Telefonie en mobiel internet in de VS

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Binnus
Amerikafan
Berichten: 155
Lid geworden op: 06 feb 2017, 11:37
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS

Bericht door Binnus »

Vandaag ontving ik een berichtje van één van de mifi kopers vanuit Amerika.
Hij gebruikt een Three sim in de mifi. Internet werkte niet, bleek een apn instelling te zijn. In Nederland had hij getest met Three op T-Mobile en had zo'n 6Mb/s aan snelheid.

In Amerika zitten ze met 10 mensen op de mifi en de snelheid is prima. Ze zitten in Las Vegas en de woestijn er omheen en het bevalt ze dus goed.
Een positieve ervaring dus.
ONYX666
Amerikakenner
Berichten: 1297
Lid geworden op: 05 jan 2005, 10:26
Aantal x V.S. bezocht: 25

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS

Bericht door ONYX666 »

Terpies schreef:Als je vaak (elke dag?) even naar Nederland wilt bellen is de kaart van ARIELI MOBILE een aanrader. Wij hebben deze kaart al een aantal keren gebruikt tijdens onze trips in verschillende delen van de USA. De problemen met de dekking zijn ons meegevallen, al moet je er wel rekening mee houden dat de ontvangst totaal niet vergelijkbaar is met Nederland (of Europa), domweg omdat er veel dunbevolkte gebieden zijn waar te weinig mensen wonen om dekking te hoeven hebben. Meestal zijn dat helaas wel de gebieden (zoals onherbergzame gebieden of Nationale Parken) waar je in geval van nood graag bereik wilt hebben, maar waar dit simpelweg onmogelijk is.

Onze ervaringen zijn wel dat ARIELI prima en probleemloos werkt, dat het qua dekking prima is, het fijn is dat je gratis naar vaste nummers in NL kunt bellen en dat de kaart relatief goedkoop is. 5GB is meer dan genoeg voor 30 dagen, tetheren (in een iphone) werkt prima, ook al staat er op de site dat het niet zou werken, wij hebben nog nooit problemen gehad. MiFi devices gebruik ik niet, dus dat zou ik niet weten.

Ik heb net weer een kaartje besteld voor onze USA vakantie in juni.

Succes!
Inderdaad ik heb er zojuist ook weer 2 besteld voor in de meivakantie. Vorig jaar zomer uitstekend bevallen. Plus je krijgt ze gratis thuidgestuurd en goede service.
Wilhelmus.1
Amerika-newbie
Berichten: 2
Lid geworden op: 03 apr 2017, 09:21
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS

Bericht door Wilhelmus.1 »

Nog een Arieli Mobile kortingscode voor de geïnteresseerde: STSF2017 (5% discount).
Binnus
Amerikafan
Berichten: 155
Lid geworden op: 06 feb 2017, 11:37
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS

Bericht door Binnus »

Altijd handig! Dankjewel. Ze hebben nog steeds de aanbieding van double your data staan tot 31 maart. Ben benieuwd of er nog een aanbieding komt voor april.
Arieli heeft in het verleden wel eens andere simkaarten gehad waardoor er andere voorwaarden waren.
Tethering schijnt te werken ondanks dat het niet is toegestaan.
Gebruikersavatar
sanook
Amerika-expert
Berichten: 2458
Lid geworden op: 23 dec 2008, 19:17
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Rotterdam

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS

Bericht door sanook »

Dat tethering werkt zou ik standaard niet van uit gaan. Heb gemaild met Arieli en ze geven aan dat tethering in principe geblockt is. Het kan zijn dat het bij een iPhone wel werkt omdat daar de tethering check niet/anders werkt misschien ?
Gast

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS

Bericht door Gast »

@sanook: Als de gebruikers van ARIELI MOBILE kaarten aangeven dat het tetheren wel werkt in alle gevallen dat de kaart gebruikt is, waarom heb jij dan reden om te twijfelen? Je hebt zelf geen ervaringen met de kaart, dus waarom zou je verwarring zaaien in dit topic? Beetje vreemde reactie van je.
ONYX666
Amerikakenner
Berichten: 1297
Lid geworden op: 05 jan 2005, 10:26
Aantal x V.S. bezocht: 25

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS

Bericht door ONYX666 »

heb zelf afgelopen jaar 2 simkaarten gebruikt . 1 in een iphone en 1 in een android. bij beiden werkte tethering , ook hier had arieli mobile van te voren aangegeven dat tethering niet werkte. Ik weet natuurlijk niet of dit exact dezelfde type simkaarten zijn.
Gebruikersavatar
sanook
Amerika-expert
Berichten: 2458
Lid geworden op: 23 dec 2008, 19:17
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Rotterdam

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS

Bericht door sanook »

Terpies schreef:@sanook: Als de gebruikers van ARIELI MOBILE kaarten aangeven dat het tetheren wel werkt in alle gevallen dat de kaart gebruikt is, waarom heb jij dan reden om te twijfelen? Je hebt zelf geen ervaringen met de kaart, dus waarom zou je verwarring zaaien in dit topic? Beetje vreemde reactie van je.
Omdat Arieli Mobile dit zelf antwoordde op mijn vraag hierover. Dan mag ik dat hier toch vermelden zodat mensen niet helemaal verrast zijn als het onverhoopt toch niet zou werken. In dit topic is volgens mij al vaker aangegeven dat ze nogal eens wisselen van sims dus zou het goed kunnen dat het afhankelijk is van de sim die geleverd wordt.
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS

Bericht door roelb »

Arieli maakt gebruik van het T-mobile netwerk.

Daar is voorzover ik weet geen actieve blokkade van deze functies (zoals mobile hotspot, bluetooth tethering, etc).

Wel kijkt T-Mobile mee met je data. Vanuit diverse hoeken wordt aangegeven dat T-Mobile met name meekijkt naar "User-Agent" strings van browsers. Vermoedelijk wordt al het HTTP verkeer dus door een proxy gejaagd. Als zij desktop user-agents zien dan leiden ze daar dus uit af dat je je niet houdt aan de voorwaarden. Wat de consequenties zijn weet ik niet.

Op het AT&T netwerk ligt het iets anders. Daar wordt deze functie, in samenwerking met de diverse telefoon OS software vendors (Google, MS, Apple) actief geblokkeerd voor alle abbonementen van resellers /en/ de eigen unlimited data abbonementen. Je kunt zoiets als internet sharing dan gewoon niet aanzetten zolang je op dat netwerk bent ingelogd.

Voor zowel Android als IOS is er een work around via jail breaks en andere software. Voor MS is die workaround er niet echt, daarvoor is het OS te ver dichtgetimmerd. Je kunt wel een proxy draaien op je telefoon, maar dan zul je elke keer je PC of andere telefoons moeten herconfigureren, niet heel praktisch. AT&T lijkt dit vervolgens ook nog te monitoren, er zijn mensen die rapporteren dat ze cease-and-desist brieven van AT&T hebben gehad. Maar goed, dat zijn dus contract customers, geen prepay van resellers.

Hoe de actieve blokkade van AT&T zich verhoud met de diverse (vaak Android) hotspots die op de markt zijn weet ik niet, testen is denk ik de enige manier. Voor Arieli lijkt te gelden dat T-Mobile deze feature niet gebruikt. Maar realiseer je wel dat T-Mobile meekijkt met je data en op basis daarvan ook redelijk eenvoudig kan zien wat voor soort devices jij gebruikt.
Anonymous123

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS

Bericht door Anonymous123 »

Hou er wel rekening mee, want ik zie veel voorbij komen dat B-providers via A-provider hun netwerk gaan, dat deze nooit dezelfde dekking/kwaliteit hebben.
A-providers hebben sowieso altijd voorrang op de providers die het netwerk huren en de dekking is over het algemeen ook anders(drukte, testfases van nieuw gebieden e.d...).

Hier in Nederland is bijvoorbeeld BEN ook veel langzamer dan T-Mobile en heeft ook niet 100% dezelfde dekking. Hetzelfde als Hollands Nieuwe en Vodafone.
Enigste provider die alleen minder snelheid heeft t.o.v. dekking is Telfort bij KPN.
Gebruikersavatar
Bushmaster
Amerika-expert
Berichten: 2590
Lid geworden op: 29 jul 2004, 11:56

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS

Bericht door Bushmaster »

3 april (afgelopen maandag) Arieli simkaart besteld, vandaag (7 april) in huis :thumbup:
poststempel 4 april New York
Binnus
Amerikafan
Berichten: 155
Lid geworden op: 06 feb 2017, 11:37
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS

Bericht door Binnus »

Interessante berichten zo de afgelopen week.

Toevallig heb ik afgelopen week een grote simportatie gehad, van Telfort naar Telfort. De nieuwe simkaarten werken via de KPN APN settings en Telfort komt niet in het lijstje voor. Dat was verwarrend voor veel collega's omdat ze een Telfort sim hebben en KPN moeten kiezen. Dat lijkt erop dat ze geen onderscheid meer maken bij KPN en Telfort.
Maar dat terzijde.

De providers kijken inderdaad mee, T-Mobile doet dit een stuk minder diep dan AT&T. Met andere woorden zou je voorzichtig kunnen concluderen dat T-Mobile hierin makkelijker is. Maar wat zou er nu gebeuren als een gebruikers met een Engelse Three sim gebruik maakt van T-Mobile en AT&T. Zo bij T-Mobile de snelheid hoger zijn en bij AT&T juist minder? Al het dataverkeer van Three gaat via Engeland en er wordt DPI toegepast.

Ik ben nog zwaar aan het afwegen welke optie ik zou nemen voor onze reis met 4 personen.
Of T-Mobile sim via Ebay met 14GB tethering bundel,bellen en smsen (je weet dus zeker dat het werkt)
Of Arieli sim met 10GB data (bellen en smsen), maar de aanbieding voor gratis dataverdubbeling lijkt te zijn verlopen omdat ze nog steeds 31 maart vermelden op de site.
Of de Three sim met 12GB data (alleen data), voordeel is dat je kunt switchen tussen T-Mobile en AT&T qua dekking. Dit is afhankelijk waar je in Amerika komt. In de steden werken beide wel, maar in de NP's (wij gaan naar het westen: LA, Grand Canyon, Las Vegas, Yosemite Park etc) zie ik dat vooral AT&T een betere dekking heeft.

Qua prijs is het met z'n vieren verwaarloosbaar welke je kiest. Ik ga wel gebruik maken van een VPN op de ZTE mifi om zo anoniem mogelijk verbinding te hebben en zo min mogelijk 'gegevens van de devices' te lekken. Met een Three sim kan ik thuis al testen wat een VPN doet met de verbinding enzo. Dat wil niet met de andere simkaarten.
SuzieQ
Amerika-expert
Berichten: 2429
Lid geworden op: 14 sep 2010, 15:52
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS

Bericht door SuzieQ »

Na mijn niet zo`n goede ervaring met Arieli ben ik nu op zoek naar iets anders.
Bestaan er ook kaarten die langer geldig zijn of die je weer her kunt gebruiken?
Het zou handig zijn om gewoon een nummer te kunnen houden.

Ik ga mij dit jaar richten op een kaartje met alleen internet en US bellen.
Suzie


2023- Alaska cruise & Oregon
2020- Oregon & Washington *Geannuleerd *
2019- Noord-Zuidwesten
2018- Florida
2017- Zuidwesten
2016- Zuidwesten
ONYX666
Amerikakenner
Berichten: 1297
Lid geworden op: 05 jan 2005, 10:26
Aantal x V.S. bezocht: 25

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS

Bericht door ONYX666 »

suzieq wat is je slechte ervaring dan ? ik heb 2 kaarten afgelopen vakantie naar volle tevredenheid gebruikt
SuzieQ
Amerika-expert
Berichten: 2429
Lid geworden op: 14 sep 2010, 15:52
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS

Bericht door SuzieQ »

Ik kon niet bellen naar Nederland terwel dit wel (onbeperkt) in de bundel zou moeten zitten.
Ze konden mij hier ook niet mee helpen, ook via het nummer wat aangegeven was werkte het niet.

Ik had sowieso slecht bereik maar goed dat kan gebeuren.
Suzie


2023- Alaska cruise & Oregon
2020- Oregon & Washington *Geannuleerd *
2019- Noord-Zuidwesten
2018- Florida
2017- Zuidwesten
2016- Zuidwesten
ONYX666
Amerikakenner
Berichten: 1297
Lid geworden op: 05 jan 2005, 10:26
Aantal x V.S. bezocht: 25

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS

Bericht door ONYX666 »

Daar heb ik in het begin ook mee geworsteld, maar is uiteindelijk wel gelukt. Weet alleen niet meer hoe het predies moet. Waarschijnlijk iets met +31 ipv 0031
SuzieQ
Amerika-expert
Berichten: 2429
Lid geworden op: 14 sep 2010, 15:52
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS

Bericht door SuzieQ »

Ik heb echt alles geprobeerd, ook via één of ander nummer wat ze toen gegeven hebben maar het lukte niet.
Suzie


2023- Alaska cruise & Oregon
2020- Oregon & Washington *Geannuleerd *
2019- Noord-Zuidwesten
2018- Florida
2017- Zuidwesten
2016- Zuidwesten
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS

Bericht door roelb »

De internationale prefix in de US is niet 00 maar 011. Of dus gewoon de standaard notatie gebruiken, een "+".
Binnus
Amerikafan
Berichten: 155
Lid geworden op: 06 feb 2017, 11:37
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS

Bericht door Binnus »

Daarom sla ik ook al mijn contacten standaard op met + ervoor. Hoe vaak ik al mensen heb horen mopperen dat ze niet naar Nederland konden bellen en aparte bandjes hoorden in de taal van hun vakantieland. Als ik dan zei van zet er +31 voor en haal de eerste 0 weg dan werkte het wel.

Arieli maakt gebruik van T-mobile en die hebben beduidend minder dekking dan AT&T, alhoewel ze wel flink aan het uitbreiden zijn.
Of er verschil is tussen Arieli en T-Mobile zelf is qua dekking betwijfel ik. Dat je met Arieli naar Nederland kunt bellen (vaste nummer alleen dacht ik) is een mooie. Alhoewel ik bijna nooit naar vaste nummers meer bel.

Mocht iemand Office365 gebruiken dan kan je per maand 60 minuten bellen met Skype naar vaste nummers: https://www.skype.com/nl/offers/office365/ of https://support.office.com/nl-nl/articl ... l-NL&ad=NL
Nu heb ik toevallig nog 2 Office365 Home doosjes liggen voor 1 jaar gratis Office365 Home (dus het Office pakket voor op de pc).

Ik ben er dus nog niet uit :)
SuzieQ
Amerika-expert
Berichten: 2429
Lid geworden op: 14 sep 2010, 15:52
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS

Bericht door SuzieQ »

Klopt inderdaad ik heb ook alles altijd op + staan.
Suzie


2023- Alaska cruise & Oregon
2020- Oregon & Washington *Geannuleerd *
2019- Noord-Zuidwesten
2018- Florida
2017- Zuidwesten
2016- Zuidwesten
Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer