Telefonie en mobiel internet in de VS

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Gast

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS

Bericht door Gast »

@suzieq: probeerde je naar een mobiel nummer in NL te bellen of naar een vast nummer? Mobiele nummers kun je in NL niet bellen met arieli. Staat ook duidelijk in het overzicht op hun website.

Naar België kun je wel naar zowel mobiel als vaste nummers bellen.
Binnus
Amerikafan
Berichten: 155
Lid geworden op: 06 feb 2017, 11:37
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS

Bericht door Binnus »

Deze Ebay verkoper heeft goedkope 12GB sims van Three: ADVERTENTIE IS AL VERWIJDERD
Omgerekend zo'n €14,53. Ik zag ze voorheen voor zo'n 25-30 euro. Heb er gewoon eentje besteld, ze gaan best hard. Want toen ik bestelde waren er al 2 weg.
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS

Bericht door roelb »

Niet zo maar verwijderd, maar verwijderd door Ebay.. Ook de gebruiker is verwijderd.

Ik had er gisteren ook een besteld en kreeg de "ad removed" mail van Ebay. Wel eens eerder meegemaakt, en op een keer na was er sprake van frauduleuze aanbiedingen (en ik heb ik nooit iets ontvangen). Wel had ik al een shipping confirmation, maar zonder tracking info.

Voor de zekerheid heb ik dan ook maar direct een dispuut geopend bij Paypal met als doel om de verkoper om opheldering te vragen. En wat blijkt: het dispuut kon niet regulier geopend worden maar alleen maar direct worden geëscaleerd. Dat is een teken aan de wand dat de Paypal account inmiddels al geblokeerd is en dat er dus meer aan de hand is. Ik verwacht dan ook geen SIM kaart meer. Laten we hopen dat er nog voldoende funds waren in die account om mij te refunden.

Tip aan eenieder die besteld heeft: direct een Paypal dispute openen!
Binnus
Amerikafan
Berichten: 155
Lid geworden op: 06 feb 2017, 11:37
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS

Bericht door Binnus »

Ik heb ook gisteravond een mail van Ebay gehad. Ga er ook achteraan.

Gisteren nog wel een een andere Three simkaart besteld van een verkoper die hier in het topic ook genoemd wordt (Mymemory-UK). Totaal was ik zo'n €34,50 kwijt voor 12GB.
Ik wil het e.e.a. gaan testen via mijn mifi in Nederland zodat ik ervaring en tips kan delen in het topic. Het nadeel is dat je maar 2 aaneengesloten maanden gebruik mag maken van de sim in het buitenland. Als ik dat volgende week doe dan heb ik de sim in april en mei gebruik en in juni de kans dat hij niet meer werkt (als we dan in Amerika zijn).
hoyden
Amerika-ontdekker
Berichten: 24
Lid geworden op: 10 jan 2016, 19:58
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS

Bericht door hoyden »

Mijn bevindingen met Three:

Ik heb sinds September vorig jaar een Three 12GB Mifi sim in gebruik. Vorig jaar 2 weken achtereen in Spanje gebruikt. Daarna af en toe een keer in Duitsland, vorige maand nog in Polen en afgelopen week nog weer in Duitsland. Voorlopig blijft 'ie het nog goed doen. Maar dat wil niet zeggen dat dat bij iedereen zo is.

Snelheden zijn max 3G en niet echt snel, maar goed voor navigatie en wat Facebooken en browsen.

Vorig jaar ook een Three 12GB 30 dagen in telefoon gebruikt in de USA, daar ook wel gebruik van kunnen maken op zowel AT&T en T-Mobile netwerk. Echter in veel gebieden / nationale parken ook totaal geen bereik, maar dat lijkt mij een lokaal probleem.
Binnus
Amerikafan
Berichten: 155
Lid geworden op: 06 feb 2017, 11:37
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS

Bericht door Binnus »

Dank voor het delen van je ervaring. Met andere woorden je hebt er gewoon gebruik van kunnen maken, terwijl ze aangeven dat je hem maar 2 aan een gesloten maanden in het buitenland mag gebruiken? (Buiten Engeland)

Ik heb mijn Three sim gisteren ontvangen, uit Zwitserland terwijl de verkoper in Engeland zit. Ik ga hem nog even uitgebreid testen, maar wacht voor de zekerheid even tot mei zodat ik in mei en juni in Amerika internet heb.
Gebruikersavatar
nieuwenoord
Amerika-expert
Berichten: 13814
Lid geworden op: 08 feb 2005, 17:34
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Locatie: Macisvenda, Spanje
Contacteer:

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS

Bericht door nieuwenoord »

Ik heb mijn SIM van Three in december, januari en februari gebruikt in diverse Europese landen. Ik ga hem deze week weer gebruiken in Spanje, Frankrijk, België Rn Nederland. Hoop dat het lukt. Ik ben wel eind februari vier dagen met deze kaart in Engeland geweest.

Voor onze komende reis naar Noorwegen heb ik een 24GB kaart van Three.

Note: router aangezet, kaart doet het nog. Ben op 30 februari vertrokken uit de UK.
Binnus
Amerikafan
Berichten: 155
Lid geworden op: 06 feb 2017, 11:37
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS

Bericht door Binnus »

Hou ons op de hoogte als je wil. De periode van 2 maand 'reset' zich wanneer je in Engeland bent omdat dit het thuisland van de sim is en wanneer je in een niet FaH land bent. Ook wanneer je opwaardeerd wordt de periode gereset.

Mogelijk letten ze er niet zo op.
Op de supportpagina onder usage restrictions is er meer over te vinden: http://support.three.co.uk/SRVS/CGI-BIN ... t(EM38751)
Zo te lezen zullen ze je eerst een SMS sturen indien je lang in het buitenland bent
Gebruikersavatar
nieuwenoord
Amerika-expert
Berichten: 13814
Lid geworden op: 08 feb 2005, 17:34
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Locatie: Macisvenda, Spanje
Contacteer:

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS

Bericht door nieuwenoord »

Doe ik. Dus opwaarderen helpt ook? Ik heb nog bijna 5 GB over, maar die gaat er wel aan als ik een maand in Nederland ben :-)
Binnus
Amerikafan
Berichten: 155
Lid geworden op: 06 feb 2017, 11:37
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS

Bericht door Binnus »

Ik las van wel. Maar volgens mij is opwaarderen minder aantrekkelijk dan een nieuwe sim dacht ik.
Elendan
Amerikakenner
Berichten: 655
Lid geworden op: 30 mar 2015, 12:59
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS

Bericht door Elendan »

Ik probeer een sim kaart Arieli te bestellen, maar kan geen naam en adresgegevens invullen. De tekst verdwijnt steeds. Na elke letter moet ik weer met mijn muis snel klikken om een tweede letter toe te kunnen voegen. Dat gaat dus niet lukken. Heeft iemand dit probleem eerder gehad en weet je misschien wat er aan de hand is?
reisverslag 2023 Chicago-Las Vegas
reisverslag 2022 rondje Phoenix
reisverslag 2019 Noord Californië + Oregon
reisverslag 2017 rondje Las Vegas
reisverslag 2015 Chicago-Denver
link naar verslagen: https://www.pindat.com/reisblog/ellens.reizen
Gast

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS

Bericht door Gast »

Het lijkt er idd op dat de site niet werkt...ik test het nu in safari browser op mijn iPad, en de pagina van arieli blijft 'enter' versturen als je een letter probeert in te voeren.

Misschien even een andere browser proberen en anders een mailtje naar arieli sturen?
Gebruikersavatar
nieuwenoord
Amerika-expert
Berichten: 13814
Lid geworden op: 08 feb 2005, 17:34
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Locatie: Macisvenda, Spanje
Contacteer:

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS

Bericht door nieuwenoord »

Binnus schreef:Ik las van wel. Maar volgens mij is opwaarderen minder aantrekkelijk dan een nieuwe sim dacht ik.
Ik heb inderdaad zelf ook gewoon een nieuwe gekocht. Kwam trouwens niet uit Zwitserland maar uit de UK zelf. Naar mijn dochter laten sturen toen ik erg toch was, dus ook de verzendkosten uitgespaard :-)
Elendan
Amerikakenner
Berichten: 655
Lid geworden op: 30 mar 2015, 12:59
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS

Bericht door Elendan »

Vandaag wel gelukt, website van Arieli werkt weer. Niet eerder sim besteld en op laten sturen,meestal kopen we simkaarten ter plekke. Nu toch wel handig omdat we shuttle kunnen bellen vanaf luchthaven naar hotel en vanaf Atlanta (waar we overstappen) de camperverhuurder al kunnen bellen om een tijdstip af te spreken voor het ophalen een dag later :).
reisverslag 2023 Chicago-Las Vegas
reisverslag 2022 rondje Phoenix
reisverslag 2019 Noord Californië + Oregon
reisverslag 2017 rondje Las Vegas
reisverslag 2015 Chicago-Denver
link naar verslagen: https://www.pindat.com/reisblog/ellens.reizen
Binnus
Amerikafan
Berichten: 155
Lid geworden op: 06 feb 2017, 11:37
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS

Bericht door Binnus »

Ik zie dat er op de site nu staat dat 4G maximaal 5Mb/s is. De snelheid is dus wel geknepen bij hun.
T-Mobile biedt zelf 6Mb/s als maximale snelheid op hun 3G netwerk.

Op zich is deze snelheid prima voor wat Facebooken, whatsappen en surfen. Dat je met de simkaart kunt bellen is ideaal.
Is het overigens ook mogelijk om in hotels bij de receptie even te bellen? Wij hebben een dataonly sim.
Karin4444
Amerika-ontdekker
Berichten: 31
Lid geworden op: 01 mar 2016, 12:07
Aantal x V.S. bezocht: 2

SIMKAART

Bericht door Karin4444 »

Hallo even een vraag wat al op dit forum te vinden is :roll:
Maar twijfel nog ik wil een sim kaart Usa sim bestellen hier in Nederland.
Is deze goed in bereik in Amerika of beter een in San Francisco kopen voor I Phone 6 wat is wijsheid.
Voor een maand rondje zuidwesten met vooral veel data en willen ook geregeld bellen naar Nederland voor het bedrijf.
En moet ik mijn I Phone 6 nog sim lock vrij maken, of is deze dat al.

Gr karin
Gebruikersavatar
sanook
Amerika-expert
Berichten: 2458
Lid geworden op: 23 dec 2008, 19:17
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Rotterdam

Re: SIMKAART

Bericht door sanook »

In dit topic is een hoop info te vinden:

viewtopic.php?f=10&t=59964
Jimmy12345
Amerika-ontdekker
Berichten: 26
Lid geworden op: 06 nov 2015, 13:59
Aantal x V.S. bezocht: 8

Re: SIMKAART

Bericht door Jimmy12345 »

Hoi Karin,

Zelf heb ik voor mijn iphone 6 vorig jaar gebruik gemaakt van een prepaid simkaart van Arieli die we online besteld hadden en heel snel thuisgestuurd kregen. Deze kaart werkt met het T-Mobile netwerk. Dit is ons uitstekend bevallen en we hadden bijna overal bereik behalve in de echt afgelegen gebieden. Deze kaart kost ongeveer 33 euro voor een maand en dan heb je 4GB data en onbeperkt bellen in de USA plus onbeperkt bellen naar ik meen 10 buitenlandse nummers. Tethering werkt ook gewoon en whatsapp bellen kan ook natuurlijk. Er is ook een iets duurdere kaart met meer GB. Met deze kaart hebben we dagelijks online onze hotels geboekt. Ook hebben we onze telefoon kunnen gebruiken als navigatie als we in een stad waren zodat de TomTom in de auto kon blijven. Het enige nadeel vond ik dat we soms gebeld werden door Amerikaanse nummers. Bij navraag bleek dit te komen doordat het oude gebruikte nummers zijn die ze hiervoor gebruiken en dat soms zo'n nummer nog ergens in een lijst staat. Maar sowieso een aanrader! Of je telefoon simlock vrij gemaakt moet worden weet ik niet, de mijne was simlock vrij dus heb ik daar niet over na hoeven denken.

Groetjes en succes met je voorbereidingen
Joeyvdl
Amerikafan
Berichten: 131
Lid geworden op: 21 mar 2017, 13:22
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS

Bericht door Joeyvdl »

Ik zit eraan te denken om een Three simkaart via eBay te kopen. Dit is enkel data.
Mocht ik moeten bellen binnen Amerika dan kan ik dat prima met mijn KPN abonnement doen toch?

Of iemand anders nog een beter alternatief?
SuzieQ
Amerika-expert
Berichten: 2432
Lid geworden op: 14 sep 2010, 15:52
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS

Bericht door SuzieQ »

Terpies schreef:@suzieq: probeerde je naar een mobiel nummer in NL te bellen of naar een vast nummer? Mobiele nummers kun je in NL niet bellen met arieli. Staat ook duidelijk in het overzicht op hun website.

Naar België kun je wel naar zowel mobiel als vaste nummers bellen.
Naar een vast nummer. Ik heb voor de zekerheid een ander vast nummer geprobeerd maar dat werkte ook niet.
Suzie


2023- Alaska cruise & Oregon
2020- Oregon & Washington *Geannuleerd *
2019- Noord-Zuidwesten
2018- Florida
2017- Zuidwesten
2016- Zuidwesten
Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer