Telefonie en mobiel internet in de VS

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Gebruikersavatar
Mrvanilla
Moderator
Berichten: 6638
Lid geworden op: 04 mar 2013, 07:13
Aantal x V.S. bezocht: 14

Telefonie en mobiel internet in de VS

Bericht door Mrvanilla »

Omdat er regelmatig vragen zijn mbt het aanschaffen van een simcard of mobiel internet in de VS, is er besloten een sticky topic van te maken. Samen met Big_Mo is de volgende Q&A opgesteld. Mocht iemand aanvullingen hebben dan horen we dat natuurlijk graag!

Q: Is mijn telefoon bruikbaar in de VS?
A: Zolang je telefoon quad band heeft kan je er vanuit gaan dat je telefoon in de VS werkt. Voor de specs van je telefoon: http://www.phonearena.com/

Q: Kan ik een SIM kaart kopen in de VS en deze in mijn telefoon gebruiken?
A: Veel telefoons zijn gelocked aan een provider. Je zult dus zelf even moeten kijken of je telefoon sim-lock vrij is. Als je je toestel zonde abonnement gekocht hebt is dit vrijwel altijd het geval. Heb je een abonnement dan kun je de sim-lock na 12 maanden later verwijderen.

Q: Ik wil een data bundel voor mijn telefoon, wat is hiervoor een mooie oplossing?
A: Als je puur voor een data bundel wilt gaan dan is wellicht een HotSpot een mooie oplossing. Meer informatie: http://www.pcmag.com/article2/0,2817,2400503,00.asp

Q: Welke provider heeft de beste dekking in de VS?
A: Verizone Mobile heeft de beste dekking in de VS.
Groetjes,
Daniel
ReB87
Amerika-ontdekker
Berichten: 20
Lid geworden op: 07 nov 2013, 14:36
Aantal x V.S. bezocht: 11

prepaid simkaart voor data

Bericht door ReB87 »

Over 4 weken ga ik naar Canada toe (Toronto). Het plan is om een groot deel ook in de VS door te brengen. We hebben een huurauto dus het wordt een soort van round trip. Omdat ik het wel fijn vind om internet bij de hand te hebben ben ik op zoek naar een voordelige oplossing om voor een week internet te hebben.

Een prepaid simkaart lijkt me het meest handig. Echter kan ik door de bomen het bos niet meer zien ivm alle mogelijkheden, dus vroeg ik mij af of jullie hier advies over hebben? Het liefst zou ik een simkaart hebben van een provider die in zowel de VS als Canada werkt met dezelfde data bundel. :)
PieterP
Amerika-ontdekker
Berichten: 46
Lid geworden op: 27 aug 2012, 16:36
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: prepaid simkaart voor data

Bericht door PieterP »

Kijk even naar onze goede ervaringen met prepaidzero voor data: http://forum.allesamerika.com/viewtopic ... 70#p985470
1991: CA, AZ, UT, NV
1992: NY, CT, MA, MAINE
1994: NM, AZ, UT
1996: NYC
1998: BC, WA
2009: CO, WY, MT, ND, SD, NE
2011: CA, NV, UT
2013: CA, AZ, NV, UT
2015: CA, AZ, NM, UT, NV
2018: CA, AZ, UT, NV
BeePee
Amerika-newbie
Berichten: 1
Lid geworden op: 24 jul 2015, 13:51
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: prepaid simkaart voor data

Bericht door BeePee »

Ik zie door de bomen het bos niet meer. Ook op dit forum niet...
Normaal gesproken koop ik in de US (laatste keer 2011) een pre-paid toestel voor 10 dollar en koop vervolgens een internationale belkaart bij Walgreens. Dan kan ik voor 25 dollar zo vaak als ik wil bellen naar Nederland, maar belangrijker is dat mijn bejaarde moeder gewoon een telefoonnummer kan bellen waar ik opneem. (Skype bleek te ingewikkeld ;-))
Maarja...is dat nou wel de handigste oplossing? Internetten hoef ik niet. Dat gaat wel op een Wifi-plekje langs de route. Ik heb gewoon een Samsung S5, dus je zou zeggen dat ik daar ook iets mee zou moeten kunnen regelen? Iemand de gouden tip?
Gebruikersavatar
Harry
Amerika-expert
Berichten: 5966
Lid geworden op: 06 feb 2005, 13:43
Partner van: jaha
Aantal x V.S. bezocht: 26
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: prepaid simkaart voor data

Bericht door Harry »

De handigste oplossing?, gewoon bellen en gebeld worden met je eigen toestel en je eigen nummer, voor de 25 dollar die je anders kwijt bent kun je gewoon bellen zonder allerlei gedoe met simkaarten enz.enz.
harryvbr
Amerika-ontdekker
Berichten: 51
Lid geworden op: 24 jan 2010, 10:22
Aantal x V.S. bezocht: 21
Locatie: Drachten

Re: prepaid simkaart voor data

Bericht door harryvbr »

Gisteren teruggekomen van een 3 weekse trip vanaf Denver via de bekende parken en Las Vegas. Omdat ik zo nu en dan onderweg wat caches probeer te loggen regelmatig een beroep gedaan op mijn Ipad met een simkaart van Prepaid zero. Op ATenT was de verbinding vlot. Als deze niet beschikbaar was kwam ik op T-Mobile. Het duurde dan iets langer voordat er een connectie was. Maar al met al tevreden over de verbinding via Prepaidzer0. Zal hier een volgende keer vast weer gebruik van maken. :thumbup:
PenE
Amerikafan
Berichten: 139
Lid geworden op: 25 jul 2012, 12:41
Aantal x V.S. bezocht: 10
Locatie: Flevoland

at&t of verizon prepaid sim kopen??

Bericht door PenE »

Hallow menshu.

Over 3 weken is het zover...dan ga ik starten met de 23 daagse westkust usa. (niet in mijn 1tje hoor)

Nou zit ik eraan te denken om een data prepaid sim kaart te kopen zodra we in San Francisco zijn.
Altijd makkelijk als je onderweg iets wil opzoeken op het internet of de wifi in het hotel zo slecht is dat je niks kunt.
En bellen of berichtjes versturen via whatsapp vind het thuisfront ook wel leuk denk ik.

Direct bij ons 1e hotel (marriot Marquis te San Francisco) ligt een AT&T winkel, t-mobile winkel en een Verizon winkel..
Dus ik heb keuze.
Als ik kijk op http://opensignal.com/ lijkt het erop dat Verizon de beste 4g dekking heeft tijdens onze route.
(SF,Oakhurst,Monterey,San Luis Obispo,LA,Palm Springs, Laughlin,GG,Page,Bryce,Zion,LV)

Iemand hier ervaringen mee?? Of ervaringen in het algemeen met het kopen van een losse simkaart met prepaid data anno 2015.
Gebruikersavatar
Big_Mo
Amerika-expert
Berichten: 1548
Lid geworden op: 05 dec 2013, 19:03

Re: at&t of verizon prepaid sim kopen??

Bericht door Big_Mo »

Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41973
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: at&t of verizon prepaid sim kopen??

Bericht door Martin & Marianne »

Ik weet niet of je onderweg echt internet nodig hebt, wij hebben nog ooit de behoefte gehad om iets op te zoeken. (Ik ben eigenlijk wel benieuwd of er veel mensen zijn die dat echt nodig vinden of dat wij hopeloos achter lopen.)
Wij hebben bij alle overnachtingen een goede internetverbinding gehad. In september heb je lange avonden dus voldoende tijd voor whatsappjes. :wink:
En mocht je echt onderweg willen internetten dan is er altijd wel een McDonalds te vinden.

Marianne
PenE
Amerikafan
Berichten: 139
Lid geworden op: 25 jul 2012, 12:41
Aantal x V.S. bezocht: 10
Locatie: Flevoland

Re: at&t of verizon prepaid sim kopen??

Bericht door PenE »

Big-mo....Dank je wel..ik had de zoekfunctie gebruikt maar kwam vooral berichten tegen ouder dan 2 jaar...En telefonie veranderd per dag...Heb ik niet goed gezocht vrees ik!! sorry.

Ik heb EXTREEM veel voorwerk gedaan (roadbook van 111 blz), de staten staan opgeslagen op mijn telefoon voor de navigatie...dus kan me haast niet voorstellen dat ik onderweg persee internet nodig heb...En de optie van de grote gele M had ik natuurlijk ook nog niet aan gedacht!!! das een goeie.

Dom dom dom van me dat ik daar niet aan gedacht heb..WIFI in hotel kamers en de openbare wifi moet genoeg zijn.
bellen kan ook met whatsapp dussss.

Ok...dan mag deze topic van mij eigenlijk al wel weer gesloten/verwijderd worden.
Gebruikersavatar
Division
Amerikakenner
Berichten: 1431
Lid geworden op: 27 dec 2014, 20:21
Aantal x V.S. bezocht: 11
Locatie: Vin Scully Avenue

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS

Bericht door Division »

Even mijn ervaring delen en vraag 1 beantwoorden.

Afgelopen zaterdag meerdere keren geprobeerd met mijn NL iPhone met Nederlandse Vodafone simkaart geprobeerd te bellen naar Nederland en binnen Amerika. Helaas niet gelukt. De telefoon kiest automatisch voor AT&T als provider en constant kreeg ik een melding "Your call could not be connected". Erg frustrerend als je een duur abonnement hebt in Nederland en je krijgt vervolgens geen verbinding terwijl er medisch spoedgeval is. Ik bleek WEL gebeld te kunnen worden, maar uitgaand was niet mogelijk. Uiteindelijk telefoon van reisgenoot moeten gebruiken voor telefoontjes.

Ik ga nog wel contact leggen met Vodafone waar dat aan ligt.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Big_Mo
Amerika-expert
Berichten: 1548
Lid geworden op: 05 dec 2013, 19:03

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS

Bericht door Big_Mo »

Op een Amerikaans netwerk probeer dit eens:
011 0031 en dan het telefoon nummer wat je wilt bellen

Voorbeeld: 0110031612345678
PenE
Amerikafan
Berichten: 139
Lid geworden op: 25 jul 2012, 12:41
Aantal x V.S. bezocht: 10
Locatie: Flevoland

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS

Bericht door PenE »

Ja...dat laatste (wat Big-mo zegt) heb ik vaker gelezen...in usa schijnt het +31 of 0031 niet altijd genoeg te zijn.
Gebruikersavatar
Jasmino
Amerika-expert
Berichten: 7090
Lid geworden op: 15 mar 2004, 08:34
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Mobiel internet op reis

Bericht door Jasmino »

In januari heb ik samen met mijn lief het plan om ongeveer 3 weken naar Californië te gaan. De eerste week heeft mijn lief een congres, daarna 2 weekjes vakantie (van SFO naar San Diego). Tijdens de reis willen we graag gebruik maken van mobiel internet onderweg. Ik weet dat hotels vaak wifi hebben, maar dat is dus niet genoeg voor ons.

Wat zijn de beste oplossingen daarvoor? Ik heb het woord mifi al vaker voorbij zien komen. Ik begrijp dat ik zo'n ding kan huren bij verschillende aanbieders. Wat is een aanrader? Waar vind ik de beste deal?

Of is aanschaffen een betere optie? Nu reist mijn lief heel regelmatig voor zijn werk naar Amerika, gemiddeld zit hij er toch wel 4 keer per jaar. Daarbuiten reist hij ook veel naar Azië (China en Japan), en soms naar andere bestemmingen. Is het een beter idee om zo'n ding te kopen? Bestaan er oplossingen die voor alle werelddelen bruikbaar zijn? Of ben ik beter af met huren, zodat ik ook geen gedoe heb en niets hoef te regelen ter plekke? Vaak is daar voor mijn lief namelijk helemaal geen tijd voor. Als je dus zelf nog een simkaart ter plekke moet kopen bijvoorbeeld, vind ik dat al snel 'gedoe'. Ik wil eigenlijk het liefst dat ik een werkende oplossing heb vanaf aankomst, zonder afhankelijk te zijn van gratis wifi in hotels en congreslocaties.

Wie kan ons adviseren?
"A pessimist sees the difficulty in every opportunity; an optimist sees the opportunity in every difficulty"
Winston Churchill

Hier schrijf ik over wat mij bezighoudt in mijn leven. Lees mee en laat een berichtje achter, leuk!
Gebruikersavatar
nieuwenoord
Amerika-expert
Berichten: 13814
Lid geworden op: 08 feb 2005, 17:34
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Locatie: Macisvenda, Spanje
Contacteer:

Re: Mobiel internet op reis

Bericht door nieuwenoord »

Wij hebben voor onze reis in Australië een MIFI-router gekocht.

http://www.mijnmifi.nl/wat-is-mifi/

We hebben er echt enorm veel plezier van gehad. Zelfs in de meest afgelegen gebieden in de Outback stond regelmatig een GSM-mast en konden we signaal krijgen en zo even onze mail checken, beetje surfen op Facebook of even WhatsAppen met het thuisfront. En ook in hotels waar het WIFI vaak óf duur óf waardeloos was, konden we zo online. De snelheid was soms verbazingwekkend hoog, soms gebruikte ik juist de 3G om foto´s te uploaden omdat het veel sneller was dan de WIFI van het hotel.

Ik heb de MIFI-router ook gebruikt in Nederland voor we zelf gewoon Ziggo in ons appartement daar hadden. Nu gebruiken we trouwens gewoon prepaid data-simkaarten in onze iPhones als we daar zijn, ik stop mijn Spaanse kaart dan in een goedkoop Nederlands mobieltje om toch bereikbaar te zijn. Eerlijk gezegd vind ik dat toch makkelijker als steeds die router meenemen, niet vergeten, zorgen dat het ding opgeladen is.

Voor de USA gaan we denk ik toch gewoon voor ons allebei een prepaid datacard kopen voor de iPhone (om de kans op goede dekking te spreiden, allebei één van een andere provider). Je kan dan zonder tussenoplossing online en in hotels kan je ook je telefoon als hotspot gebruiken voor je iPad of laptop als het WIFI niet functioneert. Om bereikbaar te blijven plop ik dan mijn Spaanse kaart wel weer in een goedkoop telefoontje.

Het grootste nadeel van een MIFI-router: je telefoon en tablet zien het als een WIFI-verbinding en gaan dus mobiele data gebruiken voor updates en dingen die normaal alleen via WIFI worden gedaan. Als je dat niet blokkeert, kan je in een keer heel veel data gebruiken. Een software-update voor mijn iPad trok in Nederland gewoon 1GB data in één nacht weg.

Voor je lief (vindt het trouwens grappig dat je nooit zijn naam gebruikt, niet hier, niet op Facebook) is een MIFI-router misschien wel een oplossing, want je kan zo´n ding echt overal gebruiken, als je maar op de gebruikte bandbreedte let. Maar je zal toch ter plekke een SIM-kaart moeten kopen.

Huren zou ik niet doen, de meeste providers hebben winkeltjes op vliegvelden en in elke WalMart en winkelcentrum en uiteindelijk ben je met kopen veel voordeliger uit.

Voor wie nog advies heeft: ik zou graag weten welke datacard van welke provider het beste is voor een maand gebruik in Arizona, Californië, New Mexico en Nevada en de iPhone 5 & 5S.
Gebruikersavatar
Jasmino
Amerika-expert
Berichten: 7090
Lid geworden op: 15 mar 2004, 08:34
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS

Bericht door Jasmino »

Dank voor je uitgebreide antwoord Monique. Het kopen van een kaartje voor in de telefoon vind ik niet handig, omdat we de foons zakelijk nog wel nodig hebben voor allerlei toepassingen als whatsapp en mail. En met name whatsapp is gekoppeld aan nummer en niet handig om iedereen van een nieuw nummer te voorzien. Een mifi is dan een betere oplossing denk ik.

Dank voor de tip over de updates en dergelijk, goed om te weten. Nu gebeurt dat bij mij niet automatisch, dus dat scheelt. Ik doe dat soort dingen nu ook alleen op de wifi thuis en nergens anders, dus ik heb 'automatisch' uitgeschakeld.

Is het handig om zo'n data simkaart te vinden? Hoe weet je welke je het beste kunt aanschaffen? Ik zou het fijn vinden om een 'onbeperkt' data kaart te kopen. Is dat beschikbaar in de USA trouwens?
"A pessimist sees the difficulty in every opportunity; an optimist sees the opportunity in every difficulty"
Winston Churchill

Hier schrijf ik over wat mij bezighoudt in mijn leven. Lees mee en laat een berichtje achter, leuk!
Gebruikersavatar
nieuwenoord
Amerika-expert
Berichten: 13814
Lid geworden op: 08 feb 2005, 17:34
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Locatie: Macisvenda, Spanje
Contacteer:

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS

Bericht door nieuwenoord »

Gek genoeg komen mijn WhatsApps ook gewoon op het Nederlandse prepaidnummer binnen en zodra ik mijn kaart wissel weer op het Spaanse nummer. Snap ook niet precies hoe dat werkt, maar het is wel zo

Wat betreft die updates: je moet meer doen dan updates via mobiel netwerk uitschakelen, ook op WIFI moet je het niet automatisch laten doen, zoals je thuis gewend bent. Je devices zien de MIFI-router namelijk als WIFI, als een gewone router. Maar die haalt zijn data wel via mobiel binnen. Je moet dus echt alle updates handmatig activeren als je een MIFI gebruikt.

Je laatste vraag kan ik niet beantwoorden, daar ben ik nog over aan het nadenken. Ik zou daar ook graag advies over krijgen. In Australië konden we gewoon online opwaarderen met 1, 2 of 5 GB tegelijk.
Gebruikersavatar
girliecathy
Amerikakenner
Berichten: 486
Lid geworden op: 18 feb 2011, 12:09

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS

Bericht door girliecathy »

Ik heb een Ekit travel sim die gebruik ik al jaren naar volle tevredenheid. Het is een soort prepaid kaart waar je een tegoed opstort.
Deze heeft een Brits en Amerikaans telefoon nr. Ik betaal elke maand een vergoeding zodat ik dezelfde nrs kan houden.
Besteld ooit via Ekit.com
Gebruikersavatar
avusa
Amerikafan
Berichten: 158
Lid geworden op: 12 sep 2011, 20:10
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS

Bericht door avusa »

Zolang je niets aan je Whatsapp applicatie veranderd blijft deze gewoon op je oude nummer werken bij plaatsing van een nieuwe (USA) sim. Pas bij handmatige her-configuratie zal Whatsapp middels het sturen van een SMS een bevestiging vragen om het nieuwe GSM nummer actief te maken. Als Whatsapp dus eenmaal draait heeft deze geen simkaart nodig (probeer maar eens je simkaart te verwijderen en met wifi te gaan Whatsappen. Dat werkt gewoon)

V.w.b. het data/voice GSM abonnement heb ik goede ervaringen met h2owirelessnow.com Voor 30$ prepaid per maand 4G LTE!!! highspeed internet via ATT en gratis de hele dag naar vast lijnen thuis bellen. Ik had afgelopen voorjaar het $60 pakket en daar bleek (niet aangegeven in de pakket specs) dat zelfs 120 min bellen naar een mobiel nummer thuis in pakket zat.

Sims zijn vooraf via Ebay.com voor ongeveer 1 dollar te koop. Alvast vooraf kan dan een account gemaakt worden. Ook bij de Bestbuy zijn de simas ter plaatste te koop. Beltegoed is ook bij de Bestbuy te koop maar via b.v. callingmart.com kan dat ook online (ze bellen je wel eerst terug op je nederlandse GSM nummer om de aankoop te bevestigen).

Let op: Installeer op je iPhone de myH2O app om de juiste APN in je toestel te zetten (keuze in app: Config Data Link). Dit kan natuurlijk alleen als je wifi hent of dit thuis alvast doet. Doe je dit niet dan werkt je data verbinding niet. Niet vergeten de APN thuis weer te verwijderen.

Grtz AVusa
Gebruikersavatar
avusa
Amerikafan
Berichten: 158
Lid geworden op: 12 sep 2011, 20:10
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS

Bericht door avusa »

Zolang je niets aan je Whatsapp applicatie veranderd blijft deze gewoon op je oude nummer werken bij plaatsing van een nieuwe (USA) sim. Pas bij handmatige her-configuratie zal Whatsapp middels het sturen van een SMS een bevestiging vragen om het nieuwe GSM nummer actief te maken. Als Whatsapp dus eenmaal draait heeft deze geen simkaart nodig (probeer maar eens je simkaart te verwijderen en met wifi te gaan Whatsappen. Dat werkt gewoon)

V.w.b. het data/voice GSM abonnement heb ik goede ervaringen met h2owirelessnow.com Voor 30$ prepaid per maand 4G LTE!!! highspeed internet via ATT en gratis de hele dag naar vast lijnen thuis bellen. Ik had afgelopen voorjaar het $60 pakket en daar bleek (niet aangegeven in de pakket specs) dat zelfs 120 min bellen naar een mobiel nummer thuis in pakket zat.

Sims zijn vooraf via Ebay.com voor ongeveer 1 dollar te koop. Alvast vooraf kan dan een account gemaakt worden. Ook bij de Bestbuy zijn de sims ter plaatste te koop. Beltegoed is ook bij de Bestbuy te koop maar via b.v. callingmart.com kan dat ook online (ze bellen je wel eerst terug op je nederlandse GSM nummer om de aankoop te bevestigen).

Let op: Installeer op je iPhone de myH2O app om de juiste APN in je toestel te zetten (keuze in app: Config Data Link). Dit kan natuurlijk alleen als je wifi hebt of dit thuis alvast doet. Doe je dit niet dan werkt je data verbinding niet. Niet vergeten de APN thuis weer te verwijderen.

Grtz AVusa
Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer