Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Dienst van en naar Schiphol
-
parure
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 15
- Contacteer:
Dienst van en naar Schiphol
Goedenavond,
Wij worden andere keren altijd gebracht naar Schiphol. Echter loopt het door planning dit jaar anders en kan niemand ons brengen. Ik zocht al even om zo'n taxibusje maar dat is vanuit Leeuwarden schreeuwend duur. Heeft iemand een ideetje hoe we daar een beetje voordelig kunnen komen? De avond ervoor weg lukt niet zo goed ivm dieren en een overdracht.
Ik hoor het graag.
Wij worden andere keren altijd gebracht naar Schiphol. Echter loopt het door planning dit jaar anders en kan niemand ons brengen. Ik zocht al even om zo'n taxibusje maar dat is vanuit Leeuwarden schreeuwend duur. Heeft iemand een ideetje hoe we daar een beetje voordelig kunnen komen? De avond ervoor weg lukt niet zo goed ivm dieren en een overdracht.
Ik hoor het graag.
Re: Dienst van en naar Schiphol
Ik begrijp uit eerdere postings dat de invalide moeder van topicstarter ook meereist? Dan zou trein niet echt een goede optie zijn.
-
parure
- Amerikafan
- Contacteer:
Dat klopt helemaal mtl. Heel Scherp. Daarnaast hebben we ook ieder 2 koffertjes en een handbagage dus dat is zo'n gezeul in de trein. Dat kan ik niet in mijn eentje meenemen.
- Division
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 11
Misschien dan toch kijken of je de dieren/overdracht van de dag ervoor vroeg op de dag kan doen en dat je later alsnog gebracht kan worden voor een overnachting?
... maar dat is natuurlijk mijn persoonlijke opvatting
-
Saense
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 12
Vaak een stuk goedkoper dan een normale taxi: https://tinker.travel/?gclid=Cj0KEQjw7_ ... ApAv8P8HAQ" onclick="window.open(this.href);return false;
Zelf nog niet gebruikt, maar ik hoor er goede verhalen over.
Zelf nog niet gebruikt, maar ik hoor er goede verhalen over.
Het is natuurlijk persoonlijk, maar als je over airports kunt lopen met die bagage dan lukt de trein toch ook wel? Van Leeuwarden naar Schiphol is een rechtstreekse verbinding.parure schreef:Dat klopt helemaal mtl. Heel Scherp. Daarnaast hebben we ook ieder 2 koffertjes en een handbagage dus dat is zo'n gezeul in de trein. Dat kan ik niet in mijn eentje meenemen.
Het geld dat je uitspaart door niet te hoeven parkeren of geen schiphol-taxi te nemen kun je wellicht investeren in een goede spinner zodat je wat makkelijker kan lopen met die koffer?
- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Op het vliegveld kun je wel al die bagage op een karretje gooien natuurlijk...dat is in de trein toch wel wat anders.
- Dbacks2
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 5
Wij kwamen ook ongelukkig uit.. hebben vervoer geregeld en een nacht in een hotel op Schiphol doorgebracht. Reizen kost altijd meer dan je wilt/gepland hebt...
-
parure
- Amerikafan
- Contacteer:
Helemaal eens. Mijn moeder wordt altijd op zo' n karretje naar de gate gebracht en ik heb de bagage eerst op zo' bagagekarretje. We gaan ons nog eens beraden. Er is iemand die ons onder voorbehoud wel weg wil brengen .PSVwally schreef:Op het vliegveld kun je wel al die bagage op een karretje gooien natuurlijk...dat is in de trein toch wel wat anders.
- TwentseGijs
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 3
Ik heb eens een schipholtaxi gedeeld... Vanaf enschede koste me dat toen ongeveer 50 euro.
Ik heb even gekeken... en vanaf leeuwarden zal dat ongeveer 65 euro pp zijn.
http://www.schiphol.nl/Reizigers/VanNaa ... rveren.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
Goedkoop is het niet... maar als je iets moet.
Eventueel een berichtje/verzoekje op facebook/twitter zetten!?
Ik heb even gekeken... en vanaf leeuwarden zal dat ongeveer 65 euro pp zijn.
http://www.schiphol.nl/Reizigers/VanNaa ... rveren.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
Goedkoop is het niet... maar als je iets moet.
Eventueel een berichtje/verzoekje op facebook/twitter zetten!?
Het leven is als een boek, en mensen die niet reizen stoppen na het eerste hoofdstuk.
Een koffer heeft toch ook wieltjes. Op veel vliegvelden zul je ook vaak stukken moeten lopen zonder dat je de beschikking over karretjes hebt. Ik vind deze treinvrees toch wat overdreven hoor.PSVwally schreef:Op het vliegveld kun je wel al die bagage op een karretje gooien natuurlijk...dat is in de trein toch wel wat anders.
Van Leeuwarden naar Schiphil is (eens per uur) een directe verbinding. Station Leeuwarden is nog zo'n plek waar je met de auto letterlijk tot voor de deur kunt komen, op 20 meter afstand van het perron. Op Schiphol stap je uit, en bovenaan de roltrap (of lift) heb je je bagagekarretje al weer. Hoeveel gemakkelijker kan het worden?
Nou, wieltjes of niet, met een paar koffers in de trein vind ik heel wat anders dan over een vliegveld lopen met dezelfde bagage. Het is redelijk onhandig met meer dan één stuks bagage in de smalle gangpaadjes, deurtjes en eventuele trappetjes (en medereizigers die dat maar ergerlijk kunnen vinden). Het kan op zich prima, maar het is wel een beetje een gesleep. Ik had trouwens een eerste klas-kaartje gekocht vanwege de ruimte en minder drukte. En je kunt de pech hebben dat er een stuk spoor dicht is en je een paar keer mag overstappen (hier was ook het idee van de rechtstreekse verbinding, maar ik had dus pech).
Er is in de trein gewoon ruimte voor koffers: namelijk tussen de leuningen van de stoelen in. Instappen is al jaren gelijkvloers en daarna heb je alle tijd om die koffer in de coupe te zetten, ook lang nadat de trein al weg is.
In de trein van Leeuwarden naar Schiphol is ook geen stoelstress, je hebt in Leeuwarden alle ruimte. Immers, je stapt in op het vertrekstation, in een lege trein.
Overstappen omdat er een defect is vrij irreel. Dat voelt als beren opwerpen om het onaantrekkelijk te laten klinken. Maar zeker op dit traject (Zwolle, Hanzelijn, Flevopolder, Asd-zuid, Schiphol) gebeurt volgens mij niet snel iets. Het is niet een trein in een overvol trace in de randstad in de spits.
Juist met de Hanzelijn is Schiphol met de trein vanuit het noorden een stuk beter bereikbaar, redelijk ideaal zelfs. Zonde om dat op deze manier zo weg te zetten. Station Leeuwarden is geen chaotisch, druk station waar je ver moet lopen. Je kunt er letterlijk tot voor de deur komen met de auto, meters van het perron af. Als ik in het noorden zou wonen zou ik het wel weten. Mits het past met de tijden. Immers, geen nachtnet, dus laat in de avond landen of vroeg vertrekken wordt lastig.
In de trein van Leeuwarden naar Schiphol is ook geen stoelstress, je hebt in Leeuwarden alle ruimte. Immers, je stapt in op het vertrekstation, in een lege trein.
Overstappen omdat er een defect is vrij irreel. Dat voelt als beren opwerpen om het onaantrekkelijk te laten klinken. Maar zeker op dit traject (Zwolle, Hanzelijn, Flevopolder, Asd-zuid, Schiphol) gebeurt volgens mij niet snel iets. Het is niet een trein in een overvol trace in de randstad in de spits.
Juist met de Hanzelijn is Schiphol met de trein vanuit het noorden een stuk beter bereikbaar, redelijk ideaal zelfs. Zonde om dat op deze manier zo weg te zetten. Station Leeuwarden is geen chaotisch, druk station waar je ver moet lopen. Je kunt er letterlijk tot voor de deur komen met de auto, meters van het perron af. Als ik in het noorden zou wonen zou ik het wel weten. Mits het past met de tijden. Immers, geen nachtnet, dus laat in de avond landen of vroeg vertrekken wordt lastig.
Ik pleit ook voor de trein. Je vertrekt vanaf het eerste station en hebt dus minstens vijf, maar misschien wel twintig minuten om mensen die slecht ter been zijn naar binnen te helpen en de koffers een goede plek te geven. Het is ook niet echt een station waar je koffers onder je handen vandaan worden geroofd als je ze naar binnen aan het tillen bent.
Wellicht vind je hier nog een aardige aanbieding: http://www.treinreiziger.nl/reizen/kortingsacties" onclick="window.open(this.href);return false;
Wellicht vind je hier nog een aardige aanbieding: http://www.treinreiziger.nl/reizen/kortingsacties" onclick="window.open(this.href);return false;
2004: Rondje ZW 2005: NYC 2006/07: Hong Kong, Australië 2008: NYC, Toronto 2009/2010: LA, NYC 2010/11: NYC 2011: NYC, Toronto 2012: NYC 2012: Hong Kong, China, Macau 2012/13: Washington DC 2013: Las Vegas, DV, Yosemite, San Francisco 2015: Toronto, Vancouver, Seattle 2016/17: China, Hong Kong, Thailand
- Arends1989
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 7
Dat ligt ook maar net aan de trein. De oudere Intercity/Koplopers en Sprinters komen niet gelijk uit met het perron.Instappen is al jaren gelijkvloers
Overigens deel ik je mening over het gemak van de trein. Er is zat tijd om het spul eventjes naar binnen en buiten te tillen.
Enig nadeel is de onbetrouwbaarheid van de tunnel bij Schiphol en de werkzaamheden die Prorail verricht aan de spoor infra rond de zuidas.
Ik schreef alleen maar mijn eigen ervaringen, en dan is het een beetje jammer om een dergelijke reactie te lezen. Dus een volgende poging: in mijn ervaring is er niet genoeg ruimte voor koffers (ik reis met meer dan alleen een carry-on), in mijn ervaring kun je in een dubbeldekker terecht komen, in mijn ervaring is het lastig om met meerdere koffers door deurtjes te moeten gaan (en kunnen medereizigers dat irritant vinden), en ik had de ervaring dat ik ondanks een rechtstreekse verbinding twee keer moest overstappen omdat er een stuk spoor dicht was (waarvan ik al zei dat dat pech was, maar het kan je dus gebeuren).roelb schreef:Er is in de trein gewoon ruimte voor koffers: namelijk tussen de leuningen van de stoelen in. Instappen is al jaren gelijkvloers en daarna heb je alle tijd om die koffer in de coupe te zetten, ook lang nadat de trein al weg is.
Ik werp in het geheel niet beren op, en ik probeer de zaken ook niet onaantrekkelijk voor te stellen, ik schreef alleen wat mijn ervaring is. De trein heeft zeker zijn voordelen, maar als je zoals de topicstarter een alternatief zoekt dat ook met een minder valide persoon handig is dan heeft het zin om ook van mogelijke nadelen op de hoogte te zijn. My two cents.
-
parure
- Amerikafan
- Contacteer:
Ik vind het super tof dat er zo meegedacht wordt. Trein is een hele goede optie als ik met iemand anders zou reizen. Dus ik vind het geweldig dat er zo gereageerd wordt. De optie over die taxi lijkt me ook wel wat. Daarom meldde ik al even in een reactie dat we opties open houden. Bedankt allemaal

-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht