Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Gratis nummer VS bellen met Belgische sim

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Plaats reactie
Joeri1983
Amerika-ontdekker

Gratis nummer VS bellen met Belgische sim

Bericht door Joeri1983 »

Vorig jaar op roadtrip naar de Westkust geweest. Hierbij hadden we via Avis een auto gehuurd, goed verzekerd,...
We kregen ook alle informatie en als er iets was van ongeval tot lekke band, kon je hen altijd contacteren op een gratis nummer...

Spijtig genoeg zijn we toen achteraan aangereden, enkel blikschade, maar gezien de huurauto moesten we bellen... natuurlijk als je zoiets voorhebt, ben je op de baan en moet je bellen via je gsm. Gezien ik verder niet echt moest bellen daar, had ik me ook geen Amerikaanse sim aangeschaft, maar gewoon mijn Belgische sim bij.
Natuurlijk bleek achteraf dan dat het "gratis nummer" niet gratis was op deze manier.

Over een dikke week vertrek ik naar NY. Hierbij heb ik via een actie voor een spotprijsje een transfer verkregen naar het hotel bij aankomst. Normaal staat er iemand met een bordje, maar moest hierin toch iets mislopen kan je een gratis nummer bellen.

De kans is natuurlijk klein dat je die persoon niet vindt, maar nu dacht ik toch om hier eens te polsen.

Bestaat er een manier om met je gewone smartphone en je Belgische sim toch dit nummer gratis te bellen?
Marcopstal
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 28

Re: Gratis nummer VS bellen met Belgische sim

Bericht door Marcopstal »

Nee, je gesprek wordt immers steeds gerouteerd via België.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
kalaman
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 24
Contacteer:

Bericht door kalaman »

Ja, als je klant bent bij Telenet en de optie Freephone Europe hebt (op vaste lijn).
Je belt dan via Triing (niet verkeerd geschreven) naar alle landen in Europa, VS, Canada, Marokko en Turkije gratis als het in België na 16u of weekend is.
Bijkomende voorwaarde: je moet verbonden zijn met Wifi en niet met 3G/4G.
Ik gebruik dat heel veel als we in de VS zijn. Als je er opstaat (aan de westkust) is het in Europa al snel na 16u en kan je dus zoveel gratis bellen als je wilt.
Maar ook vanuit België bel ik heel veel na 16u en dus gratis, naar de VS/Canada, oa bij de voorbereiding van onze reizen.
Matan
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Matan »

kalaman schreef:Ja, als je klant bent bij Telenet en de optie Freephone Europe hebt (op vaste lijn).
Je belt dan via Triing (niet verkeerd geschreven) naar alle landen in Europa, VS, Canada, Marokko en Turkije gratis als het in België na 16u of weekend is.
Bijkomende voorwaarde: je moet verbonden zijn met Wifi en niet met 3G/4G.
Ik gebruik dat heel veel als we in de VS zijn. Als je er opstaat (aan de westkust) is het in Europa al snel na 16u en kan je dus zoveel gratis bellen als je wilt.
Maar ook vanuit België bel ik heel veel na 16u en dus gratis, naar de VS/Canada, oa bij de voorbereiding van onze reizen.
Dan kan je evengoed Skype gebruiken als het een gratis US nummer betreft ( wat waarschijnlijk wel zo zal zijn), hoef je niet persé Telenet klant te zijn. Wifi is inderdaad wederom een vereiste..
Wij nemen altijd een lokale simkaart als we voor langere tijd op reis gaan. Gewoon even bellen voor restaurant reservatie, kan maar zo makkelijk zijn :)
kalaman
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kalaman »

Volledig gratis Skype gaat enkel als ook de andere Skype heeft. Groot verschil dus met Triing.
BFTE
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door BFTE »

Dat is niet helemaal waar. De zogenaamde 'toll free' nummers zijn gewoon met Skype te bellen hoor, free of charge.
Mijn inziens zou Skype hier dus volstaan.

Zie hier:
https://support.skype.com/en/faq/FA24/h ... ber-series
Afbeelding
kalaman
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kalaman »

:thumbup:
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Je kan bv. ook 10 euro skype credit opladen, en dan bel je voor amper een appel en een ei naar de US of Belgie. Zelfs bellen naar mobile nummers is goedkoop. Betaal een paar cent per minuut om naar Belgisch gsm nummer te bellen vanuit Canada.
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer