling te doen, hapje eten, even rustig op een bankje zitten etc. Maar we waren kapot.

Overigens is in onze route ook nog Hershey Park opgenomen dat ook al $ 68,95 p.p. kost. Dus de kinderen komen niks tekort, denk ik zo.
2002 : West-Amerika
2014 : Mexico
2017 : Florida
2019 : New York | Oost-Amerika | Florida

2024 : Java & Bali
Kletskous
Amerikakenner
Berichten: 975
Lid geworden op: 16 mar 2016, 09:33
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Theme Park Topic

Bericht door Kletskous »

Zijn er behalve attractionticketdirect.de (of de andere versies) en Undercover Tourist trouwens nog andere betrouwbare websites waar je aanbiedingen voor Disney of Universal passen kunt vinden?
2002 : West-Amerika
2014 : Mexico
2017 : Florida
2019 : New York | Oost-Amerika | Florida

2024 : Java & Bali
Mies2301
Amerikakenner
Berichten: 482
Lid geworden op: 21 aug 2012, 09:41
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Theme Park Topic

Bericht door Mies2301 »

Kletskous schreef:De prijzen zijn nog niet allemaal bekend voor de zomer, lijkt het.
Maar ik schat in dat 1 dag/2 parken (Universal & Island of Adventure) dan $ 177.= kost. Dat is voor een gezin dan nog even $ 200,= extra om die dus te doen. Daar zal ik dus niet gauw voor kiezen. Ook omdat je niet weet hoe druk het in het Universal park is en dan moet je je misschien wel haasten omdat je ook nog naar het andere park wilt want je hebt alleen maar die dag bij zo'n pas.

En ervaring leert dat een dagje pretpark (zeker in die warmte) erg vermoeiend is en we het op een gegeven moment wel een beetje gehad hebben.
Hadden we in Disney Parijs ook wel een beetje. Eigenlijk alles gedaan wat we wilden, maar we wilden natuurlijk het vuurwerk om 23.00 uur zien. Dus de tijd maar volgemaakt door attracties in de herhaling te doen, hapje eten, even rustig op een bankje zitten etc. Maar we waren kapot.

Overigens is in onze route ook nog Hershey Park opgenomen dat ook al $ 68,95 p.p. kost. Dus de kinderen komen niks tekort, denk ik zo.
Ik weet niet wanneer in augustus je wilt gaan, maar er zijn meerdere crowd calendar websites, waarop ze de drukte inschatten: voorbeelden zijn Touringplans of https://www.undercovertourist.com/orlan ... gust-2019/

De kids komen inderdaad niks te kort :D
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer